Problemy związane z filtrem FAP / płyn katalityczny
Witam ponownie.
Ze względu na powtarzające się problemy z błędami i wzrostem poziomu oleju zdecydowałam się na wyłączenie i usunięcie FAPa. Czy możecie polecić mi kogoś kto fachowo mógłby to wykonać na Pomorzu – konkretnie w okolicach Gdańska, Torunia, Bydgoszczy lub Olsztyna? Sprawa jest pilna więc bardzo proszę Was o pomoc. Mimo, że firm oferujących te usługi jest wiele nie mam pojęcia do kogo się z tym zwrócić.
Ze względu na powtarzające się problemy z błędami i wzrostem poziomu oleju zdecydowałam się na wyłączenie i usunięcie FAPa. Czy możecie polecić mi kogoś kto fachowo mógłby to wykonać na Pomorzu – konkretnie w okolicach Gdańska, Torunia, Bydgoszczy lub Olsztyna? Sprawa jest pilna więc bardzo proszę Was o pomoc. Mimo, że firm oferujących te usługi jest wiele nie mam pojęcia do kogo się z tym zwrócić.
- Od: 22 kwi 2012, 13:39
- Posty: 7
- Auto: Mazda 3, 1.6 Diesel PSA, 03.2006, przebieg 125.000 km
Ktoś wie na jakiej dokladnie podstawie jest dolewany czynnik?
Chodzi mi o te warunki jakie musza byc spelnione aby czynnik zostal prawidlowo dolany do paliwa. Czy ktos jest pewien jak to wyglada? Decyduje o tym elektroniczny jakis pomiar paliwa po zamknieciu klapki wlewu plywakiem w baku? Jesli tak to czy dolewka nastepuje przy pierwszym odpaleniu silnika czy tez po jakims trybie sprawdzajacym np po przejechaniu 10km?:) Co jeśli np wlewamy powoli rope np 10litrow przez lejek, nie zamkniemy wlewu i odpalimy auto a pozniej zgasimy i ponownie dolejemy 10litrow. Komputer oszuka sie? Czy tankowanie powinno odbywac sie na nie przekreconym kluczyku? Wiem że temat taki z gatunku archiwum X, ale bardzo mnie to zainteresowalo
Chodzi mi o te warunki jakie musza byc spelnione aby czynnik zostal prawidlowo dolany do paliwa. Czy ktos jest pewien jak to wyglada? Decyduje o tym elektroniczny jakis pomiar paliwa po zamknieciu klapki wlewu plywakiem w baku? Jesli tak to czy dolewka nastepuje przy pierwszym odpaleniu silnika czy tez po jakims trybie sprawdzajacym np po przejechaniu 10km?:) Co jeśli np wlewamy powoli rope np 10litrow przez lejek, nie zamkniemy wlewu i odpalimy auto a pozniej zgasimy i ponownie dolejemy 10litrow. Komputer oszuka sie? Czy tankowanie powinno odbywac sie na nie przekreconym kluczyku? Wiem że temat taki z gatunku archiwum X, ale bardzo mnie to zainteresowalo
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Poszukaj na forach peugeota i citroena, tam to mają lepiej rozpracowane, dodatkowo mają łatwy dostęp do danych z układu dozującego. Z tego co pamiętam jeśli zalejesz zbyt mało paliwa, to dawka eolysu nie zostanie wtryśnięta.Co do warunków dozowania, jeśli otwarta była klapka (chyba jakiś magnetyczny czujnik?) i zmienił się stan w baku to wtryskuje odpowiednią ilość po pierwszym przekręceniu kluczyka.
Witam jestem tutaj nowy więc jeśli napiszę coś nie tak to z góry przepraszam. Jestem posiadaczem Madzi od jakiś 3 miesięcy, i ponieważ jeżdzę głównie po mieście postanowiłem usunąć fapa. Jeśli chodzi o wywalenie go z komputera to wiadomo pojadę do fachowców, a potem sam zamierza wyciągnąć go fizycznie. W związku z tym mam pytanie, co jest pierwsze od góry tej obudowy fap czy kat? i jak najlepiej rozciąć tą obudowę aby najprościej wyjąć fapa nie uszkadzając kata. Proszę o pomoc i z góry dziękuję
- Od: 3 maja 2012, 20:21
- Posty: 10
- Skąd: Przemyśl Podkarpacie
- Auto: Mazda 3 1.6CiTD 2005
z tego co pamiętam, to pierwszy jest katalizator. Na allegro poszukaj zdjęć "regenerowanych" filtrów – będziesz wiedział gdzie ciąć. Problem może być ze spawaniem tego,
Potwierdzam, że pierwszy od góry jest kat, a później FAP.
U mnie cięli mniej więcej w połowie puszki pod takim "zgrubieniem"
kawałek za połowę (dookoła) i drugie cięcie jakieś 5cm od dołu również ponad połowę. Odginasz, wydłubujesz to badziewie i spawasz. Przy spawaniu nie ma problemów, bo to jest kwasówka z jakimiś dodatkami i dobrze się spawa w porównaniu do innych aut.
U mnie cięli mniej więcej w połowie puszki pod takim "zgrubieniem"
- Od: 19 cze 2011, 12:54
- Posty: 235
- Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
- Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP
U siebie wycięcie robiłem sam ze znajomym mechanikiem i nie ciął puszki dookoła tylko od strony bloku silnika wyciął takie okienko około 7na 10cm i tamtędy wykruszyliśmy filtr przecinakiem troche to trwało bo małe okienko ale dało rade FAP sie kruszy jak suporeks.Nastepnie okienko zaspawał tym kawałkiem co wyciął chyba migomat-em . Spsub mało inwazyjny bardziej pracochłonny ale nie widac ingerencji w tłumik trzeba by go demontować bo ciecie jest od strony bloku.Pozdrawiam
Dzięki koledzy za podpowiedz, madzia sprowadzona z niemiec od pierwszego właściciela, w serwisie podczas kupna stwierdzili że fap niby niedawno wymieniony na nowy, i wszystko jest ok tylko drażnią mnie celowe wyjazdy w trase na przepalanie filtra, a podobno w zimie będzie jeszcze gorzej
- Od: 3 maja 2012, 20:21
- Posty: 10
- Skąd: Przemyśl Podkarpacie
- Auto: Mazda 3 1.6CiTD 2005
Zakiel napisał(a):w serwisie podczas kupna stwierdzili że fap niby niedawno wymieniony na nowy
który serwis tak potwierdził? ASO? Jest gdzieś po tym jakiś formalny slad?
Ile auto miało wtedy przebiegu a ile teraz?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Serwis ASO Mazdy, niby że w komputerze samochodu jest wymiana filtra fap przy 160 tyś, w książce serwisowej niema nic wspomnianego, w tej chwili mam 180tyś. Przy ciągłej jeżdzie po mieście co 400km muszę jechać w trasę przepalić filtr
- Od: 3 maja 2012, 20:21
- Posty: 10
- Skąd: Przemyśl Podkarpacie
- Auto: Mazda 3 1.6CiTD 2005
Ja na twoim miejscu bym to zostawił i tak jeździł aż się sam nie zepsuje. Z tego co wyczytałem na forum FAP jest w tym lepszy od DPF, że właśnie nadaje się do jazdy w mieście bez konieczności wypalania, bo temperatura spalania sadzy jest mniejsza i wystarcza do tego jazda po mieście.
- Od: 2 mar 2012, 21:58
- Posty: 50
- Auto: Mazda 3 1,6 citd 2006r
Dokładnie, jeździj aż zaczną się problemy, może w końcu EURO4 się kiedyś przyda w PL i pozwoli jakoś zmniejszyć koszty eksploatacji samochodu.
Niepokoi mnie troche iz od dluzszego czasu nie zauwazylem aby FAP sie wypalal. Auto dobrze jezdzi i nic oprocz tego niewypalania nie zaobserwowalem. Probowalem przez kilka km jechac z obrotami w okolicy 3 tys. ale to nie dalo zadanego efektu a na dluzsza jazde z takimi obrotami u mnie nie pozwalaja warunki drogowe. Nie wiem co moglo spowodowac takie zastopowanie tych cykli wypalania skoro samochod jezdzi na tych samych odcinkach co wczesniej wie ktos?
Mam to samo , błąd P2584
robocizna w ASO Krakow za uzupełnienie płynu i reset kompa 200-250zł
ceny płynu mają z kosmosu
znalazłem cos takiego na allegro
cena ok, ale nie potrzebuje 3litrów
?
może ktoś chętny na zakup na spółę czy odkupienie połowy ?
http://allegro.pl/plyn-do-filtra-czaste ... 83914.html
Dopisano 20 paź 2012, 18:53:
Błąd P2584 – konieczna dolewka płynu
Eolys DPX 176
http://allegro.pl/plyn-do-filtra-czaste ... 83914.html
3LITRY – 470ZŁ
kupię na spółkę lub odsprzedam połowę,![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
robocizna w ASO Krakow za uzupełnienie płynu i reset kompa 200-250zł
ceny płynu mają z kosmosu
znalazłem cos takiego na allegro
cena ok, ale nie potrzebuje 3litrów
może ktoś chętny na zakup na spółę czy odkupienie połowy ?

Dopisano 20 paź 2012, 18:53:
Błąd P2584 – konieczna dolewka płynu
Eolys DPX 176

3LITRY – 470ZŁ
kupię na spółkę lub odsprzedam połowę,
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
-
spokogosc
A może zamiast wycinać FAP, lepiej pokusić się o wymianę wkładu-filtra ceramicznego. Z tego co udało mi się ustalić jest to koszt około 1300-1400 złotych. Poniżej link do firmy produkującej te wkłady i ofert firm zajmujących się wymianą.
http://www.jmj.com.pl/?lang=pl&page=oferta&subpage=1&dzial=katalizatory#submenu
http://allegro.pl/katalizator-fap-dpf-mazda-3-1-6-citd-nowy-i2730201382.html
http://www.kalinski.pl/product_info.php/cPath/22_224_86_106/products_id/184?osCsid=67cf2d615e110725ca9a2f9ae8a4f923
Pozdrawiam!
http://www.jmj.com.pl/?lang=pl&page=oferta&subpage=1&dzial=katalizatory#submenu

http://www.kalinski.pl/product_info.php/cPath/22_224_86_106/products_id/184?osCsid=67cf2d615e110725ca9a2f9ae8a4f923
Pozdrawiam!
Jak filtr poprosi o dolewkę, to ktoś wie ile można dolać zanim się przeleje?
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
To wiem, ale nie wiem ile mniej więcej wtedy udaje się dolać. 1.5l 2? a może 10?:D
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Przeszukaj ten wątek => litra
ii mamy

ii mamy
nowy94 napisał(a):Do całego zbiorniczka w chodzi 1,8 litra
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości