Emerytowany dyrektor Castrol -Nowe oleje szkodzą silnikom

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Sokool » 26 cze 2008, 23:54

brii napisał(a):oszczędność na pięciu wymianach oleju = drugi silnik B6

Wymiana silnika = trzeci silnik B6 :P
A i czas chyba trochę dłuższy jak wymiana oleju ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez qbass » 27 cze 2008, 00:02

Koszty wymiany chyba też "delikatnie" wyższe niż te 20 zł za samą wymianę oleju? :]
Poza tym, kolega ma z tego co mi się wydaję dobry silnik, na 0W-40, więc po co ryzykować? Dla jakichś eksperymentów potwierdzanych przez jakiegoś emerytowanego dziadzia? :|
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez brii » 27 cze 2008, 00:32

Sokool napisał(a):Wymiana silnika = trzeci silnik B6

Sokoolhahaha
B6 to za góra 350 – 400zł wymienią (czyli jeszcze dwie wymiany oleju) ;)
Sokool napisał(a):A i czas chyba trochę dłuższy jak wymiana oleju

O jakieś 4 godziny ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Deltom » 27 cze 2008, 06:25

brii napisał(a):przekopałem temat tych skrzyń baaaaardzo wnikliwie i wychodzi na to, że jej awaryjność jest znikoma

brii napisał(a):a usterki da się usunąć

Domyślam się że mówisz tu o skrzyni Renault SU1, z opinii jakie słyszałem o tej skrzyni to to że potrafi się od tak rozszczelnić, i to że naprawy są nie opłacalne. Swego czasu interesowałem się Laguną gdyż chciałem ją sobie kupić, auto kupił mój kolega i prawdę mówiąc szczerze mu współczuje... Co chwila coś się z nim dzieje.

Sprzeczać się z Tobą nie zamierzam, temat automatów w naszym kraju jest słabo poruszony ze względu na ich znikomą ilość na drogach. Opinie jakie pojawiają się o automatach są to z reguły opinie niezadowolonych użytkowników.


brii napisał(a):Po to są filtry a w nich wkłady z magnezem żeby łapać opiłki

Magnez masz również na dnie miski olejowej, ale nie zmienia to faktu że nie wszystkie opiłki i syfy magnezy zdążą wyłapać.


brii napisał(a):Po kalkulacji kosztów wychodzi na to, że warto zaryzykować

Pod warunkiem że ktoś ma czas na to żeby bawić się w wymiany silnika. Przy mojej obecnej pracy, tego typu zabawy zupełnie nie wchodzą w grę. Bez samochodu nie dojadę do pracy, a rowerem 36km w jedną stronę nie zamierzam codziennie latać ;)

Masz rację mówiąc że oleje syntetyczne mogą przeżyć o wiele dłużej niż zaleca to producent. Tylko pamiętaj że wymianę przy określonej liczbie kilometrów narzuca nam producent samochodu a nie oleju. Ten sam olej np. w naszych 626 trzeba wymienić co 15tyś i ten sam olej w Vectrze ma zalecaną wymianę co 50tyś. Podyktowane jet to tempem zbierania się zanieczyszczeń w oleju jak i możliwością oczyszczenia oleju z tych że zanieczyszczeń.

Może i jestem niewierny Tomasz, ale nie bardzo wierzę w to że taki silnik długo pożyje, tak samo jak nie wierzę w cudowne środki typu ceramizer i tego typu podobne. W silniku następuje tarcie i naturalne zużycie elementów, i nie da się tego powstrzymać w żaden sposób.

Moja 626 ma prawdopodobnie wyrobione panewki, zbierają się opiłki w misce. Niestety żeby cokolwiek sprawdzić/naprawić trzeba wyciągać silnik. Dlatego szukam drugiego silnika na wymianę. Ten później będę mógł rozebrać i sprawdzić jak zużycie panewki i opiłki w oleju mają się do nadmiernego zużycia pozostałych elementów.
Pozdrawiam Tomasz
-------------------------------------------------------------------
Moja Madzia

-------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2007, 07:15
Posty: 179
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2.0l '00r

Postprzez Lukano » 27 cze 2008, 07:39

50kkm spokojnie wytrzyma bez wymiany oleju. Jak już pisałem mój firmowy Ford miał ponad 50 kkm na jednym oleju i filtrze oczywiście, zalany był syntetykiem. Tylko z tego 99% na trasie. Teraz ma zmiany co 15kkm i zero brania oleju. Teraz zalany ma castrol magnatec ;p Przebieg całkowity 196kkm.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez aphazel » 27 cze 2008, 09:13

Deltom, chyba masz na myśli magnes? Nie, żebym się czepiał, ale raczej jest różnica. :) Widzisz, zmieniasz olej, a też szukasz drugiego silnika. <faja> Ja mam do pracy 31km w jedną stronę, ale od sierpnia to się zmieni, bo zmieniłem pracę. ;)

Producenci aut oczywiście, że są dogadani z producentami oleju, tudzież bazują na ich badaniach, tak sądzę. A sam też jestem przeciwny różnym dolewanym dodatkom. Mam nawet przykład z paliwem: kiedy wycofali E94, jeździłem wtedy maluchem i zalecali jakiśtam dodatek, żeby stare silniki pożyły na E95. Na samej E95 silnik mi chodził bez pudła, a z tymi zasranymi dodatkami (spróbowałem kilka) zawsze kwiczał. Marketingowy szajs, ot co.
Shitte iru ka? Shinigami wa ringo shika tabenai.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 12:30
Posty: 91
Skąd: Bytom
Auto: XEDOS6 1.6i+AKME SGI '96 B6 A5

Postprzez Deltom » 27 cze 2008, 09:58

aphazel napisał(a):Deltom, chyba masz na myśli magnes?

No jasne :) Magnes, magnes!!

Wymiana silnika to zasługa poprzedniego właściciela. <killer>
W FS bardziej opłaca się kupić silnik niż go naprawiać.
Silnik kosztuje ok 2tyś a same panewki 1600... Zamienniki są w tym momencie tylko jakieś dziadowskie co wytrzymują 10-15tyś km. Poza tym naprawa też trochę trwa, nie da się zamówić wszystkich części tak żeby wyjąć wymienić wadliwe i włożyć. Żeby wiedzieć co zakupić trzeba rozbebeszyć go na części pierwsze dopiero sprowadzać graty.

Więc jak widzisz jestem zmuszony poszukać drugiego na podmiankę.
Pozdrawiam Tomasz
-------------------------------------------------------------------
Moja Madzia

-------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2007, 07:15
Posty: 179
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2.0l '00r

Postprzez qbass » 27 cze 2008, 10:23

aphazel napisał(a):Mam nawet przykład z paliwem: kiedy wycofali E94, jeździłem wtedy maluchem i zalecali jakiśtam dodatek, żeby stare silniki pożyły na E95. Na samej E95 silnik mi chodził bez pudła, a z tymi zasranymi dodatkami (spróbowałem kilka) zawsze kwiczał. Marketingowy szajs, ot co.
Bo zapewne miałeś wersję z utwardzonymi gniazdami zaworowymi. :] Te maluchy, które tego nie miały, bez dodatku padały bardzo szybko ;)
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez aphazel » 27 cze 2008, 20:03

qbass, no tego, to Ci nie powiem, ale jedno jest pewne, cokolwiek by w tym – po latach już – złomie nie zdychało, to silnik zawsze był igła, hehe. Jak to brzmi. Rozdzielacz zapłonu regularnie się tylko rozjeżdżał i trzeba było kręcić śrubką. <lol>
Shitte iru ka? Shinigami wa ringo shika tabenai.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 12:30
Posty: 91
Skąd: Bytom
Auto: XEDOS6 1.6i+AKME SGI '96 B6 A5

Postprzez brii » 28 cze 2008, 08:14

aphazel napisał(a): kiedy wycofali E94, jeździłem wtedy maluchem i zalecali jakiśtam dodatek, żeby stare silniki pożyły na E95. Na samej E95 silnik mi chodził bez pudła, a z tymi zasranymi dodatkami (spróbowałem kilka) zawsze kwiczał.

Daaaawno temu mieliśmy tak samo :]
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Fiveopac » 4 sie 2008, 16:33

Dowód na poparcie tezy iz samochod nie musi miec zmienianego oleju:

Obrazek

Auto pewnie emerytowanego dyrektora Castrola.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Pit » 4 sie 2008, 16:54

Co? Uszczelkę pod deklem w końcu wymieniasz? :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez fox11 » 4 sie 2008, 16:57

E tam to pewnie mechanik smarknął <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2008, 10:56
Posty: 74
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 136KM MZR-CD 05r

Postprzez brii » 4 sie 2008, 18:06

Fiveopac napisał(a):Dowód na poparcie tezy iz samochod nie musi miec zmienianego oleju:



Auto pewnie emerytowanego dyrektora Castrola.

<szok>
Ciekawe jaki to był olej... A tak serio to co się stało z tym silnikiem prócz niezmieniania oleju??
Jako ciekawostkę podam, że znajomy w Fiacie CC 900 zaczął robić ten eksperyment (napęd na gaz + olej syntetyczny), jak narazie przejechał 15 000km i nic się nie dzieje ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Pit » 4 sie 2008, 18:08

Kumpel kiedyś jeździł 5 lat Fiestą '93 bez wymiany czegokolwiek, co nie odpadło. Fiesta chodziła rewelacyjnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez fox11 » 4 sie 2008, 21:37

Zapewne po pięciu latach wszystko odpadło i tak po trochu złożył sobie nową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2008, 10:56
Posty: 74
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 136KM MZR-CD 05r

Postprzez Fiveopac » 4 sie 2008, 22:58

Piotruś napisał(a):Kumpel kiedyś jeździł 5 lat Fiestą '93 bez wymiany czegokolwiek, co nie odpadło. Fiesta chodziła rewelacyjnie.

W tym czasie silnik odpadl dwa razy....
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Deltom » 4 sie 2008, 23:55

Fiveopac od czego to silniczek?
3 gary dosc prosty uklad.

znalezione w necie czy znasz wlasciciela?
ciekawi mnie co on zalal do tego silnika i ile przezyl (silnik oczywiscie)
Pozdrawiam Tomasz
-------------------------------------------------------------------
Moja Madzia

-------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2007, 07:15
Posty: 179
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2.0l '00r

Postprzez michi » 5 sie 2008, 14:45

Deltom napisał(a):Fiveopac od czego to silniczek?
3 gary dosc prosty uklad.


Stawiam na Daewoo Matiz :P chyba gdzieś widziałem tą fotę :)
Poznasz głupiego po postach jego
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2006, 20:59
Posty: 836
Skąd: Mysłowice
Auto: Prelude BB9

Postprzez Fiveopac » 5 sie 2008, 16:02

michi napisał(a):Stawiam na Daewoo Matiz język chyba gdzieś widziałem tą fotę usmiech

Wygrales dwie kostki oleju z tego silnika ;)

http://www.wykop.pl/link/82905/co-moze- ... -silniku-p
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Moto