Wymiana rozrządu – specyfikacja

Postprzez widmo82 » 11 wrz 2012, 01:18

Ten zestaw nie jest do Twojego auta.

PS: uzupełnij podpis pod awatarem.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez bjorm » 11 wrz 2012, 10:20

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez Ralf2107 » 11 wrz 2012, 19:08

Ja u siebie dla świętego spokoju wymieniłem przy 140k km na:
pasek: Continental CT 1092, 137z
napinacz: RUVILLE 55954
rolka: RUVILLE 55953
pompa: HEPU P803
Ostatnio edytowano 11 sie 2013, 15:28 przez Ralf2107, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 12:54
Posty: 235
Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP

Postprzez bjorm » 18 wrz 2012, 14:35

sugerując się polecanymi warsztatami w wielkopolsce dodzwoniłem się do: (ceny brutto robocizna + sprzęt)

1. Auto Masan Service – 1200zł (robione na ruville)
2. ASO Wache – 1400 zł (nie dzowniłem ale przy przeglądzie przedzakupowym pytałem)
3. LB Japan Serwis – Leszek Bąbolewski – ma oddzwonić ale robi na mazdowskich ori bo podobno ruville padają.
4. Serwis Mazdy przy Voyager Club – 1861zł – śmiech na sali.
(pas – 200zł, koło z pas rozrz – 109zł, napinacz – 154zł, pompa wody – 378 zł, napinacz pas. klinowego – 279zł, pasek – 91zł, robocizna – 650zł, razem = 1861zł)

co począć ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez Riki » 18 wrz 2012, 16:20

Okolice Poznania jak widzę...

zadzwoń sobie tutaj, http://www.gawlak.net

pierwszy rozrząd jaki robili w Maździe – już kilka lat temu, od tej pory zrobili tego krocie więc mogę polecić. Polecam z własnego (i innych forumowiczów) doświadczenia.

możesz się powołać na mnie.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez bjorm » 18 wrz 2012, 16:39

30km od pracy :D wielkie dzięki :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez Riki » 18 wrz 2012, 17:01

bjorm napisał(a):30km od pracy


ja jechałem 300km....... :)

proszę bardzo :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

PostTen post został usunięty przez Grzegorz K 1 paź 2012, 19:40.
Powód: Miała być pw do użytkownika

Postprzez bjorm » 1 paź 2012, 22:14

rozrząd wymieniony,
z: paska Dayco na Dayco,
rolek INA na INA,
pompy Pierburg na Ruville.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2011, 10:05
Posty: 315 (1/2)
Skąd: WLKP/LUB
Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.

Postprzez markos007 » 15 lis 2012, 10:39

Witam. Czy do wymiany rozrządu potrzebne są jakieś blokady, czy nie są one potrzebne?

Pozdrawiam
markos007
 

Postprzez miru1968 » 15 lis 2012, 16:51

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 15:11
Posty: 262 (2/2)
Skąd: Świetokrzyskie
Auto: MAZDA 3 BK 2006 1,6 ON była
MAZDA 3BL 2010 1,6 PB Exlusiw+
była
MAZDA CX 3 2016 2.0 PB Sky Energy
była
obecnie
MAZDA 3 BP 2021 2.0 PB

Postprzez Wojtek242 » 20 lis 2012, 23:38

Mam do wymiany pompę wody. Czy można ją w M3 wymienić samą, bez elementów rozrządu, czy muszę dodatkowo wymienić cały rozrząd?
Rozrząd zmieniałem rok temu, niestety bez pompy.
Początkujący
 
Od: 16 lut 2011, 23:45
Posty: 16 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: M3 BM 2.0 benzyna

Postprzez cbr » 21 lis 2012, 01:03

Wystarczy wymienić do tego pasek, ponieważ go powinno się zakładać tylko raz.
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez Wojtek242 » 21 lis 2012, 22:17

Aha, czyli rolka prowadząca i napinająca może zostać?
Początkujący
 
Od: 16 lut 2011, 23:45
Posty: 16 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: M3 BM 2.0 benzyna

Postprzez cbr » 22 lis 2012, 00:27

No tak :)
2+2=5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2011, 01:01
Posty: 2823 (0/26)
Skąd: Białystok
Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)

Postprzez Zakiel » 23 lis 2012, 10:18

Panowie a czy przy wymianie rozrządu koło na pompie wysokiego ciśnienia też powinno być ustawione w odpowiedniej pozycji? niema tam konkretnej blokady jak np na kole wałka rozrządu.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 maja 2012, 20:21
Posty: 10
Skąd: Przemyśl Podkarpacie
Auto: Mazda 3 1.6CiTD 2005

Postprzez akostarek » 23 lis 2012, 10:54

Sama pompa CR na bank nie musi być w fazie z rozrządem, ale jeśli przy kole jest jakiś czujnik położenia to pozycja koła musi być zablokowana. W tym silniku wsadzali różne pompy CR i może sprawa nie zawsze wyglądać tak samo, ale w serwisówce diesla 1.6 HDI z FAPem jest trzpien do blokowania kola pompy CR.
Rola pompy wysokiego ciśnienia paliwa :
· Wytwarzanie wysokiego ciśnienia paliwa
· Zasilać wtryskiwacze diesla z kolektora ciśnieniowego ("common rail")
Pompa paliwowa wysokiego ciśnienia jest napędzana paskiem napędu rozrządu.
UWAGA : Pompa paliwowa wysokiego ciśnienia nie jest pompą rozrządczą i nie wymaga
ustawiania.


a w samej instrukcji wymiany rozrządu jest już mowa o blokadzie ;P
http://www.mediafire.com/view/?oy9xrjnqhfwag6d
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Zakiel » 24 lis 2012, 13:32

"akostarek" dzięki za pomoc, ja mam silnik z fapem , wymieniłem już pasek ale jednak dla pewności sprawdzę bo koło na pompie wysokiego ciśnienia było założone bez blokady a wydaje mi się jak by silnik raz głośniej kłapał raz ciszej, moc jest, pali na dotyk, tylko to głośniejsze kłapanie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 maja 2012, 20:21
Posty: 10
Skąd: Przemyśl Podkarpacie
Auto: Mazda 3 1.6CiTD 2005

Postprzez carlosss » 12 kwi 2013, 09:18

Witam,

nie wiem gdzie pisać ten wątek więc napisałem tutaj. Mam pytanie: Czy rzeczywiście jest tak jak mówią w ASO i piszą na stronach o silnikach 1.6 HDI , że rozrząd jest wymieniany przy 240 tys? Czy warto pomyśleć o wcześniejszej wymianie tego paska? Podobno rolki czy coś są na łancuszku i wtedy wiadomo kiedy można szybko wymienić pasek? Moj przebieg to 200 000 i do tej pory jeszcze nie wymienialem paska. Pomocy!
carlosss
 

Postprzez Riki » 12 kwi 2013, 09:32

[quote="carlosss"]nie wiem gdzie pisać ten wątek [/quote

w dziale mazda 3 – chyba :)

Zajrzyj do rozrządu, wypada wcześniej, bo najwcześniej "siada" pompa wodna – wytrzymała 200.000, to sporo.
Weź pod uwagę, że przebieg 240.000km (wygórowany nieco) nie jest jedynym interwałem ale także wiek, z którego roku masz auto?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323