Kopcenie, ubytki oleju silnikowego itp.

Postprzez sołtys » 18 mar 2006, 08:34

Bokciu to ty jeszcze nie zrobiłeś tych pierścieni :|

kupiłem auto jakiś czas po tobie i zdążyłem to zrobic oraz zapomnie że kiedykolwiek kopciła <lol>
Całośc operacji 600zł :P . Fakt mazda jako japoniec rozczarowała mnie wpadą z braniem oleju, ale nie jest to przypadek odosobniony. Polecam fora opla i vw pobór oleju rzędu 3-4l na 10000km to norma dla nich i nikt sie tym nie przejmuje, mazda ma tą wadę że na zimnym silniku dymi jak czołg co w oplu sie nie zdaża, efekt właściciel opla jeżdzi zadowolony i dolewa a nikt obcy tego nie widzi. <lol> . U mnie problem z pierścieniami polegał na tym że zapiekły się w rowkach spowodowane to było nagarem które je unieruchomił, i jest to raczej wina poprzednich użytkowników i stosowania kiepskich olei a nie konstrukcji takie jest moje zdanie. Z miłą chęcią kupił bym teraz wypasionego Xeda za superniską cenę z powodu kopcenia, zrobił bym to sobie u siebie w garażu i cieszył sie super furą za niewielkie pieniądze :D . Choc teraz też nie moge psioczyc bo 626 też mam z wypasem
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Bartek1986 » 18 mar 2006, 16:03

bazakbal napisał(a):tracę szacunek do tej marki


Heheh a wy zamiast sie mazać że wam olej biorą to zróbcie te silniki i bedziecie mieli święty spokój a nie piszczie takie teksty... To raczej nie winna mazdy tylko tego że zazwyczaj właściciele mazdek lubią je cisnąc zwłaszcza : KL KF itd. a jak zajadą pierścionki to zaleją " moto doctorem <lol> " i na giełde :( Jak ja swoją kupiłem to też był moto doctorek i po pierwszej wymianie oleju zaczeła kopcić na biało tak że na podworku nie było nic widać :P No to sie zrobiło pierścionki i od 60000 spokój z dymkiem :)
I nie mówcie że to słabe konsctukcje jak ja rozebralem jak miala ma liczniku 140000 ( a naprawde pewnie ze 300kkm ) to na gładziach na cylindrach nie było nawet jednej setnej milimetra różnicy z nominałem :)


Pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez Xavier » 18 mar 2006, 17:00

Dokładnie tak. Zgadzam się z Bartek1986. Też zrobiłem remoncik, przejechałem 10 000 km i jest pięknie. Dolałem od remontu 0,7 l. oleju. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez Bokciu » 18 mar 2006, 22:45

sołtys napisał(a):Całośc operacji 600zł

To cos Ty tam wymienił albo za ile te części?
Przeciez same pierscienie i kpl. usczelek to juz 600 zl oczywiscie w zamienniku.
A co dalej?Planowanie,panewki itd...nie robiles tego?
Odpowiadajac na Twoje pytnie to jak widzisz nie zrobilem tego do tej pory.Z kopceniem jest roznie,raz jest raz go nie ma.jak go nie ma to zapominam o tym i jezdze.Litr na miesiac wleje i dalej w droge :) Moc ma tylko ,ze spala olej.
No ale wlasnie przyszedl chyba juz ten moment zeby go zrobic .Cos mi sie wydaje ,ze na przyszly miesiac.
Ale ze za 600 zl to mnie zaskoczyles...
Ahura Mazda – dobry bóg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2004, 22:23
Posty: 284 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Galant EA 2.4 Tiptronic '99

Postprzez Bartek1986 » 19 mar 2006, 16:40

Bokciu napisał(a):Całośc operacji 600zł


A mnie wyszło jeszcze mniej :P
hehe ale nie pamietam ile :)
A robiłem pierścionki, uszczelniacze zaworowe no i oczywiście nowa uszczelka pod głowic :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez Bokciu » 19 mar 2006, 20:05

Bartek1986 napisał(a):A mnie wyszło jeszcze mniej

No prosze...moze czesci miales za darmo?
Ahura Mazda – dobry bóg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2004, 22:23
Posty: 284 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Galant EA 2.4 Tiptronic '99

Postprzez Bartek1986 » 19 mar 2006, 22:34

Aż tak dobrze to nie ma że częśi za darmo... Ale z tego co pamiętam :
Uczelniacze po 4 zł czyli 4*16=64 :)
Uszczelka około 150 zł
Pierscionki nie pamiętam ale nie dużo ( ps. nie są od GE :P i oleju nie pali :) )
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez Bokciu » 19 mar 2006, 23:08

No dobrze,ale co dalej?
Glowicy nie planowales?panewki byly OK?a zawory,prowadnice,pozostałe uszczelki?
To jak to jest ,ze Xaviera wyszlo 2000 pln a Ciebie nawet nie 600 pln???
A efekt niby ten sam.
Ahura Mazda – dobry bóg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2004, 22:23
Posty: 284 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Galant EA 2.4 Tiptronic '99

Postprzez Xavier » 19 mar 2006, 23:12

Ja mam GF-kę. To wiele zmienia. Ceny części naprawdę są "inne". :|
Za same uszczelniacze dałem 300 zł a nie 60 , więc co tu porównywać? Porówna się po przejechaniu 20-30tyś. Ciekawe też jakiej jakości części koledzy powstawiali (JC ?) ?
Poza tym nie robiłem tego sam tylko dałem do warsztatu. Może dlatego taka różnica.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez GofNet » 19 mar 2006, 23:29

To jest moje zdanie:
<czytaj> Mazda kopci – parę pytań...

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Bartek1986 » 20 mar 2006, 00:43

Ja zrobiłem na tym już 60kkm i anie razu śladu dymku nie widziałem.. ja robilem na zamienikach. pierścionki są np Polskie i ja jestem zadowolony i to bardzo :) zapłaniłem za nie nie dużo tylko tak jak pisałem nie są od ge bo do ge nie ma chyba Polskich.. są jeszcze jakieś tam zamienniki amerykańskkie tylko one mają pierścień olejowy złożony z trzeech części czy coś podobno badziewie straszne.. Głowice planowałem. Wymieniłem tylko uszczelke pod głowcą :) Panewki były jak najbardziej ok. Ogulnie oprócz pierścionków to silnik w środku wygłada jak " nówka " :) a swoje już dostał :P Jak bym miał robić na orginałach to bym wolał drugi silnik wsadzić :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez sołtys » 20 mar 2006, 07:51

Bokciu

mam dokładnie ten sam silnik , remoncik robiłem w grudniu i tak

pierścienie RIK 300zł
uszczelniacze takoma 16*5= 80zł
uszczelka pod głowicę Tacoma chyba 160zł
uszczelka pod kapę zaworową 20zł
uszczelniacze wałków rozrządu 20 zł

Całość naprawy polegała na rozebraniu silnika wymianie pierścieni i uszczelniaczy złożeniu w koleności odwrotnej. Do tego celu użyłem swojego garażu z kanałem i rąk własnych :P . Głowicy nie planowałem.
Efekt dymienie ustało, spalanie oleju też zrobiłem dopiero kilka tysięcy ale skoro Xawier zrobił 10 000 jaksa jeszcze wiedej i jest ok to dlaczego u mnie miało by być inaczej.

Bartek1986 napisał(a):Ogulnie oprócz pierścionków to silnik w środku wygłada jak " nówka " usmiech


mogę powiedzieć dokładnie to samo o moi.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Bartek1986 » 20 mar 2006, 12:37

sołtys napisał(a):uszczelka pod kapę zaworową 20zł
uszczelniacze wałków rozrządu 20 zł



no oczywiscie to tekaze wymienilem :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez Jaksa » 20 mar 2006, 22:11

sołtys napisał(a):uszczelka pod kapę zaworową 20zł
uszczelniacze wałków rozrządu 20 zł
I co ? nie cieknie jeszcze? <lol> ;)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Bartek1986 » 21 mar 2006, 03:06

Ja pod pokrywe zaworów kupiłem w Aso nie pamietam ile ale taniutko :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez sołtys » 21 mar 2006, 07:05

Jaksa napisał(a):I co ? nie cieknie jeszcze? łoł oczko



jeszcze nie ale czekam <lol> ale to prwnie na dniach <lol> niestety do najbliższego serwisu mam 60km wiec nie miałem czasu żeby jechac pod uszczelkę ori do tego czyimś autem, jak zacznie lac to podjade do serwisu, i zakupie sobie komplecik usczelnień kapa zaworowa uszczelnienia wałków i wału głównego :)
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Kaizen » 29 mar 2006, 06:41

Bartek 1986 napisał
A robiłem pierścionki, uszczelniacze zaworowe no i oczywiście nowa uszczelka pod głowicę
a to wszystko za mniej niż 600 zł.
Mam 2 pytania:
    Gdzie w Lublinie to robiłeś? Sam czy w warsztacie?
    Który warsztat w Lublinie lub okolicach) możesz mi polecić?

W mojej 626 objawy niemalże identyczne, jak w Twoim samochodzie przed naprawą. Pierwszy mechanik, u którego byłem powiedział, żeby najpierw wymienić olej na gęstszy (wcześniej jeździłem na syntetycznym oleju Midland i na 7 tysięcy km dolałem 3 litry, a poziom oleju na bagnecie był mimo to poniżej dolnej kreski). Ostatecznie więc zmieniłem na olej mineralny (ponoć bardziej gęsty) i dolano w warsztacie ... motodoktora. Teraz prawie nie kopci jak wcześniej, ale olej dalej bierze (chociaż nieco mniej).
Początkujący
 
Od: 27 mar 2006, 22:08
Posty: 4

Postprzez KOVI » 29 mar 2006, 11:32

Przystępując do lektury tego wątku pomyślałem: warto poczytać, może mi się kiedyś ta wiedza przyda <jelen>
W jakim błędzie byłem – to już tylko ja wiem <glupek2>
Skończywszy czytanie poszedłem sprawdzić /oczywiście wg mnie czysto teoretycznie/ poziom oleju – przęgląd 1,4tys temu – i qr.... jasna wg "standartu" – oleju mniej o 0,5 litra :(
I teraz moje pytanie – czy wlanie fullsyntetyka mogło spowodować lub przyspieszyć nieodwracalny proces wymiany elementów opisanych w tym wątku i pomniejszenie portfela o i tak nieposiadane dobra??
Może jak wleje semi to coś się apetyt na olej zmiejszy – czy już jest na tyle wypłukana Madzia że szkoda zachodu??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2006, 23:40
Posty: 35
Skąd: Poznań
Auto: 626 GF 98' 2.0 115KM – full

Postprzez GofNet » 29 mar 2006, 11:39

KOVI napisał(a):czy wlanie fullsyntetyka mogło spowodować lub przyspieszyć nieodwracalny proces wymiany elementów opisanych w tym wątku
Wątpię. Jak chcesz gęściejszy olej sprawdzić, to wlej coś do silników z przebiegiem powyżej 100kkm. U mnie oleju nie bierze, ale profilaktycznie używam dobrego oleju takiego do silników z większym przebiegiem. Zalałem Midland MicroOil Synqron 10W-50 FullSyntetic. Są też z team'u ValvoLine.

Na lato śmiało można lać. Na zimę trochę trudniej jest zakręcić rozrusznikowi, ale w tę zimę ani razu aku nie ładowałem. Wiadomo – CENTRA FUTURA ;).
Na zimę najlepiej wlać coś z lepkości 5W-40.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez sołtys » 29 mar 2006, 11:44

KOVI napisał(a): teraz moje pytanie – czy wlanie fullsyntetyka mogło spowodować lub przyspieszyć nieodwracalny proces wymiany elementów opisanych w tym wątku i pomniejszenie portfela o i tak nieposiadane dobra??


Raczej nie ale jak nie dymi to dolewaj i jeżdzij, ja robiłem remont bo dymiła na zimnym lepiej niż niejeden kamaz.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6