Szarpanie skrzyni biegów na niskich obrotach

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez wimar78 » 6 sie 2014, 09:04

Witam,
W czasie spokojnej jazdy na niskich obrotach rzędu 1200 – 1400 i delikatnym przyspieszaniu na tym samym biegu pojawia się chwilowe "szarpanie" – takie drganie, terkotanie (nie wiem jak to dokładnie opisać). Jeżeli przyspieszam mocniej, skrzynia od razu zrzuca bieg i obroty wzrastają to nie ma tego problemu . Po wymianie oleju w skrzyni i filtra rzadziej się to pojawiało ale nie ustąpiło zupełnie . Czy miał ktoś taki przypadek i wie z czym to jest związane ?
Początkujący
 
Od: 16 cze 2014, 21:19
Posty: 8 (2/0)
Auto: Mazda CX9 2011r PL
było : Mazda CX-9 AWD, 3.7 LPG, 2008 r.
Mazda 5 , 2.0 B, 2006r.

Postprzez cinek78 » 7 sie 2014, 10:18

nie znam do końca tej konstrukcji , dlatego sugeruję wymiane oleju sprzęgła ( chyba, że jest to wspólny olej dla skrzyni i sprzęgła) – jesli olej nie jest problemem, to albo sprzegło pada , albo sterownik ciśnienia oleju dla tego sprzegła..
Ostatnio edytowano 13 sie 2014, 21:14 przez Josh, łącznie edytowano 2 razy
Powód: Błąd
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/5)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez Josh » 13 sie 2014, 21:14

przez wimar78 » 07 sie 2014 11:30
spróbuję rozeznać temat tego oleju sprzęgła bo nie przyszło mi to nawet do głowy... a czy orientujesz się może czy jest możliwość wgrania nowej adaptacji skrzyni w tych modelach ?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Xtof
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 13 maja 2008, 10:29
Posty: 1116 (14/29)
Skąd: Poznań
Auto: Rodzinne

Postprzez enriu » 19 wrz 2014, 15:22

Ja mam podobny problem w swoim CX.
Jadąc bardzo delikatnie przy obrotach ok 1500 są poszarpywania jakby skrzynia chciała zmienić bieg na niższy ale w połowie się rozmyśliła.
Przy mocnym przyspieszaniu nie ma najmniejszego problemu bo zmienia biegi płynnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 21:16
Posty: 32
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
Auto: Mazda 6 (GY) 2.0 MZR CD '03 136KM
Mazda 6 (GY) 2.0 MZR CD '06 143KM
Mazda 5 (CR) 2.0 MZR CD '08 143KM
Mazda CX-9 `08
277KM + LPG

Postprzez wimar78 » 19 wrz 2014, 21:20

Enriu, udało Ci się znaleźć przyczynę takiego zachowania ? Jak długo z tym jeździsz i czy z czasem to się nasila ?
Początkujący
 
Od: 16 cze 2014, 21:19
Posty: 8 (2/0)
Auto: Mazda CX9 2011r PL
było : Mazda CX-9 AWD, 3.7 LPG, 2008 r.
Mazda 5 , 2.0 B, 2006r.

Postprzez enriu » 28 paź 2014, 23:27

Jeżdżę cały czas z poszarpywaniem. Nie mam czasu by auto odstawić na warsztat i drugie autko właśnie się naprawia.
Z poszarpywaniem zrobiłem już ok 40tyś km. A zauważyłem to w czerwcu tego roku. Na początku lekko i sporadycznie a obecnie coraz częściej. Mój CX ma już 200tyś km. W ciągu miesiąca będę starał się naprawić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2008, 21:16
Posty: 32
Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
Auto: Mazda 6 (GY) 2.0 MZR CD '03 136KM
Mazda 6 (GY) 2.0 MZR CD '06 143KM
Mazda 5 (CR) 2.0 MZR CD '08 143KM
Mazda CX-9 `08
277KM + LPG

Postprzez wimar78 » 28 lis 2014, 14:20

Naprawiłeś już może to szarpanie skrzyni ? Co było tego przyczyną ? Jakie były koszty ? Dzięki z góry za info ?
Początkujący
 
Od: 16 cze 2014, 21:19
Posty: 8 (2/0)
Auto: Mazda CX9 2011r PL
było : Mazda CX-9 AWD, 3.7 LPG, 2008 r.
Mazda 5 , 2.0 B, 2006r.

Postprzez alex66 » 10 kwi 2015, 20:35

Jak widzę ten wątek nie został rozwiązany, a mnie on również dotyczy. Przy obrotach ok. 1400-1500
i delikatnym przyspieszeniu ( na tyle słabym żeby nie przerzucił na wyższy bieg) auto wpada w dziwny rezonans i drży . Wystarczy odjąć albo dodać gazu(żeby przerzucił na wyższy bieg) i problem ustaje. Sądziłem że są to tuleje mocujące tylny dyferencjał, ale wymiana nic nie dała . Czy jest ktoś w stanie mi pomóc?
Początkujący
 
Od: 13 lis 2014, 17:08
Posty: 16 (0/1)
Auto: MAZDA CX-9 GT AWD
2008 r. 3,7 benzyna/lpg

Postprzez drout » 18 kwi 2015, 12:52

Ja wymieniłem olej i kultura pracy skrzyni na duży plus. Olej był już w słabym stanie przy przebiegu 100kkm
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2013, 15:29
Posty: 158 (1/0)
Auto: Forek 2,5XT
CX-9 2010 EU/PL

Postprzez alex66 » 6 maja 2015, 18:06

Witam ! Ja już rozwiązałem ten problem w swoim samochodzie. U mnie był to wyrobiony wieloklin miedzy skrzynią a przednim reduktorem. Regeneracją zajęła się firma z pod Częstochowy( 2500 netto). Tak a propos przedniego reduktora to 25000 km temu wymieniałem olej i znowu zamiast oleju była tam czarna maź poprzyklejana do ścianek. W związku z tym uważam że jedyną metodą jest wyciągnięcie i dokładne wymycie reduktora.
Początkujący
 
Od: 13 lis 2014, 17:08
Posty: 16 (0/1)
Auto: MAZDA CX-9 GT AWD
2008 r. 3,7 benzyna/lpg

Postprzez wimar78 » 22 gru 2015, 13:22

Witam,
Temat z szarpaniem skrzyni na niskich obrotach załatwiony – wymiana oleju w skrzyni i w sprzęgle, przeczyszczenie elektrozaworów i jest OK. Przejechane już kilka tyś km i wszystko w porządku.
Początkujący
 
Od: 16 cze 2014, 21:19
Posty: 8 (2/0)
Auto: Mazda CX9 2011r PL
było : Mazda CX-9 AWD, 3.7 LPG, 2008 r.
Mazda 5 , 2.0 B, 2006r.

Postprzez krzys251 » 4 kwi 2016, 18:40

Witam, przerabiał ktoś jeszcze ten problem z poszarpywaniem skrzyni na niskich obrotach i udało mu się to wyeliminować?
Początkujący
 
Od: 10 lut 2016, 13:18
Posty: 2
Auto: mazda cx-9 2008 r., poj. 3.7 V6

Postprzez matylda » 4 kwi 2016, 19:41

przeczytaj wątek od początku,
masz gotowe rozwiązanie nawet powyżej
ogólnie zgodnie z zasadą, jak nie posmarujesz, to nie pojedziesz
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2015, 23:06
Posty: 65
Auto: CX-9 sport 2015 salon PL
Honda civic Type-R 2008

Postprzez michalmisza » 8 gru 2016, 20:21

U mnie szarpania jeszcze nie było ale olej w skrzyni trzeba wymieniać mimo mitów jakie krążą o automatach, w których to się nie wymienia. Po przykrych doświadczeniach z Multironic-iem w Audi A6 w CX-9 zaraz po zakupie dokonałem wymiany dynamicznej wraz z fluszowaniem. Po wymianie przejechałem już 5 tys i wszystko fajnie pracuje. Pamiętajcie, że tylko wymiana dynamiczna czyści filtr w skrzyni i wymienia cały olej czyli około 11 litrów a nie 4,5 litra po odkręceniu korka i dolaniu tego co zleciało. Koszt takiej usługi 1100 zł.
Początkujący
 
Od: 20 wrz 2016, 19:24
Posty: 1
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda CX-9 3.7LPG 2010r. Europa

Postprzez pawelgd » 6 sty 2017, 09:31

Powiedz kolego czy wymianę robili w aso czy innym warsztacie?
U mnie objaw jest podobny czuli dziwny rezonans na obrotach w przedziale 1,2 do 1,8 obr przeważnie na 4 biegu- dodanie lub ujecie gazu rozwiązuje problem.
Idzie z tym żyć ale chciałbym zrobić to dobrze i raz na zawsze odciąć się od problem ( a nie doraźnie).
Możesz powiedzieć czy czyszczenie zaworów jest trudne ile ich jest itd.
Czy robiąc tą usługę to ty musiałeś nalegać na zrobienie czegoś czy to mechanik sugerował.
W większości przypadków albo mechanik się nie zna albo będzie mówił "po co" lub "to niepotrzebne "
Wydaje mi się że kwota którą zapłaciłeś jest kwotą dobrą do zaakceptowania .
Początkujący
 
Od: 25 sie 2014, 11:24
Posty: 19
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda CX-9 :)
Mazda 6- 2007 -lift – 175KM
bez DPF :)

Postprzez wimar78 » 9 sty 2017, 14:11

Ja miałem to szczęście, że trafiłem do poleconego mechanika, który chciał temat rozwiązać raz a dobrze. Zdemontował skrzynię , zdemontował sprzęgło , wymienił olej w jednym i drugim a później stwierdził , że skoro już wszystko ma wyciągnięte to jeszcze przeczyści elektrozawory. Po takim zabiegu problem zniknął.
Za jakiś czas rozmawiałem z kolegą, który miał podobny problem z pooszarpywaniem i rezonowaniem w przedziale 1,2 do 1,8 obr głównie na 4 biegu i u niego pomogła sama regeneracja / wymiana sprzęgła/konwertera – kosztowało go to ok 1250 PLN (tzn. regeneracja 750 z wysyłką + 500 demontaż i montaż) . Po zamontowaniu zregenerowanego sprzęgła problem ustąpił i z tego co wiem zrobił już ponad 20 tyś i wszystko działa bez zarzutu.
Początkujący
 
Od: 16 cze 2014, 21:19
Posty: 8 (2/0)
Auto: Mazda CX9 2011r PL
było : Mazda CX-9 AWD, 3.7 LPG, 2008 r.
Mazda 5 , 2.0 B, 2006r.

Postprzez pawelgd » 8 maja 2017, 19:09

Ja mam trochę złe wieści .
Wymieniłem olej i konwerter problem pozostał.
Czy i jak lub kto jest w stanie sprawdzić ciśnienie ewentualnie sterownik?
Gdzie może być jeszcze przyczyna ?
Oczywiście jeżeli jedziemy w manualu jest ok – jeżeli podczas drżenia przełączymy z D na M drżenie ustaje – pojazd cały czas na tych samych obrotach.
Początkujący
 
Od: 25 sie 2014, 11:24
Posty: 19
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda CX-9 :)
Mazda 6- 2007 -lift – 175KM
bez DPF :)

Postprzez pawelgd » 19 maja 2017, 20:17

Teraz mogę napisać że problem rozwiązany.
Tanio nie było ale warto było od razu tam zacząć .
Od początku .
Wymiana oleju to naprawdę początek.
Podczas tej naprawy zregenerowany konwerter.
Robiłem to u mechanika który naprawia mazdę jest na forum – ale problemu nie zna.
Nie dziwię się naprawiać mazdę a naprawiać skrzynię to dwie różne rzeczy.
Problem w tym przypadku leży w sterowniku hydraulicznym oraz zaworze tcc.
Jest to wada tych samochodów o czym nie mówi się tak otwarcie na tym forum.
Warsztat gdzie zaprowadziłem auto od razu zdiagnozował problem i podjął czynności prowadzące do rozwiązania problemu.
No cóż gdybym od razu dał do specjalistów to bym tylko raz wymieniał olej a nie dwa.
Po wymianie – regeneracji sterownika hydraulicznego problem jakby ręką odjął.
Żadnych błędów skrzynia pracuje perfekcyjnie – gwarancja 12 miesięcy.
Cieszę się że trafiłem do tych ludzi- przynajmniej nie naciągają na dodatkowe koszty i zrobią od początku do końca. Dodatkowa zaleta to posiadają wszystkie części do tej skrzyni – nowe i używane.
Poniżej link do naprawy regeneracji sterownika.
Gdyby ktoś miał pytania proszę pisać chętnie pomogę.
Koszt generalnie śmieszny – porównywalny do wymiany dwu-masy.
W opisie nie jest napisane że cx9 ale znawcy wiedzą że mazda to skrzynia ASIN TF81SC
Ja szukałem w internecie po słowach kluczowych cx9 – i to był mój błąd.

https://akpp.pl/remont-gidrobloka/tf81sc
Początkujący
 
Od: 25 sie 2014, 11:24
Posty: 19
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda CX-9 :)
Mazda 6- 2007 -lift – 175KM
bez DPF :)

Postprzez Giz » 5 sty 2018, 16:06

witam,

Za oceanem polecaja ten produkt na poszarpywanie skrzyni na niskich obrotach – Dr. Tranny Shudder Fix
Koszt niewielki.

pozdro
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2010, 12:52
Posty: 83
Auto: Mazda CX-9 3.7 V6, 2009
Mazda 3, SkyActiv-G 2.0 165KM 6MT, 2014

Postprzez sQubany » 9 lut 2018, 16:19

Odgrzeje temat bo chyba dotyka mnie ten problem.Panowie co robić wymiana konwertera czy czyszczenie elektrozaworów ?Czy ktoś jeszcze miał taką przypadłość i co pomogło.Proszę w miarę o szybkie odpowiedzi bo za 10 dni jestem umówiony z "fachowcem" od skrzyń i nie wiem jaki zakres prac mu określić .Z góry wielkie dzięki.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2014, 19:41
Posty: 34
Auto: Mazda cx9 grand touring 3,7 2008r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Exabot [Bot] i 1 gość

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9