10 sposobów na oszczędną jazdę

Postprzez Maciej Loret » 28 lip 2008, 08:35

rajmund napisał(a):Przy zmianie mam sie sugerować rmp czy prędkoscią? Póki co zmieniam przy 2,5k rmp.


Rpm. Jak Ci wystarczy taka dynamika, to możesz tak zmieniać. Nie wiem co to za silnik, ale zmiany przy zbyt niskich obrotach nie robią dobrze silnikowi.

rajmund napisał(a):Może wyda wam się to dziwne ale: u mnie na wiosce jest odcinek prostej drogi gdzie można troszku szybciej pojechać, a na jej końcu jest wyjazd na krajową 50 (gdzie zawsze trzeba czekać :/ ). Mam na liczniku 100, do wyjazdu np 500m. Puszczając gaz samochód zacnie mi zwalniać i to dosyć szybko. Natomiast na wciśniętym sprzęgle dojadę bez problemu. Nie wyjdzie to taniej? Oczywiście to będzie śmiesznie mała oszczędność, ale pytam teoretycznie.


Najmniej paliwa zużyjesz gdy będziesz hamował silnikiem do momentu, w którym dalsze hamowanie silnikiem spowodowałoby, że nie dojedziesz do wyjazdu. W tym momencie można wrzucić luz i dotoczyć sie do wyjazdu. Jeśli jeździsz tamtędy kilka razy dziennie, to po miesiącu powinieneś zaoszczędzić na Arizonę.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez rajmund » 28 lip 2008, 09:14

Silnik B6 1,6 16V. Jak zmieniam przy 2,5k to obroty mi spadają gdzieś do 1,9 – 2k.


Maciej Loret napisał(a):Nie wiem co to za silnik, ale zmiany przy zbyt niskich obrotach nie robią dobrze silnikowi.



Właśnie to mnie najbardziej martwi. Może i te kilka groszy się oszczędzi ale nie wiem czy jest sens.
W każdym razie dzięki za odpowiedz ^^
Pozdrawiam
Michał
Początkujący
 
Od: 23 maja 2008, 19:11
Posty: 17
Skąd: urle (jakie to miasto...)
Auto: 323f BG '92 1.6 16V

Postprzez Maciej Loret » 28 lip 2008, 10:11

rajmund napisał(a):Jak zmieniam przy 2,5k to obroty mi spadają gdzieś do 1,9 – 2k.
[...]
Właśnie to mnie najbardziej martwi. Może i te kilka groszy się oszczędzi ale nie wiem czy jest sens.
W każdym razie dzięki za odpowiedz ^^


Źle się wyraziłem. Nie o samą zmiane mi chodzi, a o ewentualne wciskanie gazu przy tak niskich obrotach. Sama jazda nie szkodzi, natomiast wciskanie gazu już może...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez hbo » 29 lip 2008, 23:48

Wszystko pięknie ładnie,tylko zastanawiam się co na to hamowanie silnikiem i wrzucanie z biegu wyższego na niższy skrzynia i sprzęgło? i ogólnie przeniesienie napędu? chyba dostaje sporo po tyłku? Nie wiem może się mylę, ale te przy takiej jeździe te elementy zużywają się szybciej(chyba) ? i jeśli tak jest to ciekawe czy zdążymy tym 'hamowaniem' zarobić na ich wymianę.....?
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2007, 01:09
Posty: 166
Skąd: gdzieś na wschodzie
Auto: M6 '02 2.0 Benzin

Postprzez Maciej Loret » 30 lip 2008, 07:09

hbo napisał(a):Wszystko pięknie ładnie,tylko zastanawiam się co na to hamowanie silnikiem i wrzucanie z biegu wyższego na niższy skrzynia i sprzęgło?


Dla bezpieczeństwa.

hbo napisał(a):Nie wiem może się mylę, ale te przy takiej jeździe te elementy zużywają się szybciej(chyba) ? i jeśli tak jest to ciekawe czy zdążymy tym 'hamowaniem' zarobić na ich wymianę.....?


Za to mniej używasz np. hamulców.
Ale nie o oszczędzanie tu chodzi a o bezpieczeństwo...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez chmooreck » 30 lip 2008, 08:08

Przy nieumiejętnej redukcji dostanie tak samo po tyłku, jak przy nieumiejętnym przyspieszaniu. Hamowania silnikiem tez trzeba się nauczyć i tyle...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1118 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez 8dyb8 » 1 sie 2008, 16:45

hamowanie silnikiem to nie tylko oszczednosc ale przede wszystkim bezpieczenstwo, trzeba miec mozliwosc szybkiego depniecia ... nie zawsze hamowanie moze nas uratowac przed niemilym zdarzeniem, czasami trzeba przyspieszyc i uciekac na inny pas (np komus z tylu sie popsuja hamulce i widac ze w nas wjedzie, albo ktos zaslabnie etc – no ale trzeba tez patrzec w lusterko :) )

Kiedys zima jezdzilem na maksa oszczednie i spalil mi 1l mniej niz zwykle, teraz latem moge deptac do 4-5tys a i tak spala mi tyle samo co na 'mega oszczednym trybie' w zime :D wniosek : nie jezdzic jak jest zimno ;P

juz sie przyzwyczailem ze od rezerwy do rezerwy przejezdzam 480-520 km (50 litrow), czyli tragedii nie ma jak na 2.0 w porownaniu do innych marek samochodow
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 15:26
Posty: 164
Skąd: WWA
Auto: Ford Probe 2.0 // Pralka IV

Postprzez Sokool » 1 sie 2008, 20:37

hbo napisał(a):chyba dostaje sporo po tyłku? Nie wiem może się mylę, ale te przy takiej jeździe te elementy zużywają się szybciej(chyba) ?

Dlatego najlepiej redukować z międzygazem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez Krisek » 1 sie 2008, 22:25

4. Ruszaj Odrazu – tu mam ale ja bym odczekal to 20 sekund zeby cisnienie oleju s.....
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez brii » 2 sie 2008, 08:38

Krisek napisał(a):4. Ruszaj Odrazu – tu mam ale ja bym odczekal to 20 sekund zeby cisnienie oleju s.....

Jak gaśnie kontrolka to jest już OK – czyli zazwyczaj w momencie kiedy rozrusznik przestaje pracować ;)

Sokool napisał(a):Dlatego najlepiej redukować z międzygazem

<spoko>
Ogólnie chodzi o to, żeby wszystko odbywało się płynnie, bez szarpnięć i bez palenia sprzęgła :)

hbo – uzupełnij proszę profil
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez hbo » 2 sie 2008, 15:39

Maciej Loret napisał(a):Dla bezpieczeństwa.

To oczywiste, ale autor miał na myśli
10 sposobów na oszczędną jazdę
:P

brii napisał(a):hbo – uzupełnij proszę profil

już sie robi :)
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2007, 01:09
Posty: 166
Skąd: gdzieś na wschodzie
Auto: M6 '02 2.0 Benzin

Postprzez Maciej Loret » 2 sie 2008, 16:28

hbo napisał(a):To oczywiste, ale autor miał na myśli
10 sposobów na oszczędną jazdę
:P


No to jeśli potrafi czytać, to już wie.
Jeśli ma być oszczędnie, to proponuję nie wymieniać klocków i tarcz...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Krisek » 2 sie 2008, 19:19

Jaka Kontrolka ?
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Sokool » 2 sie 2008, 22:15

Od ciśnienia oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez Krisek » 2 sie 2008, 22:18

hmmm ja bym sie nie sugerowal chyba ze masz zalozony dodatkowy ..
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Globy » 30 paź 2008, 17:35

***

Znalazłem dziś taki artykulik o eco drivngu => http://autofoto.pl/blogs/prezes/archive ... a-eco.aspx

Jak dla mnie niestety w długofalowym użytkowaniu taka jazda niesie za sobą szybsze zużycie elementów, nie wspominając o bezpieczeństwie. A co Wy sądzicie o toczeniu się przy 1300-1500 obr./min?
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Czacha » 31 paź 2008, 08:34

Jak ja lubię takie artykuły, z których dosłownie nic nie wynika... Rzucać puste hasła to nie problem, tylko dlaczego brak konkretów? I ciekawe jak komputer ma ochronić silnik przed zniszczeniem panewek? Gdyby był sterowany w pełni elektronicznie (pedał gazu jako sensor) to teoretycznie można by tak zaprogramować ECU, że przy niskich wartościach prędkości obrotowej ogranicza dawkowanie mieszanki (powietrza i paliwa). Czy tak jest faktycznie nie wiem. Ale przy otwieraniu linką przepustnicy i przepływomierzu? Priorytetem dla sterownika jest utrzymanie mieszanki stechiometrycznej, jedynie na czas rozgrzewania trochę ją wzbogaca, ale wtedy i tak katalizator nie pracuje jeszcze, więc można sobie na to pozwolić. Nie słyszałem, aby sterowniki zubożały mieszankę przy małych obrotach.
Wyłącz światła – włącz myślenie
Nareszcie zamontowane dzienne <jupi> ....... Moja Madzia :)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2007, 23:30
Posty: 312
Skąd: Rybnik
Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97

Postprzez brii » 31 paź 2008, 11:51

Czacha napisał(a):Jak dla mnie niestety w długofalowym użytkowaniu taka jazda niesie za sobą szybsze zużycie elementów, nie wspominając o bezpieczeństwie. A co Wy sądzicie o toczeniu się przy 1300-1500 obr./min?

Zależy jeśli się toczysz z taką prędkością na praktycznie puszczonym gazie – silnik nie jest obciążony i nie przyśpieszamy to nic się nie stanie, ale próby przyśpieszania z takich obrotów to masakra dla silnika (chyba, że to diesel, ale to i nawet dla diesla troszkę za małe obroty do przyśpieszania)...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Globy » 31 paź 2008, 15:38

Czacha napisał(a):I ciekawe jak komputer ma ochronić silnik przed zniszczeniem panewek?

Dokładnie... Cieszę się, że mamy podobne odczucia – bzdury. Ale cóż, producenci się cieszą :D
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez brii » 31 paź 2008, 16:27

Globy napisał(a):Ale cóż, producenci się cieszą

Albo i nie bo przez takie głupie postępowanie potem leci im w dół opinia – niektóre marki zalecają jazdę z min 2000 obr/min w silnikach benzynowych – nie mniej :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki