Podświetlanie przycisków/przełączników/ kontrolek konsoli
w każdym sklepie motoryzacyjnym – dioda z wąsami, koszt ok. 3 zł, nie wymieniam, bo się przepala często.
- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
Witam. W konsoli świateł (przy drzwiach kierowcy) do niedawna paliły mi się wszystkie 4 przyciski na zielono – św. przeciwmgielne, ustaw. kąta reflektorów, TCS, regulator natężenia oświetlenia deski rozdz. Niestety żarówka od TCS padla bo przycisk w nocy nie widoczny...potrzebuję się do niego dostać i wymienić nieszczęsną żaróweczkę. Jeżeli ktoś już wyjmował te przyciski to proszę o pomocne wskazówki. Z tego co wyczytałem to trzeba zdemontować pokrywę boczną deski rozdzielczej i wtedy będzie łatwy dostęp do przycisków. Próbowalem tą pokrywę zdjąć ale nauczony doświadczeniem przy rozbieraniu boczków w drzwiach, dałem narazie spokój. Nie chcę połamać zatrasków tej pokrywy...a odginam ją..odginam...i nic-kolejne zatrzaski puścić nie chcą. Poza tym nie wiem czy ta żarówka w TCSie jest możliwa do wymiany( czy ma gniazdo,czy lutować trzeba będzie). Jeśli ktoś już to przerabiał, proszę o mały tutorial. Z góry dziękuję
- Od: 20 kwi 2009, 12:36
- Posty: 75
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF17 TOP SPORT Aero '04
była: Mazda323F BJ 1.5 ZL-DE '99
do poczytania –> viewtopic.php?p=1470274#p1470274
żarówka w przycisku TCS jest wymieniana – żarówki w przycisku zespolonym przeciwmgielne/halogeny są lutowane
pozdrawiam
żarówka w przycisku TCS jest wymieniana – żarówki w przycisku zespolonym przeciwmgielne/halogeny są lutowane
pozdrawiam
- Od: 13 lis 2006, 21:46
- Posty: 492
- Skąd: W-Wa | Izabelin
- Auto: M323F/BJ/FP
Uporałem się w końcu z wymianą żaróweczki w przycisku TCS.Opiszę moje spostrzeżenia dla innych użytkowników. Aby wymienić którąkolwiek żaróweczkę w konsoli świateł (św. przeciwmgielne,regulator kąta reflektorów, TCS, regulator natężenia oświetlenia deski), należy zdjąć pokrywę boczną deski rozdzielczej (to ta pokrywa co ją drzwi kierowcy zasłaniają kiedy są zamknięte). Pokrywa trzyma się na pięciu plastikowych zatrzaskach, które trzeba delikatnie ale pewnie wypiąć z deski. Najpierw wypinamy dolny zatrzask a potem po kolei puszczą następne w górę. Po wyjęciu pokrywy mamy juz dostęp do wszystkich 4 przycisków. Do każdego z nich jest podpięta wiązka zakończona kostką – wypinamy te wiązki i teraz możemy wyciągnąć przyciski (naciskasz takie "wąsy" z góry i z dołu każdego przycisku i on ustępuje). Nie wiem jak w innych rocznikach ale w moim (Mazda 323f BJ '99 benzyna) wszystkie 4 przyciski mają żarówki zamocowane w specjalnych "gniazdach" wkręcanych półobrotem w płytkę przycisku (żadna żarówka nie jest lutowana!). Wykręcamy takie gniazdo, odwijamy "wąsy" żarówki i wyciągamy ją. W odwrotnej kolejności montujemy nowe lampki. Jeżeli chodzi o typ żaróweczek to był już opisywany na forum – wymiary bańki ok. 2x5 mm z wąsami 14V. Ja znalazłem takie w dobrym sklepie elektronicznym po 1 zł za szt. Do każdego z 4 przycisków można zamontować ten sam typ żarówki (nie są to różne typy) więc można od razu kupić 4 szt. i na wszelki wypadek zamontować we wszystkich przyciskach żeby potem nie powtarzać tej samej roboty. Ja wymieniłem od razu wszystkie na zapas. Zachęcam do wymiany – jest to bardzo łatwe!
- Od: 20 kwi 2009, 12:36
- Posty: 75
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF17 TOP SPORT Aero '04
była: Mazda323F BJ 1.5 ZL-DE '99
masz halogeny w aucie – możesz zrobić zdjęcie tej malej konsoli?
trochę to dziwne że w niektórych modelach przycisk zespolony ma żarówki lutowane (dwie) a w innych już są gniazdach (z tego co napisałeś i jest jedna)...
Pozdrawiam,
trochę to dziwne że w niektórych modelach przycisk zespolony ma żarówki lutowane (dwie) a w innych już są gniazdach (z tego co napisałeś i jest jedna)...
Pozdrawiam,
- Od: 13 lis 2006, 21:46
- Posty: 492
- Skąd: W-Wa | Izabelin
- Auto: M323F/BJ/FP
Siemka. Też mnie to zastanowiło co pisaliście o "zespolonym przycisku przeciwmgielnego z halogenami" bodajże...? Ja w swoim modelu halonów nie mam i pewnie dlatego mam pojedynczy przycisk przeciwmgielnych. Wymieniłem wszystkie 4 żaróweczki w tej konsoli dwa dni temu – wszystkie są montowane we wkręcanych półobrotem gniazdach. Nic nie musiałem lutować – wywijasz tylko "wąsy" żaróweczek wokół podstawy gniazda i w ten sposób tworzy się styk "wąsów" z płytką. Poza tym kupujesz 4 takie same żarówki pod wymiar do gniazda i wszystkie pasują. Do każdego z 4 przycisków( 1-św. przeciwmgielne, 2-kąt reflektorów, 3-TCS, 4-ściemniacz oświetlenia) wchodzi po JEDNEJ żaróweczce.Mogę zamieścić zdjęcia tylko już nie bardzo chce mi się rozbrajać deskę... Myślę, że wyczerpująco opisałem jak sprawa z tą konsolą wygląda u mnie(przypominam, że mam model 323F BJ '99 1.5 ZL z Danii)
- Od: 20 kwi 2009, 12:36
- Posty: 75
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF17 TOP SPORT Aero '04
była: Mazda323F BJ 1.5 ZL-DE '99
Wymieniłem żaróweczkę podświetlenia awaryjnych. Tak jak ktoś poradził w tym wątku podważyłem śrubokrętem przycisk. Trzeba było użyć siły, żeby wyszedł, w końcu wyrwały się bolce plastikowe i czarna pokrywka przycisku oderwała się od czerwonego trójkącika. Sposób zatem mocno ryzykowny i niezbyt fachowy. Trzeba było potem ponacinać malutkie bolce i użyć kropelki, ale działa. Żaróweczkę kupiłem w aso za ponad 20 zł, żeby mi się nie przepalała zbyt często.....
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
I okazało się, że żaróweczki są zlutowane . jeśli ktoś będzie miał podobny problem jak ja najpierw niech delikatnie zdejmuje uszczelkę drzwi, potem podważa (ręką) od dołu plastikową osłonkę zasłaniającą przyciski do których chcemy się dostać. Jeśli widzimy już nasze magiczne przyciski odpinamy kostkę niebieską i wypychamy dany przekaźnik w stronę fotela kierowcy. Potem delikatnie podważamy czarną osłonę. Gdy mamy ją zdjętą wciskamy dwa przyciski i podważamy zieloną płytkę. Nie musimy mieć wciśniętych przycisków aczkolwiek ograniczy to wystrzelenie małych łożysk i sprężynek. Ta malutka czarna część mieści się pod przyciskiem halogenów. Pamiętajcie o niej inaczej przycisk nie będzie prawidłowo chodził. W razie pytań pisać
- Od: 20 sie 2007, 14:01
- Posty: 595
- Skąd: LUBLIN
- Auto: Była 323f BG,323f Sportive
Obecnie BMW E60 530D
lukaszek323f napisał(a):I okazało się, że żaróweczki są zlutowane
==> viewtopic.php?p=1470274#p1470274
- Od: 13 lis 2006, 21:46
- Posty: 492
- Skąd: W-Wa | Izabelin
- Auto: M323F/BJ/FP
NBR mistrzuniu powtarzam się a przycisk TCS SET ? i reszta też są zlutowane ?
- Od: 20 sie 2007, 14:01
- Posty: 595
- Skąd: LUBLIN
- Auto: Była 323f BG,323f Sportive
Obecnie BMW E60 530D
lukaszek323f napisał(a):powtarzam się
czy ja coś takiego napisałem? podałem linka gdyby ktoś czytał od końca wątek
lukaszek323f napisał(a):a przycisk TCS SET
zobacz post Jacekm_ ==> viewtopic.php?p=1724653#p1724653
lukaszek323f napisał(a):i reszta też są zlutowane ?
kliknij na mój link a zobaczysz że nie są – na zdjęciach widać gniazda żarówek
pozdrawiam
- Od: 13 lis 2006, 21:46
- Posty: 492
- Skąd: W-Wa | Izabelin
- Auto: M323F/BJ/FP
Witam. Koledzy gdzie kupiliście zieloną gumkę na żarówkę która podświetla środkową konsolę? Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Jacekm_ napisał(a):Trzeba zdjąć ze starej żarówki. Inne opcje to zamówienie kompletnej żarówki w ASO, albo kombinowanie na własną rękę.
Witam. Własnie gdy ją zdejmowałem to sie uszkodziła. Napisałem w tej sprawie do Borysa i odpisał mi żebym kupił zieloną żarówkę. Tak zrobię. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Odpowiem ci jeszcze tu, że zielona farba sama w sobie jest już na zegarach i jeśli dałbyś przeźroczystą żarówkę, to też nie wygląda najgorzej.
Zielone szkło natomiast daje nieco mniej światła.
Koszt niewielki, więc popróbuj sobie co ci bardziej odpowiada.
Zielone szkło natomiast daje nieco mniej światła.
Koszt niewielki, więc popróbuj sobie co ci bardziej odpowiada.
Borys napisał(a):Odpowiem ci jeszcze tu, że zielona farba sama w sobie jest już na zegarach i jeśli dałbyś przeźroczystą żarówkę, to też nie wygląda najgorzej.
Zielone szkło natomiast daje nieco mniej światła.
Koszt niewielki, więc popróbuj sobie co ci bardziej odpowiada.
Pomalowałem delikatnie przezroczystą żarówkę zieloną farbą i podświetlała na biało. Natomiast jak nałożyłem więcej farby to świeciła na zielono ale światło nie docierało wszędzie jednakowo.
Edit: Witam. Kupiłem zieloną żarówkę i na razie świeci. Żarówki które podświetlają pulpit mają moc 1,2 wata.
Ostatnio edytowano 31 paź 2010, 13:17 przez topik, łącznie edytowano 1 raz
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości