FOTORELACJA – montaż klimy od podstaw

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez marshal_sila » 9 maja 2013, 16:04

to jak panowie zna ktos wymiary oringów do klimy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2009, 08:42
Posty: 225
Skąd: Lublin/Krasnystaw
Auto: Była Mazda 323f BA
JeST AUDI A3 1.8 T :)

Postprzez Lorne » 9 maja 2013, 17:24

na 8 stronie jest

esina napisał(a):Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Oringi w przewodach klimatyzacji:

61-J17A:
C003-61-J17 o'ring (6.07x1.78mm) 6szt.

61-J17:
C004-61-J17 (NO.1) o'ring (14.0x1.78mm) 3szt.
C005-61-J17 (NO.2) o'ring (10.8x1.78mm) 3szt.
Lorne
 

Postprzez marshal_sila » 9 maja 2013, 23:00

dzieki wielkie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2009, 08:42
Posty: 225
Skąd: Lublin/Krasnystaw
Auto: Była Mazda 323f BA
JeST AUDI A3 1.8 T :)

Postprzez MIRU » 14 maja 2013, 00:07

Zamontowałem tez klimę w swojej byłej BA ...teraz pytanko, spręzarka załącza się z wiatrakami razem na jakies 12s, wentylator w kabinie na 2biegu. Potem przerwa na jakies 15s i od nowa...Tak ma byc ?? nie za krótko klima pracuje ??
testy na postoju były :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez Marek 161BD081 » 14 maja 2013, 07:31

Na parowniku masz czujnik temperatury – jak zostanie on schłodzony to sprężarka sie wyłącza po prostu.
Leci zimne powietrze z kratek? Podejrzewam, że tak :)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Przemek323c » 14 maja 2013, 07:49

Wsadz termometr w kratke srodkowa i zmierz temp.
Przemek323c
 

Postprzez Marek 161BD081 » 14 maja 2013, 08:45

Swoją drogą to przy wolnej prędkości wentylatora to łatwiej parownikowi osiągnąć niską temperaturę niż przy nadmuchu na max.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez MIRU » 14 maja 2013, 16:06

no cos tam schładza ale mogłoby dłuzej pomrozić :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez Przemek323c » 19 maja 2013, 20:15

U mnie jest podobnie. Z kratek leci zimne powietrze i sprezarka wlacza i wylacza sie w podobnym cyklu. Myslalem nad tym zeby troche oszukac ten uklad, wtedy wieksze obciazenie dla sprezarki i nizsze temp nawiewu. Niestety jest ryzyko ze sie przedobrzy i cos sie wysypie.
Przemek323c
 

Postprzez sebawo » 8 lip 2013, 11:18

Dwa pytanka ode mnie:
1. Gdzie można dostać takie uszczelki,ew. czy są jakieś numery/rozmiary pasujące?
2. Jak można zdiagnozować czujnik ciśnienia? jest on dwupinowy, więc wnioskuję, że zmienia mu się oporność. Układ mam pusty, ale nie wiem jaka powinna być prawidłowa wartość oporu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2012, 19:11
Posty: 46
Skąd: Ruda Śląska
Auto: '96 323C BA 1.5 (Z5)

Postprzez Marek 161BD081 » 8 lip 2013, 11:28

sebawo napisał(a):2. Jak można zdiagnozować czujnik ciśnienia? jest on dwupinowy, więc wnioskuję, że zmienia mu się oporność. Układ mam pusty, ale nie wiem jaka powinna być prawidłowa wartość oporu...

To jest presostat – ma on tylko dwa stany: zwarty/rozwarty.
Piny są zwierane jak ciśnienie w układzie ma jakąś minimalna wartość. Jak jest brak czynnika to stanowi on przerwę w obwodzie.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez sebawo » 8 lip 2013, 11:35

Tak też myślalem, dzięki za potwierdzenie :)
A co do uszczelek to taniej wychodzi komplet 270 oringów (19PLN) niż pojedyncze sztuki (6+3+3 za 3 złote a do tego 20PLN kurier....).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2012, 19:11
Posty: 46
Skąd: Ruda Śląska
Auto: '96 323C BA 1.5 (Z5)

Postprzez Siw-y » 8 lip 2013, 11:40

Czujnik jest typu SPST i zwarty jest w pewnym zakresie ciśnienia.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Marek 161BD081 » 8 lip 2013, 11:41

Fakt – kupowanie pojedyńczych sztuk jest mało zasadne.
Jednak szczerze powiedziawszy to wydaje mi się, że jeśli zawodowo nie zajmujesz się klimą to najprościej będzie w oringi zaopatrzyć się u takiego serwisanta.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez JapanBA » 9 lip 2013, 16:44

270szt za 19zł... powodzenia życzę z wytrzymałością... hahaha hahaha hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez Przemek323c » 9 lip 2013, 17:16

A ile bys chcial placic skoro dla 100szt tych mniejszych w hurtowni kosztowaly po 8-9gr a w detalu placilem po 30gr ? Firma zamawia 10000 to placi po 5gr i stad taka cena. To tylko oringi, wazne zeby byly z odpowiedniego materialu i mialy wymiar.

Dopisano 9 lip 2013, 17:17:

Marek 161BD081 napisał(a):Fakt – kupowanie pojedyńczych sztuk jest mało zasadne.
Jednak szczerze powiedziawszy to wydaje mi się, że jeśli zawodowo nie zajmujesz się klimą to najprościej będzie w oringi zaopatrzyć się u takiego serwisanta.


Kiedys chcialem kupic u serwisantow jednak po wysluchaniu bajeczek jakie to kosmiczne materialy i uslyszeniu ceny kolo 70-100zl za komplet do mazdy dalem sobie spokoj i kupilem w detalu za kilka zl z zapasem na pare pojazdow.
Przemek323c
 

Postprzez JapanBA » 9 lip 2013, 19:54

Szkoda kasy na taki bubel bo nabicie klimy nie kosztuje 10-czy 20zł a jak mam za pół roku czy rok płacić od nowa to ja dziękuję za te 270szt w promocyjnej cenie hahaha

Już raz w aso zamówili coś podobnego bo klienci sie bulwersowali ze czasami przyszło ok 30zł płacić za oring OE, wyszła z tego wielka <dupa> bo puszczały momentalnie. teraz dali za zestaw ok 300zł i rok bez problemu trzymają, zero reklamacji...tak to wygląda w rzeczywistości.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez Przemek323c » 10 lip 2013, 07:23

Zrozum ze to nie jest promocyjna cena bo tyle normalnie oringi kosztuja jesli sie je zamawia w hurtowni technicznej z oringami i nie jest to zaden moj wymysl. W aso sa takie same tylko, jednak jak to z aso bywa cena x 100. Troche juz klim poskladalem na tych szajsowatych wg ciebie czesciach i jak na razie wszystko jezdzi a jesli juz byly nieszczelnosci to nie na oringach.
Przemek323c
 

Postprzez JapanBA » 10 lip 2013, 09:23

Tobie może jeździ a innym nie, piszę to co wiem i co zostało sprawdzone...
Oryginalne są czarne z tego co wiem, ale z jakiej mieszanki wykonane to tego nie wiem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez Przemek323c » 10 lip 2013, 10:23

Jezdzi nie tylko u mnie, fakt ze nie robie tego codziennie ale troche sie juz klim przewinelo. Moze faktycznie trafiles na jakies gowno, swoja droga widzialem oringi z aso w woreczkach oem mazda i byly zielone (tak jak 99% innych oringow hnbr). Czarne przewaznie sa z nbr, niebieskie roznie bywa ale hnbr/viton/teflon, szare teflon, brazowo-czerwone viton. Wszystkie sprawdzalem moczac w oleju i tylko teflon i hnbr daje rade po kilku dniach, dodatkowo hnbr minimalnie pecznieje doszczelniajac polaczenie. Inne rozpadaja sie w rekach po wyjeciu. Nie jest to jednak regula bo kolory mozna zmieniac.
Przemek323c
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323