Diagnostyka ECU

Postprzez Lucasek » 11 lip 2009, 09:53

− − ∙ − ∙ −
0 1 1 0
− − ∙ − ∙ ∙ −
0 1 2 0

skoro mam 4 cyfrowe to jest to takie cos ?
Dobrze kombinuje ?
A gdzie znajde liste kodów 4 cyfrowych ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2009, 13:32
Posty: 200
Skąd: Bytom
Auto: było: Mazda 323F BA 1,5 DOHC 98' SE

Postprzez topik » 11 lip 2009, 10:28

Witam! Kod P0110 oznacza czujnik temperatury powietrza dolotowego. Musisz sprawdzić okablowanie, czujnik i ECM. Kod P0120 oznacza czujnik położenia przepustnicy. Musisz sprawdzić okablowanie, czujnik i ECM. Sprawdź jeszcze jakie idzie napięcie na czujnik położenia przepustnicy. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez Lucasek » 11 lip 2009, 10:57

Dziękuje! Mimo iż nie znałem wcześniej co krzyczy do mnie madzia to obstawiałemwłaśnie te elementy. Dziwi mnie tylko, że rezystancja czujnika temp i napięcie na TPS są w normie a pokazuje ten błąd...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2009, 13:32
Posty: 200
Skąd: Bytom
Auto: było: Mazda 323F BA 1,5 DOHC 98' SE

Postprzez lesiux » 11 lip 2009, 17:23

resetowałeś kompa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Lucasek » 12 lip 2009, 20:08

hmm, kiedys tam tak. W sumie sprobuje odczytać po resecie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2009, 13:32
Posty: 200
Skąd: Bytom
Auto: było: Mazda 323F BA 1,5 DOHC 98' SE

Postprzez martin88go » 21 lip 2009, 20:59

witam. zrobilem sobie odczyt błedow i zauwarzylem kody: 11, 14, 22. tak wiec z tego co tutaj czytam to kolejno: 11 czujnik temp powietrza zasysanego (napisane bylo ze kod 11 oznacza to samo co kod 10), 14 czujnik cisnienia atmosferycznego EMS, 22 sygnal zaplonu na wejsciu EMS. tak wiec moje pytanie: czy dobrze to wszystko zinterpretowalem? i czy to moze byc przyczyna falowania obrotow? bardzo prosze o pomoc. z gory dziekuje i pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 9 gru 2008, 22:12
Posty: 15
Skąd: Świbie
Auto: mazda mx3 1.6 16v 1997r.

Postprzez greg728 » 6 sie 2009, 22:09

Witam

tomahawk napisał
Wczoraj zmotywowany oferta serwisu ( 150 PLN za podpięcie pod kompa) postanowiłem sam zdiagnozować błąd.
Zrobiłem mostek zgodnie z opisem, usiadłem za kierownicą, zapłon i nic "check engine" palił sie kilka minut i nie zaczął mrugać? Czy ten sposób działa w każdej mazdzie z OBD-1?


Miałem dokładnie to samo w mojej 626 GW z 2000r. po liftingu. Okazuje się, że pod maską jest tak jakby ODB-1 ale pod kierownicą po lewej stronie jest złącze OBD-2 (czy jak to się tam dokładnie nazywa). Kupiłem na Allegro kabelek ELM327 za 100zł. Na płytce był programik ScanTool.net i działa bez problemu.
greg728
 

Postprzez kocurek » 7 sie 2009, 14:43

a ja mam takie pytanie czy po wymianie akumlatora nie zaprogramowanie ECU może spowodować wyższe spalanie benzynki??

i jak ponownie zaprogramować ECU w 626 GE 1.8 105KM??
mazda mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2005, 15:12
Posty: 173
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V 92r
sprzedana

Postprzez dahra » 12 sie 2009, 15:39

Witam
mam prośbę czy ktoś z Poznania jest w stanie mi pomóc sprawdzić błędy i zresetować komputer??:) Nie znam się kompletnie na elektronice.
Początkujący
 
Od: 31 mar 2009, 17:55
Posty: 10
Skąd: Poznań
Auto: 323c 1.5 16v 97r.

Postprzez Lukano » 12 sie 2009, 20:46

kocurek napisał(a):a ja mam takie pytanie czy po wymianie akumlatora nie zaprogramowanie ECU może spowodować wyższe spalanie benzynki??

Nic nie spowoduje. Nic nie może się zmienić. Mnożnik itp komputer będzie miał, a nowe mapy odbuduje w ciągu kilku pierwszych kilometrów.
kocurek napisał(a):i jak ponownie zaprogramować ECU

Komputer sobie sam poradzi. Nic nie musisz robić.
dahra napisał(a):zresetować komputer?

Odpinasz akumulator, czekasz kilka minut i gotowe.
dahra napisał(a):pomóc sprawdzić błędy

bez żadnej wiedzy każdy jest w stanie zrobić to samemu. Na pierwszej stronie jest link do tematu.
Dioda potrzebna na 12 volt (np. ze starej obudowy komputerowej,dioda od dysku twardego)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez lesiux » 13 sie 2009, 07:38

Lukano napisał(a):Odpinasz akumulator, czekasz kilka minut i gotowe.


albo odpinasz akumulator i wciskasz hamulec na jakieś pół minuty
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Lukano » 13 sie 2009, 09:12

Może być i tak, wtedy jest szybciej :)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez nieznaszmnie » 11 wrz 2009, 13:37

Hej dziś zrobilem test diodowy pierwszy raz i chyba mi wyszlo, tester zrobil mi znajomy elektryk z rezystorem tylko ze diode dal taką większą na 12 V bodajze cos gadal, ja sie na tym nie znam. no i wszystko podlaczylem extra, po przekręceniu zaplonu dioda zaswiecila sie na 3 sekundy i zgasla z przeczytanych tu postów wynika ze nie mam bledów chyba:)?? bo po tym zalaczeniu sie diody powinna nadawac ale czekalem z 2 minuty i nic, po tym zabiegu podlaczylem + diody do akumulatora tak jak ktos tam pisal wczesniej i bylo to samo, z tego wynika chyba ze brak bledów w aucie, niech mi ktos potwiedzi:)chyba ze zla dioda???za duza?? to teraz nie wiem skad te spadajace obroty do 200 i mazda jakas taka slaba jest.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 15:40
Posty: 87
Skąd: Sush
Auto: Mazda 323F 1.8 BA BP

Postprzez jozef_sw » 11 wrz 2009, 15:04

Witam, moze ktos podpowie mi co robic w takiej sytuacji – jakis czas temu robilem diagnostyke ABSu, kontrolka ladnie wymigiwala odpowiedz. Po wymianie czujnika ABS chwile byl spokoj, po czym problem powrocil. W tej chwili kontrolka swieci bez przerwy, ale kiedy chce przeprowadzic diagnostyke kontrolka nie miga – po zmostkowaniu GND i TBS swieci ciagle i nic sie nie dzieje. Gdzie moze tkwic problem?
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2006, 14:21
Posty: 12
Auto: 323F BA KF

Postprzez Siw-y » 11 wrz 2009, 17:15

jozef_sw napisał(a):Gdzie moze tkwic problem?

W tym, że kontrolka na desce nie zawsze chce migać, podłącz diodę katodą pod FBS a anodą do plusa akku i ona Ci wymryga błędy.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez jozef_sw » 11 wrz 2009, 18:19

Ok, w takim razie sprobuje – dziwi mnie tylko fakt ze wczesniej kontrolka migala a teraz ani drgnie, no ale moze cos jej sie odwidzialo :)
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2006, 14:21
Posty: 12
Auto: 323F BA KF

Postprzez Siw-y » 11 wrz 2009, 18:28

jozef_sw napisał(a):dziwi mnie tylko fakt ze wczesniej kontrolka migala a teraz ani drgnie

Ze dwie godziny temu robiłem test u siebie i jak nie było podpiętej diody to kontrolka świeciła, a jak podłączyłem diodę to kontrolka zaczęła migać razem z diodą <glupek2>

A jak już wymryga to nie zdejmując zwory i nie wyłączając zapłonu naciśnij hamulec 10x celem skasowania błędów, nie wiem jak w BA ale u mnie po resecie pojawiło się charakterystyczne pyknięcie przekaźników takie jak przy włączaniu stacyjki.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Mundek » 11 wrz 2009, 22:45

Lepiej zapodajcie jakiś dobry program diagnostyczny, ewentualnie link do sklepu, w którym można kupić do ELM 327 ;P darmowe to shit
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 23:06
Posty: 251 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GH, 2.5 PB '08

Postprzez strOOs » 21 wrz 2009, 15:53

Siw-y napisał(a):kontrolka na desce nie zawsze chce migać

ech, a chcialem sobie wlasnie jak mam chwile zrobic test ABS bo mi sie swieci i oczy wypala w nocy a tu dupa, trzeba po diode pojechac :/
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez krzysiek8212 » 23 wrz 2009, 22:50

Witam Sprawdzałem u siebie w Xedosie V6 błędy i wyskoczył błąd 41 Czy błąd ten ma wpływ na spalanie (19l/100) Chodzi tu chyba o elektrozawór
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 mar 2009, 23:44
Posty: 15
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda Xedos 6 1997 2.0 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki