remont silnika
1, 2
Witam wszystkich. Jestem szczęśliwym posiadaczem mazdy 323f jak w temacie, zreszta nie pierwszej mojej mazdy (najpierw żaba z otwieranymi ślepiami, poźniej BA ale 1,5, następnie 2.0 i wreszcie ostatnia także 2.0 ale z wyposażeniem, jakiego szukałem). Mój problem polega na tym, że muszę przyszykować się na pogrzebanie w silniku, ponieważ moja madzie (mimo małego przebiegu 80 tys – pewne) charakteryzuje się dość dużym apetytem na olej. czytając forum dowiedziałem się, że to normalne, ale nie w takich ilościach – mianowicie 10 L/10tys km. z tego co wywnioskowałem raczej nie są to pierścienie. stawiam na uszczelniacze, ale jak będę rozbierał silnik sprawdzę i pierścienie. moje domniemania opierają się na tym, że dość duże ilości oleju widoczne są w górnej części silnika. kolektor dolotowy, przepustnica, świece, wszędzie jest olej. silnik jest suchutki i nigdzie nie widać najmniejszej kropli oleju. silnik zakopci sobie rano przy rozruchu. Z waszą pomocą chciałbym odnaleźć gdzieś instrukcję do tego silnika. Szukałem chyba wszędzie pod mazda 323, 626, fordem probe i nie mogę sobie poradzić. Proszę o pomoc i ew. opinie
- Od: 22 lip 2008, 21:42
- Posty: 106
- Skąd: Sz-n ...GA
- Auto: 323F BA V6
Daj se spokoj xchłopie.Mi po remoncie z5 pije 1l/800 km i co ma si epociąć?? Raczej nie ,dolewam i jezdze i tobie tez tak radze chyba ,ze ci zbywa 4 tys bo za tyle zrobisz właściwy remont v6 ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
djad podejrzewam że przy takim zużyciu oleju same uszczelniacze nie wiele pomogą, raczej będą to również pierścienie, a może i coś jeszcze
Przeglądnij sobie relację waldiego z remontu KF-a właśnie
Przeglądnij sobie relację waldiego z remontu KF-a właśnie
Poznasz głupiego po postach jego


- Od: 23 sie 2006, 20:59
- Posty: 836
- Skąd: Mysłowice
- Auto: Prelude BB9
Mi remont pomógł, a brał mi do 3l oliwy na 1000km:) fajnie było. A wymieniłem uszczelniacze, pierścienie i czywiście inne rzeczy były robione jak przy porządnym remoncie. A niedawno spotkałem kolesia co sprzedał ją, temu co mi sprzedał. I ja miałem 172tys przebiegu, a on mówił jak sprzedawał to było 320tys:P.
- Od: 17 kwi 2008, 23:07
- Posty: 23
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 3 1.6 Z6
sps-snipers napisał(a):Daj se spokoj xchłopie.Mi po remoncie z5 pije 1l/800 km i co ma si epociąćpytajnik
a Ty przypadkiem nie sprzedałeś tej " idealnej " 323?

Bartek1986 napisał(a):a Ty przypadkiem nie sprzedałeś tej " idealnej " 323?
a co ty od niej chcesz
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
Bartek1986 robi sie idealniejsza – teraz pisze ze pali 1l na 800km, poltora tygodnia temu bylo 1l na 900km 
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
www.zacharow.info – portfolio
- Od: 17 lis 2005, 00:24
- Posty: 1884
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F BJ FP LPG
fajnie, że można liczyć na wasze opinie – dzięki ale mam zamiar także wyrzucić dół silnika jak będę grzebał. z tego co patrzyłem i orientowałem się nie będzie tak źle. wyniesie mnie to ok 1000 zł. (mam duże upusty w IC). najlepsze jest to, że nigdzie nie mogę znaleźć instrukcji do tego silnika (danych) wiec proszę o pomoc. instrukcji naprawy do kf na forum też nie widze 
- Od: 22 lip 2008, 21:42
- Posty: 106
- Skąd: Sz-n ...GA
- Auto: 323F BA V6
djad remont silnika V6 na oryginalnych częściach (na innych długo nie pojeździsz bo nie ma dobrych zamienników) to wydatek ok 3000 na części. Same pierścienie olejowe kosztują 1200zł
powodzenia
remont mojej kosztował 5500 
djad napisał(a):wyniesie mnie to ok 1000 zł. (
powodzenia
przyznaje ze pierscienie staram sie wykluczyć. jak bedą sciagniete glowiczki to zrobie probe szczelnosci. dalej uwazam że dół silnika wydaje się ok. ale się zobaczy w dalszym ciągu poszukuje instrukcji....bo nie zaczne bez niej, a mam taka sama madzie jak ty Adam, z oryginalnym pakietem spoilerów i oryginalnymi 16-tkami
- Od: 22 lip 2008, 21:42
- Posty: 106
- Skąd: Sz-n ...GA
- Auto: 323F BA V6
djad
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=52578
ciekawe jak
tak jak kazdy czyli 38procent.Nie zmienia to faktu,ze na czesciach z IC mozesz sobie krzywde tylko zrobic
Jesli pierscienie to RIK lub podobny zamiennik ale nie pamietam jaki.Zadzwon do www.carspeed.pl To nasz klubowy kolega.Prowadzi sprzedaz czesci i jesli gdzies takiej dorwiesz to stawiam piffko.Ja za czesci firmowe zaplacilem ok.1200zl lacznie z panewkami wiec warto.A jesli chcesz rozbierac silnik i nie wymienic pierscieni to ja zycze zdrowych wesolych swiąt
Za jedna robota i masz swiety spokoj.Moj KF od wymiany do wymiany łyknął litr oleju czyli 100ml na tysiat km.A silniczka nie oszczedzam.Powodzenia

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=52578
djad napisał(a):sprawdzę i pierścienie
ciekawe jak
djad napisał(a):z tego co patrzyłem i orientowałem się nie będzie tak źle. wyniesie mnie to ok 1000 zł. (mam duże upusty w IC).
tak jak kazdy czyli 38procent.Nie zmienia to faktu,ze na czesciach z IC mozesz sobie krzywde tylko zrobic
-
waldii
mam zamiar zrobic to bez wyciagania silnika. rozkręcając silnik od dołu i od góry jestes w stanie wyciągnąć tłoki do góry. jesli chodzi o fotorelacje to jest super ale brakuje mi nadal instrukcji silnika, ponieważ jak rozkręcę silnik to chciałbym go skręcić na odpowidnie momenty, zeby sie nic nei przytarlo.....tez mam zamiar robic zdjecia wiec pewnie zapodam ...
- Od: 22 lip 2008, 21:42
- Posty: 106
- Skąd: Sz-n ...GA
- Auto: 323F BA V6
djad napisał(a):mam zamiar zrobic to bez wyciagania silnika
uuuu ambitny plan.Mysle,ze bedzie bardzo ciezko a nawet,ze sie nie da.Te wszystki zakichane srubki i te sprawy,masakra dojscie.A najgorzej to z rozrzadem bedzie oraz z jego płyta laczaca obie glowice.To jest ciezko na zewnatrz poskladac a nie wyobrazam sobie tego w szczelinie 5cm.robic.Wyciagaj grata,roboty nie ma duzo jedynie wyciagarka potrzebna.A co do momentow zapytaj BRII,on ma ciekawe lekturki.
-
waldii
szczegolnie w przypadku rozmiarow V'ki.
Jakbys mial Z5 to moze bys to zrobil wszystko jakos..
Jakbys mial Z5 to moze bys to zrobil wszystko jakos..
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
www.zacharow.info – portfolio
- Od: 17 lis 2005, 00:24
- Posty: 1884
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F BJ FP LPG
Adaś napisał(a):djad remont silnika V6 na oryginalnych częściach (na innych długo nie pojeździsz bo nie ma dobrych zamienników) to wydatek ok 3000 na części. Same pierścienie olejowe kosztują 1200złdjad napisał(a):wyniesie mnie to ok 1000 zł. (
powodzeniaremont mojej kosztował 5500
Twój wykres z hamowni (136KM) to jest sprzed remontu czy po?
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
a ma ktos jakiegos rozbitka v6 zebym klime odkupil...?
art3citi rozbil BA.Pogadaj z nim czy sprzeda
-
waldii
moje zdanie jest taki że na 100% pierścionki olejowe będą do wymiany.A tak na marginesie Waldii to niewiem jakim cudem po remoncie bierze Ci 100 ml na tyś km, ja swoją zrobiłem już ponad 4 tyś po wymianie i ni cholery niechce mi łykać oliwki , nawet dymka mi nierobi przy zapalaniu...
- Od: 2 mar 2008, 11:11
- Posty: 74
- Skąd: Wrocław
- Auto: 323f BA'97 2.0 V6 GT
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości