Piszczenie, Metaliczny pogłos, oraz wymiana hamulców.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kleik87 » 4 sie 2008, 22:57

Witam, goszcze tutaj po raz pierwszy. Troche przeszukałem forum ale nie mogłem się w miare dokładnie dowiedzieć co u mnie w aucie piszczy:D.

A wiec tak posiadam 323 BG 1.3 16V rok 91.

Sprawa prezentuje się następująco, mam dwa zasadnicze drażniące mnie problemy z autem, i jedno eksploatacyjne.
Pierwszym problemem jest to że jak cofam zaznaczam tylko cofam to dochodzi mi do uszu dziwne piszczenie.
Drugim problemem jest to iż przy jeździe dziwny dźwięk dochodzi do moich uszu taki metaliczny pogłos jakby jakaś śrubka gdzieś udzerzała z dużą prędkością. Dzieje się to w momencie jak mocniej depne w gaz.

Trzecie pytanie jakie części potrzeba do wymiany hamulców bębnowych na tarcznowe, nie wliczając tarcz i klocków. I mniej więcej jaki byłby koszt takiej usługi, jeżeli ktoś się orientuje.

Będę wdzięczny za odpowiedź.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2010, 21:30
Posty: 107
Skąd: Gdańsk

Postprzez czejs » 4 sie 2008, 23:59

WG. mnie to hamulec z tyłu Ci nie odbija;P alboo z przodu masz osłonke przy tarczy i to ona moze ocierać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 00:26
Posty: 372
Skąd: Białystok
Auto: Mazda MX6

Postprzez problemz » 6 sie 2008, 22:58

Metaliczny pogłos możesz mieć jak zamiast katalizatora masz wmontowaną strumienice...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 maja 2008, 15:29
Posty: 15
Skąd: Myszków
Auto: było – 323F BG 1,6 16V 94 r.
jest – Xedos 6, 2.0 V6 93 r.

Postprzez Xenocyd » 7 sie 2008, 08:03

kleik napisał(a):Trzecie pytanie jakie części potrzeba do wymiany hamulców bębnowych na tarcznowe, nie wliczając tarcz i klocków. I mniej więcej jaki byłby koszt takiej usługi, jeżeli ktoś się orientuje.

A czemu chcesz zmieniac bebny na tarcze? przeciez nie jezdzisz potworem o ogromnej mocy i ten zestwa spokojnie sobie daje rade, do tego reczny z bebnami trzyma lepiej :)
No ale odpowiadajac na pytanie ile to moze kosztowac – duzo. Najprostszym rozwiazaniem w takiej sytuacji jest przeszczep calosci z innego auta. Zaleznie od tego za ile dostaniesz czesci od dawcy tyle bedzie Cie to kosztowac...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 12:01
Posty: 2277 (102/158)
Skąd: czymiasto
Auto: Mietek

Postprzez kleik87 » 7 sie 2008, 20:55

problemz napisał(a):Metaliczny pogłos możesz mieć jak zamiast katalizatora masz wmontowaną strumienice...


czyli cos do wymiany rozumiem? jak tak to drogie sa? :]
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2010, 21:30
Posty: 107
Skąd: Gdańsk

Postprzez kleik87 » 7 sie 2008, 20:57

czejs napisał(a):WG. mnie to hamulec z tyłu Ci nie odbija;P alboo z przodu masz osłonke przy tarczy i to ona moze ocierać.


staralem sie wsluchać, i jak dla mnie tył, dzięki za rade
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2010, 21:30
Posty: 107
Skąd: Gdańsk

Postprzez Gengol » 9 sie 2008, 13:48

Co do przeszczepu na tarcze! Ciężko dostać linki do ręcznego na tarczach. Jak kupiłem swoją to linek nie było!!! Jedna tylko i to w bagażniku. Jeździłem, pytałem i nic. Dopiero za którymś razem w jednym z Jarosławskich sklepów sprzedawca powiedział, że na zamówienie jedna z firm może zrobić jak mam coś na wzór. No i czekałem. Troszkę to potrwało i kosztowało (250zł za komplet prawa, lewa choć nie ma to znaczenia) ale są i spełniają swoją rolę.
Ta firma to LINOR.
Używek nie polecałbym, zresztą szanujące się szroty nie handlują linkami – taką uzyskałem odpowiedź.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2005, 17:11
Posty: 57
Skąd: Jarosław
Auto: 323F GT (BG) 1.8 (BP-DOHC) '91

Postprzez problemz » 10 sie 2008, 23:14

kleik napisał(a):
problemz napisał(a):Metaliczny pogłos możesz mieć jak zamiast katalizatora masz wmontowaną strumienice...


czyli cos do wymiany rozumiem? jak tak to drogie sa? :]



nic do wymiany! strumienice montujesz zamiast kataliztora! katalizator to koszt minimum 300 zł a strumienica 50 zł, przy czym za stary zuzyty katalizator dostajesz jeszcze min. 100 zł.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 maja 2008, 15:29
Posty: 15
Skąd: Myszków
Auto: było – 323F BG 1,6 16V 94 r.
jest – Xedos 6, 2.0 V6 93 r.

Postprzez kleik87 » 11 sie 2008, 09:56

problemz napisał(a):
kleik napisał(a):
problemz napisał(a):Metaliczny pogłos możesz mieć jak zamiast katalizatora masz wmontowaną strumienice...


czyli cos do wymiany rozumiem? jak tak to drogie sa? :]



nic do wymiany! strumienice montujesz zamiast kataliztora! katalizator to koszt minimum 300 zł a strumienica 50 zł, przy czym za stary zuzyty katalizator dostajesz jeszcze min. 100 zł.


ale ja nie sadze by ten dzwiek byl normalny, cos tam musi być nie tak, tylko teraz pytanie czy strumienica do wymiany?
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2010, 21:30
Posty: 107
Skąd: Gdańsk

Postprzez kleik87 » 11 sie 2008, 18:06

okazało sie że prowadnica w przednim lewym kole nie działała jak należy czyli nie odbijała, tymczasowo ją zregenerowali, ale musze zakupić komplet, tutaj pytanie gdzie takie na necie mógłbym dostać, włącznie z gumkami??
co do tego metalicznego pogłosu to taka osłona silnika tzn cięzko mi jest to powieidzieć bądź co bądź mechanik powiedział że jak się ją wywali to nic nie będzie co też zrobił bo lata świetności miała za sobą.
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2010, 21:30
Posty: 107
Skąd: Gdańsk

Postprzez Gengol » 11 sie 2008, 21:15

Prowadnica Zacisku ma się rozumieć? Kupisz w sklepie za niewielkie pieniądze + zestaw naprawczy zacisku przedniego (wszystkie uszczelki) za ok 20 PLN. Jak już robić to prawy i lewy. Po co za jakiś czas rozgrzebykać kolejne koło.

Ewentualnie pytaj Jaksy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2005, 17:11
Posty: 57
Skąd: Jarosław
Auto: 323F GT (BG) 1.8 (BP-DOHC) '91

Postprzez Gengol » 11 sie 2008, 21:16

A i omijaj części JC. Jesteś NOWICJUSZ więc paru rzeczy jeszcze nie wiesz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2005, 17:11
Posty: 57
Skąd: Jarosław
Auto: 323F GT (BG) 1.8 (BP-DOHC) '91

Postprzez Silasik » 11 sie 2008, 21:39

U mnie np dzwonilo w silniku...1 mechanik stwierdzil,ze to łozysko oporowe,2 mechanik,ze to łozysko od alternatora po powrocie do domu polozylem sie pod samochod i okazalo sie ze to czesc oprawki od katalizatora :)
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2008, 16:49
Posty: 67
Auto: mazda 323 bg

Postprzez kleik87 » 12 sie 2008, 06:29

Silasik napisał(a):U mnie np dzwonilo w silniku...1 mechanik stwierdzil,ze to łozysko oporowe,2 mechanik,ze to łozysko od alternatora po powrocie do domu polozylem sie pod samochod i okazalo sie ze to czesc oprawki od katalizatora :)

pewna niepotrzebna czesc z silnika wyrzucilem tak jak pisalem, powiem szczerze ze troche ustalo, ale slysze ze to nie tylko to bylo :D
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2010, 21:30
Posty: 107
Skąd: Gdańsk

Postprzez kleik87 » 13 sie 2008, 12:49

Gengol napisał(a):Prowadnica Zacisku ma się rozumieć? Kupisz w sklepie za niewielkie pieniądze + zestaw naprawczy zacisku przedniego (wszystkie uszczelki) za ok 20 PLN. Jak już robić to prawy i lewy. Po co za jakiś czas rozgrzebykać kolejne koło.

Ewentualnie pytaj Jaksy


mam problem ze znalezieniem u siebie w mieście, a na necie niezabardzo się orientuje, może jest osoba która jest bardziej orientacyjna niż ja?
moje auto to: Mazda 323 BG 1991 1.3 16V
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2010, 21:30
Posty: 107
Skąd: Gdańsk

Postprzez Gengol » 13 sie 2008, 13:27

Zapytaj u Jaksy z forum.
A gdzie mieszkasz. Jeśli blisko Jarosławia to zapraszam do InterAuto.
Dostaniesz wszystko do Madzi. Oczywiście na zamówienie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2005, 17:11
Posty: 57
Skąd: Jarosław
Auto: 323F GT (BG) 1.8 (BP-DOHC) '91

Postprzez Gengol » 13 sie 2008, 13:31

Zapytaj u Jaksy z forum.
A gdzie mieszkasz. Jeśli blisko Jarosławia to zapraszam do InterAuto.
Dostaniesz wszystko do Madzi. Oczywiście na zamówienie.

oops – dubel. Moderator – zrób cięcie! Please.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2005, 17:11
Posty: 57
Skąd: Jarosław
Auto: 323F GT (BG) 1.8 (BP-DOHC) '91

Postprzez kleik87 » 14 sie 2008, 18:39

dobra zakupilem to coś, tylko dziwi mnie jedna rzecz, mam wersje BG a ta część pasuje niby do BF i BA i mam pytanie dlaczego jedna prowadnica jest krótsza od drugiej? a nie np takie same? i czy to bedzie pasowac? wedlug tego mini informatora to nie, ale zapomnialem powiedziec w sklepie ze do BG, chyba ze to te same hamulce sa w tych wersjach
[img=http://img134.imageshack.us/img134/7545/ggget7.th.jpg]
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2010, 21:30
Posty: 107
Skąd: Gdańsk

Postprzez Gengol » 15 sie 2008, 12:19

Jeśli średnica i długości się zgadzają to nie ma znaczenia. A co do różnych długości prowadnic:
– górna jest dłuższa
– a dolna krótsza
tak po prostu jest w mazdach. A i śruby też są różnej długości.

Gumy (uszczelniacze) prowadnic:
– długa, po obu stronach zakończona "harmonijką" – dolna (krótsza) prowadnica,
– dwie krótkie "harmonijki" – górna (dłuższa) prowadnica.
To tak dla ciebie jak byś miał to robić sam. Zresztą inaczej się nie da.
Na chyba, że ktoś jest cudotwórcą hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2005, 17:11
Posty: 57
Skąd: Jarosław
Auto: 323F GT (BG) 1.8 (BP-DOHC) '91

Postprzez Gengol » 15 sie 2008, 12:20

A i jeszcze z ciekawości zapytam ile dałeś za same prowadnice – komplet na jedno koło? No i producent?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2005, 17:11
Posty: 57
Skąd: Jarosław
Auto: 323F GT (BG) 1.8 (BP-DOHC) '91

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323