Mazda6 (GG / GY) – Informacje i opinie o modelu

Mazda6 2002–2007

Postprzez fox11 » 2 lip 2008, 22:26

zdzich44 napisał(a):Jest takie coś co się nazywa "obieg wewnętrzny"

no jest, ale człowiek orientuje się że coś śmierdzi jak już śmierdzi w kabinie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2008, 10:56
Posty: 74
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 136KM MZR-CD 05r

Postprzez szczuru.pb » 8 sie 2008, 10:18

Witam wszystkich i na początek mam pytanie .
Zamierzam kupić mazde 6 kombi i nie wiem czym różnia się np.te silniki.
2,0 136 KM DITD
2,0 121 KM CITD
2,0 120 KM TDI
2,0 136 KM CD
to są rodzaje silników jakie są podawane w ogłoszeniach.
Jeżeli jest możecie to opiszcie który jest najlepszy i jak tak naprawdę jest z Dieslami w MAZDZIE. :)
szczuru.pb
 

Postprzez Mateusz L » 8 sie 2008, 10:27

Witaj
Wszystkie silniki o których mówisz to jednostki Mazdy: MZR-CD- 2. wersje mocy 121 i 136KM. W ogłoszeniach są różnie nazywane, choćby przez handlarzy, którzy zapewne wszystkie turbodiesle najchętniej by nazywali TDI.
Ostatnio edytowano 8 sie 2008, 13:13 przez Mateusz L, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez Gość » 8 sie 2008, 11:08

szczuru.pb napisał(a):Jeżeli jest możecie to opiszcie który jest najlepszy i jak tak naprawdę jest z Dieslami w MAZDZIE.

ja nie polecam diesla. Duzo problemow z dislami, zreszta poczytaj na forum jest tego troche. Polecam benzynke 2.0 bedzie najlepszym wyborem. Konikow ma w miare i spalanie dosc przyjemne. Jesli diesel to nie M6. <nie>
Gość
 

Postprzez Grzyby » 8 sie 2008, 12:57

pavlos napisał(a):Jesli diesel to nie M6

bzdura napisana przez człowieka który kiedyś popełnił coś takiego:
pavlos napisał(a):Raczej Ci nie pomoge za wiele w sprawach diesla,bo w nich nie gustuje i nie mialem zbytnio do czynienia

nie ma to jak osoba zorientowana w temacie ....
Możesz co najwyżej napisać że polecasz benzyniaka bo takiego masz a o dieslu co najwyżej coś gdzieś słyszałeś.

Ale o tym już nie raz było.
Jest nawet temat w Kupuję Mazdę "Diesel vs. Benzyna"

szczuru.pb, w Mazdzie 6 przed liftem był w zasadzie jeden silnik diesla (nazywany najróżniej) za to w dwóch wersjach mocy – 121 i 136 KM.
Po lifcie jest to w zasadzie dalej jeden (i ten sam silnik) ale ma dołożony DPF (wielkie nieszczęście :P) i też wystepuje w 2 wersjach mocy – 121 i 143KM.

Z tej racji że jest to w zasadzie jeden silnik ciężko odpowiedzieć na Twoje pytanie "Który" :P
Jaki nie kupisz będzie jeździł fajnie – byleby był w dobrym stanie.
Wersję słabszą można łatwo przerobić na mocniejszą :) (lub jeszcze mocniejszą. Ja mam np. 152KM, jest M6 z tym samym silnikiem o mocy 175KM (forumowicz Krynio z którym miałem okazję się nawet ścigać na ostatnim zlocie).
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Gość » 8 sie 2008, 21:28

Grzyby napisał(a):Możesz co najwyżej napisać że polecasz benzyniaka bo takiego masz a o dieslu co najwyżej coś gdzieś słyszałeś

he he. Wiesz wczesniej mialem 3 auta benzyniaki,potem stwierdzilem ze sprobuje diesla,mialem go ostatnie 2 lata. Wniosek: dla mnie diesel jest do <dupa> ,nie daje mi tego co benzyna a spalanie mam tez w <dupa> i wiem jedno zostaje na benzynie .
Gość
 

Postprzez fox11 » 9 sie 2008, 19:17

to pojemną masz tą <dupa> , aż strach pomyśleć jak ona się w M6 mieści <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2008, 10:56
Posty: 74
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 136KM MZR-CD 05r

Postprzez Gość » 9 sie 2008, 20:37

to pojemną masz tą , aż strach pomyśleć jak ona się w M6 mieści

na styk ale wchodzi,dobre he he hahaha hahaha hahaha
Gość
 

Postprzez fox11 » 9 sie 2008, 22:00

Jeździłem benzyną i w porównaniu z dieslem czułem się jak w młynku do kawy, dlatego M6 to mój 3 diesel który lubię za elastyczność i mały apetyt na paliwo. Benzyna czy diesel to kwestia własnych preferencji i udowadnianie wyższości jednego silnika nad drugim jest niepoważne. Każdy ma co lubi a ja lubię klekota ( nie za głośnego) <zeby>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2008, 10:56
Posty: 74
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 136KM MZR-CD 05r

Postprzez Gość » 9 sie 2008, 23:04

fox11 napisał(a):Jeździłem benzyną i w porównaniu z dieslem czułem się jak w młynku do kawy

ja mam na odwrot <lol>

fox11 napisał(a):dlatego M6 to mój 3 diesel który lubię za elastyczność i mały apetyt na paliwo

dlatego wiekszosc woli diesla,jakby diesel palil 3-4litry wiecej na 100km,to by kazdy chwalil benzyne
fox11 napisał(a):Benzyna czy diesel to kwestia własnych preferencji i udowadnianie wyższości jednego silnika nad drugim jest niepoważne

zgadzam sie z kolega jak najbardziej. Amen.
Gość
 

Postprzez Pkoli » 9 sie 2008, 23:20

fox11 napisał(a):Benzyna czy diesel to kwestia własnych preferencji i udowadnianie wyższości jednego silnika nad drugim jest niepoważne.


Dobrze powiedziane. Do tej pory jeździłem benzynami, a od dwóch już lat 6-tka w dieslu i chyba na długo zostanie diesel, ale nie wykluczam, że kiedyś mi się odmieni hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2007, 14:31
Posty: 56
Skąd: Siemianowice Śląskie PL / Clonmel IRL
Auto: Mazda 323f BA Z5 '95

Postprzez dimas » 10 sie 2008, 10:40

Podobnie jak poprzednik mam pierwszego w swoim życiu traktorka i nie narzekam.
Dynamika wyczuwalnie wyższa niż porównywalna w pojemności (2,0l) benzyna a spalanie symboliczne :P

Chociaż gdyby Mazda miała mocniejszą niż 2,3 166KM jednostkę benzynową to pewnie bym kontynuował przygodę z tym rodzajem silników.
A 3,0V6 tylko w amerykańskiej wersji, której zdecydowanie nie chciałem (tandetne i jakby nie z tej epoki wnętrze auta :| )

Oczywiście jest cudny MPS, ale jak mówi powiedzenie: "Kto nie ma miedzi, ten na..... siedzi"
Dimas
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 maja 2008, 12:03
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: M6 2,0CD Exclusive 05' (136KM)

Postprzez Grzyby » 10 sie 2008, 13:34

dimas napisał(a):tandetne i jakby nie z tej epoki wnętrze auta

niby czym aż tak różni się wersja A-Spec z kliamtronikiem od wersji europejskich? Nie wiem o czymś?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez GILB » 10 sie 2008, 14:39

niczym,
takie tam poszerzanie opinii zasłyszanych
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez Grzyby » 10 sie 2008, 14:43

GILB napisał(a):niczym,
takie tam poszerzanie opinii zasłyszanych

no właśnie ...
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Globy » 10 sie 2008, 17:40

No właśnie, wypraszam sobie! <lol> Montaż faktycznie jest trochę gorszy, ale do liftingu brak znaczących różnic – później dopiero, podczas gdy w "europejskiej" 6 jeszcze go poprawiono i nadano konsoli środkowej elegancki wyraz dzięki ciemnemu lakierowi, o tyle w A-Spec'ach pojawił się martwy, tani plastik, morze tandety... Ale o czym to ja chciałem – znalazłem bardzo fajną dyskusję o Dieslach oraz poradnik kupującego na brytyjskiej stronie:

=> http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/index.htm?md=608&

Dyskusja o wadliwych pompach rocznika 2003 i pokrewieństwie z TDCi => http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/ ... tm?t=57098

...oraz problemy z turbo => http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/ ... tm?t=62107
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez GILB » 10 sie 2008, 20:03

Globy, A-Spec po liftingu niczym nie odstaje od wersji europejskiej,
aby rozstrzygnąć spór, powinno spotkać się kilku forumowiczów z różnymi wersjami M6 na ''macanko'':]
problem będzie rozwiązany, a tak każdy będzie obstawał przy swoim
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez mcbeth » 13 sie 2008, 08:48

Przypadkowo natrafiłem na artykuł o zmianach po facelifcie.
http://www.honestjohn.co.uk/road_tests/index.htm?id=183
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez fox11 » 13 sie 2008, 10:13

Grzyby napisał(a):Wersję słabszą można łatwo przerobić na mocniejszą usmiech (lub jeszcze mocniejszą. Ja mam np. 152KM, jest M6 z tym samym silnikiem o mocy 175KM (forumowicz Krynio z którym miałem okazję się nawet ścigać na ostatnim zlocie)

Powiedz jak ten wzrost mocy i pewnie momentu przełożył się na elastyczność silnika i spalanie ?, jak z zbieraniem się do 2000 obr./min. , jak silnik zachowuje się powyżej 3000 obr./min. tzn. do jakich obrotów uzyskuje lepsze przyspieszenie niż na wyższym biegu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2008, 10:56
Posty: 74
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 136KM MZR-CD 05r

Postprzez Grzyby » 13 sie 2008, 11:14

fox11, poczytaj te tematy
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=42101
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... light=chip

Nie powiem Ci jak to się przełożyło na spalanie czy elestyczność w stosunku do wersji fabrycznej bo auto już takie kupiłem.
Aktualnie ma 152KM i 344Nm osiągane praktycznie w tych samych punktach (obrotach) co max. wartości fabryczne.
Auto zaczyna jechać do 1800obrotów, poniżej się toczy (ale to chyba wszystkie tak mają). Krynio twierdzi że u niego efekt turbodziury zlikwidowano nowym programem który daje mu 175KM. Nie wiem, nie jechałem jego autem. Wiem za to, że on zostawia za sobą praktycznie na każdym biegu straszne kłęby dymu.
Za mną (mimo że nie mam DPFa, nie ma nawet małej chmurki).
tu masz filmik ze mną
http://files.filefront.com/200807261808 ... einfo.html
a tu zadyma za Kryniem :P
http://files.filefront.com/200807261852 ... einfo.html
Jeśli chodzi o efektywne przyspieszanie to kręcić (efektywnie) można do około 3800-4000. Dalej nie ma sensu.
Spalanie: średnie od momentu kupna (jakieś 17-18 tys. km temu) wynosi 6,46l/100km
Połowa czasu jazdy to Warszawa, 1/4 Kielce, reszta trasa z różnymi prędkościami (od stałej jazdy w okolicach 110km/h do ostrej jazdy z prędkościami 140-160).
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6