Regulacja zaworów

Postprzez IVM » 6 maja 2006, 21:30

Czy ktos wie moze na ile milimetra powinny być wyregulowane zawory w modelu 2.0 DiTD 99' 0,25mm czy 0,30mm ????
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2006, 17:36
Posty: 37
Skąd: wwa
Auto: 626 99' 2.0 DiTD

Postprzez IVM » 6 maja 2006, 21:34

A i jeszcze przy okazji się zapytam o napinacz rozrządu. Bo nowy ma taką zawleczkę żeby w tym napinaczu taki bolec nie wyszedł i może wiecie w którym momencie powinno się wyjąć tą zawleczkę w czasie zakładania rozrządu. Czy jak się wyciągnie zawleczkę to bolec sam się odpowiednio nastawi??
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2006, 17:36
Posty: 37
Skąd: wwa
Auto: 626 99' 2.0 DiTD

Postprzez xANDy » 6 maja 2006, 22:31

Ustawienia zaworów dokonuje się oczywiście na zimno i w/g katalogu to:
wlotowe: 0,12-0,18 mm
wylotowe 0,32-0,38 mm

Zawleczkę ściąga się po zamontowaniu – jako ostatnią rzecz – wtedy sam się "rozciąga" do wymaganego wymiaru.

Jeśli napisałem coś źle – niech Jaksa poprawi (ja w końcu jestem tylko księdzem).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez magicadm » 6 maja 2006, 22:39

xANDy napisał(a):wlotowe: 0,12-0,18 mm
wylotowe 0,32-0,38 mm

Nigdy nie widziałem szczelinomierza o grubości blaszki 0.12 lub 0.18mm – są takie??? Ja bym tu użył 0.15mm.
Wartości luzu oczywiście nie neguję.

xANDy napisał(a):Zawleczkę ściąga się po zamontowaniu – jako ostatnią rzecz – wtedy sam się "rozciąga" do wymaganego wymiaru.

Dokładnie – po ustawieniu kół i paska – wyciągnięcie zawleczki to ostatni krok.
xANDy napisał(a):ja w końcu jestem tylko księdzem)

Który sam naprawia swoje autko :D
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez IVM » 6 maja 2006, 23:21

Dzięki chłopy!!!!!!!! Normalnie nie wiem co bym zrobił bez takich inf. Trzba się chyba ustawić na jakiś zlot mazdek, małe piwko czy co innego (bezalkoholowego) :))))))))
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2006, 17:36
Posty: 37
Skąd: wwa
Auto: 626 99' 2.0 DiTD

Postprzez IVM » 6 maja 2006, 23:32

a jeszcze jedno. Orientujecię się ile kosztuje wymiana rozrządu u Jaksy albo w innym renomowanym servisie???
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2006, 17:36
Posty: 37
Skąd: wwa
Auto: 626 99' 2.0 DiTD

Postprzez Green Hornet » 6 maja 2006, 23:48

W Auto 2000 na Dęblińskiej razem z wymianą napinacza hydraulicznego 2125pln
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 maja 2006, 11:18
Posty: 14 (0/1)

Postprzez Jaksa » 7 maja 2006, 00:50

Green Hornet napisał(a):na Dęblińskiej razem z wymianą napinacza hydraulicznego 2125pln
U nas ok 1500.

P.S. Z tymi luzami cos nie tak , nie pamiętam ale sprawdze i podam w poniedziałek.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez xANDy » 7 maja 2006, 15:23

xANDy napisał(a):Jeśli napisałem coś źle – niech Jaksa poprawi (ja w końcu jestem tylko księdzem).

Jaksa napisał(a):Z tymi luzami cos nie tak

Miałeś się wcześniej odezwać.... <lol>
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Jaksa » 7 maja 2006, 15:45

xANDy napisał(a):Miałeś się wcześniej odezwać
Mam teraz wolne , wszystkich danych regulacyjnych nie mam w głowie , jak komuś naprawdę zalezy niech poczeka ,jutro sprawdze w ksiązce i napisze.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez IVM » 7 maja 2006, 17:05

hmm...... no to będe musiał poczekać w takim razie bo dzisiaj miałem już ustawiać rozrząd itd. ale w sumie w niedziele to nie ma co kombincować zwłaszcza jak to nie są te regulacje.
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2006, 17:36
Posty: 37
Skąd: wwa
Auto: 626 99' 2.0 DiTD

Postprzez IVM » 7 maja 2006, 17:08

A czy wałek rozrządu może być dokręcowny szczękami trzymającymi na 9 kg?? I wogóle zna koś parametry dokręcania wałka i innych rzeczy przy rozrządzie??
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2006, 17:36
Posty: 37
Skąd: wwa
Auto: 626 99' 2.0 DiTD

Postprzez Jaksa » 7 maja 2006, 22:46

IVM napisał(a):A czy wałek rozrządu może być dokręcowny szczękami trzymającymi na 9 kg
Obawiam się ze ten moment wyrwie szpilki z mocowania <lol> W silnikach benzynowych na tyle dokręca sie głowice :]
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez IVM » 8 maja 2006, 11:46

no nic a czy te dane apropo regulacji zaworów są w końcu dobre czy nie??
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2006, 17:36
Posty: 37
Skąd: wwa
Auto: 626 99' 2.0 DiTD

Postprzez magicadm » 8 maja 2006, 12:31

IVM napisał(a):no nic a czy te dane apropo regulacji zaworów są w końcu dobre czy nie??


Moim zdaniem (wg moich danych) są ok, ale zapewne czekasz na odpowiedź Jaksy
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Jaksa » 8 maja 2006, 12:53

magicadm napisał(a):Moim zdaniem (wg moich danych) są ok
Dokładnie wygląda to tak .... 0,15 ssące oraz 0,35 wydechy czyli mieliscie racje ale z dokręceniem wałka to przegięcie .....dokrec na 3kg.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez IVM » 8 maja 2006, 12:56

właśnie wcześniej napisał że ma sprawdzić czy potwierdzić, ale narazie mi się nie śpieszy albo dziś wieczorem będe w warsztacie albo jutro w razie czego ustawie tak jak wcześniej napisaliście.
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2006, 17:36
Posty: 37
Skąd: wwa
Auto: 626 99' 2.0 DiTD

Postprzez IVM » 8 maja 2006, 12:58

o dzięki Jaksa nie zauważyłem ostatniego posta
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2006, 17:36
Posty: 37
Skąd: wwa
Auto: 626 99' 2.0 DiTD

Postprzez magicadm » 8 maja 2006, 14:42

Jaksa napisał(a):na 3kg.

Czy to jest to samo co ~ 30Nm ?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez xANDy » 8 maja 2006, 16:20

mniej więcej (nie będziemy się bili o ułamki)....
Fizycznie nie a praktycznie tak.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6