Interpretacja kodu błędu, Mazda 323f 2.0 DiTD 101KM

Postprzez kubaelk » 30 maja 2013, 18:18

Witam,
bardzo proszę o pomoc z odczytem kodu błędu, poniżej link
http://www.youtube.com/watch?v=I6I31KtP ... e=youtu.be


Dzięki z góry za wskazówki, porady.
Początkujący
 
Od: 14 mar 2011, 11:50
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda mx3 107KM 1997

Postprzez kabe » 30 maja 2013, 19:23

trochę krótkie to nagranie , myślę że to P0380 .,
tutaj coś o tym : viewtopic.php?f=121&t=54402&p=943949&hilit=b%C5%82%C4%85d+0380#p943949
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 19:14
Posty: 74
Skąd: Gorlice
Auto: Premacy 2.0 ditd, 2000r, RF2A 90 km

Postprzez Neonixos666 » 30 maja 2013, 19:29

P0380,"Obwód grzałki /świecy żarowej – usterka"

sprawdź przekaźnik świec (jest za lewą lampą koło filtra powietrza) oraz bezpiecznik
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kubaelk » 30 maja 2013, 19:51

Dzięki za podpowiedzi. Posprawdzam wszystko to co proponujecie i napiszę czy zdało to egzamin.
Co do filmu, nagrałem też dłuższy, ale po całym wyświetleniu błędu jest cisza ok 10sek i ponownie wyświetla ten sam kod, dlatego też krótki filmik wystarczył :)
Początkujący
 
Od: 14 mar 2011, 11:50
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda mx3 107KM 1997

Postprzez pawlo1030 » 2 cze 2013, 16:21

Witam.
podczepię się pod temat.
u mnie zaczęła mrugać kontrolka od świec, z tym że mruga regularnie cały czas z jednakową częstotliwością i nie wiem o co kaman? silnik chodzi normalnie ma ktoś jakieś pomysły?
lepiej 5 minut robić i godzinę myśleć niż 5 minut myśleć i godzinę robić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 20:59
Posty: 91 (0/1)
Skąd: szczecinek
Auto: 323f bj 2.0 DiTD 2001r.

Postprzez Neonixos666 » 2 cze 2013, 19:47

odczytaj jaki masz błąd, znając życie to EGR
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez pawlo1030 » 2 cze 2013, 21:04

u mnie na egr nie ma czujnika. ale jutro sprawdzę kody czy coś pokaże.
lepiej 5 minut robić i godzinę myśleć niż 5 minut myśleć i godzinę robić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 20:59
Posty: 91 (0/1)
Skąd: szczecinek
Auto: 323f bj 2.0 DiTD 2001r.

Postprzez Neonixos666 » 2 cze 2013, 21:38

pawlo1030 napisał(a):u mnie na egr nie ma czujnika


bo masz RF4F ale to nie ma znaczenia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez pawlo1030 » 3 cze 2013, 15:47

Witam.
więc po wielu próbach wstawiam link bo nie mogę odczytać co to za błąd
http://www.youtube.com/watch?v=yeaeqcMD ... e=youtu.be
lepiej 5 minut robić i godzinę myśleć niż 5 minut myśleć i godzinę robić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 20:59
Posty: 91 (0/1)
Skąd: szczecinek
Auto: 323f bj 2.0 DiTD 2001r.

Postprzez Neonixos666 » 3 cze 2013, 16:54

P0403,"Układ recyrkulacji spalin – usterka"

Zgadłem, jakieś medium jestem <lol>

Jeśli nic nie dzieję się z autem to sprawdź czy działają elektrozawory pod filtrem powietrza lub sprawdź czy przepływka nie jest brudna. Temat wałkowany na forum :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kubaelk » 3 cze 2013, 17:29

witam,
nawiązując do mojego tematu w związku z błędem P0380 oraz wskazówkom Neonixosa:
"sprawdź przekaźnik świec (jest za lewą lampą koło filtra powietrza) oraz bezpiecznik"

niestety problem nie ustąpił, dalej jest to samo.

bezpiecznik sprawdzony a nawet wymieniony na nowy (miałem takowy w domu)
co do przekaźnika świec- odkręciłem, sprawdziłem. Chyba, że zrobiłem to źle. Co dokładnie mam rozumieć poprzez sprawdzenie przekaźnika świec Neonixos?
pzdr
Początkujący
 
Od: 14 mar 2011, 11:50
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda mx3 107KM 1997

Postprzez Neonixos666 » 3 cze 2013, 18:16

Na zimnym silniku po przekręceniu w pozycji zapłonu powinieneś po jakiś 2 sekundach usłyszeć pyknięcie z tego przekaźnika najlepiej zrobić to w 2 osoby. Sprawdź jeszcze czy listwa dobrze przylega do świec żarowych oraz kostkę przy tej listwie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez pawlo1030 » 3 cze 2013, 20:31

Neonixos666 napisał(a):Zgadłem, jakieś medium jestem <lol>


dzięki Neo tak podejrzewałem że to ten numerek błędu . muszę popatrzeć co i jak , błąd wyskakuje mi co kilka miesięcy więc nie ma tragedii. jednak nie lubię jak coś niepotrzebnie świeci <wow> w oczy. dzięki za pomoc <nauka>
lepiej 5 minut robić i godzinę myśleć niż 5 minut myśleć i godzinę robić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 20:59
Posty: 91 (0/1)
Skąd: szczecinek
Auto: 323f bj 2.0 DiTD 2001r.

Postprzez kubaelk » 4 cze 2013, 22:04

Neonixos, zrobiłem tak jak pisałeś. Pyknięcie słychać z przekaźnika, sprawdziłem listwę, wszystko ok. Z jednej strony mam troszke więcej brudu, oleju (dołączam fotke) ale wątpie aby to miało jakikolwiek wpływ, listwa przylega do wszystkich świec. Niestety, problem nie ustąpił. Cały czas wyskakuje mi wspomniany błąd P0380. Co jeszcze próbujemy?
Załączniki
IMG_1529.jpg
IMG_1532.jpg
Początkujący
 
Od: 14 mar 2011, 11:50
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda mx3 107KM 1997

Postprzez Neonixos666 » 4 cze 2013, 22:26

Skasuj błąd i sprawdź czy znów wystąpi. Do sprawdzenia jeszcze jest to czy prąd jest na listwie świec żarowych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kubaelk » 5 cze 2013, 19:35

Kasacja błędu niestety nic nie pomogła. Sprawdziłem przepływ na listwie. Dotykając co prawda dwa końce listwy miernik nie wykrył przepływu prądu, dopiero tak jak na zdjęciu widać, dotykając końce skrajnych świec miernik pokazał, że jest ok. Czy ma to jakieś znaczenie? Sama listwa jest zabrudzona i ogumowana na odcinkach pomiędzy świecami. Pytanie co teraz?
Załączniki
IMG_1542.jpg
Początkujący
 
Od: 14 mar 2011, 11:50
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda mx3 107KM 1997

Postprzez Neonixos666 » 5 cze 2013, 19:38

musisz mierzyć gdy kontrola się świeci czyli na zimnym po przekręceniu na zapłon, jak silnik jest zgaszony czy odpalony to nie ma tam prądu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez blondi's boyfriend » 6 cze 2013, 10:34

Zdejmij listwę i zmierz opór na każdej świecy, u mnie wyrzuciło ten błąd, gdy miałem popalone świece, dodam że nie wszystkie były spalone.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2009, 12:34
Posty: 117
Skąd: Kraśnik
Auto: 323F DiTD '99

Postprzez Zelig » 19 gru 2014, 19:56

Dziś odczytałem błędy w Maździe z RF2A i mam m.in. p 0380. Świece wymienione, bezpiecznik wygląda ok, pozostaje więc przekaźnik. Pytanie – jak go sprawdzić? Miernikiem?
BTW co może oznaczać kod p1602?
Początkujący
 
Od: 23 sty 2010, 08:53
Posty: 23
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 323F DiTD 90 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323