Witajcie prawilni Maździarze,
Na forum przez długie lata pielęgnowałem temat swojej 323BG na przerośniętych kołach, która do dzisiaj jest ze mną (póki co jest w moim sercu, bo jeszcze nie jeździ – jej oryginalne serce trafiło do Jasoon’owego daily-stance projektu, a docelowe leży poskładane zamiast bić w ogarniętej już budzie). Ten temat dotyczy jednak całkiem innego wozu – auta, które od zawsze wpadało mi w oko i o którym marzyłem długie lata temu. Mowa o Maździe Xedos 6 – pojeździe, który stał się moim daily, a zarazem projektem i narzędziem do pracy dla firmy, którą prowadzę i dumnie reprezentuję. Każda większa naprawa i modyfikacja w tym aucie ma swoją historię. Nie wiem czy wystarczy mi czasu, aby każdą z nich opisać na forum, ale będę się starał w miarę możliwości je Wam przybliżyć.
Auto: Mazda Xedos 6 ‘99 Exclusive (najbogatsza wersja wyposażenia – wyliczankę sobie daruję)
Silnik: KL-ZE 2.5 V6 (seryjnie KF 2.0 V6)
Aktualny przebieg: 282 000 km
Historia:
Auto pojawiło się w mojej rodzinie dobrych kilka lat temu (jak sobie przypomnę kiedy to dokładnie było to uzupełnię zeznania, ale było to już dawno
Aktualna specyfikacja:
Silnik:
- KL-ZE 2.5 V6 (swap)
- przepustnica KL47
- kolektor dolotowy curved-neck
- dekle pomalowane na czarny mat
- śrubki pod maska wymienione na fender washers
- CAI DIY, na alu-rurze 77mm
- połączony czarnymi kolankami i redukcjami D1Spec
- zakończony filtrem stożkowym Simoty
- Kolektory 6-2-1 TurboWorks owinięte bandażem
- cały wydech od kolektorów do końca 2,5”
- na dwóch przelotowych tłumikach RM Motors z przetłoczeniami w środku
- flansze z kwasówki cięte na zamówienie wodą
- spawanie całości w ProWorkshop
- Auto wystrojone na paliwie 95 (E10) na Standalone EasyEcu 3+
- Pompa paliwa TurboWorks 255LPH
- regulator ciśnienia paliwa D1Spec
- SWAP hamulców z Mazdy 3 MPS
- custom'owe adaptery
- custom linka hamulca ręcznego
- przewody w oplocie Pizza Brakes
- serwo i pompa hamulcowa z Xedos'a 9
- poza tym, że tłumik drgań półosi odpadł przy demontażu to niemal seria
- skrzynia biegów seryjna (z 2.0 KF)
- V bieg z 626 GE (FP)
- koło zamachowe z MX-3 K8
- dedykowane zawieszenie gwintowane K-Sport Street
- custom'owe górne mocowania z camber plates'ami, również od K-Sport (długa historia)
- Work Euroline IS 18x8 ET 38
- rotory pomalowane proszkowo na kolor Subaru Gold
- 205/40/18 (Yokohama Advan)
- listwy boczne, dokładki zderzaków, ramka na tablicę oraz chlapacze pomalowane w kolor nadwozia
- dedykowany zestaw splitterów od Maxton Design
- seryjny spojler
- seria z odświeżoną skórą
- zmienione oświetleniem deski na ledowe białe,
- dywaniki welurowe
- custom'owy wyłącznik anteny
- przednie drzwi wygłuszone matami Dynamat + STP
- zestaw separowany Proa Simplex 160 + gwizdki Simplex 19 (w lusterkach)
- dołożony kondensator 4,2 µF
- najprostsze możliwe radio Pioneer
#LemonadeCrew Wörthersee Tour '18:
Dbam jak mogę, póki mam cierpliwość.
Kliknij tutaj, aby zobaczyć efekty nocnej sesji z Marcinem Raczkowskim.
Prace, naprawy i eksploatacja:
- wymiana dwóch tylnych łączników stabilizatora
- wymiana tulei wahacza przedniego prawego
- zbieżność i geometria (przód/tył)
- regeneracja felg BBS Postert (piaskowanie i lakierowanie proszkowe)
- wymiana przedniego lewego łożyska (HSK)
- korekta lakieru
- regeneracja, lakierowanie i zabezpieczenie skóry
- naprawa blacharska drzwi, trójkątów lusterek, błotnika przedniego prawego + lakierowanie i zabezpieczenie profili
- lakierowanie zacisków hamulcowych na kolor czerwony
- wymiana rolki
- naprawa mocowania deski rozdzielczej
- wymiana wysprzęglika (ABE)
- regeneracja alternatora i wymiana akumulatora (Centra Futura) / 2014
- naprawa przedniej prawej lampy i instalacji elektrycznej po "wybuchu" akumulatora / 2014
- dołożenie pilota do zamka centralnego / 2014
- wygłuszenie drzwi (Dynamat + STP) oraz montaż zestawu odseparowanego Proa Simplex / 2014
- wymiana wycieraczek na płaskie "banany" / 2014
- wymiana przedniej szyby bocznej (poprzednia uszkodziła się podczas spawania, naprawy blacharskiej drzwi) / 2014
- wymiana lampy prawej przedniej (uszkodzone mocowanie żarówki) / 2014
- ponowna naprawa alternatora
- wymiana bata anteny elektrycznej i dołożenie custom'owego włącznika/wyłącznika rozkładania anteny ukrytego pod deską rozdzielczą
- naprawa nieskładającego się lusterka
- wymiana zawieszenia na K.A.W. Pluskit 50/35
- wymiana poduszek amortyzatorów tylnych (KYB) / 237 000 km | 2015
- wymiana łożyska podpory wału / 237 000 km | 2015
- osłona amortyzatora tył / 237 000 km | 2015
- geometria i zbieżność / 237 000 km | 2015
- sprawdzenie i ponowne zalanie oleju do skrzyni biegów / 237 000 km | 2015
- lakierowanie dokładek plastikowych, naprawa nadkoli, lakierowanie ramki tablicy rejestracyjnej, piaskowanie i lakierowanie elementów klapy bagażnika, lakierowanie haków / 238 000 km | 2015
- modyfikacja amortyzatorów, ustawienie negatywów z tyłu / 238 000 km | 2015
- wymiana łączników z przodu / 241 000 km | 2015
- oczyszczenie i naprawa zapieczonego zacisku LT / 241 000 km | 2015
- rewitalizacja felg z Japonii i wymiana kół (Work Euroline IS + pierścienie centrujące + opony Federal 595 Evo + wymiana zaworków) / 243 000 km | 2015
- wymierzenie i dobór tłumików pod budowę wydechu z kwasówki (RM Motors) / 245 000 km | 2015
- kolektory 6-2-1 TurboWorks + bandaże i spawanie wydechu / 245 000 km | 2015
- budowa dolotu CAI DYI (na alu rurze 77mm, kolankach D1Spec i filtrze stożkowym Simoty) / 249 000 km | 2015
- zestaw uszczelek OEM (oring aparatu, uszczelki pod klawiaturę, uszczelki pod kolektor dolotowy, uszczelka przepustnicy) / 250 000 km | 2015
- montaż regulatora ciśnienia paliwa D1Spec i pompa paliwa TurboWorks 255LPH, dorobienie uchwytu na filtr powietrza, strojenie na DET III / 250 000 km | 2015
- przepustnica KL10 w miejsce KL47 / 250 500 km | 2015
- wysprzęglik AISIN / 250 500 km | 2015
- malowanie kolektorów i dekli, wymiana kolektora ssącego na gięty, wymiana oleju w skrzyni, poprawa zabezpieczenia podłogi (po przytarciach), lekkie koło zamachowe K8 + przetoczenie, oring wału napędowego, regulacja TPS / 250 500 km | 2015
- osłona przegubu wewnętrznego / 250 600 km | 2015
- Easy Ecu 3+, czujniki i strojenie / 253 000 | 2016
- zestaw naprawczy zacisku hamulcowego tylnego (z tłoczkiem) / 257 000 | 2016
- zaprawki zderzaka, naprawa tylnego nadkola (ogniska rdzy), poprawa montażu listew bocznych, lakierowanie haków, lakierowanie drzwi, pozbycie się rdzy na nadszybiu, piaskowanie i lakierowanie zacisków hamulcowych, obniżenie wydechu / 257 500 km | 2016
- wstawienie nowej szyby czołowej / 257 500 km | 2016
- klocki Mikoda (przód) / 259 000 km | 2016
- wymiana rozrządu (SKF) wraz z pompą wody i napinaczem hydraulicznym / 259 000 km | 2016
- uszczelniacze wałków (OEM) / 259 300 km | 2016
- osuszacz klimatyzacji Behr + jego "customizacja" / 259 300 km | 2016
- sprawdzenie szczelności i nabicie układu klimatyzacji / 260 500 km | 2016
- bypass do serwa (pozbycie się problemu falującego hamulca) / 260 500 km | 2016
- usunięcie przepływomierza / 260 500 km | 2016
- regeneracja rantów felg, malowanie rotorów na kolor Subaru Gold / 260 600 km | 2016
- wymiana rolki prowadzącej pasek klinowy / 260 800 km | 2016
- zmiana ramek tablicy rejestracyjnej na czarne / 260 800 km | 2016
- wymiana chłodnicy wody (Mazda OEM) / 260 800 km | 2016
- zawieszenie gwintowane K-Sport Street – montaż, ustawienie, geometria / 266 000 zł | 2017
- poprawki blacharsko-lakiernicze / 266 000 zł | 2017
- zakup silnika KL-ZE + SWAP / 2017
- wymiana akumulatora (CarTechnic) / 2017
- wymiana czujnika temperatury cieczy chłodzącej / 2018
- wymiana przegubów – zewnętrznego i wewnętrznego prawego (Pascal) / 2019
- rozwiązanie problemu przegrzewania się i wyrzucania płynu, wymiana korka chłodnicy, naprawa sterownika Easy ECU 3+, naprawa zamka maski i smarowanie linki, wymiana prawego tylnego czujnika ABS, podwieszenie pampersa / 2019
- wypchnięcie wgniotek / 280 000 km | 2019
- lakierowanie klapy, korekta i zabezpieczenie lakieru, usunięcie ogniska rdzy pod maską przy lewym kielichu / 281 000 km | 2020
- regeneracja przednich reflektorów / 282 000 km | 2020
- wymiana przegubu zewnętrznego po stronie lewej (Pascal) / 287 000 km | 2021
- wymiana końcówki drążka kierowniczego po stronie kierowcy (MOOG) / 287 000 km | 2021
- opony Yohohama Advan / 287 000 km | 2021
- geometria + korekty kątów 287 900 km | 2021
- rozwiązanie problemu z niestartującą pompą – wymiana kostki z kablami przy baku / 293 000 km | 2021
- przeguby: wewnętrzny i zew. prawy (Pascal) / 294 000 km | 2021
- naprawa i konserwacja progów, zaprawki na felgach, naprawa siatki zderzaka przedniego, lakierowanie lusterka lewego (od strony kierowcy), montaż uchwytu akumulatora, czyszczenie sikawki szyby przedniej / 295 000 km | 2021
- czujnik ciśnienia oleju / 299 000 km | 2022
O planach nie lubię pisać (poza tymi, że planuję tym autem jeździć bezawaryjnie), ponieważ nie lubię słów bez pokrycia.