Metaliczny Brzdęk w okolicach tylnego kola – diagnoza

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez sebudin » 14 lip 2008, 20:59

Witam
W M626 1,8GLX ostatnio coś się sypnęło i na dziurkach częstych (np betonowe płyty) słychać metaliczny brzdęk w okolicach tylnego koło, jest bardziej słyszalny z zewnątrz, słychać go przy otwartej tylnej szybie, wymieniłem łącznik stabilizatora z wahaczem.. ale to nie to, po zdjęciu koła i ruszaniu trząchaniu nic nie słychać, przy naginaniu auta też cisza, tłumik ani rura też nie obciera o nic, gumu na łącznikach też są ok , na typowych ulicznych dziurach też jest ok, ale na drodze betonowej – ułożonej z poprzecznych płyt lub lesiowej z dziurami słuchać metaliczny brzęk (jak klucze które leżały by w bagażniku) – ale to nie klucze :) , co to może być ?
Ostatnio edytowano 15 lip 2008, 21:26 przez sebudin, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 11 cze 2008, 21:51
Posty: 21
Skąd: Skierniewice
Auto: 626 1,8 DOHC 96r

Postprzez Hoyrac » 15 lip 2008, 09:20

Sprawdź te metalowe blaszki (sprężynki) trzymające klocek. U mnie właśnie "to"dzwoni z tego co wiem to nowe kosztują około 50 zł komplet (2 koła)
RGDS
Hoyrac
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2008, 10:49
Posty: 23
Skąd: Zabrze
Auto: MAZDA 626 2.016V `96

Postprzez nemi » 15 lip 2008, 09:24

Popraw temat zgodnie z regulaminem – masz 24 h :)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez bazyl wspaniały » 15 lip 2008, 09:25

sebudin napisał(a):(jak klucze które leżały by w bagażniku)

a lewarek i korbka do niego to luzem sobie latają czy przykręcone na swoim miejscu?? bo mi się kiedyś tak zdarzyło <lol> i szukałem po zawieszeniu
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez sebudin » 15 lip 2008, 12:00

lewarek przykręcony na maxa – nie drgnie !,
nemi – zasugeruj jakąś nazwę tematu... staram się jak mogę zawrzeć max informacji w temacie...
Początkujący
 
Od: 11 cze 2008, 21:51
Posty: 21
Skąd: Skierniewice
Auto: 626 1,8 DOHC 96r

Postprzez nemi » 15 lip 2008, 12:04

Przykłady prawidłowo zatytułowanych wątków:

TEMAT: Uszkodzony przegub napędowy – wymienić, czy regenerować ?
OPIS: Xedos CA KF
---------------------------------------------------------------------------------
TEMAT: Wymiana tylnej poduszki silnika – jak to zrobić ?
OPIS: 626 GE FS
---------------------------------------------------------------------------------
TEMAT: Niewłaściwe działanie układu ABS – metody diagnozowania.
OPIS: MX-6 GD F2
---------------------------------------------------------------------------------
TEMAT: Wymiana tarczy sprzęgła – porady.
OPIS: 626 GW FP

W przypadku błędnego zatytułowania tematu i zrócenia uwagi przez moderatora, masz 24h na poprawę tematu.
Brak zmian zaskutkuje usunięciem tematu do kosza.

Pamiętaj:
Twój problem w 99,9% przypadków nie jest niczym nowym na tym forum – nie jesteś wybrańcem (ktoś miał podobny problem).
Nie zakładaj niepotrzebnie nowych tematów – używaj "szukajki" zanim się na to zdecydujesz.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez DamianMX6 » 15 lip 2008, 22:29

Czy sprawdzałeś zawieszenie na podniesionym aucie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez sebudin » 16 lip 2008, 07:43

jak je sprawdzić na podniesionym aucie ?
Początkujący
 
Od: 11 cze 2008, 21:51
Posty: 21
Skąd: Skierniewice
Auto: 626 1,8 DOHC 96r

Postprzez DamianMX6 » 16 lip 2008, 08:39

Musisz podjechać do warsztatu gdzie podniosą ci całe auto i dopiero możesz sprawdzić porządnie zawieszenie, wtedy jak nie jest ono obiążone masą auta. Wtedy powinieneś wykryć gdzie ci "brzęczy". Mechanik będzie wiedział jak sprawdzić zawieszenie a ja bym jeszcze dodatkowo jak samochód będzie wisiał uderzył od spodu w koło aby spróbować wywołać ten dźwięk, może się uda i wtedy łatwo go namierzysz jeśli oczywiście wcześniej mechanik nie wykryje usterki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez PARTYBOY » 2 sie 2008, 10:11

Mam te same objawy po piaskowaniu zacisków. Okazuje się, że blaszki są ok, wyrobiły się gumki i prowadnice w zaciskach. To nie są drogie rzeczy ale trzeba się za to kiedyś zabrać :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez sebudin » 3 sie 2008, 08:18

Zauważyłem że jak troszkę ręcznym zaciągnę to nie brzęczy, więc może to to samo...
Początkujący
 
Od: 11 cze 2008, 21:51
Posty: 21
Skąd: Skierniewice
Auto: 626 1,8 DOHC 96r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6