Mazda MX-3 EC KL-ZE '93 – DAILY&TRACK

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez mx-3lover » 19 gru 2015, 13:14

UPDATE!

Wreszcie przyszedł, gwint D2 Racing w wersji Street:
IMG_20151219_103310[1].jpg
IMG_20151219_103559[1].jpg

IMG_20151219_105023[1].jpg
IMG_20151219_104125[1].jpg
IMG_20151219_104142[1].jpg
IMG_20151219_104342[1].jpg
IMG_20151219_104421[1].jpg


Niestety montaż nie nastąpi prędko, bo mam problem z geometrią po wymianie zwrotnic. Logicznym stwierdzeniem byłaby krzywa zwrotnica, ale nie jest to takie pewne jakby mogło się wydawać.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez k1bic93 » 19 gru 2015, 16:26

zazdroszczę Ci tego gwintu <serduszka>
napisz na pw ile za niego dałeś ;)
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2011, 18:24
Posty: 217
Skąd: Radom
Auto: Brak...

Postprzez DARO MAZDA 323 » 21 gru 2015, 10:02

zmień mechanika i będzie dobrze . Gwint <spoko> . I od razu blacha pod silnik :)
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2865 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez czarek1991 » 21 gru 2015, 10:09

Co do gwintu to:

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 16:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez seba323f » 21 gru 2015, 11:27

Świetny prezent! Marzy mi się coś takiego :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 18:24
Posty: 1235 (0/2)
Skąd: Piaseczno
Auto: 323F BJ Sportive FS-DE '01
323F BG GT BP '92
MS Protege FS-DET '03

Postprzez mx-3lover » 21 gru 2015, 19:36

DARO MAZDA 323 napisał(a):zmień mechanika i będzie dobrze .

Nawet nic nie mów, ale i tak wyszło, że amor nie był idealnie prosty. Zamieniłem prawy na lewy a lewy na prawy i mam spoko geometrię.
seba323f napisał(a):Świetny prezent!

Odwdzięczyła mi się klepaniem w silniku...
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez DARO MAZDA 323 » 22 gru 2015, 16:53

to co w styczniu gwint montujemy ?
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2865 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez mx-3lover » 22 gru 2015, 17:34

Myślę, że nawet po świętach. :D
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez rafał88 » 22 gru 2015, 18:38

No no <spoko>

Lejesz taka smołe do normlanego uzytku to nic dziwnego ze stuka puka :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez mx-3lover » 29 gru 2015, 17:42

GWINT ONBOARD!

IMG_20151229_125017[1].jpg
IMG_20151229_125008[1].jpg
IMG_20151229_123809[1].jpg
IMG_20151229_123822[1].jpg
IMG_20151229_123831[1].jpg
Jedyna taka...
IMG_20151229_123755[1].jpg
IMG_20151229_123629[1].jpg
IMG_20151229_123642[1].jpg
IMG_20151229_123649[1].jpg
IMG_20151229_105534[1].jpg
IMG_20151229_105544[1].jpg


Wstępne ustawienie:
1) -30 mm przód i -40 mm tył
2) minimalne wstępne napięcie sprężyn
3) twardość przednich amortyzatorów – 2 obroty
4) twardość tylnych amortyzatorów – 0 obrotów

Zdjęcia całości zrobię jutro jak ustawię geometrię.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez k1bic93 » 29 gru 2015, 22:06

no to czekamy z niecierpliwością jak to wyszło ;)
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2011, 18:24
Posty: 217
Skąd: Radom
Auto: Brak...

Postprzez DARO MAZDA 323 » 30 gru 2015, 09:31

Nie baw się z nami foto jak nisko siadło . Podoba mi się ;) .
Daj na PW wiele to kosztowało i ile czekałeś ?
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2865 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez gt10r5 » 30 gru 2015, 18:46

mx-3lover napisał(a):Odwdzięczyła mi się klepaniem w silniku...


U mnie jak zaczęła klepać to minął miesiąc i jest po silniku.

Jeżeli masz jakieś dodatkowe info o tym gwincie co i jak. Z chęcią poczytam sobie jak "twardość" amorka się reguluje.
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 13:28
Posty: 315 (9/4)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez Enki » 30 gru 2015, 18:50

dawaj foty :)
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2013, 19:30
Posty: 67
Skąd: Chodecz/Włocławek
Auto: Mazda MX3 KL 1993r

Postprzez mx-3lover » 30 gru 2015, 22:09

gt10r5 napisał(a):
mx-3lover napisał(a):Odwdzięczyła mi się klepaniem w silniku...


U mnie jak zaczęła klepać to minął miesiąc i jest po silniku.

Jeżeli masz jakieś dodatkowe info o tym gwincie co i jak. Z chęcią poczytam sobie jak "twardość" amorka się reguluje.

Właśnie po niecałych 2 tygodniach od klepania z okolic rozrządu urwał się pasek. Najprawdopodobniej zatarła się rolka. Wróciłem do domu na lawecie. Ustawiłem geometrię, testowałem nową zawieszkę i co dobre nie trwało wiecznie. <lol>
Twardość amorka reguluje się pokrętłem na górze, obecnie mam ustawione 23 obroty z przodu i 20 obrotów z tyłu na 36 możliwych. Większe info http://www.mtuning.pl/Zawieszenie-gwintowane-Street-D2-Racing-Mazda-MX-3,p,505

Enki napisał(a):dawaj foty :)

Niestety nie udało mi się zrobić fotek, bo ustawialiśmy geometrię od 12 przez 4 godziny, a później zrobiło się już ciemno. Może zrobię coś jutro ale mam coś na pocieszenie.

IMG_20151230_110610[1].jpg
Jeden z plusów pół wydmuszki
IMG_20151230_140145[1].jpg
Podczas ustawiania geometrii
IMG_20151230_140159[1].jpg
IMG_20151230_110752[1].jpg
Więcej niż 30 mm nie potrzeba


Generalnie mam już zarezerwowanego KL'a z X9, więc w szybszym tempie niż planowałem odbędzie się swap. Mam nadzieję, że pacjent przyjmie przeszczep bez fochów...
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez tomeczek333 » 31 gru 2015, 00:03

Zazdroszczę gwintu <serduszka>
Ale niżej siadaj :D -30mm w tym aucie to tyle co nic i nadal koza. Pojeździsz trochę to zobaczysz że nadal będzie za wysoko :P
I życzę powodzenia w swapie. U mnie niestety nie wyszło to kolorowo. Ale KL powinien być tutaj montowany w serii. Nie rozumiem czemu Mazda nie zdecydowała się na ten krok <dupa>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2015, 13:36
Posty: 118 (0/1)
Skąd: Koźmin Wlkp.
Auto: Mazda MX-3 KL 96r
Mazda 626 KL 94r
Renault Megane 2.0 16v 03r.

Postprzez Beny » 31 gru 2015, 08:04

Zdrowy Kl w tej budzie będzie cieszył :D
Poszukaj sobie jeśli jeszcze nie miałeś okazji mxa kolegi krakusik mx-3.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8661 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez adis555 » 31 gru 2015, 15:54

Świetny kierunek. Elegancki gwint a KL na pewno się przyda <spoko>
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 11:15
Posty: 1431 (76/78)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez mx-3lover » 31 gru 2015, 19:25

tomeczek333 napisał(a):Zazdroszczę gwintu <serduszka>
Ale niżej siadaj :D -30mm w tym aucie to tyle co nic i nadal koza. Pojeździsz trochę to zobaczysz że nadal będzie za wysoko :P

Dla mnie te -30 mm to już max. Przy wjeżdżaniu na lawetę tarła wydechem a były podstawiane deski. Dojeżdżając do krawężnika trzeba uważać, bo jest na styk. Szczerze podziwiam tych co obniżają -65 mm.
tomeczek333 napisał(a):I życzę powodzenia w swapie. U mnie niestety nie wyszło to kolorowo. Ale KL powinien być tutaj montowany w serii. Nie rozumiem czemu Mazda nie zdecydowała się na ten krok <dupa>

Dzięki ale zarezerwowany KL z X9 okazał się zwykłym KL'em z kolektorem i przepustnicą od X9, więc na chwilę obecną nie mam żadnego silnika do przeszczepu. Pozostaje wymienić rozrząd w K8 i czekać na pewne 2.5. Mogę mieć nawet KL-ZE ale koszta przewyższają KL'a ponad dwukrotnie. Z drugiej strony KL-DE i tak tu nie będzie robić szału, teraz lekko żałuję, że nie kupiłem CRX'a.
Beny napisał(a):Zdrowy Kl w tej budzie będzie cieszył :D
Poszukaj sobie jeśli jeszcze nie miałeś okazji mxa kolegi krakusik mx-3.

Cieszyć będzie ale tyle samo czasu co K8, czyli kilka miesięcy. Na forum siedzę już jakiś czas i pamiętam tego 'predatora' i pojedynki z KL-ZE HKSze. Założył wkońcu kompresor czy odpuścił temat?
adis555 napisał(a):Świetny kierunek. Elegancki gwint a KL na pewno się przyda <spoko>

Kierunek musi być ok, moją inspiracją jest projekt radekkm http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=49&t=69919
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez rafał88 » 31 gru 2015, 19:33

Bo sa KL'e albo KLZE nie ma innych :| Takze nie wiem teraz sam czego szukasz :P

Ojjj tam nie przesadzaj ze nizej nie da sie jezdzic :P Masz gwint a obnizyles jak na sprezynie :P Bez sensu :P <glupek2>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy