MX-5 NA BP Turbo

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Grzesiu » 3 paź 2010, 20:51

w1.jpg
w2.jpg
w3.jpg
w4.jpg
w5.jpg
w6.jpg
w7.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez People_Hate_Me » 4 paź 2010, 12:10

ale to wygląda <serduszka>
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez weede » 4 paź 2010, 12:52

fajna miatka, zdjęcie 4 wymiata ;)
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez Radex » 4 paź 2010, 13:46

Piekne foteczki, a siostre Hanke widziałem na summer cars party, stała oczywiscie z Hondziarzami :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez piwo » 4 paź 2010, 13:48

o kurde. <serduszka> nie wiedzialem ze w polsce kreca kolejna czesc szybkich i wscieklych.masakra.piekna.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Grzesiu » 18 paź 2010, 22:34

muszę jeszcze raz podziękować za zlocik wszystkim obecnym, właśnie się dowiedziałem że II nagroda za Tuning przypadła mojej miatce, w co szczerze nie wierzę i bardzo dziękuję za docenienie wkładu pracy w auto w ostatnim czasie, za razem przepraszam że było takie brudne i nie dopieszczone czystością na sam zlot.
Rolą tematu projektu dodam że ostatnie dni i godziny przed zlotem stały pod znakiem nierdzewki i spawania –> tak powstawał downpipe i wydech godny już poturbowanej miatki, wszystko udało się poskładać na czas i dzięki temu miatka niezawodnie pozwoliła mi się cieszyć zlotem, ba wykręcić II/III na os! ćwiarki nie komentuję:D kto widział to wie że reakcja na zielone i refleks nie okazał się moją mocną stroną:P
Mam nadzieję że przyszły sezon pozwoli mi jeszcze bardziej dopracować autko.
aa.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez loockas » 19 paź 2010, 00:32

A masz :P
Obrazek
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez People_Hate_Me » 19 paź 2010, 10:56

Grzesiu czas reakcji 1s to nie jest tak źle :P
Pozatym muszę Ci powiedzieć że ten Twój lewy błotnik na żywo miażdży cyce i wykręca suty!!
Męsko.
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez AmRoZ » 20 paź 2010, 08:58

fajna Miatka zakręcony właściciel :) pozytywnie tak jak lubię ... a ten aerograf od razu rzuca się w oczy :D

Kilka ujęć z mojego aparatu :)

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam i do szybkiego następnego :) a Wasze rozmowy z Piwo mnie rozwaliły buhahahah
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 13:28
Posty: 1388
Skąd: warszawa / żory
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 92'

Postprzez Grzesiu » 28 paź 2010, 10:36

idąc za radami zmiany pod maską w kwestii tego jak miałem pospinane podciśnienia do fmu, wskaźnika, akutatora, blowoffa, teraz powstały jakieś zalążki priorytetów, przywróciłem odsysanie pokrywy zaworów przez kolektor ssący i.. zmiany są widocznie, co mnie bardzo zaskakuję i nie pomyślałem o bardzo banalnej kwestii na która zwrócił moją uwagę Five za co ukłon dla Niego po raz kolejny.

W drodze jest kilka drobnych gratów które już zdecydowanie jako ostatnie trafią w tym sezonie do miaty i z czystym sumieniem i podsumowaniem sezonu na hamowni będę ukrywał miatkę pod kocyk zimowy. Ale jeszcze zdążę się pochwalić co tam modzę w te ostatnie słoneczne dni;)
t1.jpg
t2.jpg
t3.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez Jacek176 » 28 paź 2010, 23:23

Grzesiu napisał(a):przywróciłem odsysanie pokrywy zaworów przez kolektor ssący i.. zmiany są widocznie, co mnie bardzo zaskakuję i nie pomyślałem o bardzo banalnej kwestii na która zwrócił moją uwagę Five

Mógłbyś rozwinąć ten temat?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Grzesiu » 29 paź 2010, 22:23

w roli wyjaśnienia:
problem zasadniczo nie było jakiś szczególnych ALE, objawiło się na zlocie mazdaspeed, po mocniejszych ca. minutowych przejazdach gdzie miatka pracowała na doładowaniu 1-2bieg, nawet się pokuszę że 75% to 1, na przestoju i chłodzeniu silnika już od jazdy w bezpośrednim czasie po puszczała ciemnego dymka-> typowo olejowego, co później słyszałem od innych po ćwiartce jak wróciłem to też się puściłem dymka, oczywiście podejrzenia padają zawsze na turbinę w takiej sytuacji nie mniej jednak wyglądała typowo tak że po ostrej jeździe pada 1-3 sekundowy dymeczek i koniec.
Sytuacja o tyle dla mnie spokojna że przy przebiegu 5tyś km zużycie oleju mieściło się na bagnecie między F a 1/2 do low, więc jak seria zaryzykuję stwierdzić, więc sprawa wyglądała na jakiś zależny Banał. Reasumując silnik mimo jazdy na doładowaniu nie wciąga oliwy, pobór jest jak dla mnie seryjny, dokładnie licząc jakieś 4tyś km i max jakieś nie wiem 0.6l wciągnięte, ALE zdarza się że zadymi, więc co? turbina? uszczelniacze? nic z tych rzeczy!.

Five sugerował mi że podczas pracy silnik zapełnia się pod pokrywę powietrzem i robi się "balon" bez zasysania powietrza z pod pokrywy na kolektor ssący efekt jest wzmożony, wziąłem to na przemyślenie, co mi szkodziło wrócić do oryginalnego odsysania (bo podczas turbienia zaślepiłem zaworek i założyłem tylko filterek- wolny wylot był) i tak przerobiłem wszystkie przewody wg. nowej myśli tak by odsysanie BYŁO;)
efekty?
0 jakiegokolwiek dymka nie zależenie od warunków, czegokolwiek, o tyle o ile przed zlotem nie zwróciłem na coś takiego by nigdy uwagi bo jestem ciągle za kierownicą to tam 100 wpatrzonych oczu nic nie umyka, od tego momentu sam to zauważyłem że dymek typowo olejowy, ale... jak się okazuję już po wszystkim banalna sprawa, a przyniosła efekt.

Dzisiaj poszedłem nieco dalej, znowu zaślepiłem te odsysanie, no i rozgrzałem silnik, wyjazd, poleciałem za miasto, pchałem na ile droga pozwalała przed siebie ale dymienia nie zauważyłem, no ale cóż, wróciłem w zatłoczone miasto po dość intensywnym korzystaniu z doładowania, stanąłem na światłach, minęła 1 kolejka, doczekałem się 2, i patrze w lusterku, coś widzę puszczam kłębe dymku, 100% olejowy bo ciemnawy, położyłem nogę na gaz, wydmuchnęło i KONIEC. Do domu, wychłodziłem silnik. No i od nowa, znowu spinanie na kolektorze, robienie tego odsysania, i za miasto, 10minut pchania co sił, i do domu, postawiłem zapaloną, czekałem jakieś 10 minut, ani dymku, wychłodziłem, zapaliłem, ani dymku. Minęło parę godzin, wyjechałem gdzie mogłem to 2-3-4 doładowanie, dojechałem do celu, chłodziłem czekałem na dymek.. NIC.
Wniosek: brak odsysania na pokrywie = krótkotrwały dymek typowo olejowy, przez kilka dobrych tyg. nie zauważałem tego, dopiero zlot mi to ujawnił, i na szczęście bardzo szybko i skutecznie udało się załatwić problem.
Nie znam na tyle reakcji zachodzących w silniku, do tego doładowanie, nie wiem tak do końca jakie uzasadnienie techniczne posiada ten problem, ważne że jest spokój:).
Mimo że po bagnecie tego nie widać, nie ładnie słyszeć od kogoś "oo.. kopcisz" ;D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez Grzesiu » 19 lis 2010, 22:12

troszeczkę się znowu zmieniło, update:
W KOŃCU wstawiłem tłumik końcowy, jest to produkt firmy Postert, znam już go i inni go pewnie znają, cena/ jakość moje potrzeby idealny, nic lepsze nie przychodziło mi do głowy, no i tak oto wpadł.

Do tego na liście ostatnich gratów na ten sezon widnieją jeszcze amorki KONI i mocowania górne z NB tak co by zawiecho nieco zmieniło swoje "nastawienie". Do tego 1 bonus "wizualny" o którym dopiero jak wleci na miatkę, stożek K&N bo obecny jakoś mi się nie podoba i koniec.
Hmmm, są jeszcze inne jakieś tam pomysły które wcielam powoli w życie, ale o tym dopiero jak hamerykańska paczka dotrze.
e1.jpg
e2.jpg
e3.jpg
e4.jpg

z bardzo świeżych informacji to... była hamownia na zakończenie sezonu, wyniki, jak dla mnie bardzo optymistyczne, i lekki niedosyt koników w zupełności zaspokoiły Nm, co najważniejsze to dla mnie że soft, 0.5bara i 200PS jest osiągalne, nie mniej jednak na moje potrzeby to już górna górna granica dlatego nieco inne nastawienie "na co dzień" a co z tego wynika, to poniżej,
+ – 125/140, tyle wypluła seria około, były gorsze i lepsze wtedy pomiary ale średni + – taki,

podstawowy wykres to, doładowanie 0.3-0.35bara, totalne minimum jakie jestem w stanie ustawić na zaworze wastegate, tak naprawdę klapka już w tym ustawieniu jest nieco uchylona, wiem wiem pora na miękki acutator.
Wynik?
170/220, jak dla mnie... rewelacja, nie spodziewałem się przede wszystkim tylu Nm, natomiast drugi przerwany wykres (cieniutkie linie)
przerwane są w momencie 4000 obrotów z małym hakiem, to pomiar na 0.5bara, przerwany bo po prostu się wystraszyłem, moc jak moc, ale jak zobaczyłem że moment zrobił MEGA PEAK 250NM skontrolowałem szybko doładowanie = 0.55bara non stop ani mniej ani więcej to po prostu mało nie dostałem drgawek i STOP, coś tam zafalowało coś tam pokazało, ja to szybko zinterpretowałem: granica. drugi raz nie miałem odwagi sprawdzić, niech to każdy interpretuje po swojemu, dla mnie wynik mega soft jest zadowalający, to że na 0.5 pękło by 200PS jest prawdopodobne, po prostu zabrakło mi wiary w FMU tak na prawdę żeby to w 100% sprawdzić, mimo wszystko wolę dmuchać chuchać na zimne:)

wystarczy.. pozdrawiam wszystkich którzy pomagali, radzili, kibicowali temu projektowi, którzy w niego nie wierzyli tym bardziej bo byli dla mnie motywacją, plany spełniłem w 110%, auto spokojnie wypluwa zakres który mnie interesuje, Nm nawet za dużo.
aha, pomiar bez współczynnika korekcji, z współczynnikiem jakieś +2-3% do wyników.

WYNIK:
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... y=COqE0_kJ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez piwo » 19 lis 2010, 23:16

no gratki.silnik jak silnik, ale amory koni kupu.ale nie special czyli czerowne a kupuj zolte sport.i bedzie wymiatala.juz mnie na osach wymiotles a bedzie jeszcze lepiej.gratki gratki.jest dobrze.a silnik w fazie rozwoju i z biegiem czasu dojdziesz ponad 200 kucy.spokojna twoja rozczochrana. :)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Radex » 21 lis 2010, 00:14

wydech kozak! <spoko> <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Grzesiu » 19 mar 2011, 13:37

projekty projekty, wszyscy coś modzą, to i ja pokażę że ten sezon stoi pod znakiem: STAGE 2;)
do kompletu brakuje już tylko 1 zabawki.
zmiana na skromny ale solidny stożek na burbo, przewody, bzdury, i inne..
s1.jpg
s2.jpg
s3.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez weede » 19 mar 2011, 14:47

Będzie fajny przecinak <spoko>
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez piwo » 19 mar 2011, 18:15

a ja mam pytanie do redaktora naczelnego.po co ci jeden wtryskiwacz rc?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Grzesiu » 19 mar 2011, 20:35

piwo napisał(a):po co ci jeden wtryskiwacz rc?

pozuje do zdjęcia:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez Cukierek » 20 mar 2011, 00:16

Szkoda że nie miałem Twojego numeru bo dziś z bratem i kuzynem przelatywałem w Twoich okolicach i bym chętnie zobaczył Mazdę.
Może następnym razem się uda, gdy przyjadę po następne auto.
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 21:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy