Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?

Postprzez hopek » 29 paź 2010, 19:05

arturd napisał(a):...
Fajnie by było gdyby sprzedający mazdy opuszczali cenę zakupu o 2tys. na zbożny cel remontu silnika i wszystko byłoby ok...

niemiec pewnie spuścił z ceny a polak wlał motodoktora i podniósł :D a o reszte niech sie martwi ten co kupił :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez marcinasss82 » 31 paź 2010, 18:15

Czekolada napisał(a):I tutaj moje pytanie-w jakim czasie powinnam wstawić ją na warsztat?
Jak długo mogę sobie jeszcze pojeździć, nie robiąc jej zbyt dużej krzywdy?
Rozumiecie chyba, że chodzi mi o kwestię finansową,póki co kasy brak <boje się>
Kolejna kwestia- co wymienić aby było dobrze?


Ja miałem taki problem z braniem oleju masakrycznym i rada taka żeby codziennie sprawdzać stan oleju bo ja niestety parę razy się zagapiłem i remont musiałem robić i to mnie kosztowało prawie 4 tysie <płacze> (mi obróciło panewkę i musiałem dokupić wał a to nie było łatwe bo musiałem kupić z blokiem który okazał się uszkodzony to są uroki kupowania na allegro)

A najlepiej wstawić do warsztatu jak najszybciej wtedy koszta naprawy powinny być mniejsze, zależy jeszcze od mechanika oczywiście.

Tak więc polecam nie zwlekaj Czekolada bo może być masakra.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 maja 2008, 19:35
Posty: 27
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323F BA 2.0 v6

Postprzez UkiNH » 2 lis 2010, 14:55

Witam,
czy robiąc remont wystarczy wymienić:
– pierścienie NPR
– uszczelniacze takoma
– uszczelkę pod głowicą ori
– uszczelkę pod pokrywą zaworów ori
– filtr oleju
– olej połsyntetyk albo syntetyk?
czy konieczna jest wymiana jeszcze jakichś elementów? lub planowanie głowicy?
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2009, 21:29
Posty: 66
Skąd: Kraków
Auto: Mazda CX-5 KF 2.5 2019
Mazda 3 BM sedan 2.0 2014

Postprzez lesiux » 2 lis 2010, 16:47

możesz jeszcze panewki wymienić jak tłoki będziesz miał na wierzchu, głowicę polecam dać do planowania, mniejsze ryzyko, że będzie nieszczelnie i koniecznie sprawdź w jakim stanie są prowadnice zaworowe.

oczywiście pasek rozrządu też musisz dać nowy, przy okazji uszczelniacze na wałkach też wymień.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez hopek » 2 lis 2010, 16:57

A po co pasek zmieniać ?? Moze ma nowy :P Nie ma potrzeby ruszać paska jak zmieniany był niedawno :) Głowica do planowania koiecznie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez lesiux » 2 lis 2010, 21:12

hopek napisał(a):A po co pasek zmieniać ?? Moze ma nowy :P Nie ma potrzeby ruszać paska jak zmieniany był niedawno


Widzisz i tu jesteś w błędzie. Pasek rozrządu zawiera włókna szklane, które się naciągają, wystarczy, że pojeździsz 20min na nowym pasku i już jest naciągnięty. Znaki na napinaczu są zaznaczone dla nowego paska. Zakładając drugi raz taki pasek i ustawiając napinacz na tych znakach, jest on napięty za słabo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez hopek » 2 lis 2010, 21:44

ale ty głupoty piszesz :P przykładowo załozyłem pasek posmigalem miesiąc i zrobiłem remont bo olej pije... I co ?? juz nowy pasek trzeba ?? a jak np pompa wodna siądzie (tez trzeba rozrząd rozpiąc) i tez nowy pasek od razu ?? <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez lesiux » 3 lis 2010, 09:49

Owszem jak pompa siądzie to też nowy pasek. Cóż, ja powyższe usłyszałem od mechaników z wieloletnim stażem, jeden też był jednocześnie wykładowcą na politechnice śląskiej gdzie studiowałem. Rzeczowy gość, ma warsztat od kilkunastu lat, więc ciężko się nie zgodzić z nim, bynajmniej mi. Wiadomo, realia są jakie są, każdemu szkoda kasy na nowy pasek jak niedawno wymieniał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez hopek » 3 lis 2010, 18:07

W BA silniki sa bezkolizyjne a pompa wodna napędzana wielorowkowym paskiem wiec wymiana nowego paska rozrządu to wyrzucanie kasy w błoto :)
Wiadomo że jak ma przelatane 40 tys to byłoby głupotą zakladac stary bo za niedługo wymiana i znowu trzeba płacic za robote no chyba ze sie samemu robi :)
pozdrówki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez mell » 4 lis 2010, 12:45

Z góry przepraszam że pytam w kilku tematach.

Mam wielką prośbę do ludzi którzy robili remont silnika.
Czy kupowaliście pierścienie "nad wymiar" czy "nominalne", a jeśli nominalne czy po wymianie objawy typu kopcenie i branie oleju ustało ?

Dziękuję za pomoc.
Początkujący
 
Od: 16 cze 2010, 15:32
Posty: 10

Postprzez roxmarkus » 4 lis 2010, 19:30

Witam

I zaczelo sie rwoniez u mnie :( orientowalem sie o ceny i co zakladac w carspeed i oto co dostalem :

" Aby remont tego silnika miał szansę powodzenia, potrzebne będą:
– pierścienie nominalne RIK lub NPR – 250zł/kpl
– uszczelka głowicy OE MAZDA 125zł (na zamówienie – oczekiwanie 3 dni robocze) lub ELRING 99zł/szt (jest)
– uszczelniacze zaworowe oryginalna TAKOMA – 5zł/szt x16 = 80zł/kpl
– uszczelka kolektora ssącego ELRING – 29zł
– uszczelka kolektora wydechowego ELRING – 39zł
– uszczelniacze wałków rozrządu OE MAZDA – 43zł/szt x2 = 86zł/kpl
– przedni uszczelniacz wału korbowego OE MAZDA – 29zł
– uszczelka pokrywy zaworów OE MAZDA – 74zł

Stosując w/w zestaw remontowaliśmy silniki Z5 z powodzeniem, zatem tylko te części polecam, bo nie ma sensu robić remontu na tańszych badziewiach, gdyż nic z tego nie wyjdzie ciekawego i silnik dalej będzie żłopał olej. "

Z tym ze gadalem z mechanikiem i akurat sie zlozylo ze w zeszla zobota skladal wlasnie z5 z podobnym przebiegiem (tj. 230 tys) ,i co sie okazalo ?? panewki cacy , tloki i cylindry cacy , pierscienie masakra, a jak juz rozpaprane to przy okazji rowniez uszczelniacze wymienione. Efekt ?? 0 dymku , auto jakby zyskalo na dynamice (opinia wlasciciela), ogolnie pelne zadowolenie. Ale z tego co mowil wlasciciel silnik byl skladany na zamiennikach, wyszlo taniej i efekt taki sam.
I wlasnie chcialem zapytac na jakich czesciach remontowaliscie swoje z5 ?? Ceny z carspeed szczerze mnie troszke przerazaja chociaz z drugiej strony to oryginalne czesci <co?> wiem z doswiadczenia ze oryginal to oryginal (dobry przyklad to uszczelka pod klawiatura) . Jutro jade jeszcze pare mechanicznych sklepow obskoczyc i poszukac zamiennikow i cen.
roxmarkus
 

Postprzez mell » 5 lis 2010, 13:03

Powiem Ci szczerze też będe jechał na zamiennikach, bo proszę Cie śmieje się gdy ludzie kupują kawalek gumki za 50zł bo w nazwie oryginal a nie takiej samej za np 15zł. Więc najdroższe co Ci wyszło to uszczelki które z powodzeniem można zastąpić firmy REINZ, która to podobno robiła część oryginalnych uszczelek do mazdy.
Początkujący
 
Od: 16 cze 2010, 15:32
Posty: 10

Postprzez lesiux » 5 lis 2010, 14:00

ja bym na uszczelkach nie oszczędzał żeby potem zaś nie było rozbierania i wymieniania za chwilę. kup sobie zamiennik pod pokrywę zaworów i zobaczysz ile wytrzyma, skończy się na oryginalnej bo tylko ta nie będzie cieknąć i to Ci potwierdzi wiele ludzi na forum.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez scheinwerfer » 5 lis 2010, 21:15

mell rob na tanich zamiennikach, bedziemy sie pozniej z ciebie smiali ze [ciach]* 2k na remont i dalej masz to samo co przed remontem, badz nie wiele lepiej

*uważaj na słownictwo /Borys
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:38
Posty: 123
Auto: 323F BA 1.8 16v DOHC 1995

Toyota Celica VII – 2ZZ-GE – 2001

Postprzez hopek » 6 lis 2010, 18:50

Na tych gratach co sa wyzej wymienione nie bedzie tak samo jak przed remontem a jak umiesz liczyc to nawet 1000pln nie kosztuja więc nie wiem skąd ta cena u ciebie 2000 :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez rafał88 » 6 lis 2010, 19:33

Do 1.8 jest pewnie drozsze a kolega ktory wymienial elemnty byly do 1.5
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez scheinwerfer » 6 lis 2010, 19:46

hopek znajdz mi mechanika co robi za darmo to do niego podjade na remont, i co mi jeszcze glowice splanuje i zrobi jeszcze te rzeczy co sa potrzebne przy remoncie a nie wliczaja sie do czesci zamiennych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:38
Posty: 123
Auto: 323F BA 1.8 16v DOHC 1995

Toyota Celica VII – 2ZZ-GE – 2001

Postprzez hopek » 6 lis 2010, 20:27

1500max wyjdzie nie przesadzaj
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez Pioteq25 » 6 lis 2010, 20:29

mell napisał(a):Powiem Ci szczerze też będe jechał na zamiennikach, bo proszę Cie śmieje się gdy ludzie kupują kawalek gumki za 50zł bo w nazwie oryginal a nie takiej samej za np 15zł. Więc najdroższe co Ci wyszło to uszczelki które z powodzeniem można zastąpić firmy REINZ, która to podobno robiła część oryginalnych uszczelek do mazdy.


Prawie robi wielką różnicę. Zapytaj tych co po 10 razy zmieniali uszczelkę pokrywy zaworów i dopiero po ori mazdy mieli spokój <lol>
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez jaaco » 6 lis 2010, 20:44

Ja kupiłem części do remontu za ok 600 zł drugie tyle albo trochę więcej weźmie mechanik, więc do 2 tysięcy trochę jeszcze brakuje.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323