grzeje się koło i drga kierownica

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez daro0305 » 9 lut 2014, 01:59

witam,
mam problem a nie znalazłem na forum wątku:
po przejechaniu kilku kilometrów, jadąc z prędkością powyżej 60km/h zaczyna mocno drgać kierownica, jak się rozpędziłem do 100-110 i zacząłem hamować to cały czas jest drganie, po przejechaniu 10 kilometrów prawie przednie koło jest aż gorące, nie idzie dotknąć felgi! a reszta kół chłodna, co może być? klocki były msc temu wymieniane, może zacisk hamulca niesprawny albo coś z łożyskiem, piastą koła, proszę o pomoc

Dopisano niedziela, 9 lutego 2014, 00:59:

chodzi o prawe przednie koło
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sty 2014, 00:51
Posty: 25
Skąd: Koziegłowy k.Poznania
Auto: Mazda 323F bj, 1,6 benzyna, 2001r.

Postprzez Eklerek323f » 9 lut 2014, 03:03

Jak już drga, to zafunowałeś sobie wymiane tarcz, chyba, że da się to jeszcze przetoczyć... Zapiekła Ci się najprawdopodobniej prowadnica i zacisk jest cały czas zaciśnięty. Jazda z takim czymś mocno obciąża silnik, powoduje mega duże spalanie i przede wszystkim każda kolejna kałuża zabija tarcze co raz bardziej. Gorąca tarcza + woda = krzywa (pofalowana) tarcza. W takiej sytuacji też kolejna wymiana klocków <oczy>
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2995 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez Paweł » 9 lut 2014, 09:32

Eklerek323f napisał(a):Gorąca tarcza + woda = krzywa (pofalowana) tarcza.

Woda wcale nie jest potrzebna. Wystarczy przegrzać tarczę, której struktura nie jest jednolita, żeby wewnętrzne naprężenia w żeliwie/staliwie zmieniły jej kształt. Tocznie o tyle nie ma większego sensu, że tarcza która miała ochotę się zwichrować zawsze będzie inaczej wyglądała na zimo, a inaczej po rozgrzaniu.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez black_pablo » 9 lut 2014, 10:27

polecam kompleksowo zmienić tarcze, klocki oraz reperaturki zacisku tzw gumki przeczyścić nasmarować i będzie śmigać <spoko> do samych produktów polecam trw lub textar osobiście mam te 2 gie i spisują się bdb. do do samych zacisków polecam raz na rok najlepiej na jesieni przed zimą raz rozebrać zaciski przesmarować sprawdzić stan gumek i czy na tłoczkach nie ma wżerów, czynność nieskomplikowana nie wymagająca skomplikowanych narzędzi, a warto to zrobić dla świetego spokoju i bezpieczeństwa :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez gik » 9 lut 2014, 14:11

chyba, że zapiekł się tłoczek i nie odbija, wtedy musisz go wymienić (sam tłoczek, koszty trochę mniejsze niż cały zacisk) no i jeśli tarcza zwichrowana i klocek zeszklony to do wymiany w dwóch kołach ;(
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez daro0305 » 9 lut 2014, 23:28

dzięki za rady, jutro dzwonię do mechaniora i się jakoś do niego doturlam:–) bo ani garażu ani nic żeby samemu podziałać:–(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sty 2014, 00:51
Posty: 25
Skąd: Koziegłowy k.Poznania
Auto: Mazda 323F bj, 1,6 benzyna, 2001r.

Postprzez Eklerek323f » 9 lut 2014, 23:36

Paweł napisał(a):Tocznie o tyle nie ma większego sensu, że tarcza która miała ochotę się zwichrować zawsze będzie inaczej wyglądała na zimo, a inaczej po rozgrzaniu.

True, sam przez to przechodziłem, i również z prawym przodem... Tarcza po 100km znów się pofalowała, wtedy wrzuciłem nowe tarcze klocki i reperaturki zacisków <oczy>
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2995 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez Miron-Ww » 10 lut 2014, 11:10

Jak będziesz u mechanika niech Ci dodatkowo sprawdzi jak chodzi tłoczek i płyn na przyrządzie , nie wiem kiedy wymieniałeś ale jak schodzi chyba poniżej 150 stopni to do wymiany , za dużo w nim wody. A swoją drogą to tarcze i klocki do wymiany .
Żyję po to aby jeździć , jeżdżę po to aby żyć
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2010, 06:16
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 , 2.3 Benzyna
2007r Lift

Postprzez daro0305 » 11 lut 2014, 00:25

mazda zrobiona, tarcze i klocki ok, nic się im nie stało, zacisk rozebrany, wyczyszczony, nasmarowany, wszystko gra, trochę złotówek tylko z portfela ubyło:–(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sty 2014, 00:51
Posty: 25
Skąd: Koziegłowy k.Poznania
Auto: Mazda 323F bj, 1,6 benzyna, 2001r.

Postprzez Eklerek323f » 11 lut 2014, 00:29

Wątpię, skoro twierdzisz, że tak drgało to nie możliwe, że tarcze są ok. Ale to się okaże na dniach jak przy hamowaniu tarcza dostanie temperatury
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2995 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez gik » 11 lut 2014, 12:14

A ile to kosztowało?

Wysłane z mojego NEXT
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2012, 23:48
Posty: 502 (0/3)
Skąd: opolskie
Auto: 323F BJ 1.5 ZL 2000r. + lpg Stag 4 plus, Hana RED, Alaska AT-09

Postprzez daro0305 » 11 lut 2014, 12:33

rozpędzałem się, hamowałem, rozgrzałem hamulce i wszystko jest ok:–)
wiadomo, można i to zrobić samemu, trzeba tylko mieć garaż, narzędzia, mam dobry warsztat w Poznaniu, wydaje mi się, że nie najtaniej bo 190zł, ale najważniejsze, że jest ok;–)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 sty 2014, 00:51
Posty: 25
Skąd: Koziegłowy k.Poznania
Auto: Mazda 323F bj, 1,6 benzyna, 2001r.

Postprzez szydel7 » 11 lut 2014, 20:48

Właśnie odebrałem samochód po podobnej usterce, u mnie tez chodziło o prawe przednie koło. Powodem był popękany od wewnątrz przewód hamulcowy, po wymianie i nasmarowaniu, zastosowaniu reperaturki zacisku wszystko gra jak należy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 22:02
Posty: 101 (0/1)
Skąd: Włocławek
Auto: 323F BJ,1.6 16V,2002

Postprzez black_pablo » 12 lut 2014, 18:58

daro0305 napisał(a):nie najtaniej bo 190zł, ale najważniejsze, że jest ok;–)


połowa tego była by odpowiednią ceną :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez artcor » 22 kwi 2014, 10:07

Ładne ceny. Ja dałem do czyszczenia i przesmarowania oba zaciski z przodu latem zeszłego roku i zapłaciłem raptem 50 zeta, chłopaki uwinęli się w może pół godziny.
Początkujący
 
Od: 11 mar 2009, 03:22
Posty: 11 (0/1)
Skąd: Bournemouth - Białystok
Auto: Mazda6 TS2 2.2 Diesel (163) Estate '11
Mazda6 TS2 2.0 Diesel (136) Estate '03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323