Mazda MX-3 EC KL-ZE '93 – DAILY&TRACK

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez dam92 » 31 lip 2016, 12:38

Naprawdę propsy za tą robote <spoko> chętnie zobaczyłbym na żywo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 22:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez mx-3lover » 31 lip 2016, 21:38

Piotrek jaka to szkoda dla Cb? Masz szanse zdobyć 1 miejsce w klasie Samurai. :P

Dzisiaj o 17:30 zagrzmiało KL-ZE w czerwonej budzie. Jest kilka rzeczy do poprawy, ale to kosmetyka. Teraz nie dziwię się, że mechanicy za taką pracę biorą od 1000 PLN. Tyle jest roboty, że i ja za mniejsze pieniądze nawet nie chciałbym rozmawiać.

Fotostory:
IMG_20160729_165300.jpg
IMG_20160729_170406.jpg
IMG_20160729_182935.jpg
IMG_20160729_190656.jpg
Skrzynie opuszczałem na lewarku tak aby dolne poduszki trafiły na wzmocnienie
IMG_20160729_194613.jpg
IMG_20160731_200218.jpg


Korzystając z okazji, tak wyglądają wzmocnione poduszki klejem do szyb
IMG_20160729_165147.jpg
IMG_20160729_165232.jpg


Podczas pierwszej jazdy miałem łzy w oczach ze szczęścia. :D Jest wrażenie cięższego przodu, trzeba rozkręcać silnik wyżej, żeby ruszyć przez lżejszy zamach i przez pracę na samych kolektorach ZE ma słabą dolną partię obrotów. W następnym tygodniu wpada wydech, bo nie chcę straszyć ludzi i stracić dowodu oraz mieć wrażenia wkręcania wkrętów do uszu. :D

I jak Szyna to już projekt czy jeszcze nie?
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez marcinowozniako » 31 lip 2016, 22:15

A to 626 z klze jakoś jedzie? Myślałem że 626 to taki większy sedan a co za tym idzie jest sporo cięższy niż jakakolwiek mx3 co dyskwalifikuje ją w starciu nawet z mx3 z klde szczególnie z racji krótkiej skrzyni z k8.

Gratki za włożenie silnika bardzo mnie ciekawią jakieś media chociaż wiadomo że teraz bez wydechu to narazie nie ma co. Mówisz dół slaby a Góra?
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Shinbu » 31 lip 2016, 22:19

Gratulacje samodzielnie wykonanego swapu, sam po sobie wiem jak się buła cieszy i jaka to satysfakcja gdy robi się to samemu :)
Dbaj o niego! <cisza>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2011, 19:34
Posty: 50 (1/0)
Skąd: Mosina
Auto: Jest: RX-8 06r 192KM
było:MX-3 94R 1.8 V6
2.5 V6 KL-ZE J-Spec
1.6 DOHC 16V LPG
2.5 V6 KL-DE US

Postprzez rafał88 » 31 lip 2016, 23:38

Własnie to samo mialem w sobote zrobić z poduszkami u siebie :P Ciekaw jestem jak długo i jak bardzo bedzie trzymało silnik ,zeby sie nie ruszał .
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez mx-3lover » 31 lip 2016, 23:55

marcinowozniako napisał(a):Mówisz dół slaby a Góra?

Silnik kręciłem max do 6 tysięcy, wyżej szło podobnie jak w srebrnej budzie.

Shinbu napisał(a):Dbaj o niego! <cisza>

Taki mam zamiar, ale oszczędzać go nie będę. :)

rafał88 napisał(a):Ciekaw jestem jak długo i jak bardzo bedzie trzymało silnik ,zeby sie nie ruszał .

Na tych poduszkach jeżdżę od ponad 2 lat, zero zużycia, ale zalewałem je sprawne. Są drgania do 1000 obrotów, jak przyśpieszam czuje jak silnik jest trzymany. Podczas jazdy i zmian biegów nie wyczuwam przemieszczania się silnika. Na sprawnych ori przy odcince telepotało silnikiem, teraz delikatnie się rusza.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez Piotr89 » 1 sie 2016, 10:24

I pięknie się z tym uwinąłeś. teraz banan nie będzie Ci schodził z twarzy.
626 nie jest wcale taka ciężka, raptem 1170kg, MX pewnie coś koło 1000kg waży.W mojej jest skórzana tapicerka i dużo zbędnych rzeczy ale myślę że ze 100kg da się urwać spokojnie. Ja osobiście wolę zmagania na torze, wtedy są duże szanse żeby o coś walczyć, tam już się liczy technika, dobre opony heble i zawieszenie które wspomaga potencjał silnika. Co do ćwiartki to niestety ale chyba nie będę startował, szkoda mi napędu który jest bardzo delikatny niestety...
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez mx-3lover » 1 sie 2016, 12:21

Napęd w k-seriach jest pancerny.

und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez Piotr_ » 1 sie 2016, 12:30

Nie wiem dlaczego masz słaby dół mimo kolektora z X9 <co?>
Chyba, że przez sterownik z K8 vrisy otwierają się zupełnie inaczej jak powinny.
Do tego jest zapewne dość mocno przelany.


Oj nie wiem Piotrek czy 100kg dasz radę zejść.
Wybebeszając BA z calutkiegio wnętrza łącznie z poduszkami, rączkami aby została praktycznie goła blacha w środku, idzie zejść max 90kg.
A co do jazdy po zakrętach to zgadzam się w 100 % :)
Co do napędu to też uważam że bardzo dużo potrafi znieść :P
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez marcinowozniako » 1 sie 2016, 16:00

Przecież napisał dlaczego. Dlatego że nie ma wydechu w ogóle kończy mu się on na sportowych kolektorach czyli jest całkowicie praktycznie odprezony stąd ten slaby dół.

Akurat komputer z k8 będzie tutaj działał lepiej niż jakikolwiek inny sam się o tym przekonałem u siebie w KL gdzie też mam zagiety kolektor z xedosa 9 kolektor z k8 również jest podobnie zagiety.

Przelewać na pewno nie będzie jak już może być trochę za ubogo ale to trzeba by zrobić pomiar afr aby się tego dowiedzieć.

Widać że momentalnie wkreca się na obroty dzięki temu lzejszemu kołu zamachowym.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez mx-3lover » 3 sie 2016, 16:36

Mam przyjemność jeździć ZE pół tygodnia. Silnik pracuje wzorowo na świecach Denso TT. Muszę ruszać z wyższych obrotów z racji lżejszego zamachu, zmieniając biegi co 10km/h nie odczuwam jego minusów (mam short-shifter). Po odpuszczeniu gazu szybciej wytracam prędkość.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez marcinowozniako » 3 sie 2016, 19:24

Powiem szczerze to wytracanie prędkości u mnie na zwykłym zamachu z k8 jest na tyle duże ze jak utrzymuje większą odległość od poprzedzającego mnie pojazdu i on zaczyna hamować to jestem wstanie również zmniejszyć prędkość praktycznie samym silnikiem odpuszczając gaz i redukcją biegów. A na jedynce jak się ma powyżej 1.5tyś obrotów i całkowicie się gaz puści to jest niemile szarpniecie spowodowane właśnie wytracaniem prędkości. Ciekawe jak to wygląda u Ciebie bo jednak zmniejszyles wagę koła prawie 2 razy. 8kg waży zamach k8 a twój niecałe 5kg?
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez mx-3lover » 3 sie 2016, 21:04

Tak 4,6 kg. Na wytracanie prędkości samochodu, mają jeszcze wpływ: ogólna masa, opory toczenia, opory napędów, masa wirująca – felgi z oponami, tarcze hamulcowe itd.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez gt10r5 » 6 sie 2016, 17:28

Ori koło waży tyle co koło od kf czyli nie 8kg a 7.6 ;)
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 13:28
Posty: 338 (9/4)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez piwo » 7 sie 2016, 13:54

Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez mx-3lover » 7 sie 2016, 17:14

To ogłoszenie było już parę miesięcy wcześniej u nas na forum MS.
Szpery od skrzyń R4, V6 niestety różnią się. Po za tym za wcześnie na szperę, nie interesuje mnie "wyścig zbrojeń" a doświadczenie i umiejętności.

Wziąłem się dzisiaj za zmierzenie wydechu. Wg moich skrupulatnych pomiarów potrzebuję 2 m rury i 6 kolanek 90°. Przydadzą się jeszcze dwa v-band'y, pręt nierdzewny FI 10 mm o długości 1,5 m, opaska na tłumik końcowy i tulejka pod sondę szerokopasmową.
IMG_20160807_151314[1].jpg
IMG_20160807_151628.jpg
IMG_20160807_152356[1].jpg
Obecny układ wydechowy


Oczywiście stary wydech jest na sprzedaż. Polecam katalizator Bosal do 3000ccm, dawał radę w Poznaniu bez okrążeń chłodzących. <spoko>
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez mx-3lover » 12 sie 2016, 13:25

Spy photo:
mms_img1209174557.jpg


Znaleziona całkiem przypadkiem, ci którzy śledzą tematy najmocniejszych KL-ZE będą wiedzieć czyja to przepustnica. <diabełek>
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez gt10r5 » 14 sie 2016, 17:58

Srodkowy tłumik mam z xedosa 9 i wyglada na zdjeciu niewiele dłuzszy od Twojego. był problem go upchać. Głównie przez wybierak biegów. Po za tym ładnie to wygląda.
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 13:28
Posty: 338 (9/4)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez mx-3lover » 14 sie 2016, 18:44

Ma 50 cm a taki wchodzi do CRX i Czarna Wdowa taki miała, ale fakt trochę gimnastyki będzie.
Kolejne spy photo:
IMG_20160814_182651.jpg


Prawdą jest, że 67 mm to max dla przepustnicy i kolektora.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez risto77 » 14 sie 2016, 22:23

Na wrzesień Zdążysz ??
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2294 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy