Mazda6 (GG / GY) – Szybkie pytania – WAŻNA INFORMACJA, STR.313
brodaM6 napisał(a):Poszedłem w tę strone i ewidętnie słuchać syk powietrza dość głośny na tym zaworku
pewnie łapiesz się na serwisówkę z linka
-
Arkadius 73
Syk zlikwidowany rurka nie była dosunieta dobrze od strony kolektora na zaworku,zobaczymy co bedzie dalej.Mistrzowie gramatyki
zlińczowali by za jedna literke
Ostatnio edytowano 1 lip 2013, 18:10 przez brodaM6, łącznie edytowano 1 raz
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Witam,
niedawno kupiłem mazd 6 2.0 136 KM, 2006r, diesel
dziś pod maską zobaczyłem coś takiego (jak na zdjęciu) rozpięte rurki i zaślepione, obok jakiegoś urządzenia.
Czy ktoś wie co to jest, do czego służy i dlaczego te rurki są zaślepione a nie podpięte?
niedawno kupiłem mazd 6 2.0 136 KM, 2006r, diesel
dziś pod maską zobaczyłem coś takiego (jak na zdjęciu) rozpięte rurki i zaślepione, obok jakiegoś urządzenia.
Czy ktoś wie co to jest, do czego służy i dlaczego te rurki są zaślepione a nie podpięte?
Ostatnio edytowano 1 lip 2013, 19:01 przez rafael6, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 25 cze 2013, 21:42
- Posty: 7
- Auto: Mazda 6, 2.0 Diesel, 2006r, 136KM
Panowie mam taki problem z zaznaczonym bezpiecznikiem otóż jak jest na miejscu to nie działa nawiew wewnętrzny a jak go wyjąłem to działa nawiew słyszeliście o takim zjawisku ,ten bezpiecznik z tego co zauważyłem jest od kontrolek na zegarach
Naprawione elektryk znalazł gdzieś przerwany obwód masy i wszystko śmiga za 150 zeta lżej w kieszen
i
Naprawione elektryk znalazł gdzieś przerwany obwód masy i wszystko śmiga za 150 zeta lżej w kieszen

Zbynio
- Od: 3 kwi 2013, 14:54
- Posty: 42
- Auto: mazda6 2,0 16v 2002
Cześć.
Czy ktoś z Was może potwierdzić, że błąd C1956 odczytany jako przez skaner jako "Niezdefiniowany kod usterki" ale po szperaniu na forum odkryty jako "steering angle sensor circuit failure" to faktycznie czujnik kąta skrętu (bo w miejscu gdzie to znalazłem dyskusja dotyczyła innego modelu mazdy)? Czy remedium na niego to tylko wymiana, czy można ugryźć to inaczej?
Szybkie pytanie 2 – błąd U1900 – "Błąd bus połączenia CAN". O co tu chodzi? Czy w GG jest magistrala CAN? Zdawało mi się, że nie ma. A jeśli jest to jest to błąd połączenia czego z czym?
Szybkie pytanie 3 – przy prędkościach parkingowych i skręcie (np przy parkowaniu tyłem) słychać taki jakby stłumiony pisk/huczenie, które czuć też na kierownicy. Co to może być? Bardzo podobne objawy mam jak kolega tu (nawet kontrolka mi się świeci, z której wynikły 2 błędy powyżej): viewtopic.php?t=86301 ale u mnie klocki i tarcze był niedawno wymieniane (klocki 8 tys km temu, tarcze 3 tys km temu)
Będe wdzięczny za odpowiedzi. Niedługo chcę pojechać na wakacje i nie chciałbym niespodzianek od auta.
Czy ktoś z Was może potwierdzić, że błąd C1956 odczytany jako przez skaner jako "Niezdefiniowany kod usterki" ale po szperaniu na forum odkryty jako "steering angle sensor circuit failure" to faktycznie czujnik kąta skrętu (bo w miejscu gdzie to znalazłem dyskusja dotyczyła innego modelu mazdy)? Czy remedium na niego to tylko wymiana, czy można ugryźć to inaczej?
Szybkie pytanie 2 – błąd U1900 – "Błąd bus połączenia CAN". O co tu chodzi? Czy w GG jest magistrala CAN? Zdawało mi się, że nie ma. A jeśli jest to jest to błąd połączenia czego z czym?
Szybkie pytanie 3 – przy prędkościach parkingowych i skręcie (np przy parkowaniu tyłem) słychać taki jakby stłumiony pisk/huczenie, które czuć też na kierownicy. Co to może być? Bardzo podobne objawy mam jak kolega tu (nawet kontrolka mi się świeci, z której wynikły 2 błędy powyżej): viewtopic.php?t=86301 ale u mnie klocki i tarcze był niedawno wymieniane (klocki 8 tys km temu, tarcze 3 tys km temu)
Będe wdzięczny za odpowiedzi. Niedługo chcę pojechać na wakacje i nie chciałbym niespodzianek od auta.
- Od: 5 lut 2012, 00:41
- Posty: 68
- Skąd: Koszalin / Poznań
- Auto: Mazda 6, 2002
L3 2.3 166KM
LEM napisał(a):C1956
Mam nadzieje ze to ci pomoze https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 01000.html
LEM napisał(a):U1900
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 58000.html
od około 30-40 km/h odczuwam drgania na kierownicy. Im szybciej tym większe.
Wiem że mam chyba pozapiekane hamulce, ponieważ jak zakręciłem kołem to słychać że obciera (4 szt). Z tego mogą wynikać pogięte tarcze.
Teraz czy takie drgania mogą być od tarcz, czy oprócz tarcz to może być znowu uwalona i pogięta felga, albo np odklejony odważnik? W sumie w połowie kwietnia koła zmieniałem i były wyważane + prostowane, więc nie wiem czy po tak krótkim okresie coś mogłoby się aż tak wywalić? Czy jeżeli np odważniki się odkleiły, mam prawo żądać "naprawy" na gwarancji?
Hamulce na pewno oddaję do mechaników żeby mi zrobili (przeczyścili itd, + przegląd czy i co trzeba wymienić) i poproszę o potwierdzenie czy tarcze mogą tak wibrować.
Co myślicie wy, bardziej tarcze, czy bardziej koła?
Wiem że mam chyba pozapiekane hamulce, ponieważ jak zakręciłem kołem to słychać że obciera (4 szt). Z tego mogą wynikać pogięte tarcze.
Teraz czy takie drgania mogą być od tarcz, czy oprócz tarcz to może być znowu uwalona i pogięta felga, albo np odklejony odważnik? W sumie w połowie kwietnia koła zmieniałem i były wyważane + prostowane, więc nie wiem czy po tak krótkim okresie coś mogłoby się aż tak wywalić? Czy jeżeli np odważniki się odkleiły, mam prawo żądać "naprawy" na gwarancji?
Hamulce na pewno oddaję do mechaników żeby mi zrobili (przeczyścili itd, + przegląd czy i co trzeba wymienić) i poproszę o potwierdzenie czy tarcze mogą tak wibrować.
Co myślicie wy, bardziej tarcze, czy bardziej koła?
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Dzięki za link bieski.
Widzę, że tak czy owak nie jest to na samodzielną naprawę. Swoją rolę ograniczę do przeczyszczenia czujnika kąta skrętu, natomiast jesli chodzi o ten U1900 jest tam PJB, a na forum znalazłem, że:
Nie wiesz czy zatem ten błąd z elektryką może być spowodowany np. tym, że wewnątrz wymieniłem oświetlenie na LED (jakaś chińszczyzna), oświetlenie pokręteł klimatyzacji też nieoryginalne, lub tym, że posiadam magiczny pstryczek-elektryczek, uniemożliwiający odpalenie auta niepowołanym osobom?
Dodam, że kontrolka DSC (ten samochodzik) nie świeci się non stop – zapala się np. po 30 km i jak już się zapali to świeci do momentu wyłączenia silnika. Po ponownym odpaleniu silnika świeci, ale wystarczy, że ruszę 1cm do przodu i gaśnie.
Nadal też czekam na info w sprawie tego dźwięku przy skręcaniu
Widzę, że tak czy owak nie jest to na samodzielną naprawę. Swoją rolę ograniczę do przeczyszczenia czujnika kąta skrętu, natomiast jesli chodzi o ten U1900 jest tam PJB, a na forum znalazłem, że:
PJB – Passenger Junction Box – Skrzynka połączeń elektrycznych (połączenie przewodów ze wspólnych obwodów np. zasilanie żarówek podświetleń , czyli + 12V połączenie wykonane za pomocą konektorów i listwy połączeniowej )
Nie wiesz czy zatem ten błąd z elektryką może być spowodowany np. tym, że wewnątrz wymieniłem oświetlenie na LED (jakaś chińszczyzna), oświetlenie pokręteł klimatyzacji też nieoryginalne, lub tym, że posiadam magiczny pstryczek-elektryczek, uniemożliwiający odpalenie auta niepowołanym osobom?
Dodam, że kontrolka DSC (ten samochodzik) nie świeci się non stop – zapala się np. po 30 km i jak już się zapali to świeci do momentu wyłączenia silnika. Po ponownym odpaleniu silnika świeci, ale wystarczy, że ruszę 1cm do przodu i gaśnie.
Nadal też czekam na info w sprawie tego dźwięku przy skręcaniu
- Od: 5 lut 2012, 00:41
- Posty: 68
- Skąd: Koszalin / Poznań
- Auto: Mazda 6, 2002
L3 2.3 166KM
LEM napisał(a):wewnątrz wymieniłem oświetlenie na LED
Wątpie, od roku jezdze na ledach wewnątrz i nic sie nie dzieje.
Euroesi mówi że jakiś problem Z komunikacja z PCM
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 08100.html
matthies napisał(a):od około 30-40 km/h odczuwam drgania na kierownicy. Im szybciej tym większe.
Co myślicie wy, bardziej tarcze, czy bardziej koła?
Obstawiał bym ciężarki ,zwichrowane tarcze dają sie odczuć podczas hamowania im bardziej zwichrowane tym mocniej fajera sie trzęsie ,moje zdanie
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Czy zderzak widoczny na zdjęciu będzie pasował do mojej poliftowej szóstki. Będą potrzebne jakieś modyfikacje aby go założyć?
Yo, mr. White!
- Od: 8 kwi 2012, 13:05
- Posty: 994 (0/10)
- Skąd: okolice Świdnika
- Auto: M6 GG LF-DE '06
Przemysław napisał(a):mojej poliftowej szóstki
Bedzie. Problem tylko z nadkolami moze byc. Ogladalem ten zderzak na zywca, stan ok:)
Gorzej bedzie z tylem. A progi to juz w ogole masakra. Progow europejskich nigdzie nie widzialem, a zderzak tyl raz na ebayu uk widzialem, ale zniknal w jeden dzien.
Rzuc okiem tutaj : viewtopic.php?f=103&t=95856&start=0
brodaM6 napisał(a):to jest od polifta zderzak
No i?? Pasuje i do polifta i przedlifta. W przedlifcie tylko dziura na hak nie pasuje.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6