Olej w układzie chłodzenia – GD

Postprzez maxim_wawa » 24 paź 2008, 11:11

wiekszosc syfu wypluczesz woda z octem.. tylko jesli masz bardzo zakamienuiona cglodnice to wyplucze ci i kamien
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE

PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI

KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 15:28
Posty: 753 (0/1)
Skąd: Piaseczno
Auto: '03 VW Passat B5FL Vario 1.9 TDI 130KM Tiptronic Highline

Postprzez Hugo » 24 paź 2008, 11:52

Jest specjalny płyn do płukania układów chłodzenia. Nazywa się Radiator 2000 i kosztuje kilkanaście pln.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez qbass » 24 paź 2008, 20:14

Bardzo proszę o poprawę tematu na zgodny z Regulaminem (użyj opcji "Zmień" w prawym górnym rogu Twojego posta). Inaczej temat zostanie usunięty (masz 24h).

Regulamin
Opcja: Szukaj
Jak używać opcji: Szukaj
Oznaczenia modeli i silników
FAQ Forum MazdaSpeed
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez keczu » 25 paź 2008, 10:15

Hugo napisał(a):Jest specjalny płyn do płukania układów chłodzenia. Nazywa się Radiator 2000 i kosztuje kilkanaście pln.

Takie pluny dobrze rozpuszczaja typowe osady i kamien w ukladzie chlodzenia,ale nie bardzo radza sobie z tlyszczami.
motylek322 napisał(a):Nalej czystej wody z kilkoma kroplami detergentu np. płynu do mycia naczyń

To ja polecam proszek do prania,nie pieni sie tak bardzo jak plyn do mycia naczyn(to sprawdzony sposob :) )Mozna jeszcze plukac plynem do czyszczenia wtryskiwaczy(tym co dolewa sie do benzyny)ale to opcja bardziej kosztowna.
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2008, 16:59
Posty: 165
Skąd: Ostroleka/Dublin
Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45

Postprzez szysza » 25 paź 2008, 21:53

dobra czyli jak dodam proszku do prania to nie zaszkodzi silnikowi? ile mam go dodać i jak długo na nim jeździć?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 00:40
Posty: 31
Auto: mazda626 gt 2,0 16v dohc

Postprzez waldii » 25 paź 2008, 23:17

szysza napisał(a):ile mam go dodać

dwie miarki


szysza napisał(a):jak długo na nim jeździć

30stopni bez prania wstepnego


szysza napisał(a):jak dodam proszku do prania to nie zaszkodzi silnikowi

na to pytanie tylko zna odpowiedz Hajzer <lol> <lol>
waldii
 

Postprzez keczu » 25 paź 2008, 23:53

waldii napisał(a):dwie miarki

Wsyp jedna,daj silnikowi popracowac tak z 30 min,albo przejedz sie kawalek.Proszek nie zaszkodzi tylko wyplucz dokladnie uklad woda po zlaniu tej z proszkiem.
waldii napisał(a):na to pytanie tylko zna odpowiedz Hajzer

I rozumiem ze jest to smieszne dla kogos kto w zyciu nie wymienil uszczelki pod glowica i nie ma praktycznego doswiadczenia z wiekszymi naprawami.Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2008, 16:59
Posty: 165
Skąd: Ostroleka/Dublin
Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45

Postprzez waldii » 25 paź 2008, 23:55

keczu napisał(a):I rozumiem ze jest to smieszne dla kogos kto w zyciu nie wymienil uszczelki pod glowica i nie ma praktycznego doswiadczenia z wiekszymi naprawami.Pozdr.

sorka,ja sie nie znam
waldii
 

Postprzez szysza » 26 paź 2008, 00:40

dzięki keczu jutro to zrobie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 00:40
Posty: 31
Auto: mazda626 gt 2,0 16v dohc

Postprzez szysza » 26 paź 2008, 19:58

nalałem wody z proszkiem do prania odpaliłem i pojeździłem na tym przez chwile aż do zagrzania sie silnika troche wypłukało, zauważyłem przy spuszczaniu wody ale niestety nie wypłukało wszystkiego a ogrzewanie daje tyle samo ciepła co wcześniej czyli niewiele...co jeszcze moge zrobić?pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 00:40
Posty: 31
Auto: mazda626 gt 2,0 16v dohc

Postprzez keczu » 26 paź 2008, 21:21

motylek322 napisał(a):Pojeździj trochę samochodem z włączonym grzaniem na full niech woda z płynem zacznie krążyć w całym układzie. Potem ponownie powtórz tą operację aż do skutku

Tak jak kolega pisal, wsyp proszek jeszcze raz i potrzymaj troche dluzej niech sie dobrze rozgrzeje(daj sie termostatowi otworzyc i niech to poplucze na duzym obiegu+ogrzewanie na full).To jedyne wyjscie jak nie chcesz nagrzewnicy wyciagac.Ja plukalem uklad z wyjetym termostatem.
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2008, 16:59
Posty: 165
Skąd: Ostroleka/Dublin
Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45

Postprzez szysza » 26 paź 2008, 22:43

dobra jutro zrobie drugie podejście
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 00:40
Posty: 31
Auto: mazda626 gt 2,0 16v dohc

Postprzez waldii » 26 paź 2008, 23:21

szysza a moze wez taki proszek,ktory pierze kuz w 30stopniach.Chyba wiecej zdziala jak dostanie powiedzmy 80st.Tak mysle.Oczywiscie w czasie plukania ogrzewanie musi byc wlaczone na max
waldii
 

Postprzez szysza » 26 paź 2008, 23:51

im więcej w niego zaglądam tym więcej widze że jest do zrobienia, niestety :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 00:40
Posty: 31
Auto: mazda626 gt 2,0 16v dohc

Postprzez keczu » 27 paź 2008, 00:21

szysza napisał(a):im więcej w niego zaglądam tym więcej widze że jest do zrobienia, niestety

No i co z tego.Jak skonczysz to bedziesz sie cieszyl z posiadania orginalnego autka,bo ten model to dla mnie naprawde zadki klasyk.Dawno mam na takiego ochote,ale tu gdzie mieszkam nie bylo ani jednego do kupienia przez dwa lata. :)A auta sie psuja nawet te nowe.
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2008, 16:59
Posty: 165
Skąd: Ostroleka/Dublin
Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45

Postprzez szysza » 27 paź 2008, 00:56

no jak pojechałem go oglądać i gdy go zobaczyłem to wiedziałem że już jest mój :) dałem za niego 1800 i na części wydałem narazie około 550 zł, zobaczymy ile jeszcze pochłonie :P pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 00:40
Posty: 31
Auto: mazda626 gt 2,0 16v dohc

Postprzez motylek322 » 27 paź 2008, 14:06

waldii napisał(a):szysza a moze wez taki proszek,ktory pierze kuz w 30stopniach.Chyba wiecej zdziala jak dostanie powiedzmy 80st..........

Nie do końca jest to dobry pomysł. Część proszków zawiera enzymy, które w wyższych temperaturach mogą przestać działać. Proponuje najprymitywniejszy proszek, taki na węglanach i sodzie. Nowsze wynalazki mogą nie dać rady. Pomyślałem tez o proszku lub tabletkach do zmywarki do naczyń. Są to środki przeznaczone specjalnie do usuwania tłuszczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez szysza » 28 paź 2008, 22:00

niestety płukanie nie dało rezultatu odnośnie nawiewu ciepła, ogólnie ciężko mi go zagrzać, może wina termostatu? gdzie sie on znajduje? płukanie troche wyczyściło ale nie do końca niestety
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 00:40
Posty: 31
Auto: mazda626 gt 2,0 16v dohc

Postprzez zaba132 » 29 paź 2008, 00:50

ja Panowie mam slady oleju w zbiorniczku wyrównawczym... sadzicie ze to uszczelka pod głowica? ogolnie z autem sie nic nie dzieje wszystko oka, ale ten olej to mnie denerwuje :| troche sie boje ze w pewnym momencie zatre silnik przez to ze nieebdzie chłodzenia :| mozecie mi jakos pomoc? chodz narazie wskazówka od temperatury sie nie podniosła nigdy ponad norme...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2007, 11:23
Posty: 2029
Skąd: Stalowa Wola
Auto: X6 CA KF

Postprzez szysza » 29 paź 2008, 01:00

zobacz czy nie ma wycieku na blok silnika, chociarz nie koniecznie musi być, masz ślady oleju czy taki kisiel klejący?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 00:40
Posty: 31
Auto: mazda626 gt 2,0 16v dohc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6