Problem z grzejącymi się hamulcami

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez szpynda » 16 cze 2005, 09:11

Witam!Zaczeło grzać mi się okrutnie kólko przednie.Mechancy zdjeli odciągneli, przesmarowali, zmienili płyn, odpowietrzyli i wszystko na podnośniku działoało idealnie.Ale wystarczyło się przejechać w realu i objawy powróciły.Na feldze można smażyc jajka!Cóż to może być takiego że jeden z hamulców blokuje kółko?
freestyle
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 08:35
Posty: 127 (10/4)
Skąd: Malbork
Auto: MX6'92 2,5l 24V KL;323F'97 1,5

Postprzez nemi » 16 cze 2005, 09:25

Witam!
Spróbuj najpierw wpisać słowa "zacisk" i "zaciski" w wyszukiwarce w lewym górnym rogu, ustawiając forum 6/626/mx-6 – problem występował. Jak nie znajdziesz satysfakcjonującej wypowiedzi, wtedy daj znać
pozdrawiam,
nemi
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez Martin2382 » 16 cze 2005, 17:37

A może po prostu masz do wymiany uszczelke pokrywającą cylinderek i to ona blokuje Ci koło. Właśnie to mam w Swoim Xedosiku. Wymieniłem ją i po problemie.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 19 lut 2005, 11:48
Posty: 30
Skąd: Wadowice
Auto: Mazda Xedos 6

Postprzez Waluś » 16 cze 2005, 19:11

Martin2382 napisał(a):uszczelke pokrywającą cylinderek

niesądze, aby osłona przeciwkurzowa blokowała hamulce, raczej jej uszkodzenie może by tego skutkiem a nie przyczyną :D
Jak zwykle obstawiam to co zwykle :D gumy na tulejach zacisków. Rozebrać, wymienić, wyczyścić, posmarować, poskładać, jechać......
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Jaksa » 16 cze 2005, 20:48

szpynda napisał(a):Mechancy zdjeli odciągneli, przesmarowali,


Waluś napisał(a):Rozebrać, wymienić, wyczyścić, posmarować, poskładać,

hahaha Ciekawe kto i gdzie popełnił bląd....Ja obstawiam tłok w zacisku a Ty Waluś?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Waluś » 16 cze 2005, 21:50

Jaksa napisał(a):wymienić, wyczyścić

w poprzedniej GD wystarczyło mi samo czyszczenie i smarowanie. W tej niestety kłania sie wymiana, bo smarowanie daje efekt na kilka tygodni a potem znowu gorące hahaha
Z tyłu udało mi sie zreanimować <lol> rozebrałem na czynniki pierwsze, papierek 1000 i czyszczenie tłoczka, poskładałem na starych gumach hyhy, tylko oring na uszczelnieniu ręcznego zmieniłem i chodzi piknie. Przodu jeszcze nie rozbierałem, (narazie tylko guimy i tuleje) ale zrobie tak jak mówisz Tłoczek :D bo samo czyszczenie na wysuniętym, jak pisał Szpyndra, nie wiele daje (małe pole do popisu i niezadowalający efekt jak wyżej u kolegi hehe) aha i tu obowiązkowo komplet naprawczy bo moje gumy są w marnym stanie, szczególnie te przeciwkurzowe <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez b2 » 16 cze 2005, 22:43

przeczyścić to można zęby.
gumki trzeba zmieniać i tyle. od małego mi powtarzali ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez Jaksa » 16 cze 2005, 23:02

b2 napisał(a):przeczyścić to można zęby
<lol>
b2 napisał(a):gumki trzeba zmieniać
A to fakt.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Waluś » 17 cze 2005, 18:15

b2 napisał(a):gumki trzeba zmieniać i tyle. od małego mi powtarzali oczko


<spoko>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez nemi » 17 cze 2005, 22:18

b2 napisał(a):gumki trzeba zmieniać i tyle.

dokładnie – na wszystkich jest napisane "Używać tylko raz". No bo jak inaczej – suszyć je na słońcu!?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez szpynda » 18 cze 2005, 05:08

Dzieki wielkie za porady.Zestaw naprawczy juz jest w drodze.Spawdzimy eorie w praktyce i dam znac jaki był tego skutek :)Tymczasem muszę pęzić z piecem zamiast felgi!Pozdro!Mam nadzieję,że spotkamy się w Bydgoszczy 9-10 lipca.
freestyle
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 08:35
Posty: 127 (10/4)
Skąd: Malbork
Auto: MX6'92 2,5l 24V KL;323F'97 1,5

Postprzez Waluś » 18 cze 2005, 09:48

szpynda napisał(a):Tymczasem muszę pęzić z piecem zamiast felgi

ma to swoje zalety, zawsze masz pod ręką grila <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez nemi » 18 cze 2005, 10:16

Waluś napisał(a):ma to swoje zalety, zawsze masz pod ręką grila

tylko jak później wygląda tarcza hamulcowa <jelen> . Ja mam jedną taką z tyłu...
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez b2 » 18 cze 2005, 17:45

łożysko też podobno może się wytopić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez szpynda » 19 cze 2005, 15:50

Tarcza i łożysko?Ale ja tylko do 190 dobijam...
freestyle
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 08:35
Posty: 127 (10/4)
Skąd: Malbork
Auto: MX6'92 2,5l 24V KL;323F'97 1,5

Postprzez adam626 » 22 cze 2005, 10:32

u mnie zaciskanie tulei zacisku następuje z powodu
korozji ucha zacisku na zewnątrz gumy a nie samej tulei wewnątrz która jest nasmarowana pastą ATE i nie ma do niej dostępu woda
naprawa polega na wypchnięciu tulei ze środka osłony
odklejenie osłony od ucha zacisku i wyjęcie jej
usunięcie korozji z ucha zacisku pilnikiem okragłym
złożenie wszystkiego spowrotem

zakładam że tłok zacisku jest w dobrym stanie i lekko chodzi
wtedy zacisk moge bez większego wysiłku przesuwać ręką na tulejach
jedyny wyczuwalny opór jest z powodu płynu przepływającego przez pompę do zbiorniczka w momencie wciskania tłoka

niestety nie mam pomysłu na zabezpieczenie miejsca styku osłony tulei z uchem zacisku przed korozją
być może wystarczy to czymś zamalować
ale w miejscu gdzie moge to zrobić nie mam warunków na dobrze wysuszenie a tylko to gwarantuje sukces
poprostu musze zrobić i wrócić do domu
więc na razie poprzestaję na czyszczeniu
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez szpynda » 24 cze 2005, 05:20

Dokładnie to było przyczyną.Korozja.Zostało na szczęście już zrobione i mogą śmigać śmiało dalej.Wielkie dzięki wszystkim za pomocne rady.Narka!
freestyle
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 08:35
Posty: 127 (10/4)
Skąd: Malbork
Auto: MX6'92 2,5l 24V KL;323F'97 1,5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6