Problem z hamulcami. Krzywe tarcze?
Strona 1 z 1
Witam. Problem wygląda następująco. Podczas lekkiego naciśnięcia na pedał hamulca, samochód hamuje hmm jakby to nazwać jak "wahadło". Wygląda to mniej więcej tak jakby cały czas naciskać i puszczać hamulec. Takie szarpanie. Nie mówiąc już o dużych prędkościach, bo wtedy cały przód skacze. Na początku myślałem że mogą to być krzywe tarcze, lecz wymiana ich nic nie dała. Przy maksymalnym skręceniu w lewo słychać także zgrzytanie, i to też nie cały czas tylko jakby właśnie to "wahadło".
Przychodzisz na ten świat jako oryginał, nie odchodź z niego jako czyjaś kopia...
- Od: 21 maja 2009, 18:13
- Posty: 57
- Skąd: Mińsk Mazowiecki
- Auto: Mazda 323f 1,5 16v 95r
- Od: 7 mar 2009, 13:32
- Posty: 200
- Skąd: Bytom
- Auto: było: Mazda 323F BA 1,5 DOHC 98' SE
A sprawdzaliście zaciski? Jak sie zapieką to będa chodzić jak im sie podoba i raz będzie biło a jak akurat puści to będzie dobrze.
rozbierz i zobacz.Ewentualnie ściąg tarcze i oczyść piaste może zardzewiała i tarcza nie przylega równo co powoduje bićie.
mirek323F napisał(a):Podejrzewam że to jednak tarcza, lub coś z zaciskiem.
rozbierz i zobacz.Ewentualnie ściąg tarcze i oczyść piaste może zardzewiała i tarcza nie przylega równo co powoduje bićie.
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8675 (86/81)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
autko porzadnie wylewarowac wkrecic sruby od kola jakies tam by tarcze byly docisniete jak przy normalnej pracy jeden kierowca do auta 3-4 bieg lekko gazu druga noga delikatnie na hamulec i obserwujemy co sie dzieje prosciej sie nie da
rowniez zobacz z zalozonym kolem moze opony maja bicie jak cholera i tez nim rzuca przy hamowaniu
skrzypienie tez moze da sie namierzyc tylko pewnie trzeba by go wylewarowac pod wachaczami by zawieszenie troszkie bylo w pracy.
a tarcze moga byc zle zalozone (znaczy zle oczyszczone piasty pod nimi)
nowe nie oznacza ze sa dobre
wiekszosc producentow dopuszcza bicie 0.2mm z doswiatczenia wiem ze do 1mm jest nie wyczuwalne jak bedziesz krecil kolem to przykladajac np srubokret powoli do tarczy bedziesz widzial jakie ma bicie.
rowniez zobacz z zalozonym kolem moze opony maja bicie jak cholera i tez nim rzuca przy hamowaniu
skrzypienie tez moze da sie namierzyc tylko pewnie trzeba by go wylewarowac pod wachaczami by zawieszenie troszkie bylo w pracy.
a tarcze moga byc zle zalozone (znaczy zle oczyszczone piasty pod nimi)
nowe nie oznacza ze sa dobre
wiekszosc producentow dopuszcza bicie 0.2mm z doswiatczenia wiem ze do 1mm jest nie wyczuwalne jak bedziesz krecil kolem to przykladajac np srubokret powoli do tarczy bedziesz widzial jakie ma bicie.
- Od: 8 paź 2006, 11:19
- Posty: 359
- Skąd: Nasielsk
- Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)
problemem okazala sie krzywa piasta. przetoczylem ją i jest troche lepiej ale wciąż jest mocne bicie przy duzych predkosciach. ile moze kosztowac nowa piasta?
Przychodzisz na ten świat jako oryginał, nie odchodź z niego jako czyjaś kopia...
- Od: 21 maja 2009, 18:13
- Posty: 57
- Skąd: Mińsk Mazowiecki
- Auto: Mazda 323f 1,5 16v 95r
hehe zalozylem stara tarcze co do ktorej mialem podejrzenia ze to przez nia jest cos nie tak i teraz jest elegancko. przetoczenie piasty plus stara tarcza hamulcowa dalo pozadany efekt. calośc wyniosla mnie 10 zl 
Przychodzisz na ten świat jako oryginał, nie odchodź z niego jako czyjaś kopia...
- Od: 21 maja 2009, 18:13
- Posty: 57
- Skąd: Mińsk Mazowiecki
- Auto: Mazda 323f 1,5 16v 95r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości