Mazda 3 BK Zawieszenie – problemy, pytanie, sugestie
To ja dopowiem koledze średnio jeden sworzeń 70zł zależnie od sklepu.
Nie wiem co masz na myśli pisząc gumy wahacza jeśli chodzi ci o tuleje silentblock to masz koszt w granicy 70-90zł szt w zależności czy z śrubami czy bez. do tego zwykła tuleja wahacza jakieś 50zl sztuka.
Sumując koszt około 230-300zl na dobrym zamienniku za niewiele więcej dostaniesz kompletny jednak niestety tani wahacz czego nie polecam. jeśli chodzi o firmy to ja zazwyczaj zakładam lemforder i mog o ile jest dostępny i nie ma narzekania z tym że MOG ma przeważnie już wyższe ceny reszta należy do ciebie.
Nie wiem co masz na myśli pisząc gumy wahacza jeśli chodzi ci o tuleje silentblock to masz koszt w granicy 70-90zł szt w zależności czy z śrubami czy bez. do tego zwykła tuleja wahacza jakieś 50zl sztuka.
Sumując koszt około 230-300zl na dobrym zamienniku za niewiele więcej dostaniesz kompletny jednak niestety tani wahacz czego nie polecam. jeśli chodzi o firmy to ja zazwyczaj zakładam lemforder i mog o ile jest dostępny i nie ma narzekania z tym że MOG ma przeważnie już wyższe ceny reszta należy do ciebie.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Mam szybkie pytanie,
Czy po wymianie w tylnym zawieszeniu:
wahacz poprzeczny dolny
tuleja poprzeczna wahacza wzdłużnego (cukierek)
tuleje na tym dużym wahaczu który podtrzymuje sprężynę (czyli wszystkie wahacze oprócz tego w kształcie banana)
muszę regulować zbieżność/geometrię tylnego zawieszenia?
Czy po wymianie w tylnym zawieszeniu:
wahacz poprzeczny dolny
tuleja poprzeczna wahacza wzdłużnego (cukierek)
tuleje na tym dużym wahaczu który podtrzymuje sprężynę (czyli wszystkie wahacze oprócz tego w kształcie banana)
muszę regulować zbieżność/geometrię tylnego zawieszenia?
Ostatnio edytowano 18 lut 2016, 15:43 przez mlody-mat, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 21 maja 2015, 16:56
- Posty: 41
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 3 BK – sedan
1.6 diesel (Y6)
2005r.
Z powodów rodzinnych
musiałem lekko w czasie odłożyć prace przy tylnym zawieszeniu. I tak przy poszukiwaniu najlepszego zestawu trafiłem na http://www.motostacja.com/p/1940/16405/meyle-zestaw-wahaczy-tyl-ford-focus-mk1-mk2--wahacze-zawieszenie-i-uklad-kierowniczy.html
Ktoś może potwierdzić czy to będzie pasować do 3jki BK ? Niby płyta i elementy zawieszenia są podobne. Szukałem czegoś tutaj u Nas na forum jak i na innych ale nigdzie nie znalazłem więcej informacji.
Ktoś może potwierdzić czy to będzie pasować do 3jki BK ? Niby płyta i elementy zawieszenia są podobne. Szukałem czegoś tutaj u Nas na forum jak i na innych ale nigdzie nie znalazłem więcej informacji.
Według zdjęć wygląda tak samo, zadzwoń do sprzedawcy to się dowiesz. Fajnie że w zestawie są śruby bo same do ustawienia zbieżności to koszt około 50zł za sztukę no i przede wszystkim zestaw nie jest drogi porównując czas jaki się traci na wyciskanie i prasowanie tulei to nie warto się babrać tylko brać.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Idav napisał(a):Z powodów rodzinnychmusiałem lekko w czasie odłożyć prace przy tylnym zawieszeniu. I tak przy poszukiwaniu najlepszego zestawu trafiłem na http://www.motostacja.com/p/1940/16405/meyle-zestaw-wahaczy-tyl-ford-focus-mk1-mk2--wahacze-zawieszenie-i-uklad-kierowniczy.html
Ktoś może potwierdzić czy to będzie pasować do 3jki BK ? Niby płyta i elementy zawieszenia są podobne. Szukałem czegoś tutaj u Nas na forum jak i na innych ale nigdzie nie znalazłem więcej informacji.
Jak by ktoś chciał się skusić to tu odpowiedź od sklepu.
"Niestety, ale z doświadczenia wiemy, że zestaw z focusa nie pasuje do Mazdy. Różnica jest w dolnym wahaczu. Kiedyś klient próbował założyć i niestety nie do końca wszystko pasowało."
iwon44 napisał(a):Tuleje, to produkują z poliuretanu, ale czy łączniki![]()
Pierwsze słyszę, ale może się nie znam
Do Corolli miałem dostępne takie:

Pewnie były w stanie przeżyć samochód
- Od: 11 sie 2015, 16:38
- Posty: 329 (7/4)
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005
Panowie mam poważny problem i nie moge się z nim uporać. Auto kupiłem ze szwajcarii 3 lata temu przy przebiegu 165tyś. Przy około 190 zaczeło mi stukać z przodu, Okazało się że to poduszki amortyzatora, w sumie jedna, ale wymieniłem dwie bo i zmieniałem Amory na KYB bo trochę już pływał a w zawieszeniu z przodu i tyłu nic nie było robione bo ori części siedziały. Zrobiłem z tyś km, jedna poduszka dostała luzu, wymieniłem na Lemfordera, za jakieś 100km znowu ta wymieniona padła, kupiłem Sachs, i znowu po tyś km stuki. Żeby to wykluczyć wymieniłem po obu stronach i w sumie nie potrzebnie całe zawieszenie czyli łączniki, sworznie, tuleja przednia i tylna i gumki co są na stabilizatorze. Części brałem z wyższej półki i dalej stuki. Mam przebieg już 239tyś i w tamtym tyg kupiłem 2 łożyska amortyzatora KYB, już myślę że lepszych od ori nie będzie i co? Dobrze było przez 10km i tłucze jak głupie i skrzeczy. Szlak mnie trafił, więc kupiłem dzisiaj Sachs, założyłem, naciskam na przód auta ręką a drugą na łożysku a tu luz po oby stronach na łożyskach!!!! dokręciłem ile się dało, jest lepiej ale dalej lekko wyczuwalny. Proszę o pomoc:( Dbam o ten samochód, bo go bardzo lubię a już od 50 tyś nie mam ciszy przez te łożyska, szlak mnie trafia. Wyboje staram się omijać, jak już są to jadę powoli i omijam jak się da, gdy inni walą prosto na nie i wciskają gaz... Proszę o pomoc i porady bo brak mi już sił. 
Panowie tak mnie dzisiaj zaciekawilo. Czy jest stosowana podkładka między amortyzatorem a łożyskiem? Ma ktoś dostęp do manuala żeby to sprawdzić? Bo może okazać się tak że ori amortyzator był dłuższy o np 3mm i stąd mam ciągle ten luz na zamienniku skoro dokręcam na maxa a przy uginaniu auta wyczuwam luz na łożyskach.
Panowie tak mnie dzisiaj zaciekawilo. Czy jest stosowana podkładka między amortyzatorem a łożyskiem? Ma ktoś dostęp do manuala żeby to sprawdzić? Bo może okazać się tak że ori amortyzator był dłuższy o np 3mm i stąd mam ciągle ten luz na zamienniku skoro dokręcam na maxa a przy uginaniu auta wyczuwam luz na łożyskach.
Heja,
pytanko – muszę wymienić z tyłu lewy wahacz (ten, na którym opiera się sprężyna).
W sklepie (linki poniżej) są te wahacze, jednak firmy nie mówią mi wiele (VAICO, OPTIMAL). Macie jakieś doświadczenia z tymi producentami? Czy są jakieś różnice w budowie tego wahacza między np. częściami do fokusa?
OPTIMAL
VAICO
Jest jeszce FEBI:
FEBI
Nie chcę wtopić z jakimś noname'm (z tych firm kojarzę tylko FEBI), który za 10 tys km mi się znowu rozpadnie.
pytanko – muszę wymienić z tyłu lewy wahacz (ten, na którym opiera się sprężyna).
W sklepie (linki poniżej) są te wahacze, jednak firmy nie mówią mi wiele (VAICO, OPTIMAL). Macie jakieś doświadczenia z tymi producentami? Czy są jakieś różnice w budowie tego wahacza między np. częściami do fokusa?
OPTIMAL
VAICO
Jest jeszce FEBI:
FEBI
Nie chcę wtopić z jakimś noname'm (z tych firm kojarzę tylko FEBI), który za 10 tys km mi się znowu rozpadnie.
- Od: 6 kwi 2011, 09:32
- Posty: 429 (1/1)
- Skąd: Wlkp
- Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18
SiN4don napisał(a):Heja,
pytanko – muszę wymienić z tyłu lewy wahacz (ten, na którym opiera się sprężyna).
W sklepie (linki poniżej) są te wahacze, jednak firmy nie mówią mi wiele (VAICO, OPTIMAL). Macie jakieś doświadczenia z tymi producentami? Czy są jakieś różnice w budowie tego wahacza między np. częściami do fokusa?
OPTIMAL
VAICO
Jest jeszce FEBI:
FEBI
Nie chcę wtopić z jakimś noname'm (z tych firm kojarzę tylko FEBI), który za 10 tys km mi się znowu rozpadnie.
Kup Febi.
Bardzo mozliwe, że wyszukałeś albo ktoś Ci podał numer wachacza do Focusa. Katalog Febi dla Mazdy 3BK 1.6D pokazuje:
Febi 47013
Wahacz zawieszenia z łożyskami metalowo-gumowymi (Jednostka opakowaniowa 1)

Febi 47013
Wahacz zawieszenia z łożyskami metalowo-gumowymi (Jednostka opakowaniowa 1)

To ja jeszcze podrążę 
Ten wahacz FEBI ma ograniczenia (od roku produkcji 03.2006).
Moja wyjechała z fabryki w 07.2004 (silnik Y601).
Wychodzi na to, że była jakaś zmiana kontrukcyjna. Innego wytlumaczenia (poza błędem w dokumentacji) nie widzę.
Ten wahacz FEBI ma ograniczenia (od roku produkcji 03.2006).
Moja wyjechała z fabryki w 07.2004 (silnik Y601).
Wychodzi na to, że była jakaś zmiana kontrukcyjna. Innego wytlumaczenia (poza błędem w dokumentacji) nie widzę.
- Od: 6 kwi 2011, 09:32
- Posty: 429 (1/1)
- Skąd: Wlkp
- Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18
No to dla 2004 roku Febi nie ma w katalogu tego wahacza.
Zadzwoń do ASO i zapytaj po VINie jaki numer cześci potrzebujesz. W Foxie taki wahacz kosztuje 190zł więć może w ASO będzie podobna cena ?
http://www.fox.rzeszow.pl/MAZDA_MAZDA-3 ... i(3,253282,).aspx
Zadzwoń do ASO i zapytaj po VINie jaki numer cześci potrzebujesz. W Foxie taki wahacz kosztuje 190zł więć może w ASO będzie podobna cena ?
http://www.fox.rzeszow.pl/MAZDA_MAZDA-3 ... i(3,253282,).aspx
Marcis napisał(a):Może ktoś mi sprawdzić czy podczas uciskania przodu jest wyczówalny już na łożysko dotykając ręką?
nic takiego nie mam jest sztywno i śruby mocno trzymają
amory raczej nie – poduszki amorów , swoją drogą dziwne 2 x wymieniałem amory na kyb raz poduszki SACHS 802 460 nic takiego nie miałem , poduchy luzu nie miały tylko łożyska zgrzytały nieprzyjemnie przy skręcie
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość