Swap 2.0 KF ---> 2.5 KL-DE z Ford Probe/626

Postprzez Kociak500 » 10 cze 2016, 00:48

A silnik miałeś z mx6 tak? I ten z mx6 nie mieścił się?
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez corpha76lon » 12 cze 2016, 17:23

Kociak, zastanawiam się czy nie lepiej będzie przerobić wiązki z KF'a pod silnik
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Kociak500 » 12 cze 2016, 18:16

No na upartego można i tak Najlepiej jak by miał ktoś rozpiskę pinów w kompie z kf i w kompie z kl wtedy jakoś by to ogarnął
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez corpha76lon » 12 cze 2016, 22:38

A to nie jest problem bo mam schematy, tylko ostatnio jakoś tak czasu mi na to mało;/ i mało co robię w kierunku tłumaczenia schematu ale myślę, że od przyszłego tyg, tzn gdzieś od połowy wezmę się za to pełna parą.
Bo tak sobie myślę, że jak i tak trzeba przerabiać wiązkę czy to moja czy twoja to chyba łatwiej nam będzie przerobić tą z 323F, musisz ogarnąć tylko jaki masz komputer! No i te pełne schematy z 626 by się fest przydały;/
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Kociak500 » 12 cze 2016, 22:42

No właśnie nie wiadomo jaki to komp Nic nie widać na nim Może jak bym go rozkrecil to gdzieś to może jeszcze jest napisane
A przerobienie wiązki z 323f będzie dobre bo napewno pomoże mi i innym Pod warunkiem że mamy takie same kompy
Ja ruszam na poważnie od 27 bo będę miał urlop tylko ze ja chcę też przerzucić tempomat i klime z tej 626 i nie wiem czy nie lepiej będzie mi zdjąć deskę i przełożyć cała instalacje Tylko ze zaraz pewnie tył nie będzie pasował itd i wkoncu będę musiał rozebrac całe auto
Wszystko będę starał się opisać w swoim temacie jakby co to zapraszam
http://323-klub.pl/generacja-v/kociak-3 ... 12377.html
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez corpha76lon » 12 cze 2016, 23:17

Panie, trza było od razu mówić, że masz tam konto:) też tam mam ale jakos tak wydaje mi sie że mniej ludzi tam siedzi no i tu je jakos ładniej, jasniej:D
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Kociak500 » 13 cze 2016, 14:03

A co do tych kostek koło złącza diagnostycznego to ja też mam takie tylko ze ta mała jest na 2 piny a ta duża łączyła się u mnie z skrzynia automatyczna a z drugiej strony wchodzi w wiązke od auta i idzie do skrzynki z bezpiecznikami


Mam jeszcze takie pytanie bo gdzieś mi umknęło w pamięci
Dziś zobaczyłem jeden kruciec pod przepustnica ale nie przypominam sobie co tam było podłączone
Pomożesz? Chodzi o ten cienki na wprost
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez Majki88 » 14 cze 2016, 14:41

do tego podpinasz wodę
bo idzie jakoś tak głowica przepustnica egr i magistrala wodna
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez Kociak500 » 14 cze 2016, 14:43

Czyli do tego muszę podpiąć jakiś wąż który z drugiej strony wchodzi do przepustnicy Ok dzięki wielkie Jakoś nie mogłem tego znaleźć na żadnym schemacie
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez corpha76lon » 14 cze 2016, 15:49

Dokładnie tak, do przepustnicy a z przepustnicy na EGR.
A jak już jesteśmy w tych okolicach to proponuje przekręcić ten króciec na zbiornik wyrównawczy z płynem chłodniczym, u mnie go nie było. Pewno z chłodnicy wychodził w "probe".
Załączniki
IMG_0466 (Copy).JPG
IMG_0472 (Copy).JPG
IMG_0468 (Copy).JPG
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Majki88 » 14 cze 2016, 18:22

wyciągnijcie tą obudowę termostatu z KF i do KL zamontujcie i będzie wąż do wyrównawczego
zrobiłem tak przy swapie i 5lat jeździ bez problemów z chłodzeniem
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez corpha76lon » 14 cze 2016, 19:02

Majki88 napisał(a):wyciągnijcie tą obudowę termostatu z KF i do KL zamontujcie i będzie wąż do wyrównawczego
zrobiłem tak przy swapie i 5lat jeździ bez problemów z chłodzeniem

hehe własnie to przed chwila napisałem <cisza>
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Kociak500 » 14 cze 2016, 20:15

No ok ale wtedy układ chłodzenia trzeba zostawić taki jak był tak? Nie można chyba wtedy zastosować tego zbiorniczka koło chłodnicy jak jest w xedosach albo probe
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez Majki88 » 14 cze 2016, 21:03

nie doczytałem :P
a po co sobie utrudniać zajęcie i kombinować z montażem chłodnicy z 626/xedos dodatkowo zauważyłem że w xedosie oraz 626 jest ten układ trochę wadliwy, bo zbiorniczek na płyn jest montowany koło nadkola i jest nisko, więc płyn jest zaciągany pod ciśnieniowo, jak stygnie układ. Ma pewną wadę związaną z tym, że ten zbiorniczek jest niżej niż korek ciśnieniowy, często wąż po koło rozrządu zasysa się i nie nabiera dobrze płynu
w BA jest to prosto i fajnie rozwiązane – płyn wraca do układu grawitacyjnie
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez Kociak500 » 14 cze 2016, 21:12

Wąż się zasysa pewnie przez słabe korki ciśnieniowe albo źle dobrane
Skoro ten układ był by bardziej wadliwy to czemu montowali by go we wszystkich xedosach w 626 mx6 probe A tylko u nas jest inny Tak jakby nasz 2 litrowy silnik nie potrzebował takiego układu Albo poprostu brakło miejsca pod maską I trzeba było jakoś przerobić i dlatego tylko w 323f jest inaczej
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez corpha76lon » 15 cze 2016, 01:45

Hmm ja tam montuje na naszej, nie widzę potrzeby i sensu na zmiany:P



Hej pany, przetłumaczyłem w końcu niemiecką wersje schematów (cześć osprzętu silnika) teraz zabieram sie za wersje z probe i 626, po angielsku na szczeście;] Dziś byłem na sekundę w garażu i zwróciłem uwagę na przepływkę, wtyczki są inne, tak samo w aparacie w cewce są 3 piny u nas wykorzystane tylko 2, to raczej będą szczegóły do przerabiania, ale zastanawiam sie nad konstrukcją przepływki, ktoś coś jest w stanie wyjaśnić? Trochę sie różnią zasadą działania aczkolwiek pomiar polega na tym samym, na oporności, także pytanie czy różnicą będzie jaką przepływke wykorzystamy?
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Kociak500 » 26 cze 2016, 10:09

U mnie znów w aparacie w są 3 piny i wszystkie są wykorzystane a w instalacji z 626 są wykorzystane tylko 2 piny Tak samo jest z czujnikiem położenia wału W 626 też są tylko 2 piny wykorzystane A przeplywke mam chyba na taką samą wtyczkę chociaż nie próbowałem podpiąć ale wygląda podobnie i ma tyle samo pinów
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez corpha76lon » 26 cze 2016, 12:17

Hmm no proszę, toś mnie zaskoczył, trza dojść do tego o co w tym sie rozchodzi...
Jak widzisz na schemacie str 46, wtyczka B3-03 są dwa przewody, tak jak u mnie
Załączniki
46.jpg
47.jpg
48.jpg
49.jpg
50.jpg
51.jpg
52.jpg
53.jpg
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez Kociak500 » 26 cze 2016, 12:27

Ja u siebie jednak przeglądam cały silnik razem z elektryka cała co jest pod maską Tylko że ta elektryka z tej 626 jest do automatu a ja chcę skrzynie manualna i teraz myślę jak to połączyć Skąd w automacie jest brane info o włączeniu wstecznego? Jest czujnik czy z położenia lekarka? Czujnik prędkości jest i w tej i w tej więc tu bez problemu i jest jeszcze jeden czujnik chyba od biegu jałowego tak? Jutro tam będę to wrzucę zdjęcie może ktoś pomoże

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez corpha76lon » 27 cze 2016, 20:19

Hmm wydaje mi się, że raczej nie będziesz miał łatwo, ale z drugiej strony nie wiem jak to dokładnie wygląda w 626...
Co do wstecznego to nie powiem Ci, bynajmniej nie na tą chwile, ale co do prędkościomierza to w 626 masz wyjście z aparatu zapłonowego na licznik, w schematach 323F nie znalazłem nic na ten temat. Po prostu z kompa idzie na licznik (pin 1M) ale skąd albo na jakiej podstawie to bierze to nie zauważyłem. Aczkolwiek do skrzyni masz dwa "czujniki" (zwykłe przełączniki) Jeden od luzu drugi od sprzęgła.

Dziś sobie podrukowałem i sprawdziłem różnice w pinach na kompie. Sporo różnic ale też dość dużo się zgadza, także nie obejdzie się bez przekładania pinów i drobnych przeróbek. Będę o wszystkich zmianach pisał, także kociak jakbyś się rozmyślił to tu będzie opisane;]

Poniżej schemat od 626.
Załączniki
Silnik całość.png
Ostatnio edytowano 27 cze 2016, 21:01 przez corpha76lon, łącznie edytowano 5 razy
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323