Strona 1 z 1

Geometria tylnych kół

PostNapisane: 25 wrz 2013, 22:04
przez cinek15c
Witam. Auto: Mazda 323F (BA), 1994, 1.5 b+g.
Potrzebuję ustawić geometrię tylnych kół w mojej Maździe. I tutaj zaczynają się schody – mechanik stwierdził dzisiaj, że nie da się ruszyć tych śrub, które służą do regulacji. W sieci również spotkałem się z wieloma informacjami o tym, że te śruby się urywają itd.
1. Może mi ktoś powiedzieć, co należy kupić, zrobić, zmienić itp. aby można było przystąpić do działania?
2. Może mi ktoś podrzucić zdjęcia, które dokładnie śruby służą do ustawiania?
3. Może mi ktoś podać, jakie są fabryczne zalecenia (przedziały tych wartości) dotyczące tych kątów, z którymi się dostaje wydruk po ustawianiu zbieżności u mechanika (Kąt PK, Zbieżność, Kąt WSZ, Kąt PSZ)?
– wszystkie 3 punkty oczywiście odnoszą się do podanego wyżej modelu samochodu ;)

Re: Geometria tylnych kół

PostNapisane: 25 lut 2014, 18:35
przez manoward
Z tego co się orientowałem po wymianie amortyzatorów z tyłu to geometrii na tylnej osi się nie ustawia. Tylko przód jest regulowany.

Re: Geometria tylnych kół

PostNapisane: 26 lut 2014, 22:20
przez JapanBA
manoward napisał(a):Z tego co się orientowałem po wymianie amortyzatorów z tyłu to geometrii na tylnej osi się nie ustawia. Tylko przód jest regulowany.


Nie wprowadzaj ludzi w błąd, jak nie wiesz to milcz...

cinek15c napisał(a):Witam. Auto: Mazda 323F (BA), 1994, 1.5 b+g.
Potrzebuję ustawić geometrię tylnych kół w mojej Maździe. I tutaj zaczynają się schody – mechanik stwierdził dzisiaj, że nie da się ruszyć tych śrub, które służą do regulacji. W sieci również spotkałem się z wieloma informacjami o tym, że te śruby się urywają itd.
1. Może mi ktoś powiedzieć, co należy kupić, zrobić, zmienić itp. aby można było przystąpić do działania?
2. Może mi ktoś podrzucić zdjęcia, które dokładnie śruby służą do ustawiania?
3. Może mi ktoś podać, jakie są fabryczne zalecenia (przedziały tych wartości) dotyczące tych kątów, z którymi się dostaje wydruk po ustawianiu zbieżności u mechanika (Kąt PK, Zbieżność, Kąt WSZ, Kąt PSZ)?
– wszystkie 3 punkty oczywiście odnoszą się do podanego wyżej modelu samochodu ;)


Śruby da się ruszyć tylko trzeba po kombinować, można odkręcić naketki i zlać odrdzewiaczem, śruba ma rowek po swojej długości wiec coś tam zawsze wleci, powtórzyć tak z kilka razy...
My np grzejemy opalarką, tylko tak z umiarem by nie wypalić gumy i też pomaga,
A śrubki kup sobie od razu nowe i zasmaruj smarem np grafitowym już na przyszłość ;)
A reguluje sie tu:
1.pdf
(241.9 KiB) Pobrane 108 razy


Są to wewnętrzne śruby na wahaczach NR.3
2.pdf
(304.41 KiB) Pobrane 81 razy