Mazda3 (BK) – Nasze wrażenia i opinie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez mr_t » 16 kwi 2008, 10:27

Tył oczywiście ucieka z uwagi na za dużą prędkość w zakręcie. Kwestią dyskusyjną jest to czy w danym zakręcie prędkość 100km/h jest, czy nie jest za duża :] Ale w moim odczuciu kontrola uruchamia się za późno. W renówce, czy mercu ESP włącza się zanim ja zdążę przetworzyć wszystkie informacje tj. zanim ja zrozumie że samochód wpada w poślizg i zacznę kontrować. W Mazdzie czasem ja już wiem, że samochód wpada w poślizg i zaczynam kontrować, czy też myśleć o kontrze – dopiero wtedy uruchamia się DSC. To jest za późno. To wszystko to są sekundy, czy też ułamki sekund, ale w krytycznej sytuacji to bardzo dużo. Przy stosunkowo nie dużych prędkościach na dosyć równym asfalcie tył po prostu trochę wyrzuci i jeśli obok nikt nie jedzie to ok. Gorzej przy dużych prędkościach, albo na nierównym asfalcie – wtedy przez to opóźnienie kontrola już sobie nie zawsze radzi i tył może wyrzucić za bardzo. Niestety nie pomoże wtedy kontra i dodanie gazu – bo DSC/TCS wyhamuje przednie koła (przy kontrze i dodaniu gazu ESP/ASR zazwyczaj też wyhamuje przednie koła).

Inna sprawa – ostatnio mam wrażenie że zawieszenie jakby się "wyrobiło". Nadal nie ufam temu samochodowi, ale jakby zachowywał się lepiej. Na początku po ok. 2 tyg. jeżdżenia nim miałem taką sytuację – jechałem ok. 120, łuk lekko pod górę, gdzieś tak w połowie długości jest poziome wybrzuszenie, po wjechaniu na niego samochód po prostu wyrzuciło z lewego pasa na prawy :| Wcześniej renówką, czy cytryną bez problemu przejeżdżałem tam 150, na grabie bujnęło, ale tor jazdy meganka zachowywała, merc czasem lekko popiskując tuż za garbem 170 daje rade. Po jakimś czasie "zapomniałem się" i znów tam jechałem 120-130 – tym razem tylko lekko wyrzuciło tył, to i tak gorzej niż francuzy, ale już lepiej niż za 1 razem.

Dla tych co są z Zagłębia – trasa Sosnowiec – Będzin i dalej na Częstochowę – łuk koło szpitala górniczego
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez mr_t » 16 kwi 2008, 14:25

mcbeth napisał(a):W '6' też jest DPF a parametry przyspieszenia inne. Może w '3' jest inny soft (emisje, ekonomika) ?


W nowej 6 ten sam silnik ma mniejszą moc, 330Nm zamiast 360Nm i 140 zamiast 143KM... czyżby mocniejszy silnik sie sypał, ew skrzynia nie dawała rady i przez to Mazda zamiast jak inni zwiększać moc cofnęła się?
Osiągi też gorsze – 10,5 sek do setki.
Dane z mazda.de
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez mcbeth » 16 kwi 2008, 15:35

mr_t napisał(a):W nowej 6 ten sam silnik ma mniejszą moc, 330Nm zamiast 360Nm i 140 zamiast 143KM... czyżby mocniejszy silnik sie sypał, ew skrzynia nie dawała rady i przez to Mazda zamiast jak inni zwiększać moc cofnęła się?

Za to chyba spełnia wyższe normy ekologiczne. Tu chyba tkwi przyczyna. Zresztą w nowej '6' ten 140KM zastąpił 121KM z poprzedniej. Drugi diesel będzie miał chyba +30KM.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez mr_t » 16 kwi 2008, 20:27

mcbeth napisał(a):Za to chyba spełnia wyższe normy ekologiczne. Tu chyba tkwi przyczyna. Zresztą w nowej '6' ten 140KM zastąpił 121KM z poprzedniej. Drugi diesel będzie miał chyba +30KM.


Obydwa mają Euro 4, chociaż ten z M6 ma niższe zużycie paliwa i w związku z tym mniej CO2 -149 wobec 162. Swoja droga ilu klientow interesują te normy, mi osobiście nie podoba się że mam DPF – przez to będę miał więcej syfu w oleju smarującym silnik i ogólnie budzi to mój niepokój w związku z ewentualnym zchipowaniem silnika i ogólną żywotnością czy ten bardziej zasyfiony olej będzie wydajnie smarował sprężarkę...
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Gnat » 17 kwi 2008, 15:29

A co sądzicie o 3 z silnikiem 2.0 benzyna ? Może ktoś kto ma takie auto, napisałby jakąś recenzję. Interesuje mnie ten model i z chęcią poczytam odczucia użytkowaników. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 19:33
Posty: 42
Skąd: Legnica
Auto: Mazda 6

Postprzez gregorb » 17 kwi 2008, 17:01

Czy znacie jakis sklep lub ASO, ktory ma w sprzedazy oryginalne akcesoria do naszych "trojek"?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2008, 20:48
Posty: 174
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 BK 07' – 1.6 MZR-CD

Postprzez DeadlY » 17 kwi 2008, 23:47

Gnat napisał(a):A co sądzicie o 3 z silnikiem 2.0 benzyna ? Może ktoś kto ma takie auto, napisałby jakąś recenzję. Interesuje mnie ten model i z chęcią poczytam odczucia użytkowaników. Pozdrawiam

tez juz o to pytalem i albo nikt go nie uzytkuje albo nikt nie chce sie podzielic swoimi odczuciami ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez mr_t » 18 kwi 2008, 08:49

gregorb napisał(a):Czy znacie jakis sklep lub ASO, ktory ma w sprzedazy oryginalne akcesoria do naszych "trojek"?


Każde ASO ma w sprzedaży oryginale części, ale na razie to wygląda żałośnie, wszystko na zamówienie – tydzień czekania, porażka :| Jeśli Mazda chce tak działać na naszym rynku to... ech...
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez emerson-mg » 18 kwi 2008, 12:22

Witam

Cześć uwag zawarłem w liście na stronie 8. Mam 3 2l.150KM z automatem DSG wersja USA. 8pp, ASP, klima manual. Jak na razie poza wymianą oświetlenia i dokupieniem 2 opon wszystko OK. Nie wiem czy pali dużo więcej od maualu i tak naprawdę nie bardzo mnie to interesuje. Bo nawet jak pali 2 l. więcej to przy 20000 rocznie zapłacę ok.150PLN miesięcznie więcej. A automat dla mnie a zwłaszcza mojej żony jest super :) .
Jestem w tym samochodzie zakochany od początku a jest to moje 9 auto. Do tej pory miałem 4 japońskie i zaczynając od najgorszego Yaris,Corolla1,6hbk,Honda Civic 1,6, Mazda 323 Protege obecna 3-ka jest najlepsza.
Pod każdym względem. Mam ją od grudnia i jeżdże tylko do pracy i kilka razy na działkę a więc niewiele km ale już testowałem hałas przy dużych prędk. i przy 180km/h jest spory szum ale czy to już jest hałas rzecz względna. Rozmawiać można swobodnie, choć przy 180km/h moja żona raczej nie chciała ze mną rozmawiać :D
Design zewnetrzny oraz wystrój wnętrza bardzo mi odpowiada. Zwłaszcza kokpit.
Minusem jest koło dojazdowe :( . No i raczej nie spali się gumy.Trzeba przestrzegać pewnego reżimu przy obchodzeniu się z automatem.
Kopa ma niezłego choć przy wyprzedzaniu trzeba brać poprawkę, na to że nie zbiera się tak jak manual. Ale mnie przy tych 150KM wystarczy a b.szybko to ja już się w życiu najeździłem.

pozdrawiam wszystkich madziowiczów

emerson-mg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2008, 17:25
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3i 150KM 4dr automat USA

Postprzez gregorb » 18 kwi 2008, 17:52

Jakiego typu zarowki sa w przednich reflektorach? H4, H...?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2008, 20:48
Posty: 174
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 BK 07' – 1.6 MZR-CD

Postprzez fajek » 18 kwi 2008, 18:55

Halogeny 60W H7 a Xenony 55W D2S
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2008, 14:10
Posty: 14
Auto: Mazda 3 1,6 D 109KM

Postprzez niven » 18 kwi 2008, 20:23

a może mi ktoś powiedzieć czy w seryjnym radiu mazdy 3 można odpalić mp3 ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 16:15
Posty: 37
Skąd: Lublin
Auto: Mazde 3 A+ 2,0 Czarna Strzała

Postprzez DISItune » 18 kwi 2008, 20:37

w BOSE nie mozna :( w seryjnym chyba tak, najlepiej wez plyte do salonu i sprawdz :)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez niven » 18 kwi 2008, 20:44

no nie rozbrajaj mnie ze w Bose nie można. Kurcze ja specjalnie chce Bose bo miałem nadzieje ze ono odtwarza mp3 :D miał być to argument dla mojej kochanej żeby nie jęczała że kupuje droższa wersje active +:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 16:15
Posty: 37
Skąd: Lublin
Auto: Mazde 3 A+ 2,0 Czarna Strzała

Postprzez DISItune » 18 kwi 2008, 20:52

niven napisał(a):no nie rozbrajaj mnie ze w Bose nie można. Kurcze ja specjalnie chce Bose bo miałem nadzieje ze ono odtwarza mp3 :D miał być to argument dla mojej kochanej żeby nie jęczała że kupuje droższa wersje active +:D


no niestety <nie> w europejskiej wersji BOSE mp3 sie nie stwierdza <killer> możesz to obejść dokupując takie zewnętrzne połączenie do iPod'a... ale płyt z mp3 nie czyta :|

w instrukcji do amerykańskiej wersji 3ki znalazłem że BOSE występuje w wersji z i bez mp3 ale zdaje się że u nas (w Europie?) nie ma możliwości zamówienia BOSE z mp3 <oczy> chyba tylko BOSE w CX7 czyta mp3, tak jakos mi się wydawało jak z newbie rozmawiałem <oczy>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez niven » 18 kwi 2008, 20:59

no to mam pozamiatane ;/ muszę szukać innych zalet active + hmm może jest lepiej wyciszona niż acyive :D podsuńcie jakieś pomysły hehe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 16:15
Posty: 37
Skąd: Lublin
Auto: Mazde 3 A+ 2,0 Czarna Strzała

Postprzez DISItune » 18 kwi 2008, 21:07

niven napisał(a):no to mam pozamiatane ;/ muszę szukać innych zalet active + hmm może jest lepiej wyciszona niż acyive :D podsuńcie jakieś pomysły hehe


ma diodowe światła z tyłu <zeby> 17 calowe aluski <list> automatyczne wycieraczki (przez regulacje czulosci, mozesz regulowac ich prace, podobno w wersji active nie ma mozliwoscie regulacji czasowej pracy wycieraczek, tak tu ktoś pisał), ładniejsze wykończenia wnętrza <zeby> tempomat <spoko> ładniejszy zestaw wskaźników <lol> podwójne ryglowanie drzwi – po wybiciu szyby nie otworzysz drzwi od srodka <spoko>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez niven » 18 kwi 2008, 21:18

oki dzięki ta blokada o której wspomniałeś będzie dobrym argumentem :D to sie chyba nazywało fachowo "dead lock" co do 17 to ktoś mi powiedział ze one maj za niski profil na nasze drogi :( ale z tego co wyczytałem to 16 maja tylko 55 profil a 17 maja tylko 50 wiec chyba to jest drobna różnica co nie ;>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 16:15
Posty: 37
Skąd: Lublin
Auto: Mazde 3 A+ 2,0 Czarna Strzała

Postprzez DISItune » 18 kwi 2008, 21:27

niven napisał(a):oki dzięki ta blokada o której wspomniałeś będzie dobrym argumentem :D to sie chyba nazywało fachowo "dead lock"


dokładnie tak <spoko>

niven napisał(a):co do 17 to ktoś mi powiedział ze one maj za niski profil na nasze drogi :( ale z tego co wyczytałem to 16 maja tylko 55 profil a 17 maja tylko 50 wiec chyba to jest drobna różnica co nie ;>


bezedura <zeby> rok jeździłem na 215/45/17 w Octavii – w tym rozmiarze masz mniej gumy niz w 205/50, reszte na 225/45 te tez sa nizsze ale minimalnie, rok jeździłem Subaru na 215/40, 3 lata zimówki w Octavii 205/50 a teraz lato 215/45 i zima zrobilem 7000km na 225/40 i nic :]

a wygląd auta zupełnie inna klasa <serduszka>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez gregorb » 18 kwi 2008, 23:43

misiekwaw napisał(a):
niven napisał(a):...ładniejsze wykończenia wnętrza <zeby> ładniejszy zestaw wskaźników ...


Czym one sie roznia od wersji Active?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2008, 20:48
Posty: 174
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 BK 07' – 1.6 MZR-CD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323