remont silnika

Postprzez djad » 22 lip 2008, 21:52

Witam wszystkich. Jestem szczęśliwym posiadaczem mazdy 323f jak w temacie, zreszta nie pierwszej mojej mazdy (najpierw żaba z otwieranymi ślepiami, poźniej BA ale 1,5, następnie 2.0 i wreszcie ostatnia także 2.0 ale z wyposażeniem, jakiego szukałem). Mój problem polega na tym, że muszę przyszykować się na pogrzebanie w silniku, ponieważ moja madzie (mimo małego przebiegu 80 tys – pewne) charakteryzuje się dość dużym apetytem na olej. czytając forum dowiedziałem się, że to normalne, ale nie w takich ilościach – mianowicie 10 L/10tys km. z tego co wywnioskowałem raczej nie są to pierścienie. stawiam na uszczelniacze, ale jak będę rozbierał silnik sprawdzę i pierścienie. moje domniemania opierają się na tym, że dość duże ilości oleju widoczne są w górnej części silnika. kolektor dolotowy, przepustnica, świece, wszędzie jest olej. silnik jest suchutki i nigdzie nie widać najmniejszej kropli oleju. silnik zakopci sobie rano przy rozruchu. Z waszą pomocą chciałbym odnaleźć gdzieś instrukcję do tego silnika. Szukałem chyba wszędzie pod mazda 323, 626, fordem probe i nie mogę sobie poradzić. Proszę o pomoc i ew. opinie
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2008, 21:42
Posty: 106
Skąd: Sz-n ...GA
Auto: 323F BA V6

Postprzez sps-snipers » 22 lip 2008, 21:58

Daj se spokoj xchłopie.Mi po remoncie z5 pije 1l/800 km i co ma si epociąć?? Raczej nie ,dolewam i jezdze i tobie tez tak radze chyba ,ze ci zbywa 4 tys bo za tyle zrobisz właściwy remont v6 :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez michi » 22 lip 2008, 22:26

djad podejrzewam że przy takim zużyciu oleju same uszczelniacze nie wiele pomogą, raczej będą to również pierścienie, a może i coś jeszcze :|

Przeglądnij sobie relację waldiego z remontu KF-a właśnie ;)
Poznasz głupiego po postach jego
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2006, 20:59
Posty: 836
Skąd: Mysłowice
Auto: Prelude BB9

Postprzez wojciechhh » 22 lip 2008, 22:43

Mi remont pomógł, a brał mi do 3l oliwy na 1000km:) fajnie było. A wymieniłem uszczelniacze, pierścienie i czywiście inne rzeczy były robione jak przy porządnym remoncie. A niedawno spotkałem kolesia co sprzedał ją, temu co mi sprzedał. I ja miałem 172tys przebiegu, a on mówił jak sprzedawał to było 320tys:P.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2008, 23:07
Posty: 23
Skąd: Opole
Auto: Mazda 3 1.6 Z6

Postprzez Bartek1986 » 22 lip 2008, 23:50

sps-snipers napisał(a):Daj se spokoj xchłopie.Mi po remoncie z5 pije 1l/800 km i co ma si epociąćpytajnik


a Ty przypadkiem nie sprzedałeś tej " idealnej " 323?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez sps-snipers » 23 lip 2008, 07:34

Bartek1986 napisał(a):a Ty przypadkiem nie sprzedałeś tej " idealnej " 323?

a co ty od niej chcesz ;P za 1,5 tygodnia idzie na operacje (rozrzad,sprzedgło,przegub,zawiecho) :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez strOOs » 23 lip 2008, 08:58

Bartek1986 robi sie idealniejsza – teraz pisze ze pali 1l na 800km, poltora tygodnia temu bylo 1l na 900km ;)
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez djad » 23 lip 2008, 18:11

fajnie, że można liczyć na wasze opinie – dzięki ale mam zamiar także wyrzucić dół silnika jak będę grzebał. z tego co patrzyłem i orientowałem się nie będzie tak źle. wyniesie mnie to ok 1000 zł. (mam duże upusty w IC). najlepsze jest to, że nigdzie nie mogę znaleźć instrukcji do tego silnika (danych) wiec proszę o pomoc. instrukcji naprawy do kf na forum też nie widze :|
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2008, 21:42
Posty: 106
Skąd: Sz-n ...GA
Auto: 323F BA V6

Postprzez Adaś » 23 lip 2008, 19:16

djad remont silnika V6 na oryginalnych częściach (na innych długo nie pojeździsz bo nie ma dobrych zamienników) to wydatek ok 3000 na części. Same pierścienie olejowe kosztują 1200zł

djad napisał(a):wyniesie mnie to ok 1000 zł. (

powodzenia :) remont mojej kosztował 5500 ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez djad » 23 lip 2008, 20:48

przyznaje ze pierscienie staram sie wykluczyć. jak bedą sciagniete glowiczki to zrobie probe szczelnosci. dalej uwazam że dół silnika wydaje się ok. ale się zobaczy w dalszym ciągu poszukuje instrukcji....bo nie zaczne bez niej, a mam taka sama madzie jak ty Adam, z oryginalnym pakietem spoilerów i oryginalnymi 16-tkami
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2008, 21:42
Posty: 106
Skąd: Sz-n ...GA
Auto: 323F BA V6

Postprzez waldii » 23 lip 2008, 22:09

djad <czytaj>
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=52578


djad napisał(a):sprawdzę i pierścienie

ciekawe jak :|


djad napisał(a):z tego co patrzyłem i orientowałem się nie będzie tak źle. wyniesie mnie to ok 1000 zł. (mam duże upusty w IC).

tak jak kazdy czyli 38procent.Nie zmienia to faktu,ze na czesciach z IC mozesz sobie krzywde tylko zrobic :| Jesli pierscienie to RIK lub podobny zamiennik ale nie pamietam jaki.Zadzwon do www.carspeed.pl To nasz klubowy kolega.Prowadzi sprzedaz czesci i jesli gdzies takiej dorwiesz to stawiam piffko.Ja za czesci firmowe zaplacilem ok.1200zl lacznie z panewkami wiec warto.A jesli chcesz rozbierac silnik i nie wymienic pierscieni to ja zycze zdrowych wesolych swiąt :| Za jedna robota i masz swiety spokoj.Moj KF od wymiany do wymiany łyknął litr oleju czyli 100ml na tysiat km.A silniczka nie oszczedzam.Powodzenia
waldii
 

Postprzez qbass » 23 lip 2008, 23:38

Przez same uszczelniacze, to brałby max 0.3l/1000, a nie 1 litr :|
Do wymiany masz pierścienie.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez djad » 24 lip 2008, 19:54

mam zamiar zrobic to bez wyciagania silnika. rozkręcając silnik od dołu i od góry jestes w stanie wyciągnąć tłoki do góry. jesli chodzi o fotorelacje to jest super ale brakuje mi nadal instrukcji silnika, ponieważ jak rozkręcę silnik to chciałbym go skręcić na odpowidnie momenty, zeby sie nic nei przytarlo.....tez mam zamiar robic zdjecia wiec pewnie zapodam ...
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2008, 21:42
Posty: 106
Skąd: Sz-n ...GA
Auto: 323F BA V6

Postprzez waldii » 24 lip 2008, 22:12

djad napisał(a):mam zamiar zrobic to bez wyciagania silnika

uuuu ambitny plan.Mysle,ze bedzie bardzo ciezko a nawet,ze sie nie da.Te wszystki zakichane srubki i te sprawy,masakra dojscie.A najgorzej to z rozrzadem bedzie oraz z jego płyta laczaca obie glowice.To jest ciezko na zewnatrz poskladac a nie wyobrazam sobie tego w szczelinie 5cm.robic.Wyciagaj grata,roboty nie ma duzo jedynie wyciagarka potrzebna.A co do momentow zapytaj BRII,on ma ciekawe lekturki.
waldii
 

Postprzez qbass » 24 lip 2008, 22:43

djad napisał(a): rozkręcając silnik od dołu i od góry jestes w stanie wyciągnąć tłoki do góry

Ja jestem :) Jednak latwiej dzialac na wyjetym silniku.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez strOOs » 24 lip 2008, 23:29

szczegolnie w przypadku rozmiarow V'ki.
Jakbys mial Z5 to moze bys to zrobil wszystko jakos..
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez djad » 30 lip 2008, 18:19

a ma ktos jakiegos rozbitka v6 zebym klime odkupil...?
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2008, 21:42
Posty: 106
Skąd: Sz-n ...GA
Auto: 323F BA V6

Postprzez Jacek176 » 31 lip 2008, 16:04

Adaś napisał(a):djad remont silnika V6 na oryginalnych częściach (na innych długo nie pojeździsz bo nie ma dobrych zamienników) to wydatek ok 3000 na części. Same pierścienie olejowe kosztują 1200zł

djad napisał(a):wyniesie mnie to ok 1000 zł. (

powodzenia :) remont mojej kosztował 5500 ;)

Twój wykres z hamowni (136KM) to jest sprzed remontu czy po?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez waldii » 1 sie 2008, 01:22

a ma ktos jakiegos rozbitka v6 zebym klime odkupil...?

art3citi rozbil BA.Pogadaj z nim czy sprzeda
waldii
 

Postprzez mirzyg » 9 sie 2008, 13:11

moje zdanie jest taki że na 100% pierścionki olejowe będą do wymiany.A tak na marginesie Waldii to niewiem jakim cudem po remoncie bierze Ci 100 ml na tyś km, ja swoją zrobiłem już ponad 4 tyś po wymianie i ni cholery niechce mi łykać oliwki , nawet dymka mi nierobi przy zapalaniu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2008, 11:11
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: 323f BA'97 2.0 V6 GT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron