Pompa wtryskowa RF2A czyli gdzie diabeł nie może,tam Tadziola pośle :)
właśnie po to sa te przerwy aby komp wiedział w jakim jest pompa położeniu.
Witam, podoba mi się ten wątek i chciałbym coś zasugerować, uważam że to może troche rozjaśnić, te sygnały z koronki w pompie są po to, aby dokładniej PCM mógł zadać moment wtrysku dla każdego cylindra poprzez odpowiednie wysterowanie zaworu. Myślę, że wazne sa wlasnie małe przerwy a nie 4 "większe" [img]http://img41.imageshack.us/img41/2579/krtkiesygnay.jpg[/img]. dopiero się zagłebiam w temat wiec prosze o sprostowanie jeśli się myle
-
mikolaj1122
barszczu napisał(a):Czy w pompie wtryskowej są jakieś filtry (filterki, sitka)
Są – sitka.
Ja się do tego nie dotykam, część osób sobie czyści. Uzywam chemi FORTE ADFC do odczyszczania układu wtryskowego i zmieniam filtr co 10.000km więc jest czysto..
Szczegóły –> odsyłam do poradnika
Riki napisał(a):Ja się do tego nie dotykam, część osób sobie czyści. Uzywam chemi FORTE ADFC do odczyszczania układu wtryskowego i zmieniam filtr co 10.000km więc jest czysto..
filtry/sitka są trzy:
na samym wejściu paliwa do pompy,na zaworze FSO i ostatni w zaworze nadmiarowym,regulującym ciśnienie wstępne w pompie.
ten ostatni filtr "łapie" wszystkie nieczystości pochodzące z wnętrza pompy i chemia nie za bardzo da radę go odczyścić.
przy wymianie filtra co 10 000km wiecej nieczystości sie dostanie do ukladu niz gdyby go nie wymieniac, takie jest moje zdanie, a co do czyszczenia sitek przy zaworach w pompie to chyba az zbytnia nadgorliwosc
-
mikolaj1122
mikolaj1122 napisał(a):przy wymianie filtra co 10 000km wiecej nieczystości sie dostanie do ukladu niz gdyby go nie wymieniac, takie jest moje zdanie, a co do czyszczenia sitek przy zaworach w pompie to chyba az zbytnia nadgorliwosc
A to ciekawa teoria, szczególnie na zimę
Jasiu19 napisał(a):A ja mam takie pytanieczego autor wątku użył do czyszczenia ukochanej pompy ?
czystego ON,gorącej wody i sprężonego powietrza.
oczywiście za wyjątkiem TCV,SCV i FSO
Witam!
Mam takim problem w moim aucie 626 2.0 ditd ciągle ten sam błąd 0216 i auto wkręca się max do 3-3,5tys i przerywa ,dymi jak .............obr po chwili wywala kontrolkę silnika i auto kompletnie nie jedzie ,wymienione sterownik silnika ,filtr paliwa ,zawór tcv podmieniany ,w końcu wyrwałem pompę wtryskową
mam pytanie odkręciłem na dole pompy zaślepki ,tam gdzie jest sprężyna i tłoczek przestawiacza kąta wtrysku ,powinien się poruszac lekko bez oporu ? W mojej pompie żeby go ruszyc to trzeba użyc naprawdę dużej siły ....proszę o podpowiedz bo już wyc się chce 
Mam takim problem w moim aucie 626 2.0 ditd ciągle ten sam błąd 0216 i auto wkręca się max do 3-3,5tys i przerywa ,dymi jak .............obr po chwili wywala kontrolkę silnika i auto kompletnie nie jedzie ,wymienione sterownik silnika ,filtr paliwa ,zawór tcv podmieniany ,w końcu wyrwałem pompę wtryskową


- Od: 29 lut 2012, 16:41
- Posty: 5
maybach29 napisał(a):W mojej pompie żeby go ruszyc to trzeba użyc naprawdę dużej siły
i prawidłowo.
maybach29 napisał(a):proszę o podpowiedz bo już wyc się chce
nie wyj,tylko sprawdź filtr w pompie wtryskowej na wejściu paliwa.jest dosyć głęboko i nie widać go dokładnie,ale po objawach stawiam na jego solidne zasyfienie.
0216 to Injection Timing Control Circuit Malfunction
jeśli TCV był wymieniony to albo przestawiacz w syfie cały albo zbyt małe ciśnienie wewnątrz pompy co zauważył Tadziol karząc sprawdzić sitko na wejściu. Na pewno coś nie tak z kątem wtrysku, wynika z tego że jest bardzo opóźniony dlatego nie wkręca się na obroty i dymi zapewne na biało-niebiesko.
Mam racje Tadziol?
jeśli TCV był wymieniony to albo przestawiacz w syfie cały albo zbyt małe ciśnienie wewnątrz pompy co zauważył Tadziol karząc sprawdzić sitko na wejściu. Na pewno coś nie tak z kątem wtrysku, wynika z tego że jest bardzo opóźniony dlatego nie wkręca się na obroty i dymi zapewne na biało-niebiesko.
Mam racje Tadziol?
tadziol napisał(a):kandydujesz na mojego asystenta
upewniam się pytając kogoś kto ma praktyczną wiedzę na ten temat
A ja mam fajne pytanko
czy jeśli dali byśmy pompę przepływową przed pompą wtryskową to mogło by to zachwiać regulacją czasu wtrysku z powodu za wysokiego ciśnienia wewnątrz pompy?
czy jeśli dali byśmy pompę przepływową przed pompą wtryskową to mogło by to zachwiać regulacją czasu wtrysku z powodu za wysokiego ciśnienia wewnątrz pompy?
kamil_111 napisał(a):Raczej nie da się wytworzyć wyższego ciśnienia w pompie gdyż zaworek na powrocie ustala to ciśnienie i po prostu nadmiar paliwa poleci powrotem a ciśnienie nie wzrośnie (tak mi się wydaje).
do jakiegoś momentu masz rację bo zawór upuści paliwo problem może być gdy i on nie wyrobi i właśnie co wtedy.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6