ciezko wskakujacy wsteczny na zimnym silniku

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez bucz » 21 cze 2007, 01:13

czy tylko ja tak mam, czy to znana przypadlosc tych modeli?

zawsze rano jak musze wycofac z podjazdu to trzeba zamieszac wajcha na sprzegle w jedynke, trójke lub piatke i dopiero za drugim lub trzecim razem wsteczny zaskakuje
na rozgrzanym silniku tez sie zdarza ale rzedziej...

co jest tego przyczyną, wyrobioł sie jakis element skrzyni?
pojemność silnika (cm^2)
------------------------------------------------- x 200 = IQ posiadacza pojazdu
średnica wydechu (mm) x głośność (dB)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2006, 01:17
Posty: 107 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 626 1.8 16V LPG – 96r.

Postprzez qbass » 21 cze 2007, 08:07

Szczerze mówiąc ja też chyba czasami tak mam. Tylko zauważyłem, że jak opuszczę ręczny to lepiej wchodzi...
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez oblivion » 21 cze 2007, 08:15

No ja mam podobny feler, podejrzewam olej w skrzyni biegów – może jest go za mało albo stary jest :|
...
zauważyłem że jak auto lekko się ruszy do tyłu lub przodu np po spuszczonym ręcznym to wsteczny wchodzi git.

??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez bucz » 21 cze 2007, 10:41

oblivion napisał(a):No ja mam podobny feler, podejrzewam olej w skrzyni biegów – może jest go za mało albo stary jest :|


to nie olej, ja po wymianie mam dokladnie tak samo
a bynajmniej hipolem skrzyni nie zalalem
pojemność silnika (cm^2)
------------------------------------------------- x 200 = IQ posiadacza pojazdu
średnica wydechu (mm) x głośność (dB)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2006, 01:17
Posty: 107 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 626 1.8 16V LPG – 96r.

Postprzez slav » 21 cze 2007, 13:23

jak bedziesz wrzucal wsteczny to go troszke docisnij , tzn, nacisnij lekko drazek w dol i wtedy wrzuc wsteczny .
pzdr
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2005, 23:38
Posty: 1137
Skąd: WLKP
Auto: rozne

Postprzez stefan » 22 cze 2007, 12:19

bucz napisał(a):czy tylko ja tak mam, czy to znana przypadlosc tych modeli?


Ja mam to samo. Poruszałem ten temat na forum ale wtedy poradzono mi (zresztą słusznie ) żeby przesmarować tulejkę od dźwigni zmiany biegów. Jednak są to dwie różne przypadłości. Jedna to ciężko przesuwająca się dźwignia , a druga to właśnie ta którą opisujesz, czyli jakby blokada, zahaczanie o coś przy włączaniu wstecznego. Może winą trzeba obarczyć brak synchronizatora na wstecznym? Nie wiem. :(
stefan
www.pawlak.acnshop.eu
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2006, 00:25
Posty: 93 (0/1)
Skąd: Wieluń
Auto: Było: 626 GE 2.0 LPG '96
Jest:
Mazda 5 CR 2.0 LPG 2008

Postprzez ..:::SZCZEPEK:::.. » 22 cze 2007, 12:39

widzę że nie tylko moja Madzia tak ma. to chyba przypadłość tego modelu. Ale da się z tym zyc.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 maja 2007, 09:45
Posty: 5
Skąd: Starachowice
Auto: 626 1,8 16v z 96r HB

Postprzez GofNet » 22 cze 2007, 15:58

     No przecież to wszystko jest logiczne...

     Na wstecznym nie mamy synchronizatora. Jeśli pojazd stoi i na dodatek jest zblokowany ręczniakiem, to ciężko wrzucić wsteczny, bo nie zawsze możemy idealnie trafić. To chyba logiczne. Wszystko zależy od tego, jak są zębatki w danej chwili ustawione.

     Jak sobie z tym radzić? To proste. Ja parkując pojazd nigdy nie zostawiam go na hamulcu ręcznym, lecz właśnie na biegu wstecznym :).

     Dlaczego po spuszczeniu z ręcznego bieg wchodzi łatwo? Bo skrzynia się "ruszy" i już możemy trafić tam, gdzie chcemy.

     Nie wolno dociągać wstecznego biegu większą siłą, bo można uszkodzić skrzynię!

     Olej można zmienić – nie zaszkodzi i trochę pomoże w "miękkości" pracy skrzyni biegów.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Bimbak » 22 cze 2007, 16:07

wystarczy dwa razy wysprzęglić przed wrzuceniem wstecznego – działa za każdym razem. Nie znam GE która by nie miała od czasu do czasu problemu z wrzuceniem wstecznego. Może to faktycznie wynika z małego przełożenia i braku synchronizacji. Moim zdaniem nie jest jakoś specjalnie uciążliwe, ani się nie pogłębia, wiec .... :| olewam

GofNet napisał(a):Nie wolno dociągać wstecznego biegu większą siłą, bo można uszkodzić skrzynię!

no to jest zło totalne. Jak już ktoś ma totalnego lenia i bieganie wajchą po biegach czy dwukrotne wysprzęglanie dla niego to nieludzki wysiłek. To może sobie na niedopchniętym biegu puścić lekko sprzęgło – wsteczny powinien sam wskoczyć ale jak za mocno i za szybko puścimy lub dopchniemy za lekko dzwignię zmiany biegów to usłyszymy piękne KKKKKKKCHHHRRRRRRRRRR :D
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez GofNet » 22 cze 2007, 16:13

Bimbak napisał(a):może sobie na niedopchniętym biegu puścić lekko sprzęgło – wsteczny powinien sam wskoczyć
Też sporadycznie tak czynię ;). Równie skuteczne, ale trzeba z wyczuciem.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez -Pit- » 22 cze 2007, 16:14

to ja doloze jeszcze cos od siebie – ten wsteczny to ponoc to przypadlosc wszystkich japonczykow. Czasem wystarczy kola zebate inaczej ustawic, puszczajac i wciskajac jeszcze raz sprzeglo. Jeszcze inny sposob to: wciskamy sprzeglo, probujemy wrzucic wsteczny a kiedy czujemy opor bo nie chce wejsc to trzymamy w tym polozeniu caly czas delikatnie dzwignie i OSTROŻNIE puszczamy sprzeglo az bieg delikatnie wskoczy.

EDIT: widze ze koledzy wyzej juz mnie ubiegli ;)
 
Od: 12 lut 2007, 20:41
Posty: 181

Postprzez andrew1982 » 23 cze 2007, 23:06

Mnie minęło po wymianie sprzęgła oleju w skrzyni. Myślę że za ciężkie chodzenie odpowiedzialne było jednak sprzęgło gdyż olej był wymieniany rok temu. Teraz wchodzi perfekcyjnie.
Nie namawiam do wymiany sprzęgiełka, przed zrobieniem też żyłem z tnącym sie biegiem. Żyłem z nim tak 2 latka i teraz jakoś tak głupio mi bez niego.... <lol> <lol>
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2005, 18:49
Posty: 32
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 Cronos '94 2,5 V6

Postprzez MadziaForever » 19 sie 2007, 21:11

Jest tym machaniu po biegach jednak coś ryzykownego... ja zawsze przed wżuceniem wstecznego wkładałem piątke....
Teraz jeżdze na czterech biegach... synchronizator piątki już na trasie nietrzyma...

I pytanie z innej beczki... gdzie znaleść opis wymiany skrzyni w 626 GE 1,8DOHC???
pomóżcie bo ta szukajka jest do bani.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 17:55
Posty: 574
Skąd: Pisz
Auto: 626 GEA 2,0 DOHC

Postprzez Santana » 19 sie 2007, 21:17

oj ja też to mam... ale jakoś żyję... :)
Sam Neptun jeździł Mazdą ...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2007, 19:17
Posty: 142
Skąd: Wałcz/Szczecin
Auto: mazda 626 GE FP 1993

Postprzez wojtekkk » 23 sie 2007, 22:50

Bimbak napisał(a):wystarczy dwa razy wysprzęglić przed wrzuceniem wstecznego – działa za każdym razem.



dokładnie;))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2007, 08:28
Posty: 82
Skąd: Krobia/Wlkp
Auto: Mazda 6 GH 2,2 185PS

Postprzez pawelc » 24 sie 2007, 08:44

MadziaForever wsteczny i piątka są na tej samej przesuwce i wyskakiwanie piątki to własnie wina tej przesuwki i ewentualnie koła zębatego ,mozna się do tego dostac bez wyciągania skrzyni ,odkręcasz metalową pokrywę po prawej stronie tylko teraz pozostaje problem części z tego co wiem przesuwka i koło zębate wyniesie przynajmniej pół wartości skrzyni uzywanej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez bojownik » 6 lut 2008, 16:54

Czy w 626 GF również to jest standard i nie należy się tym aż tak bardzo przejmować?
Ostatnio zauważyłem, że właśnie na zimnym wsteczny nie teges, na rozgrzanym znacznie lepiej, ale zwykle większy opór stawia niż przy innych biegach.
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2008, 19:08
Posty: 199
Skąd: żywiec
Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB

Postprzez fazi » 6 lut 2008, 17:48

Mam to samo,było w GD i jest w GE.Podobno short shifter pomaga,było cuś o tym na forum.
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2006, 23:54
Posty: 50
Skąd: Nowinka
Auto: 626GD 2.0 8V,Probe 2.0 16v FS

Postprzez Pankuba » 12 lut 2008, 13:51

bojownik napisał(a):Czy w 626 GF również to jest standard i nie należy się tym aż tak bardzo przejmować?
Ostatnio zauważyłem, że właśnie na zimnym wsteczny nie teges, na rozgrzanym znacznie lepiej, ale zwykle większy opór stawia niż przy innych biegach.


Wygląda na to, że tak jest u wszystkich 626. U mnie przy zimnym silniku wsteczny wchodzi dopiero po wysprzęgleniu. Przy rozgrzanym – zero problemów.
Trza po prostu parkować tak, coby przy wyjeździe z parkingu zaczynać od jedynki ;)
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6