Problem z LED-em strona prawa

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez gregor666 » 31 maja 2011, 16:44

Po tygodniu mogę z czystym sumieniem napisać DZIAŁA !!! <serduszka> , nie jestem w stanie określić przyczyny ale to co opisałem powyżej czyli przecięcie lampy (koszt 15 zl), demontaż i ponowne przelutowanie wszystkich lutów (koszt 20 zl), pomogło !. Oczywiście najprościej kupić nową lampę i tyle, ale chyba nie o to w tej "zabawie" chodzi ;P . Także wszystkim desperatom polecam wykonanie powyższych czynności (które pomogły mi – i nie wiem czy pomogą innym) oraz życzę powodzenia !!!

Pozdrawiam,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2011, 10:42
Posty: 68 (1/1)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda CX3 2017, 2.0 120KM SkyPassion

Postprzez marcin255 » 31 maja 2011, 17:29

pokaż fotki tej lampy po reanimacji
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez gregor666 » 31 maja 2011, 20:25

pokaż fotki tej lampy po reanimacji
ale co chcesz zobaczyć jak sklejona czy mam pokazać że świeci bo nie bardzo rozumiem ???, zamiescilem fotki z ukladem zaraz po rozcieciu, lampe jest zasilikonowana gdyz nie zgrzewalem jej na nowo, takze co dokladnie mam pokazac ???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2011, 10:42
Posty: 68 (1/1)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda CX3 2017, 2.0 120KM SkyPassion

Postprzez marcin255 » 31 maja 2011, 21:07

jak wyglada sklejona
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez gregor666 » 31 maja 2011, 23:00

jak wyglada sklejona
moze byc problem bo nie chce mi się jej wymontowywać chyba ze padnie całkiem ;), rozcięta jest jakby w połowie, tzn najpierw na około facet przejechał ale nie chciała sie "rozdwoić" to potem jeszcze od góry w połowie przeciął i wyszła ta część z płytką. Do zasilikonowania użył jakiegoś czarnego sylikonu, chyba do szyb, wiem że w razie jakby co można go łatwo rozciąć w miejscach położenia. Wilgoć się nie zbiera – także szczelność niby jest. Jedyny sensowny wniosek jaki mi przychodzi do głowy to to że gdzies na płytce może występować "zimny lut" – ponieważ jak napisałem zostały na nowo przelutowane wszystkie luty na płytce (z 50 kliknięć lutownicą). Przyznam że sceptycznie podszedłem do tego pomysłu – że raptem zacznie działać – ale działa i to mnie cieszy :D

Pozdrawiam,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2011, 10:42
Posty: 68 (1/1)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda CX3 2017, 2.0 120KM SkyPassion

Postprzez gregor666 » 2 cze 2011, 09:51

heh, no i dzisiaj znowu nie zadzialala – takze wracamy do punktu wyjścia <płacze> chyba kupie 2 x zwykłe a jak bede miał trochę czasu i zbedny grosz oddam do tego elektronika – zeby zdjagnozował co jest nie tak z elektroniką i jaki jest koszt naprawy, napewno przyda sie nam wszystkim.

Pozdrawiam,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2011, 10:42
Posty: 68 (1/1)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda CX3 2017, 2.0 120KM SkyPassion

Postprzez gregor666 » 4 cze 2011, 12:36

Witam,
Słowem wstępu – "już nie chodzi o kasę ale o zasady nie dam za lampę 850 zł i już !!! no " <lol>

Walki ciąg dalszy:
1. Ponowne rozcięcie lampki teraz było łatwo bo poszedł wcześniej silikon więc tylko nożyk i roboty na 94 s.
2. Wizyta u elektronika który ponownie stwierdził w tym układzie nie ma co się zepsuć – jest prosty jak budowa cepa (a same rezystory 1 kondensator i płytka – nie jest warta więcej jak 20 zeta).
3. ponownie przelutował wszystkie elementy dodatkowo poprawił ścieżki na płycie (jedyny element który mógłby coś namieszać to ten 1 kondensator i został wymieniony na nowy.
3. generalnie stwierdził że można by samemu opracować podobny układ tylko poprzez odpowiedni dobór rezystorów ponieważ diody na płytce połączone są szeregowo, ale tworzą 3 pary (3 x 3 diody) łączone równolegle.
4. Diody mają 2 poziomy świecenia lżej na pozycyjnych i świecą mocniej zmieniać kolor przy wciśniętym stopie.
5. Wykluczył z pełną odpowiedzialnością wpływ załączania światła stop na to że przestaje świecić lampa.
6. Generalnie upiera się że to może być coś innego niż ta lampa że jednak coś się dzieje z automatyką komputera i ta nie puszcza napięcia na lampę, ale przecież każdy kto wymienił lampę twierdzi że problem znikał.
7. Proponował wyprowadzenie od kostki przy lampie 2 przewodów i podpięcie zwykłej żarówki i wożenie jej w bagażniku. Wtedy kiedy zgasną ledy można sprawdzić czy zasilanie nadal dochodzi do lampy (bo świeci się żarówka).
8. Reasumując nie wziął grosza dopóki nie stwierdzę że problem ustał – jeżeli tak wiszę mu 0.7 :>
9. Czyli czeka mnie kolejne zaglądanie na tył samochodu i sprawdzanie co i jak.
Oczywiście o wszystkim będę informował !!!

Poniżej parę fotek z dzisiejszej reanimacji.

Obrazek
Obrazek


Tutaj więcej fotekhttp://212.182.69.77/led/


P.S.
I tak nie kupie nowej za nic !!!!!!!!!!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2011, 10:42
Posty: 68 (1/1)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda CX3 2017, 2.0 120KM SkyPassion

Postprzez marcin255 » 4 cze 2011, 13:09

albo na stałe w domu podłączyc do 12V i zobaczyć czy sama zgaśnie
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez radzi89 » 4 cze 2011, 13:21

Generalnie z niektorymi twierdzeniami tego elektronika to sie nie zgadzam.
Po 1 to musi byc wina lampy skoro jej wymiana powoduje, ze nie ma efektow gasniecia diod.
Po 2 diody gasna zawsze po wcisnieciu stopa, nigdy gdy po prostu lampa sie swieci na pozycjach.
Po 3 nie wiem po co kombinowac z wyprowadzaniem zarowek itd skoro wystarczy wsadzic miernik w kostke i widac, ze zasilanie dochodzi, a lampa nie swieci :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez lukaszm » 4 cze 2011, 13:24

hmm możesz dłuższy kabel zamontować i żarówkę położyć na półce tylnej ;–) podoba mi się twoje podejście, pamiętam jak w mercedesie zrąbał mi się przełącznik świateł i nie włączały się mijania każdy kup nowy, ale po co skoro dało się go naprawić ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez gregor666 » 4 cze 2011, 14:59

Generalnie z niektorymi twierdzeniami tego elektronika to sie nie zgadzam.
Po 1 to musi byc wina lampy skoro jej wymiana powoduje, ze nie ma efektow gasniecia diod.
Po 2 diody gasna zawsze po wcisnieciu stopa, nigdy gdy po prostu lampa sie swieci na pozycjach.
Po 3 nie wiem po co kombinowac z wyprowadzaniem zarowek itd skoro wystarczy wsadzic miernik w kostke i widac, ze zasilanie dochodzi, a lampa nie swieci :)


Wiesz wszystko mu to przekazałem, powtarzam tylko to co usłyszałem – generalnie powtarzam to co najważniejsze " tam nie ma co się zepsuć – a sama elektronika nie jest warta 20 zł" najdroższe chyba są diody :D – to wszystko powoduje moją niechęć do zakupu nowej za taka kasę (wiadomo najprościej) osobiście zależy mi bardziej na ustaleniu co jest przyczyna niż jej usunięciu – przemęczę się ktoś musi – ale dojdę co to ;P

Na chwilę obecną pozostaje mi tylko jeździć i sprawdzać czy nadal działa.
Pozdrawiam,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2011, 10:42
Posty: 68 (1/1)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda CX3 2017, 2.0 120KM SkyPassion

Postprzez radzi89 » 4 cze 2011, 17:17

gregor666 napisał(a):Wiesz wszystko mu to przekazałem, powtarzam tylko to co usłyszałem – generalnie powtarzam to co najważniejsze " tam nie ma co się zepsuć – a sama elektronika nie jest warta 20 zł" najdroższe chyba są diody :D – to wszystko powoduje moją niechęć do zakupu nowej za taka kasę (wiadomo najprościej) osobiście zależy mi bardziej na ustaleniu co jest przyczyna niż jej usunięciu – przemęczę się ktoś musi – ale dojdę co to ;P

Na chwilę obecną pozostaje mi tylko jeździć i sprawdzać czy nadal działa.
Pozdrawiam,


Generalnie zgadzam sie z Toba , fajnie jest dojsc co tam jest nie tak . Mi nie chcialo sie z tym walczyc wiec wolalem kupic nowa :P
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez gregor666 » 4 cze 2011, 18:46

Generalnie zgadzam sie z Toba
wiem za dużo generalnie, generalnie to naprawdę nie lubię tego słowa !!! :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2011, 10:42
Posty: 68 (1/1)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda CX3 2017, 2.0 120KM SkyPassion

Postprzez danfilm » 5 cze 2011, 00:48

gregor666 napisał(a):"w tym układzie nie ma co się zepsuć – jest prosty jak budowa cepa (a same rezystory 1 kondensator i płytka"

Szkoda, że zdjęcie jest nieostre, ale element zaznaczony na czerwono wygląda na układ scalony. I czy te elementy z trzema lub czterema nóżkami to nie są tranzystory? – a wtedy to już nie "same rezystory i kondensator".
Obrazek
Może więc ten cep nie jest taki prosty i jednak ma się w nim co zepsuć ??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 cze 2008, 22:58
Posty: 26
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-G 150 KM 6MT Hikari 2020
było: Mazda3 1,6 HB Active 2008

Postprzez gregor666 » 5 cze 2011, 07:53

Szkoda, że zdjęcie jest nieostre, ale element zaznaczony na czerwono wygląda na układ scalony.
Też tak myślałem, ale elektronik dał mi 30 min wykład na temat tego układu i jak to działa – ten niby scalak to prosta bramka logiczna która w zależności od napięcia przełącza diody żeby świeciły ciemniej lub jaśniej czy jakoś tak, na fotkach nie widać bo robiłem telefonem, ale cały układ facet se rozpisał i oznaczył flamastrami :D – tak jak wspomniałem wymieniony został jedynie 1 kondensator (pro forma) i tyle.

Pozdrawiam,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2011, 10:42
Posty: 68 (1/1)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda CX3 2017, 2.0 120KM SkyPassion

Postprzez gregor666 » 5 cze 2011, 18:38

No dobra, bo moja cierpliwość sie powoli kończy.
Dzisiaj miałem wyjazd w "trasę" 160 km w obie strony, przyznaje ze nie sprawdziłem czy świeci jak wyjeżdżałem ale po dojechaniu już nie świeciło, natomiast w drogę powrotną luknąłem świeciła dojechałem do domu jakaś godzinka jazdy wysiadłem i dalej świeciło, zakładam po tym co pisaliście że jak już zgaśnie to się sama nie zapali do ponownego wyłączenia i włączenia świateł – więc przez tą godzinkę jazdy musiała się palić cały czas. I teraz moje kolejne pytanie "czy ta lampa psuje się liniowo" tzn z czasem gaśnie coraz szybciej – czy też nie ma reguły ??, może działać3 dni a 4 gasnąć co 10 minut ???, osobiście będę walczył dalej i chyba czeka mnie wizyta u następnego elektronika i próba zrobienia płytki na nowo od podstaw. Mam również za parę tygodni wyjazd na wczasy – dość daleko i chciałbym mieć sprawną lampę zwłaszcza że będe jechał całą noc i do tej pory muszę się uporać z problemem.

Wariant pesymistyczny to kupię nową lampę LED a z tą będę męczył elektroników.

Wariant optymistyczny uporam się z tą do czasu wyjazdu. Naprawdę gdyby ktoś był w stanie załatwić mi tą DEPO LEDA w rozsądnych pieniądzach to byłby przeogromnie wdzięczny a zaoszczędzone pieniążki wsadziłbym w szukanie rozwiązania z tą lampą.

P.S.
Jestem w szoku jechałem bardzo ekonomicznie jakieś 90 -100 km/h (dziecko musiało się wyspać hehhe),
cały czas klima i komputer po dojechaniu do domu (dystans 160km) pokazał średnie spalanie 3.6 l <spoko>

Fiat Stilo 1.9 JTD 115 KM – ta sama trasa udało mi sie osiągnąć 4.7 l.
Tutaj Mazda ma u mnie wielkieeeeeeeeeeeeeeego pluuuuuuuuuuuusa :D

Pozdrawiam i liczę na pomoc w zakupie tego LEDA DEPO <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2011, 10:42
Posty: 68 (1/1)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda CX3 2017, 2.0 120KM SkyPassion

Postprzez radzi89 » 5 cze 2011, 23:11

U mnie na poczatku zgasla kilka razy po jakiejs jezdzie. Potem gasla po pierwszym wcisnieciu hamulca wiec nim zdazylem z garazu wyjechac :P
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Blumek » 6 cze 2011, 01:08

Te diody są szeregowo czy równolegle?
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez gregor666 » 6 cze 2011, 07:52

Te diody są szeregowo czy równolegle?
diody są szeregowo, ale tworzą potem 3 grupy po 3 diody połączone równolegle.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2011, 10:42
Posty: 68 (1/1)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda CX3 2017, 2.0 120KM SkyPassion

Postprzez radzi89 » 6 cze 2011, 10:31

Co do Depo to podjedz do byle jakiego sklepu z lampami i Ci zamowia bez problemu. Mozesz tez probowac w sklepach internetowych.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323