Wymiana płynu w wspomaganiu kierownicy na nowy??

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Murray » 16 lis 2009, 11:53

Witam. Jak konkretnie wymienić samemu płyn w układzie wspomagania kierownicy na nowy.Są tam dwa wężyki(grubszy i cieńszy) trzeba oba odłąćzać i spuszczać olej ? czy tylko jeden. Jak się też pozbyć resztek starego brudnego oleju w wspomaganiu i odpwietrzyć układ...

Jest wątek o tym na forum ale dla mnie to zamało info i jakieś strzykawki w ruchu...
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 23:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Postprzez Lesiu » 16 lis 2009, 12:00

ja jak wymieniałem w BG to odpiąłem wężyki spuściłem olej, pokręciłem kierownicą w jedną w drugą stronę (na zgaszonym silniku, można też na pracującym będzie łatwiej ale podobno można pompę zajechać) żeby olej się wylał z pompy i zalałem nowy. zalewasz pokręcić znowu, sprawdzić czy ubyło, jeśli tak to dolać, odpalić, pokręcić, pokręcić, sprawdzić, jak ubyło to dolać i tyle :]
u mnie wystarczyło :)

a strzykawkami to kazali tam płyn odciągać, ale ja tak nie robiłem

w BA robiłbym tak samo, ale na razie chyba nie trzeba :D
Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 17:05 przez Lesiu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2005, 12:29
Posty: 361
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez Murray » 16 lis 2009, 12:20

oj to na zgaszonym będzie ciężko ruszać kierownicą...:P no ale lepsze to niż zajechać pompę...

Lesiu literek stykną oleum ?? i ile razy kręciłes w BA w lewo i prawo ?? a co z odpowietrzaniem ??
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 23:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Postprzez Lesiu » 16 lis 2009, 13:35

w BA nie zmieniałem jeszcze –> ostatnia linijka mojego poprzedniego postu :]
kupiłem wtedy 1 albo 1.5 litra i mi zostało jeszcze deko tego ale nie pamiętam. jedną butelkę kupiłem chyba litrową.
poruszałem ze 3 w prawo, 3 w lewo, będziesz widział czy pompa wywala jeszcze stary olej czy nie (co do ml wiadomo że i tak starego oleju się nie pozbędziesz, zawsze coś tam zostanie)
odpowietrzanie ? samo się odpowietrzyło, pompa pociągnie oliwę, tłoczy przez cały obieg, jak jest powietrze to zostaje w zbiorniczku a pompa pociągnie olej w miejsce powietrza, dlatego trzeba po zmianie przypilnować poziomu w zbiorniczku wyrównawczym. :] gut lak :D
Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 17:04 przez Lesiu, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2005, 12:29
Posty: 361
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez Murray » 16 lis 2009, 13:57

przy zakręconym kurku lukać poziom i kręcić...
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 23:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Postprzez Lesiu » 16 lis 2009, 14:04

może być zakręcony może być odkręcony, ja nie zwróciłem na to uwagi, może lepiej zostawić odkręcony :]

to nie takie trudne jak się wydaje, ja się tam na samochodach w ogóle nie znam a dużo rzeczy robię sam (jeśli tylko mam sprzęt i czas) powoli sobie rób będziesz widział co ci tam wychodzi :] prosta zasada zlej, pokręć, zalej, pokręć <oczy>
Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 16:59 przez Lesiu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2005, 12:29
Posty: 361
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez Tubi » 16 lis 2009, 14:15

A ja słyszałem ,że lepiej nie wymieniać, ale tyle lat to może dobrze by zrobiło? Ostatnio kupiłem na dolewke i mam 1 litr a po co ma się marnowac? <co?>
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Murray » 16 lis 2009, 14:16

no tak dziex stary.... :D
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 23:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Postprzez Lesiu » 16 lis 2009, 14:25

Tubi według mnie to jest tak jak z olejem w silniku, wszystko się zużywa i traci swoje właściwości Obrazek
Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 16:57 przez Lesiu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2005, 12:29
Posty: 361
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez Murray » 16 lis 2009, 14:30

dokładnie..:)
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 23:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Postprzez Murray » 16 lis 2009, 14:33

aha Lesiu a wężyki nie ma róznicy z której strony zdejmować???od pompy czy zbiornika??
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 23:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Postprzez Lesiu » 16 lis 2009, 14:36

ja bym ściągał od zbiornika bo jest lepszy dostęp :)
tylko
płyn sie wyleje ciul wie gdzie :/
jak masz kanał to zdejmij z pompy i podstaw sobie jakieś naczynko Obrazek
Ostatnio edytowano 31 lip 2011, 16:56 przez Lesiu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2005, 12:29
Posty: 361
Skąd: Dębica
Auto: 323F BA Z5 :] '96

Postprzez Krisek » 16 lis 2009, 18:11

podnies samochod do gory i wtedy krec kolami bedzie latwo ...
ja bym zrobil to 2 razy zalal nowy pojezdzil I znowu zmienil bo zostanie ci resztka w pompie .. :) I sie zmiesza ..
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323