Wypadająca oś z przegubu zewnętrznego

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Sagitari » 25 lip 2008, 13:58

Witam Was wszystkich,

Spotkałem się z zaskakującą sytuacją podczas wymiany sworznia wachacza w mojej 323 BG.
Od jakiegoś czasu z podwozia dochodził stukot i trzeszczenie (odczuwalne na kierownicy), co mogło oznaczać zużyty sworzeń wachacza. Dźwięki te nie pojawiaja się odrazu, tylko zawsze po przejechaniu kilku, kilkunastu kilometrów. Już przy demontażu widać było, że sworzeń wygląda dobrze, jednak po odczepieniu sworznia nagle coś wyskoczyło. Okazało się, że oś wypadła dosłownie z przegubu zewnętrznego. Jedyne co łączy teraz to tylko gumowa osłona (tzw manszeta), która nie nosi śladów żadnych uszkodzeń. Czy faktycznie oś "siedzi" tak luźno w przegubie napędowym, że po odpięciu sworznia może się odczepić ??
Jak sądzę, oś jest wciśnietą dosyć głęboko w przegub. Narazie nie zdemontowałem jeszcze manszety gumowej, ale wydaje mi się, że źródłem tego trzeszczenia i stuków jest właśnie zjechany totalnie przegub napędowy i to właśnie ośka tak stukaka w przegubie. Czy ktoś z Was miał już do czynienia z przegubami?
Czy ewentualna wymiana jest realna do wykonania w warunkach domowych (auto na lewarku, brak kanału) ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2005, 00:43
Posty: 76
Skąd: Pruszków
Auto: Audi 80 B4 1Z '94r.

Postprzez Mateusz L » 25 lip 2008, 16:14

Czy faktycznie oś "siedzi" tak luźno w przegubie napędowym, że po odpięciu sworznia może się odczepić pytajnik


Zgodnie z prawami Murphy'ego: jeśli chcesz zdjąć przegub to siedzi on tak, że za cholerę go nie zdejmiesz bez wyjmowania półosi ze skrzyni lub cięcia, a jak chcesz żeby siedział mocno- to wylata jak zamek pawlakowego karabinu. Odpowiadam: powinien siedzieć mocno. A czemu Ci wypadł: na półosi,pod koniec frezu masz "kanalik" na który nałożony jest specjalny rozcięty pierścionek zwany pierścieniem osadczym. Wewnątrz przegubu na początku niemal frezu jest podobny kanalik. Pierścionek ma wejść częściowo w ten kanalik, a częściowo w drugi i trzymać wszystko "w kupie". U Ciebie zapewne pierścionek z jakichś przyczyn (np. delikatnie "sklepany" kanalik) siedzi w półosi i ani myśli trzymać przegubu. Należy sprawdzić co i jak, ew. założyć nowy pierścionek/ rozgiąć ciut stary/ ,a może delikatnie pilnikiem poprawić kanalik, aby pierścień mógł swobodnie pracować.Jeśli mówisz, ze waliło, strzelało itd. to może okazać się, ze frezy nie zniosły tej próby...ale rozbierz i sprawdź, może będzie wszystko ok.


Czy ktoś z Was miał już do czynienia z przegubami?
Czy ewentualna wymiana jest realna do wykonania w warunkach domowych (auto na lewarku, brak kanału) ?

Wszystko zależy od wymieniającego i narzędzi,ale może się dać, jeno nie na samym lewarku-podstaw coś jeszcze dla bezpieczeństwa :P Trzeba trochę cierpliwości, żeby go później założyć, tak by pierścionek dobrze wszedł.Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez keczu » 25 lip 2008, 16:21

<spoko>
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2008, 16:59
Posty: 165
Skąd: Ostroleka/Dublin
Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45

Postprzez seweryn021 » 10 sie 2008, 18:36

Witajcie mam ten sam problem tylko u mnie przeguby są nowe a zmieniający je nie założyli zabespieczeń!!!! problem tkwi w tym ze nie wiem gdzie zakupić takie zabespieczenia jak dowiadywałem sie w sklepach to musze kupic komplet razem z przegubami to chore czyżby nie można było kupić tego osobno? Jeżeli ktoś wie gdzie można zakupić same pierścienie zabespieczające niech napisze na PW do mnie pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 3 sie 2008, 11:48
Posty: 5
Skąd: DREZDENKO
Auto: 323 c 1.3 95r

Postprzez Orin » 11 sie 2008, 08:56

Można coś takiego wykonać w zakładzie ślusarskim z drutu stalowego ośrednicy 1 mm (max 1.5 mm). Ew samemu coś takiego zrobić.
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez Silasik » 11 sie 2008, 21:48

Heh a ja wymienialem sam przeguby i nie mialem tego pierscionka tam na osi,widocznie mechanik wczesniej nie zalozyl,a rowek jest.Montujac nowe przegubynie zalozylem tego pierscionka mimo ze byl w zestawie....Czy koniecznie ten pierscionek musi tam byc??????
bum bum cyk cyk
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2008, 16:49
Posty: 67
Auto: mazda 323 bg

Postprzez Orin » 12 sie 2008, 14:30

Dal Twojego i pasażerów bezpieczeństwa – tak, musi tam być
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez Silasik » 13 sie 2008, 17:34

Dzis zdjalem przegub i zalozylem ten wichajster :)
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2008, 16:49
Posty: 67
Auto: mazda 323 bg

Postprzez Silasik » 17 sie 2008, 13:31

Mam pytanko jeszcze poniewaz mialem tylko 1 pierscionek w zestawach z przegubami zalozylem go na dluzszej osi tam gdzie byl widoczny przy demontazu tzn.na prawym przegubie...Na lewym przegubie tez powinien byc ten pierscionek???Przy demontarzu byl tylko po prawej stronie,po lewej nie bylo go wcale...Byc moze mechanik wczesniej tego pierscionka tam nie zalozyl a akurat w zestawach jakims cudem byl tylko 1 pierscionek...Jesli powinien byc po obu stronach prosze o odp :) dorobie 2 taki i zaloze :)
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2008, 16:49
Posty: 67
Auto: mazda 323 bg

Postprzez Silasik » 17 sie 2008, 13:36

Sagitari Jesli masz problem jeszcze z przegubami to opanowalem wymiane ich na lewarku przy uzyciu podstawowego sprzetu...Masz pytania pisz moge CI opisac jak wymienic samemu przeguby...
bum bum cyk cyk
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2008, 16:49
Posty: 67
Auto: mazda 323 bg

Postprzez seweryn021 » 18 sie 2008, 20:32

Silasik możesz mi podać krok po kroku wymianę przegubu ? Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 3 sie 2008, 11:48
Posty: 5
Skąd: DREZDENKO
Auto: 323 c 1.3 95r

Postprzez Silasik » 18 sie 2008, 22:27

Jasne ze moge ... Gg :)
bum bum cyk cyk
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2008, 16:49
Posty: 67
Auto: mazda 323 bg

Postprzez seweryn021 » 19 sie 2008, 20:31

dziękuje Silasik masz duże piwo u mnie :D
Początkujący
 
Od: 3 sie 2008, 11:48
Posty: 5
Skąd: DREZDENKO
Auto: 323 c 1.3 95r

Postprzez protas83 » 6 maja 2010, 23:59

ja u siebie tez ostatnio wymieniłem przegub i miałem taki problem. w moim przegubie jest 23 zęby, w sklepie wymienili mi 3 rodzaje zn. 23, 26, 29 bodajże i problem był taki ze w tej z 23 zębami wewnętrzna szerokość była 26,4 mm i tez wyskakiwał mi nowy przegub. następnego dnia zwróciłem do sklepu i dali drugi z tym ze ten drugi miał już tylko 25,4 mm. i ten już chodzi idealnie. lecz ciężko było go wbić na wałek. :D taka była moja przygoda z przegubem ... pozdrawiam
Tylko Chuck Norris wie ze moja mazda jest szybsza od jego kopnięcia :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 maja 2010, 16:48
Posty: 16
Skąd: Suwałki
Auto: mazda 323F 1.8 16v 91r. 103 km

Postprzez Kioto » 7 maja 2010, 22:03

to gdzies ten przegub kupywal ze ci go dobrac niemogli ja z allegro kupywalem i w 5 min gosc wiedzial jaki bedzie pasowal ,,,, przyszedl na 3 dzien rozkrecilem i zalozylem i pasowal jak ulal ,,,a tak dam wam dobra rade jesli zmieniacie juz przegub i w nowym jest wlasnie te zabezpieczenie z drutu to nie wkladajcie nigdy nowego bo sa lipne orginalne stare lepiej bedzie trzymac niz nowe z zestawu i to dobrej firmy ,,,niewiem czemu ale wiem po sobie ze zabezpieczenia wszelakiego typu zyja wlasnym zyciem
lakier jak dziewczyna zawsze musi wygladac mokro :)
lakierowanie to pasja nie praca
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2010, 00:14
Posty: 167
Skąd: pomorskie
Auto: 323 Usa 1,6 8v 1992 lpg 397 tys
323 1,7D pn sedan
renault clio.megane
opel vectra B
obecnie subaru impreza 98 r

Postprzez protas83 » 8 maja 2010, 10:56

to gdzies ten przegub kupywal ze ci go dobrac niemogli ja z allegro kupywalem i w 5 min gosc wiedzial jaki bedzie pasowal ,,,,

normalnie w sklepie ale tych podróbek jest od ciula a ilość zębów była taka sama i w jednym i w drugim. radze wszystkim mierzyć dokładnie wewnętrzną przy zębach.... :P :P :P
Tylko Chuck Norris wie ze moja mazda jest szybsza od jego kopnięcia :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 maja 2010, 16:48
Posty: 16
Skąd: Suwałki
Auto: mazda 323F 1.8 16v 91r. 103 km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323