Piszczenie, Metaliczny pogłos, oraz wymiana hamulców.
1, 2
Witam, goszcze tutaj po raz pierwszy. Troche przeszukałem forum ale nie mogłem się w miare dokładnie dowiedzieć co u mnie w aucie piszczy:D.
A wiec tak posiadam 323 BG 1.3 16V rok 91.
Sprawa prezentuje się następująco, mam dwa zasadnicze drażniące mnie problemy z autem, i jedno eksploatacyjne.
Pierwszym problemem jest to że jak cofam zaznaczam tylko cofam to dochodzi mi do uszu dziwne piszczenie.
Drugim problemem jest to iż przy jeździe dziwny dźwięk dochodzi do moich uszu taki metaliczny pogłos jakby jakaś śrubka gdzieś udzerzała z dużą prędkością. Dzieje się to w momencie jak mocniej depne w gaz.
Trzecie pytanie jakie części potrzeba do wymiany hamulców bębnowych na tarcznowe, nie wliczając tarcz i klocków. I mniej więcej jaki byłby koszt takiej usługi, jeżeli ktoś się orientuje.
Będę wdzięczny za odpowiedź.
Pozdrawiam
A wiec tak posiadam 323 BG 1.3 16V rok 91.
Sprawa prezentuje się następująco, mam dwa zasadnicze drażniące mnie problemy z autem, i jedno eksploatacyjne.
Pierwszym problemem jest to że jak cofam zaznaczam tylko cofam to dochodzi mi do uszu dziwne piszczenie.
Drugim problemem jest to iż przy jeździe dziwny dźwięk dochodzi do moich uszu taki metaliczny pogłos jakby jakaś śrubka gdzieś udzerzała z dużą prędkością. Dzieje się to w momencie jak mocniej depne w gaz.
Trzecie pytanie jakie części potrzeba do wymiany hamulców bębnowych na tarcznowe, nie wliczając tarcz i klocków. I mniej więcej jaki byłby koszt takiej usługi, jeżeli ktoś się orientuje.
Będę wdzięczny za odpowiedź.
Pozdrawiam
- Od: 24 gru 2010, 21:30
- Posty: 107
- Skąd: Gdańsk
kleik napisał(a):Trzecie pytanie jakie części potrzeba do wymiany hamulców bębnowych na tarcznowe, nie wliczając tarcz i klocków. I mniej więcej jaki byłby koszt takiej usługi, jeżeli ktoś się orientuje.
A czemu chcesz zmieniac bebny na tarcze? przeciez nie jezdzisz potworem o ogromnej mocy i ten zestwa spokojnie sobie daje rade, do tego reczny z bebnami trzyma lepiej
No ale odpowiadajac na pytanie ile to moze kosztowac – duzo. Najprostszym rozwiazaniem w takiej sytuacji jest przeszczep calosci z innego auta. Zaleznie od tego za ile dostaniesz czesci od dawcy tyle bedzie Cie to kosztowac...
Co do przeszczepu na tarcze! Ciężko dostać linki do ręcznego na tarczach. Jak kupiłem swoją to linek nie było!!! Jedna tylko i to w bagażniku. Jeździłem, pytałem i nic. Dopiero za którymś razem w jednym z Jarosławskich sklepów sprzedawca powiedział, że na zamówienie jedna z firm może zrobić jak mam coś na wzór. No i czekałem. Troszkę to potrwało i kosztowało (250zł za komplet prawa, lewa choć nie ma to znaczenia) ale są i spełniają swoją rolę.
Ta firma to LINOR.
Używek nie polecałbym, zresztą szanujące się szroty nie handlują linkami – taką uzyskałem odpowiedź.
Ta firma to LINOR.
Używek nie polecałbym, zresztą szanujące się szroty nie handlują linkami – taką uzyskałem odpowiedź.
<– SIOSTRY: Madzia i EFka
http://world1.monstersgame.wp.pl/?ac=vid&vid=17054626
http://world1.monstersgame.wp.pl/?ac=vid&vid=17054626
- Od: 3 lis 2005, 17:11
- Posty: 57
- Skąd: Jarosław
- Auto: 323F GT (BG) 1.8 (BP-DOHC) '91
kleik napisał(a):problemz napisał(a):Metaliczny pogłos możesz mieć jak zamiast katalizatora masz wmontowaną strumienice...
czyli cos do wymiany rozumiem? jak tak to drogie sa?
nic do wymiany! strumienice montujesz zamiast kataliztora! katalizator to koszt minimum 300 zł a strumienica 50 zł, przy czym za stary zuzyty katalizator dostajesz jeszcze min. 100 zł.
- Od: 24 maja 2008, 15:29
- Posty: 15
- Skąd: Myszków
- Auto: było – 323F BG 1,6 16V 94 r.
jest – Xedos 6, 2.0 V6 93 r.
problemz napisał(a):kleik napisał(a):problemz napisał(a):Metaliczny pogłos możesz mieć jak zamiast katalizatora masz wmontowaną strumienice...
czyli cos do wymiany rozumiem? jak tak to drogie sa?
nic do wymiany! strumienice montujesz zamiast kataliztora! katalizator to koszt minimum 300 zł a strumienica 50 zł, przy czym za stary zuzyty katalizator dostajesz jeszcze min. 100 zł.
ale ja nie sadze by ten dzwiek byl normalny, cos tam musi być nie tak, tylko teraz pytanie czy strumienica do wymiany?
- Od: 24 gru 2010, 21:30
- Posty: 107
- Skąd: Gdańsk
okazało sie że prowadnica w przednim lewym kole nie działała jak należy czyli nie odbijała, tymczasowo ją zregenerowali, ale musze zakupić komplet, tutaj pytanie gdzie takie na necie mógłbym dostać, włącznie z gumkami??
co do tego metalicznego pogłosu to taka osłona silnika tzn cięzko mi jest to powieidzieć bądź co bądź mechanik powiedział że jak się ją wywali to nic nie będzie co też zrobił bo lata świetności miała za sobą.
co do tego metalicznego pogłosu to taka osłona silnika tzn cięzko mi jest to powieidzieć bądź co bądź mechanik powiedział że jak się ją wywali to nic nie będzie co też zrobił bo lata świetności miała za sobą.
- Od: 24 gru 2010, 21:30
- Posty: 107
- Skąd: Gdańsk
Prowadnica Zacisku ma się rozumieć? Kupisz w sklepie za niewielkie pieniądze + zestaw naprawczy zacisku przedniego (wszystkie uszczelki) za ok 20 PLN. Jak już robić to prawy i lewy. Po co za jakiś czas rozgrzebykać kolejne koło.
Ewentualnie pytaj Jaksy
Ewentualnie pytaj Jaksy
<– SIOSTRY: Madzia i EFka
http://world1.monstersgame.wp.pl/?ac=vid&vid=17054626
http://world1.monstersgame.wp.pl/?ac=vid&vid=17054626
- Od: 3 lis 2005, 17:11
- Posty: 57
- Skąd: Jarosław
- Auto: 323F GT (BG) 1.8 (BP-DOHC) '91
A i omijaj części JC. Jesteś NOWICJUSZ więc paru rzeczy jeszcze nie wiesz.
<– SIOSTRY: Madzia i EFka
http://world1.monstersgame.wp.pl/?ac=vid&vid=17054626
http://world1.monstersgame.wp.pl/?ac=vid&vid=17054626
- Od: 3 lis 2005, 17:11
- Posty: 57
- Skąd: Jarosław
- Auto: 323F GT (BG) 1.8 (BP-DOHC) '91
Silasik napisał(a):U mnie np dzwonilo w silniku...1 mechanik stwierdzil,ze to łozysko oporowe,2 mechanik,ze to łozysko od alternatora po powrocie do domu polozylem sie pod samochod i okazalo sie ze to czesc oprawki od katalizatora
pewna niepotrzebna czesc z silnika wyrzucilem tak jak pisalem, powiem szczerze ze troche ustalo, ale slysze ze to nie tylko to bylo
- Od: 24 gru 2010, 21:30
- Posty: 107
- Skąd: Gdańsk
Gengol napisał(a):Prowadnica Zacisku ma się rozumieć? Kupisz w sklepie za niewielkie pieniądze + zestaw naprawczy zacisku przedniego (wszystkie uszczelki) za ok 20 PLN. Jak już robić to prawy i lewy. Po co za jakiś czas rozgrzebykać kolejne koło.
Ewentualnie pytaj Jaksy
mam problem ze znalezieniem u siebie w mieście, a na necie niezabardzo się orientuje, może jest osoba która jest bardziej orientacyjna niż ja?
moje auto to: Mazda 323 BG 1991 1.3 16V
- Od: 24 gru 2010, 21:30
- Posty: 107
- Skąd: Gdańsk
Zapytaj u Jaksy z forum.
A gdzie mieszkasz. Jeśli blisko Jarosławia to zapraszam do InterAuto.
Dostaniesz wszystko do Madzi. Oczywiście na zamówienie
A gdzie mieszkasz. Jeśli blisko Jarosławia to zapraszam do InterAuto.
Dostaniesz wszystko do Madzi. Oczywiście na zamówienie
<– SIOSTRY: Madzia i EFka
http://world1.monstersgame.wp.pl/?ac=vid&vid=17054626
http://world1.monstersgame.wp.pl/?ac=vid&vid=17054626
- Od: 3 lis 2005, 17:11
- Posty: 57
- Skąd: Jarosław
- Auto: 323F GT (BG) 1.8 (BP-DOHC) '91
Zapytaj u Jaksy z forum.
A gdzie mieszkasz. Jeśli blisko Jarosławia to zapraszam do InterAuto.
Dostaniesz wszystko do Madzi. Oczywiście na zamówienie.
oops – dubel. Moderator – zrób cięcie! Please.
A gdzie mieszkasz. Jeśli blisko Jarosławia to zapraszam do InterAuto.
Dostaniesz wszystko do Madzi. Oczywiście na zamówienie.
oops – dubel. Moderator – zrób cięcie! Please.
<– SIOSTRY: Madzia i EFka
http://world1.monstersgame.wp.pl/?ac=vid&vid=17054626
http://world1.monstersgame.wp.pl/?ac=vid&vid=17054626
- Od: 3 lis 2005, 17:11
- Posty: 57
- Skąd: Jarosław
- Auto: 323F GT (BG) 1.8 (BP-DOHC) '91
dobra zakupilem to coś, tylko dziwi mnie jedna rzecz, mam wersje BG a ta część pasuje niby do BF i BA i mam pytanie dlaczego jedna prowadnica jest krótsza od drugiej? a nie np takie same? i czy to bedzie pasowac? wedlug tego mini informatora to nie, ale zapomnialem powiedziec w sklepie ze do BG, chyba ze to te same hamulce sa w tych wersjach
[img=http://img134.imageshack.us/img134/7545/ggget7.th.jpg]
[img=http://img134.imageshack.us/img134/7545/ggget7.th.jpg]
- Od: 24 gru 2010, 21:30
- Posty: 107
- Skąd: Gdańsk
Jeśli średnica i długości się zgadzają to nie ma znaczenia. A co do różnych długości prowadnic:
– górna jest dłuższa
– a dolna krótsza
tak po prostu jest w mazdach. A i śruby też są różnej długości.
Gumy (uszczelniacze) prowadnic:
– długa, po obu stronach zakończona "harmonijką" – dolna (krótsza) prowadnica,
– dwie krótkie "harmonijki" – górna (dłuższa) prowadnica.
To tak dla ciebie jak byś miał to robić sam. Zresztą inaczej się nie da.
Na chyba, że ktoś jest cudotwórcą
– górna jest dłuższa
– a dolna krótsza
tak po prostu jest w mazdach. A i śruby też są różnej długości.
Gumy (uszczelniacze) prowadnic:
– długa, po obu stronach zakończona "harmonijką" – dolna (krótsza) prowadnica,
– dwie krótkie "harmonijki" – górna (dłuższa) prowadnica.
To tak dla ciebie jak byś miał to robić sam. Zresztą inaczej się nie da.
Na chyba, że ktoś jest cudotwórcą

<– SIOSTRY: Madzia i EFka
http://world1.monstersgame.wp.pl/?ac=vid&vid=17054626
http://world1.monstersgame.wp.pl/?ac=vid&vid=17054626
- Od: 3 lis 2005, 17:11
- Posty: 57
- Skąd: Jarosław
- Auto: 323F GT (BG) 1.8 (BP-DOHC) '91
A i jeszcze z ciekawości zapytam ile dałeś za same prowadnice – komplet na jedno koło? No i producent?
<– SIOSTRY: Madzia i EFka
http://world1.monstersgame.wp.pl/?ac=vid&vid=17054626
http://world1.monstersgame.wp.pl/?ac=vid&vid=17054626
- Od: 3 lis 2005, 17:11
- Posty: 57
- Skąd: Jarosław
- Auto: 323F GT (BG) 1.8 (BP-DOHC) '91
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości