Jakie przewody zapłonowe (626 GE)
w Lublinie zamiennik NIPPARTS 189zł natomiast orginał NGK 297 zł także nie ciekawie.
Ride or Die......


- Od: 19 maja 2010, 23:54
- Posty: 290
- Skąd: LU
- Auto: 626 GE 2.0 FS '92
ja biore
http://allegro.pl/przewody-zaplonowe-sp ... 90494.html
ale to za 3 miesiace jak wroce z USiA (moze tam cos ciekawszego dostane) a swiece Pulstar Pulse Spark Plugs. co do kabli to sadze ze tylko ladnie wygladaja ale nowe to nowe;)

ale to za 3 miesiace jak wroce z USiA (moze tam cos ciekawszego dostane) a swiece Pulstar Pulse Spark Plugs. co do kabli to sadze ze tylko ladnie wygladaja ale nowe to nowe;)
Dzwonilem do Niedziałka tam podali mi ten kosmos. Widzisz kolego nawet nie pomyślałem o Carspeed a nieraz tam kupowałem;) narazie połatałem swoje aby tylko i juz zamowiłem NGK na allegro. Ale dobrze ze przypomniałeś Carspeed, mam całkiem niedaleko a zapomniałem na śmierć. Dzieki yaro626!
Ride or Die......


- Od: 19 maja 2010, 23:54
- Posty: 290
- Skąd: LU
- Auto: 626 GE 2.0 FS '92
Witam ja mam założone w GE janmor polski , ojciec w gf ma janmor , w 2.5 mx-6 koldze założyłem janmor koszt koło 110zł dostępne w autoland ja mam już je 4 lata , auto jeździ na gazie nie widze sensu przepłacanai za ngk Pozdrawiam
V6
- Od: 27 gru 2004, 00:52
- Posty: 15
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 626 93r
Jak miałem 626 GE to wymieniłem przewody 3 razy z czego raz się wykosztowałem i zakupiłem oryginały w serwisie i mogę tylko powiedzieć ze było warto, ponad 80000 km na gazie i działały bez zarzutów-dalej nie wiem bo sprzedałem samochód
Te NGK z Allegro, jak już pisałem wytrzymują ponad 100.000 na LPG ale po kilkukrotnym założeniu i zdjęciu ich ze świecy ma się wrażenie jakby końcówki miały się za chwile rozpaść. Teraz mam świeże i musiałem się namęczyć żeby wskoczyły mi na świece. Było słychać klik, jak podniosłem rękę to znów klik i zeskoczyły :/
P.S. Kupiłem na alledrogo za chyba 47zł przewody Magneti Marelli wraz ze świecami BOSCH do Punto. Świece made in Russia i Punciak na nich szarpał jak cholera, wpakowałem więc stare DENSO i śmiga – mądra besti@
P.S. Kupiłem na alledrogo za chyba 47zł przewody Magneti Marelli wraz ze świecami BOSCH do Punto. Świece made in Russia i Punciak na nich szarpał jak cholera, wpakowałem więc stare DENSO i śmiga – mądra besti@
- Od: 5 cze 2009, 20:25
- Posty: 221
- Skąd: Łodzkie
- Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego
Dwa lata temu kupiłem NGK w sklepie motoryzacyjnym, nie allegro, za 200zł i jak się przyśpieszło tak trochę mocniej to szarpało, zareklamowałem, dali takie same i od dwóch lat, ponad 30 000 km nic z nimi się nie dzieje.
Witam.
Może niepotrzebnie odgrzewam temat kabli WN, gdyż jeżdżących 626 GE jest coraz mniej, lecz podzielę się dokonanymi pomiarami i może ktoś skorzysta z tej wiedzy z mając podobnym silnikiem z Mazdę 323 lub Premacy.
Zacznę od objawów jakie przytrafiły się mojej Maździe (1.8 90km Pb & 5,5 roku & 118k km przejechane na LPG):
– chwilowe "gubienie zapłonu" na jednym cylindrze i mocne wibracje silnika oraz spadek wolnych obrotów z 800 na ok. 600.
– przewody wysokiego napięcia chyba jeszcze oryginalne :-o
– świece NGK V-LINE BKR6E-11 6465 wymieniane regularnie, obecny przebieg 13k km
Korzystając z podpowiedzi na tym wątku
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=30678
zmierzyłem multimetrem UNI-T UT-213C oporność oryginalnych przewodów i porównałem ich kondycję dla dopuszczalnej oporności 16kOhm/mb kabla WN
cylinder /długość kabla/ oporność dla 16 kOhm/ oporność faktyczna – zmierzona
1 / 63cm / 10,08 kOhm / 12,05 kOhm – kabel przekraczający normę
2 / 55cm / 8,80 kOhm / 7,50 kOhm
3 / 41cm / 6,56 kOhm / 5,85 kOhm
4 / 34cm / 4,44 kOhm / 4,40 kOhm
Celem ułatwienia przeskoku iskry przy mieszance LPG zmniejszyłem fabryczny odstęp pomiędzy elektrodami na świecy z 1,1mm na zalecane do LPG 0,9mm (wcześniej zawsze jeździłem na fabrycznej przerwie 1,1mm). Zmiana odrobinkę "przypudrowała" problem gubienia zapłonu na jednym cylindrze, gdyż generalnie problem zniknął, ale sporadycznie na wolnych obrotach potrafił silnik zadygotać.
Po wymianie przewodów WN na NGK RC-ZX29 obroty silnika wróciły do normy i silniczek ładnie cyka jak na swoje 313k km :–)
Dla ułatwienia podjęcia decyzji o konieczności wymiany przewodów podam wykonane pomiary oporności NOWYCH przewodów NGK RC-ZX29
cylinder /długość katalogowa/ długość samego przewodu/ oporność faktyczna
1 / 61cm / 57cm / 5,77 kOhm
2 / 59cm / 55cm / 5,39 kOhm
3 / 45cm / 41cm / 4,43 kOhm
4 / 43cm / 39cm / 4,10 kOhm
Porównując oporność nowych kabli WN wyszło, że oprócz kabla z 1-go cylindra pozostałe kable też się "już kończyły"
Od razy zaznaczę, że wg katalogu NGK dla mojej 90km Madzi dedykowane powinny być kable RC-ZX49, o długościach: 54cm, 44cm, 32cm i 30cm
https://www.ngkntk.com/pl/wyszukiwarka- ... ZX49/4417/
lecz te przewody były ZA KRÓTKIE i musiały by zostać zmontowane po najkrótszym przebiegu nad osłoną kolektora wydechowego i przez co by się mocno nagrzewały.
Natomiast przewody NGK RC-ZX29 da się sensownie ułożyć, choć kabel 1 i 2 jest kilka centymetrów krótszy od oryginalnego i dodatkowo kable 2 i 4 mają proste fajki od strony aparatu zapłonowego.
Oryginalne kable
Kable NGK RC-ZX29
Może niepotrzebnie odgrzewam temat kabli WN, gdyż jeżdżących 626 GE jest coraz mniej, lecz podzielę się dokonanymi pomiarami i może ktoś skorzysta z tej wiedzy z mając podobnym silnikiem z Mazdę 323 lub Premacy.
Zacznę od objawów jakie przytrafiły się mojej Maździe (1.8 90km Pb & 5,5 roku & 118k km przejechane na LPG):
– chwilowe "gubienie zapłonu" na jednym cylindrze i mocne wibracje silnika oraz spadek wolnych obrotów z 800 na ok. 600.
– przewody wysokiego napięcia chyba jeszcze oryginalne :-o
– świece NGK V-LINE BKR6E-11 6465 wymieniane regularnie, obecny przebieg 13k km
Korzystając z podpowiedzi na tym wątku
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=30678
zmierzyłem multimetrem UNI-T UT-213C oporność oryginalnych przewodów i porównałem ich kondycję dla dopuszczalnej oporności 16kOhm/mb kabla WN
cylinder /długość kabla/ oporność dla 16 kOhm/ oporność faktyczna – zmierzona
1 / 63cm / 10,08 kOhm / 12,05 kOhm – kabel przekraczający normę
2 / 55cm / 8,80 kOhm / 7,50 kOhm
3 / 41cm / 6,56 kOhm / 5,85 kOhm
4 / 34cm / 4,44 kOhm / 4,40 kOhm
Celem ułatwienia przeskoku iskry przy mieszance LPG zmniejszyłem fabryczny odstęp pomiędzy elektrodami na świecy z 1,1mm na zalecane do LPG 0,9mm (wcześniej zawsze jeździłem na fabrycznej przerwie 1,1mm). Zmiana odrobinkę "przypudrowała" problem gubienia zapłonu na jednym cylindrze, gdyż generalnie problem zniknął, ale sporadycznie na wolnych obrotach potrafił silnik zadygotać.
Po wymianie przewodów WN na NGK RC-ZX29 obroty silnika wróciły do normy i silniczek ładnie cyka jak na swoje 313k km :–)
Dla ułatwienia podjęcia decyzji o konieczności wymiany przewodów podam wykonane pomiary oporności NOWYCH przewodów NGK RC-ZX29
cylinder /długość katalogowa/ długość samego przewodu/ oporność faktyczna
1 / 61cm / 57cm / 5,77 kOhm
2 / 59cm / 55cm / 5,39 kOhm
3 / 45cm / 41cm / 4,43 kOhm
4 / 43cm / 39cm / 4,10 kOhm
Porównując oporność nowych kabli WN wyszło, że oprócz kabla z 1-go cylindra pozostałe kable też się "już kończyły"
Od razy zaznaczę, że wg katalogu NGK dla mojej 90km Madzi dedykowane powinny być kable RC-ZX49, o długościach: 54cm, 44cm, 32cm i 30cm
https://www.ngkntk.com/pl/wyszukiwarka- ... ZX49/4417/
lecz te przewody były ZA KRÓTKIE i musiały by zostać zmontowane po najkrótszym przebiegu nad osłoną kolektora wydechowego i przez co by się mocno nagrzewały.
Natomiast przewody NGK RC-ZX29 da się sensownie ułożyć, choć kabel 1 i 2 jest kilka centymetrów krótszy od oryginalnego i dodatkowo kable 2 i 4 mają proste fajki od strony aparatu zapłonowego.
Oryginalne kable
Kable NGK RC-ZX29
- Od: 23 lis 2016, 12:24
- Posty: 2
- Auto: Mazda 626 GE 1.8 bp & LPG 90KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6