Swap 2.0 KF ---> 2.5 KL-DE z Ford Probe/626
Kociak, zastanawiam się czy nie lepiej będzie przerobić wiązki z KF'a pod silnik
A to nie jest problem bo mam schematy, tylko ostatnio jakoś tak czasu mi na to mało;/ i mało co robię w kierunku tłumaczenia schematu ale myślę, że od przyszłego tyg, tzn gdzieś od połowy wezmę się za to pełna parą.
Bo tak sobie myślę, że jak i tak trzeba przerabiać wiązkę czy to moja czy twoja to chyba łatwiej nam będzie przerobić tą z 323F, musisz ogarnąć tylko jaki masz komputer! No i te pełne schematy z 626 by się fest przydały;/
Bo tak sobie myślę, że jak i tak trzeba przerabiać wiązkę czy to moja czy twoja to chyba łatwiej nam będzie przerobić tą z 323F, musisz ogarnąć tylko jaki masz komputer! No i te pełne schematy z 626 by się fest przydały;/
No właśnie nie wiadomo jaki to komp Nic nie widać na nim Może jak bym go rozkrecil to gdzieś to może jeszcze jest napisane
A przerobienie wiązki z 323f będzie dobre bo napewno pomoże mi i innym Pod warunkiem że mamy takie same kompy
Ja ruszam na poważnie od 27 bo będę miał urlop tylko ze ja chcę też przerzucić tempomat i klime z tej 626 i nie wiem czy nie lepiej będzie mi zdjąć deskę i przełożyć cała instalacje Tylko ze zaraz pewnie tył nie będzie pasował itd i wkoncu będę musiał rozebrac całe auto
Wszystko będę starał się opisać w swoim temacie jakby co to zapraszam
http://323-klub.pl/generacja-v/kociak-3 ... 12377.html
A przerobienie wiązki z 323f będzie dobre bo napewno pomoże mi i innym Pod warunkiem że mamy takie same kompy
Ja ruszam na poważnie od 27 bo będę miał urlop tylko ze ja chcę też przerzucić tempomat i klime z tej 626 i nie wiem czy nie lepiej będzie mi zdjąć deskę i przełożyć cała instalacje Tylko ze zaraz pewnie tył nie będzie pasował itd i wkoncu będę musiał rozebrac całe auto
Wszystko będę starał się opisać w swoim temacie jakby co to zapraszam
http://323-klub.pl/generacja-v/kociak-3 ... 12377.html
Panie, trza było od razu mówić, że masz tam konto:) też tam mam ale jakos tak wydaje mi sie że mniej ludzi tam siedzi no i tu je jakos ładniej, jasniej:D
A co do tych kostek koło złącza diagnostycznego to ja też mam takie tylko ze ta mała jest na 2 piny a ta duża łączyła się u mnie z skrzynia automatyczna a z drugiej strony wchodzi w wiązke od auta i idzie do skrzynki z bezpiecznikami
Mam jeszcze takie pytanie bo gdzieś mi umknęło w pamięci
Dziś zobaczyłem jeden kruciec pod przepustnica ale nie przypominam sobie co tam było podłączone
Pomożesz? Chodzi o ten cienki na wprost



Mam jeszcze takie pytanie bo gdzieś mi umknęło w pamięci
Dziś zobaczyłem jeden kruciec pod przepustnica ale nie przypominam sobie co tam było podłączone
Pomożesz? Chodzi o ten cienki na wprost



do tego podpinasz wodę
bo idzie jakoś tak głowica przepustnica egr i magistrala wodna
bo idzie jakoś tak głowica przepustnica egr i magistrala wodna
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
Dokładnie tak, do przepustnicy a z przepustnicy na EGR.
A jak już jesteśmy w tych okolicach to proponuje przekręcić ten króciec na zbiornik wyrównawczy z płynem chłodniczym, u mnie go nie było. Pewno z chłodnicy wychodził w "probe".
A jak już jesteśmy w tych okolicach to proponuje przekręcić ten króciec na zbiornik wyrównawczy z płynem chłodniczym, u mnie go nie było. Pewno z chłodnicy wychodził w "probe".
wyciągnijcie tą obudowę termostatu z KF i do KL zamontujcie i będzie wąż do wyrównawczego
zrobiłem tak przy swapie i 5lat jeździ bez problemów z chłodzeniem
zrobiłem tak przy swapie i 5lat jeździ bez problemów z chłodzeniem
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
Majki88 napisał(a):wyciągnijcie tą obudowę termostatu z KF i do KL zamontujcie i będzie wąż do wyrównawczego
zrobiłem tak przy swapie i 5lat jeździ bez problemów z chłodzeniem
hehe własnie to przed chwila napisałem

nie doczytałem 
a po co sobie utrudniać zajęcie i kombinować z montażem chłodnicy z 626/xedos dodatkowo zauważyłem że w xedosie oraz 626 jest ten układ trochę wadliwy, bo zbiorniczek na płyn jest montowany koło nadkola i jest nisko, więc płyn jest zaciągany pod ciśnieniowo, jak stygnie układ. Ma pewną wadę związaną z tym, że ten zbiorniczek jest niżej niż korek ciśnieniowy, często wąż po koło rozrządu zasysa się i nie nabiera dobrze płynu
w BA jest to prosto i fajnie rozwiązane – płyn wraca do układu grawitacyjnie
a po co sobie utrudniać zajęcie i kombinować z montażem chłodnicy z 626/xedos dodatkowo zauważyłem że w xedosie oraz 626 jest ten układ trochę wadliwy, bo zbiorniczek na płyn jest montowany koło nadkola i jest nisko, więc płyn jest zaciągany pod ciśnieniowo, jak stygnie układ. Ma pewną wadę związaną z tym, że ten zbiorniczek jest niżej niż korek ciśnieniowy, często wąż po koło rozrządu zasysa się i nie nabiera dobrze płynu
w BA jest to prosto i fajnie rozwiązane – płyn wraca do układu grawitacyjnie
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
Wąż się zasysa pewnie przez słabe korki ciśnieniowe albo źle dobrane
Skoro ten układ był by bardziej wadliwy to czemu montowali by go we wszystkich xedosach w 626 mx6 probe A tylko u nas jest inny Tak jakby nasz 2 litrowy silnik nie potrzebował takiego układu Albo poprostu brakło miejsca pod maską I trzeba było jakoś przerobić i dlatego tylko w 323f jest inaczej
Skoro ten układ był by bardziej wadliwy to czemu montowali by go we wszystkich xedosach w 626 mx6 probe A tylko u nas jest inny Tak jakby nasz 2 litrowy silnik nie potrzebował takiego układu Albo poprostu brakło miejsca pod maską I trzeba było jakoś przerobić i dlatego tylko w 323f jest inaczej
Hmm ja tam montuje na naszej, nie widzę potrzeby i sensu na zmiany:P
Hej pany, przetłumaczyłem w końcu niemiecką wersje schematów (cześć osprzętu silnika) teraz zabieram sie za wersje z probe i 626, po angielsku na szczeście;] Dziś byłem na sekundę w garażu i zwróciłem uwagę na przepływkę, wtyczki są inne, tak samo w aparacie w cewce są 3 piny u nas wykorzystane tylko 2, to raczej będą szczegóły do przerabiania, ale zastanawiam sie nad konstrukcją przepływki, ktoś coś jest w stanie wyjaśnić? Trochę sie różnią zasadą działania aczkolwiek pomiar polega na tym samym, na oporności, także pytanie czy różnicą będzie jaką przepływke wykorzystamy?
Hej pany, przetłumaczyłem w końcu niemiecką wersje schematów (cześć osprzętu silnika) teraz zabieram sie za wersje z probe i 626, po angielsku na szczeście;] Dziś byłem na sekundę w garażu i zwróciłem uwagę na przepływkę, wtyczki są inne, tak samo w aparacie w cewce są 3 piny u nas wykorzystane tylko 2, to raczej będą szczegóły do przerabiania, ale zastanawiam sie nad konstrukcją przepływki, ktoś coś jest w stanie wyjaśnić? Trochę sie różnią zasadą działania aczkolwiek pomiar polega na tym samym, na oporności, także pytanie czy różnicą będzie jaką przepływke wykorzystamy?
U mnie znów w aparacie w są 3 piny i wszystkie są wykorzystane a w instalacji z 626 są wykorzystane tylko 2 piny Tak samo jest z czujnikiem położenia wału W 626 też są tylko 2 piny wykorzystane A przeplywke mam chyba na taką samą wtyczkę chociaż nie próbowałem podpiąć ale wygląda podobnie i ma tyle samo pinów
Hmm no proszę, toś mnie zaskoczył, trza dojść do tego o co w tym sie rozchodzi...
Jak widzisz na schemacie str 46, wtyczka B3-03 są dwa przewody, tak jak u mnie
Jak widzisz na schemacie str 46, wtyczka B3-03 są dwa przewody, tak jak u mnie
Ja u siebie jednak przeglądam cały silnik razem z elektryka cała co jest pod maską Tylko że ta elektryka z tej 626 jest do automatu a ja chcę skrzynie manualna i teraz myślę jak to połączyć Skąd w automacie jest brane info o włączeniu wstecznego? Jest czujnik czy z położenia lekarka? Czujnik prędkości jest i w tej i w tej więc tu bez problemu i jest jeszcze jeden czujnik chyba od biegu jałowego tak? Jutro tam będę to wrzucę zdjęcie może ktoś pomoże
Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
Hmm wydaje mi się, że raczej nie będziesz miał łatwo, ale z drugiej strony nie wiem jak to dokładnie wygląda w 626...
Co do wstecznego to nie powiem Ci, bynajmniej nie na tą chwile, ale co do prędkościomierza to w 626 masz wyjście z aparatu zapłonowego na licznik, w schematach 323F nie znalazłem nic na ten temat. Po prostu z kompa idzie na licznik (pin 1M) ale skąd albo na jakiej podstawie to bierze to nie zauważyłem. Aczkolwiek do skrzyni masz dwa "czujniki" (zwykłe przełączniki) Jeden od luzu drugi od sprzęgła.
Dziś sobie podrukowałem i sprawdziłem różnice w pinach na kompie. Sporo różnic ale też dość dużo się zgadza, także nie obejdzie się bez przekładania pinów i drobnych przeróbek. Będę o wszystkich zmianach pisał, także kociak jakbyś się rozmyślił to tu będzie opisane;]
Poniżej schemat od 626.
Co do wstecznego to nie powiem Ci, bynajmniej nie na tą chwile, ale co do prędkościomierza to w 626 masz wyjście z aparatu zapłonowego na licznik, w schematach 323F nie znalazłem nic na ten temat. Po prostu z kompa idzie na licznik (pin 1M) ale skąd albo na jakiej podstawie to bierze to nie zauważyłem. Aczkolwiek do skrzyni masz dwa "czujniki" (zwykłe przełączniki) Jeden od luzu drugi od sprzęgła.
Dziś sobie podrukowałem i sprawdziłem różnice w pinach na kompie. Sporo różnic ale też dość dużo się zgadza, także nie obejdzie się bez przekładania pinów i drobnych przeróbek. Będę o wszystkich zmianach pisał, także kociak jakbyś się rozmyślił to tu będzie opisane;]
Poniżej schemat od 626.
Ostatnio edytowano 27 cze 2016, 21:01 przez corpha76lon, łącznie edytowano 5 razy
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość