Mazda MX-3 EC BP Turbo '92
Wyglada na żeliwo szare, pewnie po obróbce cieplnej.
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
Boris86 napisał(a):Ja pytam. Ty odpisujesz. Ja dopytuje dalej bo z tego co odpisałeś wynika to że mechanizm będzie zblokowany, a ty na poprzednie pytanie odpowiadasz inaczej i każesz mi coś przestudiować?
Nie denerwuj się Borysie
Poprawiłem się chwilę później, pisząc że to był błąd w sztuce, bez 'y' powinno być
tekkenfan napisał(a):z tego co ja się doczytałem i rozumiem to zaspawujesz pin "prowadzący" 2 małych satelitek. W ten sposób satelity nie wypadną ze swojej osi, jednocześnie nie tracimy w żaden sposób fabrycznych parametrów skrętu itp.
Dokładnie
tekkenfan napisał(a):Tyle, że jak na moje nie jest to rozwiązanie gwarantujące, że nie uszkodzimy różnicówki bo zęby w satelitach i tak mogą się ukruszyć co w końcu skończy się ich wymianą ale na pewno wydłuży to ich żywotność.
Satelity przeżyły ok. 20 lat i nadal żyją, myślisz że fabrycznie nowe Ci się ukruszą od tak ?
Nie ma takiej opcji.. moje ( nowe ) po ostatnim wybuchu przeżyły, nie ukruszyły się, ale jeden z zębów dostał konkretnego strzała i jest na nim małe pęknięcie. Także bez obaw, w twojej skrzyni zaspawałbym tylko trzpienia i cieszył się mocą 200+ na seryjnej różnicówce z gt
Boris86 napisał(a):Wyglada na żeliwo szare, pewnie po obróbce cieplnej.
To jest zwykła stal, tylko tak jak napisałeś. Jakaś obróbka spowodowała, że tak wygląda. Spawam to Tig-iem i śmiga w gtx-ie na spieku i ma się bardzo dobrze
- Od: 5 paź 2007, 21:14
- Posty: 1091
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323 BF GTX
Cześć Michał
W końcu się zalogowałem na forum. Jak tam temat Mazdy.
Sprzęgło opanowane czy dalej się ślizga ? Dłubiesz cos przy Madzi czy czekasz na wiosnę ?
W końcu się zalogowałem na forum. Jak tam temat Mazdy.
Sprzęgło opanowane czy dalej się ślizga ? Dłubiesz cos przy Madzi czy czekasz na wiosnę ?
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Mazda Mx3 V6 2.5 KLde
Mazda Mx5 – 1.8 Torsen
Mazda Mx3 V6 2.5 KLde
Mazda Mx5 – 1.8 Torsen
Jak tylko będzie znowu sucho i na plusie to jadę do Mirka z emg i stroimy. Jeśli sprzęgło się pośliźnie od razu wymieniamy. Zbieram teraz nowe elementy zawiechy, amory tył i poliuretany na całość. Waham się czy brać twardość 75 czy 85 ShA.
seria jest nudna http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=113894
Do jazdy na codzień bierz 75 Sha czyli czerwone 
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
Też był bym za miększym . Ty używasz auta na co dzień. Ja w SUNNYM GTI mam gwint , poliuretany i klatkę to jest typowy taczkowóz.
zerknij
http://2speed.pl/forum/viewtopic.php?t=219
A na domiar złego pękła mi szyba z przody , takie to sztywne.
zerknij
http://2speed.pl/forum/viewtopic.php?t=219
A na domiar złego pękła mi szyba z przody , takie to sztywne.
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Mazda Mx3 V6 2.5 KLde
Mazda Mx5 – 1.8 Torsen
Mazda Mx3 V6 2.5 KLde
Mazda Mx5 – 1.8 Torsen
W oczekiwaniu w kolejce na strojenie zacząłem porządkować zawias. Przód: nowe tuleje na przednie wahacze, sworznie, łączniki stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych (wszystko z Yamato). Tył: amory i osłony Kayaba, łączniki stabilizatora. Dodatkowo przewody w stalowym oplocie Goodridge na całość + płyn Motul, shortshifter i rozpórka tylna.


Kolejny krok to wymiana wszystkich tulei wahaczy tylnych i gum stabilizatora + odnowienie tylnej belki.


Kolejny krok to wymiana wszystkich tulei wahaczy tylnych i gum stabilizatora + odnowienie tylnej belki.
seria jest nudna http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=113894
michaelB napisał(a):Kolejny krok to wymiana wszystkich tulei wahaczy tylnych i gum stabilizatora + odnowienie tylnej belki.
Rob to na poliuretanie!!
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
x2
Jak dorabiałem poli do siebie to musiałem kupić nowe tuleje stabilizatora i ta nowa guma (a raczej coś gumo podobnego zrobionego z jakiegoś szitu) okazała się gorszej jakości niż to co zastałem w zawieszce
Jak dorabiałem poli do siebie to musiałem kupić nowe tuleje stabilizatora i ta nowa guma (a raczej coś gumo podobnego zrobionego z jakiegoś szitu) okazała się gorszej jakości niż to co zastałem w zawieszce

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Wszystko zależy od firm dobre gumy ma Oyodo a sworznie i końcówki do japońca 555, kiedyś miałem w rękach tyleje od przedniego wahacza tą tylna w palcach gume można było przesuwać stara po 15 latach była w lepszym stanie :/
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Te majster co to za czasy na ćwiartkę? Następnym razem spróbuj bez zaciągniętego ręcznego
Na jakim doładowaniu teraz śmigasz?

Na jakim doładowaniu teraz śmigasz?

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
jezeli dobrze widzialem na zlocie to dymi to na niebiesko bardzo mocno nawet na wolnych obrotach , przy palowaniu juz nie wspomne
-
Pyton162
Sprzęgło ślizga się przy deptaniu jak diabli, obroty falują, więc nie obiecywałem sobie żadnych ciekawych wyników. W przyszłym tygodniu zakładamy sprzęgło z KL'a i zobaczymy. A dymi może dlatego, że jest nie strojony i przelany.
Ostatnio edytowano 30 kwi 2013, 08:34 przez michaelB, łącznie edytowano 1 raz
seria jest nudna http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=113894
Dokładnie, u mnie miałem nawet AFR 10 i jakiegoś dymienia nie zauważyłem
. Luknij w dolot, może ta turbina po regeneracji dała pupy i puszcza 

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Pewnie macie racje. Jest jeszcze co robić, żeby jeździła jak trzeba.
seria jest nudna http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=113894
Po regeneracji?
W pierwszym poście chyba umieściłeś model sprężarki z kulkami... Wiec jak wyglądała regeneracja? Bo w PL chyba nawet nie ma maszyny do wyważania samego środka tego typu. Producent zaleca jego wymianę.
W pierwszym poście chyba umieściłeś model sprężarki z kulkami... Wiec jak wyglądała regeneracja? Bo w PL chyba nawet nie ma maszyny do wyważania samego środka tego typu. Producent zaleca jego wymianę.
Regenerację robiła firma z Borowej pod Wrocławiem, więc tam musisz zaczerpnąć informacji jak to robią. Wiem że stronę gorącą wymieniali, a co dalej nie wiem.
seria jest nudna http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=113894
"Turbosprężarki BB wymagają doważenia na specjalnej maszynie VSR (jedyna dostępna w Japonii), która umożliwia doważenie w dwóch płaszczyznach; innymi słowy, korygujemy najmniejsze niedoważenia podczas końcowego montażu poprzez nacięcia materiału zarówno na końcówce wirnika, jak i koła kompresji, w przeciwieństwie do zwykłych turbin, gdzie koryguje się jedynie końcówkę koła kompresji. Powodem takiego postępowania jest fakt, iż rdzeń turbosprężarki BB posiada tak mały luz operacyjny, że jakikolwiek ruch wałka jest odbierany jako nadmierny hałas. Dlatego też doważanie odbywa się z bardzo małą tolerancją.
Jeśli chodzi o uszkodzenia rdzenia BB, wskazanie konkretnej przyczyny jest bardzo trudne.
Spowodowane jest to tym, że kulki łożyska podczas uszkodzenia, wydostają się z rdzenia, a ponieważ są wyjątkowo twarde, tak poważnie uszkadzają obudowę centralną, że uniemożliwiają ustalenie przyczyny awarii.
Podsumowując, nie można być w 100% pewnym co do przyczyn uszkodzenia, diagnoza turbiny BB często nie jest tak jednoznaczna, jak standardowej turbiny. Jednakże, stwierdzić można, iż niedoważenie lub błędy produkcyjne w rdzeniu są mało prawdopodobne, z powodu powyższych stwierdzeń."
bezpośredni link: http://www.motoarena.pl/index2.php?go=tuning
Jeśli chodzi o uszkodzenia rdzenia BB, wskazanie konkretnej przyczyny jest bardzo trudne.
Spowodowane jest to tym, że kulki łożyska podczas uszkodzenia, wydostają się z rdzenia, a ponieważ są wyjątkowo twarde, tak poważnie uszkadzają obudowę centralną, że uniemożliwiają ustalenie przyczyny awarii.
Podsumowując, nie można być w 100% pewnym co do przyczyn uszkodzenia, diagnoza turbiny BB często nie jest tak jednoznaczna, jak standardowej turbiny. Jednakże, stwierdzić można, iż niedoważenie lub błędy produkcyjne w rdzeniu są mało prawdopodobne, z powodu powyższych stwierdzeń."
bezpośredni link: http://www.motoarena.pl/index2.php?go=tuning
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości