Wymiana kierownicy w GH 1.8i Comfort na kierownicę multifunkcyjną (radio+tempomat)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez rewiblack » 4 kwi 2014, 18:49

We wtyczce instalacji elektrycznej są 4 przewody. W czujniku tylko 2 złącza.

Może ktoś podać numer czujnika do auta z tempomatem?
Ten jest OK? http://allegro.pl/czujnik-pedalu-hamulca-stop-oryginal-mazda-2-3-5-6-i4111502183.html


Nie mogłem się doczekać odpowiedzi i zakupiłem czujnik z linka.
Mam dobre przeczucie, że się uda. Co prawda w internecie nigdzie nie można znaleźć potwierdzenia, że się da, albo że ktoś to robił, ale myślę, że to wynika z bardzo małej liczby M6 bez tempomatu jako elementu wyposażenia.


Poniżej, w załączniku mój czujnik
Załączniki
DSC_0026.jpg
DSC_0027.jpg
Ostatnio edytowano 4 kwi 2014, 19:27 przez rewiblack, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2014, 22:29
Posty: 23 (0/3)
Auto: Mazda 6 GH 2.0D 2010

Postprzez Wojtek » 4 kwi 2014, 19:13

BP4K – ten jest do auta bez tempomatu <nie>

Szukaj takiego: BN7N-66-490
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez rewiblack » 4 kwi 2014, 19:16

Wojtek napisał(a):BP4K – ten jest do auta bez tempomatu <nie>

Szukaj takiego: BN7N-66-490



BN7N-66-490-Czyli dokładnie taki jak w linku z alledrogo.


Nadzieje na tempomat są- przynajmniej do poniedziałku <glupek2>

A teraz jeszcze chciałbym powalczyć z komputerem pokładowym
https://www.youtube.com/watch?v=WdvMZZUGhVk
Ostatnio edytowano 4 kwi 2014, 19:35 przez rewiblack, łącznie edytowano 3 razy
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2014, 22:29
Posty: 23 (0/3)
Auto: Mazda 6 GH 2.0D 2010

Postprzez Wojtek » 4 kwi 2014, 19:23

podpowiedz ;)

poprawny:

wlacznik tempomat.jpg


schemat elektryczny:

wlacznik tempamat1.jpg


porównanie oby włączników:

dwa wlaczniki hamulca.jpg
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez rewiblack » 5 kwi 2014, 16:09

Tak wygląda moja wtyczka do czujnika.
Zdjęcie wyszło trochę lipne.


Do poniedziałku jestem pełen wiary w tempomat w M6 Comfort
Załączniki
DSC_0030.jpg
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2014, 22:29
Posty: 23 (0/3)
Auto: Mazda 6 GH 2.0D 2010

Postprzez Wojtek » 5 kwi 2014, 16:28

hejka,
czy możesz oznaczyć kolory kabli we wtyczce?
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez rewiblack » 8 kwi 2014, 10:15

tempo.jpg

Kolory się zgadzają z tym co tu jest.


Niestety po zamontowaniu czujnika do aut z tempomatem nadal nie działa. Jest tak samo jak wcześniej.



Test zegarów:
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2014, 22:29
Posty: 23 (0/3)
Auto: Mazda 6 GH 2.0D 2010

Postprzez Wojtek » 8 kwi 2014, 17:11

Czy sprawdzałeś włącznik stopu?

Pomierz oba włączniki (stary i nowy) i napisz mi gdzie ma jakie styki...
ale dokładnie... :)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Paweł » 8 kwi 2014, 17:21

Czy nie trzeba tego przypadkiem włączyć MDS-em w konfiguracji samochodu?
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/946)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez rewiblack » 8 kwi 2014, 18:03



Takie rzeczy FORSCANIE pokazuje więc fizyczne połączenie z guzikami jest
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2014, 22:29
Posty: 23 (0/3)
Auto: Mazda 6 GH 2.0D 2010

Postprzez Wojtek » 8 kwi 2014, 18:15

przeciez już ustaliliśmy, że połączanie przycisków istnieje... <głaszcze>
dasz radę to zrobić?
Wojtek napisał(a):Pomierz oba włączniki (stary i nowy) i napisz mi gdzie ma jakie styki...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez rewiblack » 8 kwi 2014, 19:03

Wojtek napisał(a):przeciez już ustaliliśmy, że połączanie przycisków istnieje... <głaszcze>
dasz radę to zrobić?
Wojtek napisał(a):Pomierz oba włączniki (stary i nowy) i napisz mi gdzie ma jakie styki...



O to chodziło? :D
Załączniki
POMIAR2.jpg
POMIAR1.jpg
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2014, 22:29
Posty: 23 (0/3)
Auto: Mazda 6 GH 2.0D 2010

Postprzez Wojtek » 8 kwi 2014, 19:19

yyyy... prawie :)

Sprawdź oba przy odpiętej wtyczce:
– przejścia (zwarcia) pomiędzy stykami w stanie spoczynku i po wciśnięciu...

– we wtyczce (nie podłączonej) sprawdź napięcia względem masy auta...
na których jest podane napięcie? I jakiej jest wielkości?
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez rewiblack » 8 kwi 2014, 19:35

Szukam w googlach jak pomierzyć resztę :D
Tymczasem na odpiętej wtyczce
Załączniki
POMIAR2.jpg
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2014, 22:29
Posty: 23 (0/3)
Auto: Mazda 6 GH 2.0D 2010

Postprzez Wojtek » 8 kwi 2014, 19:44

To są włączniki lub wyłączniki

czyli jak podłączysz pierwszą końcwkę Ohmomierza do styku, to drugą końcówką szukaj sygnału na pozostałych stykach... Jak znajdziesz takie połączenie, to zapisz pomiędzy którymi stykami wystąpiło...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez rewiblack » 8 kwi 2014, 20:00

W czujniki do aut bez tempomatu:

1-4 PIN
wciśnięty trzpien/nie wciśnięty
0------------1

W czujniki do aut z tempomatem:

1-4 Pin
wciśnięty trzpien/nie wciśnięty
0-----------1

2-3 pin
wciśnięty trzpien/nie wciśnięty
1------------ 0




Z tego co się zorientowałem to na zółto czarnym przewodzie powinno pojawić się napiecie
Ostatnio edytowano 8 kwi 2014, 22:42 przez rewiblack, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2014, 22:29
Posty: 23 (0/3)
Auto: Mazda 6 GH 2.0D 2010

Postprzez Wojtek » 8 kwi 2014, 21:15

yyy źle... cos źle opisałeś...
Proszę sprawdź jeszcze raz...

Oznacz:
– 0 – gdy jest przerwa
– 1 – gdy jest przejście (są połączone)

Dopisano 8 kwi 2014, o 20:14:

oki załapałem... <glupek2>
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez rewiblack » 8 kwi 2014, 21:55

Zmierzyłem drugi raz i wychodzi mi, że na drugim pinie jest prąd na rozłączonej wtyczce. Po podłączeniu ginie i pojawia się znów dopiero po naciśnięciu hamulca.... wtf? Możliwe jest takie coś w ogóle?


Zgodnie z logiką wydaje mi się, że na drugim pinie zawsze powinien być prąd, i gdy hamulec nie jest wciśnięty a tym samym trzpień czujnika jest wciśnięty powinien przekazywać prąd na 3 pin...
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2014, 22:29
Posty: 23 (0/3)
Auto: Mazda 6 GH 2.0D 2010

Postprzez Wojtek » 8 kwi 2014, 22:13

Czy możesz zmierzyć Ohmomierzem na odłączonej wtyczce pin nr 3 do masy? Czy tam jest zwarcie?
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez rewiblack » 8 kwi 2014, 22:20

Wojtek napisał(a):Czy możesz zmierzyć Ohmomierzem na odłączonej wtyczce pin nr 3 do masy? Czy tam jest zwarcie?



Tak, na omomierzu zeruje się wartość, więc wychodzi na to ,że jest zwarcie, tak?


Omomierz również wskazuje 0 gdy łącze piny 2 i 3 w czujniku i naciskam trzpień. Na nienaciśnietym pokazuje 1
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2014, 22:29
Posty: 23 (0/3)
Auto: Mazda 6 GH 2.0D 2010

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6