Problemy z modułem ABS

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez tadziomaru1 » 25 cze 2011, 16:09

Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez MOBY » 8 lip 2011, 10:53

Witam!
gdzie sie znajduje moduł abs w 626 po lifcie benz. 2.0 16v
Początkujący
 
Od: 6 lip 2011, 23:50
Posty: 5
Auto: Mazda 626 2.0l. 00r.
GF LPG 115KM

PostTen post został usunięty przez siegu 12 lip 2011, 19:15.
Powód: nie piszemy postów pod postem

Postprzez smasherbit » 9 lip 2011, 20:54

W komorze silnika pod modulem hydraulicznym ABS'a. Tam też jest złacze diagnostyczne do ABS.
Jeśli masz problemy z ABS możesz przy pomocy tego złącza odczytać błędy układu.
Procedura jest taka:
Kluczyk ze stacyjki wyjęty!
1. Zewrzeć w łaczu diagnostycznym ABS'u pozycje GND z TBS ( patrząc od strony najbliższej szybie przedniej – drugi rząd pierwsza pozycja GND z trzeci rząd druga pozycja TBS)
2. Przekręcić kluczyk w stacyjce pozycje ON
3. Po włączeniu się lampki ABS która zgaśnie po 3 sec, zacznie się wyświetlać przez mignięcia kod błędu.

Możesz też podłaczyć pod kompa, ale do tego musisz mieć kabel (ja taki mam :D )
Only japanise technik...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:23
Posty: 132 (0/1)
Skąd: New Rossington
Auto: Mazda 626 2.0 2002 benzyna/lpg "anglik"

Postprzez brat » 10 lip 2011, 14:27

Podłączę się pod temat.

Sytuacja u mnie wygląda tak, że wybłyskuje mi dziwny kod. Najpierw idzie długi sygnał (czyli napięcie akumulatora, jak wyczytałem w serwisówce) i potem powtarza w kółko dwa długie sygnały. Czyli byłby to kod 20, ale takiego w serwisówce opisanego nie ma. Próbowałem podłączać komputer (złącze chyba ELM i soft ScanXL ale z modułem ABSu nie chce się połączyć.

W akcie desperacji próbowałem odłączyć wtyczkę od modułu sterującego i na dzień pomogło – kontrolka zgasła a ABS zaczął działać. Niestety na następny dzień znowu się zapaliła, poruszałem ją znowu i zgasła a potem znowu się zapaliła. Podejrzewam więc słaby kontakt na tej wtyczce ale.. nie daję rady jej odłączyć, jest dźwigienka z zatrzaskiem ale ona chyba nie służy do wypychania gniazda, jakieś zatrzaski są?

Pomóżcie, jak odłączyć wtyczkę z modułu sterującego? bo nie chciałbym czegoś połamać.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lip 2011, 14:15
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 GF 2.0 B/LPG 16V 98r.

Postprzez smasherbit » 10 lip 2011, 15:15

Po lewej stronie jest zatrzask w pozycji pionowej (szerokości wiekszej niż wtyczka). Musisz ją przełączyć w położenie poziome. Wtedy wtyczka jest gotowa do wyjęcia. Trzeba tylko to robić z wyczuciem, w koncu to jest jakies 20 koncówek. Pytanie czy zwarłeś odpowiednie koncówki w złączu diagnostycznym czyli:

"1. Zewrzeć w łaczu diagnostycznym ABS'u pozycje GND z TBS ( patrząc od strony najbliższej szybie przedniej – drugi rząd pierwsza pozycja GND z trzeci rząd druga pozycja TBS)

Bo jeśli nie to może jakiś inny system przez przypadek sprawdziłeś :D

Jedyny problem DTC o numerze 20 jaki znalazłem to przekażnik od tylniego ogrzewania okna. Czyli coś zupełnie innego.
Only japanise technik...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:23
Posty: 132 (0/1)
Skąd: New Rossington
Auto: Mazda 626 2.0 2002 benzyna/lpg "anglik"

Postprzez brat » 10 lip 2011, 16:32

Dzięki Smasherbit za szybką odpowiedź.

Masz rację, podłączałem się nie do tych pinów (bo do FAC/TAC diagnostyki klimatyzacji, to co wydawało mi się długim błyskiem było krótkim i oznacza 02 – sensor nasłonecznienia – jak doczytałem w celach diagnostycznych należy zaświecić w niego 60W żarówką z odległości 10cm).

Po poprawnym podłączeniu wybłyskało mi:
11 – prawy przedni czujnik prędkości
12 – lewy przedni czujnik prędkości
14 – lewy tył czujnik prędkości
48 – lewy tył czujnik prędkości/obrotów

Przednie czujniki sprawdzałem wcześniej omomierzem i miały ok 1,3kOhm, więc powinny być ok. Złącz czujników tyłu nie mogłem znaleźć? Wiesz może gdzie są? Pod kanapą czy w bagażniku?

Co do zatrzasku, to obraca mi się o 45 stopni i zaczyna stawiać duży opór? Czyli mam go jeszcze docisnąć aby leżał w poziomie?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lip 2011, 14:15
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 GF 2.0 B/LPG 16V 98r.

Postprzez smasherbit » 10 lip 2011, 19:54

Co do złaczy sensorów ABS/TCS [jakich?] to musisz w bagażniku zdjąć boczki i tam dostaniesz się do złączki sensorów.
Zatrzask tak jakby powinien częściowo wypchnąć złacze ABS. Tak powinno to być koło 80stopni. No i przy wyjmowaniu ostroznie poruszaj na boki bo tam zawyczaj dostaje sie dużo kurzu i się troszke blokuje.
Po tych błędach to mogę powiedzieć że raczej to bedzie złącze. Wiekszość styków to te od A do I to są własnie te od czujników. Oczywiście możesz wyjąć złącze zewrzeć wszytkie styki sensorów i sprawdzić obwód kabla do każdego z kółek. Jedno ci odpadnie.
Co do sensorów to rezystancja powina być miedzy 1,4-1,8 kOhm. Napięcie powinno być w zakresie 0.25 – 1.2 V. Zakładam ze rezystancje wiesz jak sprawdzić. Co do napięcia to musisz podnieść samochód, odłacz złaczke sensora, podłącz voltomierz, i zacznij kręcić kółkiem... mniejwiecej 1obrót/1sec. Jak będzie poza skalą to do wymiany.

A czy masz gaz założony do madzi? Bo jak tak to sprawdz co gaziarze wymodzili przy PLC (komp auta) bo tam naczęściej w upalne dni izolacja (ta czarna taśma) lubi się topić/rozklejać. Jak znajdziesz jakieś nieciekawe połaczenie zerwij izolacje i zaizoluj na nowo. Może też być żle zamocowany komp do płyty podłogowej i złaczka jest uciskana i to może powodować problemy.

Jak coś to daj znać jak postępy... ale logike postępowania masz dobrą i sobie poradzisz. Ja jużsie nauczyłem że jak sam nie zrobisz to dopiero wołaj o pomoc u specjalistów bo oni i tak będa sie uczyć na twoim problemie hahaha
Ostatnio edytowano 12 lip 2011, 00:58 przez smasherbit, łącznie edytowano 1 raz
Only japanise technik...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:23
Posty: 132 (0/1)
Skąd: New Rossington
Auto: Mazda 626 2.0 2002 benzyna/lpg "anglik"

Postprzez brat » 11 lip 2011, 20:03

Dopiero w weekend będę miał sposobność aby pobawić się autem, ale na pewno dam znać z wyników.

Madzia w gazie. Komputer wyczytałem, że powinien znajdować się "pod nogami pasażera" ale jeszcze nie szukałem. Czy to znaczy, że jest w kabinie i jak zdejmę dywaniki to się do niego dobiorę czy jest pod spodem auta?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lip 2011, 14:15
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 GF 2.0 B/LPG 16V 98r.

Postprzez smasherbit » 12 lip 2011, 01:07

Tak jest po stronie pasażera w kabinie. Dokładnie tam gdzie są stopy pasażera. Zdejmujesz dolna listwe przy drzwiach, pózniej boczek od strony drzwi (dwa zatrzaski wciskane), nastepnie boczek od konsoli środkowej. To wszytko jest przy dywaniuku i blokuje dostęp. Jest po prostu łatwiej podnieść dywanik.
Dla ułatwienia możesz jeszcze wyjąć szufladke schowka i odkręcić tą mała belkę pod nim.

Blacha jest umocowana na szpilkach i przykręcona nakrętkami. Szpilki są dośyć długie także normalne "sockety" mogą nie sięgnąć nakretek. (ja po zdjęciu tej płyty podłożyłem troch podkładek żeby było łatwiej w przyszłości odkręcać) Odkręcasz nakrętki i zdejmujesz blache do której jest przykręcony komputer. W 99% przypadków gaziarze tam się własnie podłaczają, no i najłatwiej ukryć fuszerkę ;)

Daj znać jak poszło. Acha i delikatnie z kablami bo nie wiesz jak gaziarze to zrobili i jeśli dotkniesz masy to komp może tego nie przeżyć <glupek2>
Only japanise technik...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:23
Posty: 132 (0/1)
Skąd: New Rossington
Auto: Mazda 626 2.0 2002 benzyna/lpg "anglik"

Postprzez MOBY » 15 lip 2011, 14:44

HEJ smasherbit <jupi>
Bądz tak dobry i podaj nazwe tego kabla do kompa bym mógł podłączyć Mazde 626 2000r i
sprwdzić błedy i te kontrolki świecące od abs, tcs ,awaryjny, może to czujnik któryś bo wiele już
sposobów wypróbowałem z opisów forumowiczów i raz gasną raz nie :)
Z góry dzięki ;) ;) ;)
Początkujący
 
Od: 6 lip 2011, 23:50
Posty: 5
Auto: Mazda 626 2.0l. 00r.
GF LPG 115KM

Postprzez brat » 18 lip 2011, 11:28

Udało mi się wypiąć wtyczkę, popsikałem wd40, otwierałem i zamykałem zatrzask na zmianę i w końcu się wypięła (na marginesie, myślałem, że tylko wtyczka jest mniejsza a to okazuje się wychodzi całość razem z dźwigienką). Popsikałem sprajem do poprawiania kontaktów, wpiąłem ponownie, skasowałem błędy i został tylko 14.

Wymontowałem boczek (przy okazji urywając śrubę ;/) – z dołu przy kanapie jest jedna śruba (12 stka) tylko trzeba uważać bo gwint wychodzi na zewnątrz przy nadkolu, mój mocno przerdzewiał i śruba puściła, potem podnosi się go do góry i ładnie wychodzi. Tam znajduje się gniazdo czujnika.

Pomierzyłem czujnik omomierzem, wyszło ponad 40 kOhm, więc jest walnięty.

Czyli do wymiany, wydaje mi się, że gdzieś na forum było, że pasuje od 323 BJ i że jest tańszy? To prawda?

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lip 2011, 14:15
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 GF 2.0 B/LPG 16V 98r.

Postprzez Petardinho » 26 lip 2011, 14:04

Mam do wymiany czujnik ABS – lewy tył i zastanawia mnie, że na allegro nowe zamienniki kosztują 80 zł, a używane jakieś 200 zł. Czy jest to czymś uzasadnione, czy można brać zamiennik bez obaw.

Np.:
używany – http://allegro.pl/mazda-626-98-02-czujn ... 07605.html

zamiennik – http://allegro.pl/mazda-323-323f-f-626- ... 88515.html
lub – http://allegro.pl/czujnik-abs-mazda-323 ... 76635.html

Z góry dzięki za odpowiedź.
Życie jest niesprawiedliwe, a potem się umiera :–)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 sie 2010, 14:37
Posty: 8
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda GF/GW 98' 1,8 benzina, kombi

Postprzez Siwus » 27 lip 2011, 12:48

Witam.
Ostatnio u mojego ojca w GF pojawił się problem.
Wczoraj po odpaleniu z rana zapaliły się jednocześnie kontrolka ABS-u i kontrolka hamulca.
Płynu w zbiorniczku hamulcowym max, bezpiecznik od ABS- ok, klocki niedawno co wymieniane.
Jutro sprawdzę kody błędów od ABS, ale intryguje mnie ta kontrolka od hamulca.
Ktoś miał podobny przypadek?
BTW. ktoś ma może opisy błędów lub manuala do GF w PDF-ie?
pozdrawiam
pracoholik
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2008, 00:31
Posty: 1634 (0/5)
Skąd: Włocławek
Auto: Chrysler Sebring '01 2.7V6

Postprzez brat » 28 lip 2011, 21:08

Z tego co się orientuję, zamienniki są do 323 (ale pasują do 626, sam do swojej takiego włożyłem i wszystko działa ok). Oryginały są od 626 i dlatego droższe ;)

SIwus – kody błędów są na forum. Manuala mam, ale mógłbym Ci udostępnić dopiero w przyszłym tygodniu, jak wrócę z urlopu.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lip 2011, 14:15
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 GF 2.0 B/LPG 16V 98r.

Postprzez DieselFan » 29 lip 2011, 20:42

witajcie w naszej bajce ;)
mnie też od jakiegoś czasu świeci abs+ręczny. kiedyś tak już miałem i komputer odczytał awarię prawego tylnego czujnika prędkości koła. wymieniony na używkę i gra. tym razem,niestety,komp nie chciał nic odczytać. jednak po włożeniu wtyczki w gniazdo diagnostyczne kontrolka abs zaczęła migać (coś się chyba zmostkowało w gnieździe-wcześniej świeciła ciągłym światłem,nie migała). sczytałem błyski i wyszło mi 1 długi,4 krótkie,4 długie,8 krótkich. czy wymigało dwa kody? 14 by pasowało-awaria czujnika tylnego lewego. ale 48? co to za kod? będę wdzięczny za pomoc :)
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2007, 14:37
Posty: 97
Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme

Postprzez skorik » 30 lip 2011, 04:16

Przecież kilka postów wyżej masz odpowiedź:
brat napisał(a):48 – lewy tył czujnik prędkości/obrotów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2011, 23:10
Posty: 44
Skąd: Toruń
Auto: szara Mazda 6 kombi, 2.0 benzyna

Postprzez tadziomaru1 » 30 lip 2011, 20:30

skorik napisał(a):Przecież kilka postów wyżej masz odpowiedź:
brat napisał(a):48 – lewy tył czujnik prędkości/obrotów

Oto logika faktów <spoko> Nowy człowiek na forum i umie czytać a nie tylko tworzyć nowe wątki i zadawać pytania.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez smasherbit » 30 lip 2011, 22:38

MOBY napisał(a):Bądz tak dobry i podaj nazwe tego kabla do kompa bym mógł podłączyć Mazde 626 2000r

Hejka, długo mnienie było. Rodzinka, praca itp. Co do kabla to kupiłem na angielskim e-bayu, sprawdzałem tez w nissanie almerze z 2000roku i działa. Ale według mnie to najważniejsze jest oprogramowne.
Ja używałem wielu ale teraz używam scan xl professional... z dodatkami do mazdy. Lepszego do tej pory nie używałem. Jak coś to daj znać na priv.

Może to offtopic ale ja jeszcze raz chciałem zuważyć ze by się przydał dział download tylko dla forumowiczów. Wiecie takie miejce gdzie byśmy mogli nagrywać i ściągać manuale, oprogramowanie itp. do naszych mazd. Co wy na to?
Only japanise technik...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:23
Posty: 132 (0/1)
Skąd: New Rossington
Auto: Mazda 626 2.0 2002 benzyna/lpg "anglik"

Postprzez DieselFan » 31 lip 2011, 00:43

smasherbit napisał(a):Może to offtopic ale ja jeszcze raz chciałem zuważyć ze by się przydał dział download tylko dla forumowiczów. Wiecie takie miejce gdzie byśmy mogli nagrywać i ściągać manuale, oprogramowanie itp. do naszych mazd. Co wy na to?

jestem jak najbardziej za :)
anyone else? :)
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2007, 14:37
Posty: 97
Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6