Stuki w zawieszeniu | łacznik, końcówka, sworzeń, tuleje itp.
Witam,
mam nieco sparciałe już gumy w stabilizatorze z tyłu oraz w tylnym wahaczu.
Gdzie można takie gumy dostać w okolicy Wawy.
Gośc ze sklepu Mazdy powiedział, że gum w wahaczach sie nie wymienia i nalezy kupić cały wahacz, który kosztuje ok 200 pln.
Czy ktos juz miał taki problem i jak go rozwiązać ?
mam nieco sparciałe już gumy w stabilizatorze z tyłu oraz w tylnym wahaczu.
Gdzie można takie gumy dostać w okolicy Wawy.
Gośc ze sklepu Mazdy powiedział, że gum w wahaczach sie nie wymienia i nalezy kupić cały wahacz, który kosztuje ok 200 pln.
Czy ktos juz miał taki problem i jak go rozwiązać ?
Pozdrawki
Daro W.
Daro W.
- Od: 20 paź 2003, 15:38
- Posty: 115
- Skąd: Wawa
- Auto: MX3 V6 '93; APRILIA RSV MILLE
Zombi napisał(a):Gumy w wachaczu czyli sworznie? Niby sie nie wymienia ale ja wymienialem juz w dwóch autach. Jeden sworzen chyba z 60 plnów.
Nie mam pojęcia jak to sie nazywa. Wiem, że są juz troszke sparciałe i trzeba wymienić.
Ale z tego wniosek, że całe wahacze musze wymienić ?
A gdzie kupowałes sworznie ?
Pozdrawki
Daro W.
Daro W.
- Od: 20 paź 2003, 15:38
- Posty: 115
- Skąd: Wawa
- Auto: MX3 V6 '93; APRILIA RSV MILLE
W stabilizatorze wynmienia się gumy, łącznik stabilizatora trzeba wymienić cały, a jeżeli chodzi o wahacze to gdy gumy sparcieją to moim zdaniem trzeba wymienić cały wahacz (patrzyłem ew instrukcji – wg niej trzeba sprawdzać stan tych gum a nie jest opisane jak się wymienia, stąd wnioskuje że są niewymienne, a przy przednim zawieszeniu jest opis jak się wymienia gumy z przodu i je można bez problemu kupić)
Proponowałbym nie oceniać stanu gum wzrokowo, ale pojechać na tzw. szarpak i sprawdzić luzy. Ja chciałem u siebie wymieniać wszystkie gumy z przodu, a okazało się że musze wymienić tylko jedną!
Za szarpak zapłaciłem 12 PLN i do tego mi zrobili test amorków gratis! (lewy tył-skuteczność 0%, a w zakrętach dalej idzie jak przyklejony
)
Pozdrawiam
Proponowałbym nie oceniać stanu gum wzrokowo, ale pojechać na tzw. szarpak i sprawdzić luzy. Ja chciałem u siebie wymieniać wszystkie gumy z przodu, a okazało się że musze wymienić tylko jedną!
Za szarpak zapłaciłem 12 PLN i do tego mi zrobili test amorków gratis! (lewy tył-skuteczność 0%, a w zakrętach dalej idzie jak przyklejony
Pozdrawiam
za 200 pln to pewnie drazki wzdluzne...przerabialem to...zadne gumy do mx-3 nie podejda, trza calosc.Kumpel dosztukowal z jednej strony a z drugiej nie szlo (nawet z zuka probowal
), a gumy stabilizatora kosztuja od 17-35.
17 JC
35 Mazda
Wymiana trwa jakies 5 minut (jak masz kanal, wiec mozna kupic i JC i wymieniac nawet 2 razy czesciej bo nie jest to sprawa trudna.
17 JC
35 Mazda
Wymiana trwa jakies 5 minut (jak masz kanal, wiec mozna kupic i JC i wymieniac nawet 2 razy czesciej bo nie jest to sprawa trudna.
- Od: 21 paź 2003, 13:58
- Posty: 310
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BL 2.0 DISI
Mazda CX-3 150 AWD
Mazda MX-5 NB2 Sportive
Mazda 3 BK 1.6 d 109 KM
Mazda 323F (BJ) 2.0 Sportive (niqsmx3)
Mazda 323F (BA) 2.0 GT
Mazda MX-3 K8 (moja)
zauwazylem ze wspomaganie mniej wspomaga tzn ciezej sie kreci.czy jest tam jakas czesc odpowiedzialna za to ktora mogla sie zepsuc??
przy 120 km slychac jakby stukanie z przedniego kola.Czy to lozysko? kiedy TRZEBA je wymienic i ile kmoze kosztowac mniej wiecej??
Przy zapalaniu pochodzi z pol sekundy i gasnie.trzba przygaowac i wtedy jest dobrze.Co to moze byc??Podejrzewam cos z gazem ale co to moze byc konkretnie?
przy 120 km slychac jakby stukanie z przedniego kola.Czy to lozysko? kiedy TRZEBA je wymienic i ile kmoze kosztowac mniej wiecej??
Przy zapalaniu pochodzi z pol sekundy i gasnie.trzba przygaowac i wtedy jest dobrze.Co to moze byc??Podejrzewam cos z gazem ale co to moze byc konkretnie?
- Od: 7 lip 2004, 16:17
- Posty: 117
- Skąd: Włocławek
- Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 '92
jejej mialem identyczny problemik
.
Pukanie w( najczesciej podczas pokonywania jakiejs nieduzej dziury) to lozysko Parkinsona ( czy cos takiego
). Koszt wymiany to ok 50
zl
+ robocizna. ( no i oczywiscie po wymianie lozyska wspomaganie o wiele lepiej chodzi).
Ja jeszcze wymienialem przegub ktory musili odspawac
Pukanie w( najczesciej podczas pokonywania jakiejs nieduzej dziury) to lozysko Parkinsona ( czy cos takiego

Ja jeszcze wymienialem przegub ktory musili odspawac

- Od: 27 sie 2004, 10:17
- Posty: 134
- Auto: Mazda 323f 1.6 16v 1991r
A wspomaganie to moze pasek klinowy albo pompa (olej?).
Jeśli chodzi o wspomaganie – jeśli w jedną stronę chodzi gorzej niż w druga – może to oznaczać że zawory w "sterowniku" (oczywiście hydraulicznym, nię elektronice) są w gorszym stanie. A co do stukania – to może być kilka przyczyn – podjedz na "szarpaki" na stację diagnostyczną to się dowiesz co Ci stuka (a kosztuje to chyba okolo 20-40 złoty – dokładnie nie pamiętam)
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
- Od: 27 maja 2004, 10:00
- Posty: 724
- Skąd: REDA / k. Trojmiasta
- Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92
hmmm ja powiem tak to moze byc maglownica bo tak mial moj wspolnik wymienil pompe a wspomaganie dalej lipnie dzialalo ale jak sie wykanczalo to wlasnie tak coraz slabiej dzialalo stuki hmmm wymienil drazek stabilizatora 50zl i wszystko okej cisza jak po smierci oraganisty:P ale maglownica pasuje od 626 i jest o wiele wytrzymalsza ja mam taka w swojej bo po 94r juz zakladali od 626 ale najlepiej podjechac do dobreg mistrza od pomp podobno jeszcze mozna podniesc cisnienie z jaka pompuje olej pompa i tez chula ale wtedy maglownica umrze szybko!!!
maly
- Od: 14 paź 2004, 13:48
- Posty: 6
- Skąd: kielce
- Auto: mazada mx3 v6 24v
Dzisiaj wpadłem w porządną dziurę na super polskiej drodze... i od tej pory czuję – jak jadę – bicia w przednim kole i mały stukot.
Co mogło się uszkodzić? Felga? opona? łożysko? A może coś innego?
Dodam, że mam aluminiowe felgi 15" i opony 195/55/R15.
Patrząc gołym okiem, nic nie widać, żeby coś się stało.
A jeszcze jedno – najbardziej czuć bicia i stukot, jak się jedzie wolno... Już przy 100km/h praktycznie nic nie czuć.
Co mogło się uszkodzić? Felga? opona? łożysko? A może coś innego?
Dodam, że mam aluminiowe felgi 15" i opony 195/55/R15.
Patrząc gołym okiem, nic nie widać, żeby coś się stało.
A jeszcze jedno – najbardziej czuć bicia i stukot, jak się jedzie wolno... Już przy 100km/h praktycznie nic nie czuć.
Jest jedna rzecz dla której warto żyć .... MAZDA .... i nie liczy sie nic 
- Od: 24 lis 2004, 14:57
- Posty: 192
- Skąd: kraków
- Auto: mazda mx3
Zerknij dokładnie felgę oraz... oponę. Jeśli nic nie znajdziesz, to jedź jeszcze na wyważenie koła (na aucie) i później sprawdź, czy przypadłość minęła.
Jeśli nie, to prawdopodobnie łożysko umarło
.
Jeśli nie, to prawdopodobnie łożysko umarło
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Ale nic nie wyje... tylko stuka i podskakuje, jak się jedzie wolno... Duże jest prawdopodobienstwo, że to łożysko? A coś innego też mogło paść w zawieszeniu?
Jeśli to felga, to nie wiem, czy wyważenie coś da...
Będzie trzeba ją ewentalnie prostować...
Prostowanie felgi coś da? Czy ona potem się spowrotem nie odkształci? Po takim prostowaniu nie jest ona już bardzo osłabiona? Czy może po prostowaniu jest jak nowa i jej właściwości pozostają w normie...?
Jeśli to felga, to nie wiem, czy wyważenie coś da...
Prostowanie felgi coś da? Czy ona potem się spowrotem nie odkształci? Po takim prostowaniu nie jest ona już bardzo osłabiona? Czy może po prostowaniu jest jak nowa i jej właściwości pozostają w normie...?
Jest jedna rzecz dla której warto żyć .... MAZDA .... i nie liczy sie nic 
- Od: 24 lis 2004, 14:57
- Posty: 192
- Skąd: kraków
- Auto: mazda mx3
Najpierw wyważ – będziesz wiedział, co robić dalej – koszt jest praktycznie żaden.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Guz na oponie? Krzywa felga? Wyważanie koło nie naprawi tego. Zdejmij koło i je dokładnie obejrzyj. Przy okazji rzuć okiem na wszystkie elementy zawieszenia i układu kierowniczego.Pavlikos napisał(a):tylko stuka i podskakuje, jak się jedzie wolno
Ale jak wyważy, to wyeliminuje jedną możliwość niskim kosztem – złe wyważenie
A przy okazji powiedzą mu, czy felga się odkształciła, nawet jeśli tego nie będzie widać gołym okiem
A przy okazji powiedzą mu, czy felga się odkształciła, nawet jeśli tego nie będzie widać gołym okiem
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości