Wariacje po wymianie uszczelki przepustnicy 1,8 FP 626 gw

Postprzez Robek » 13 lis 2014, 00:26

Witam. Po wymianie uszczelki przepustnicy i złożeniu wszystkiego w aucie wyskakuje kontrolka TCS OFF oraz ta wyżej TCS na desce rozdzielczej, ponadto ruszanie z miejsca łączy się z ostrym szarpaniem silnika, które po lekkim rozpędzeniu sie i zwiekszaniu obrotów ustępuje a świecące kontrolki TCS gasną <co?> .
Przy dojeżdżaniu do kolejnych świateł gdy obroty spadają i zejdą poniżej 2 tyś kontrolki TCS znów się zapalają a ruszeniu spod świateł znowu towarzyszą wariacje silnikowe i tak w kółko macieju. Uszelkę wymieniałem bo był problem z obrotami na postoju i słabym przyśpieszeniem. Jeżeli ktoś ma jakieś pomysły to proszę o poradę . Nie jestem obeznany w temacie, ale starałem się wszystko poskładać tak jak było przed. Co prawda nie czyściłem przy okazji samej przepustnicy czy też przepływomierza z powodu braku czasu ale za to przesmarowałem gniazda wszystkich kostek .
Z góry dziekuję za każdą radę
Początkujący
 
Od: 6 gru 2013, 09:30
Posty: 13
Auto: 626 GW 1.8 90 KM 1999r

Postprzez grzech_z » 13 lis 2014, 09:42

Robek napisał(a): z powodu braku czasu ale za to przesmarowałem gniazda wszystkich kostek .
Z góry dziekuję za każdą radę


Czym je smarowałeś? Ciężko coś poradzić bo coś z braku czasu Ci umknęło:) Przejrzyj jeszcze raz te kostki które smarowałeś może coś nie dopiąłeś albo smarowidło zwiera.
Możesz zresetować ECU to nigdy nie szkodzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez Robek » 13 lis 2014, 21:40

to był smar w sprayu do kostek elektrycznych, w sumie to sie nawet nawet nie zastanowiłem, że mógłby spowodować zwarcie <co?> , w sobote sie zabiore za Ecu i może coś sie uda , chociaż musze przyznać iż pomimo tych dolegliwości po wymianie uszczelki ustąpiły falowania <glupek2> .
Początkujący
 
Od: 6 gru 2013, 09:30
Posty: 13
Auto: 626 GW 1.8 90 KM 1999r

Postprzez Robek » 15 lis 2014, 18:53

Witam ponownie :) , Zwracam sie z prośbą o pomoc w ustaleniu kodu błędu. W związku z moim problemem dzisiaj zrobiłem zworkę GND TBS w celu odczytania błędu. Wydaje mi się że chodzi o kod 28 ale nie jestem pewien. W związku z tym prośba o Wasze opinie , Z góry dziekuję za każe sugestie <spoko>
Link do filmu https://www.youtube.com/watch?v=PFTQZ3I ... e=youtu.be
Początkujący
 
Od: 6 gru 2013, 09:30
Posty: 13
Auto: 626 GW 1.8 90 KM 1999r

Postprzez PeKa » 15 lis 2014, 19:14

82: Engine control system. Torque reduction request signal line

Send by Taptalk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez Robek » 15 lis 2014, 21:47

Dzięki kolego. Czy ktoś spotkał się już z takim błędem przy takich objawach ? Może macie jakieś propozycje co dalej począć z tym tematem <co?>
Początkujący
 
Od: 6 gru 2013, 09:30
Posty: 13
Auto: 626 GW 1.8 90 KM 1999r

Postprzez PeKa » 15 lis 2014, 22:31

Wychodzi na to, ze babol jest w ukladzie TCS. Tutaj namiastka info viewtopic.php?t=76455

Send by Taptalk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez wedkarz85 » 15 lis 2014, 22:43

witam czy przypadkiem nie ruszałeś potencjometra przepustnicy
albo śruby na zderzaku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2011, 18:27
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: mazda 5 2.0 cr '06

Postprzez Robek » 17 lis 2014, 16:05

Wędkarz85, przepustnice w sumie ruszałem, a dokładniej to zauważyłem po jej wyjęciu, że pod światłem widać jakby nie była do końca domknięta, więc ją troszke ,,domknąłem'' . wydawało mi sie że to może być też przyczyna falujących obrotów. Myślicie, że to może być przyczyna błedu TCS ??
Początkujący
 
Od: 6 gru 2013, 09:30
Posty: 13
Auto: 626 GW 1.8 90 KM 1999r

Postprzez wedkarz85 » 17 lis 2014, 17:23

nie może być zamknięta zrób tak jak było
później wyjmij zawór iac (silnik krokowy) grzybek namocz w odrdzewiaczu nafcie dokładnie go wyczyść zmień oring podam wymiar 28mm średnica 1,5 grubość
po każdej ingerenci skasuj pamięć i na wolnych obrotach do pełnego nagrzania
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2011, 18:27
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: mazda 5 2.0 cr '06

Postprzez Robek » 17 lis 2014, 21:03

Problem rozwiązany, nie powinienem ruszać tzn domykać przepustnicy. Zrobiłem tak jak wedkarz85 poradził i wszystko wróciło do normy. Dzięki szczególne dla kolegi wedkarz85 oraz innym za porady i zainteresowanie.
Pozdrawiam
TEMAT DO ZAMKNIĘCIA
Początkujący
 
Od: 6 gru 2013, 09:30
Posty: 13
Auto: 626 GW 1.8 90 KM 1999r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6