Wysoka temperatura układu chłodzenia

Postprzez Daro84 » 29 maja 2008, 12:25

Moja Madzia po przejechaniu kilku kilometrów szybko łapie temperature( co mnie cieszy) problem tkwi w tym ze mojm zdaniem ta temperaturea jest troche za wysoka, wskaźnik zatrzymuje sie gdzies na 7/10 skali. i bardzo czesto zdaza sie za włacza sie wentylator po przejechniu krótkiego odcinka drogi. i jeszcze jeden problem dotyczy kopcenia po odpaleniu, ale zdarza sie to zadko. Co moze być tego powodem tych sytuacji?? :(
Daro84
 

Postprzez Hugo » 29 maja 2008, 12:37

Co do temperatury to na zimnym silniku odkręć korek na chłodnicy i sprawdź poziom płynu chłodniczego. Powinien być pod samym korkiem. Jeśli nie jest dolej i obserwuj czy gdzieś nie ma wycieków. Jeśli płyn jest to wymień termostat.
Co do kopcenia to wada Mazdy, więcej znajdziesz tutaj (miłej lektury):
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ie+silniku
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Krzysiek1980 » 29 maja 2008, 20:23

Wskazówka nie znajduje sie idealnie po środku lecz wychyla sie (w kierunku + oczywiście):)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez tomom » 29 maja 2008, 20:39

U mnie jest to samo tylko silnik gaźnikowy. Myślałem nawet, że tak ma być. Nawet płyn wymieniłem bo poprzedni właściciel przez 13 lat nie wymieniał ale to nie pomogło. U mnie się tak zagrzewa, że wentylator się włącza nawet po 5 minutowym postoju (silnik w tym czasie nie pracuje). Może faktycznie termostat się nie otwiera do końca.
Początkujący
 
Od: 13 maja 2008, 07:36
Posty: 21
Auto: Mazda 626 1.8 91r

Postprzez Pawlo75 » 29 maja 2008, 21:42

Kumpel ma dwulitrówkę GD '89 r. i po zaparkowaniu siedzi zawsze w samochodzie kilka minut z przekręconą stacyjką, żeby wentylator mógł chwilę pochodzic. Inaczej słychac bulgotanie pod maską i strasznie go to przeraża :]
Było 171500km, jest 282000km(lipiec 2013 ;–) )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2007, 19:44
Posty: 69
Auto: 626 97' 90KM 1,8 GE + LPG

Postprzez Hugo » 29 maja 2008, 22:59

Krzysiek1980 napisał(a):Wskazówka nie znajduje sie idealnie po środku lecz wychyla sie (w kierunku + oczywiście)
U mnie podobnie. Odchyla się od pionu o ok. 1 mm.
tomom napisał(a):U mnie się tak zagrzewa, że wentylator się włącza nawet po 5 minutowym postoju (silnik w tym czasie nie pracuje).
Miałem kiedyś taki problem w innym aucie. Do wymiany był włącznik termiczny (czujnik) wentylatora w chłodnicy. Po prostu miał wewnętrzne zwarcia.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez tomom » 1 cze 2008, 20:59

U mnie dolna rura dochodząca do chłodnicy jest ciepła – można dotknąć, a górna taka gorąca że nie sposób dotknąć. Czy to jest prawidłowe? Jaki jest obieg z dołu do góry czy odwrotnie? Termostat jest chyba na górze więc sugerował by obieg z góry do dołu.
Początkujący
 
Od: 13 maja 2008, 07:36
Posty: 21
Auto: Mazda 626 1.8 91r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6