świecąca kontrolka silnika po próbie rozruchu kablami

Postprzez zico » 6 kwi 2013, 21:26

Witam,
Próbowałem właśnie odpalić drugie auto za pomocą kabli (czerwony do czerwonego, czarny do masy) z aku Mazdy, a gdy chowałem już Mazdę do garażu zapaliła się żółta kontrolka silnika. W czym problem?
Swoją drogą drugiego auta nie udało się odpalić, mimo że lampka wewnętrzna i światła (ledwo bo ledwo) świeciły, a rozrusznik nawet nie drgnął. Samochód co prawda stał parę tygodni nie używany na mrozie ale czyżby nagle rozrusznik odmówił posłuszeństwa?
Czy coś źle zrobiłem?
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2012, 00:29
Posty: 84
Auto: Mazda 6: 2.0 Pb 2005 FL
:D

Postprzez misiek89 » 6 kwi 2013, 21:46

U siebie sprawdź błędy jak kontrolka nie zniknie, co do drugiego auta jak światła ledwo świeciły to rozrusznik na pewno niedrganie, trzeba chwile podładować go inaczej dupa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez zico » 6 kwi 2013, 22:47

trzeba chwile podładować go

tzn. na połączonych kablami akumulatorach Mazda powinna pochodzić chwile na odpalonym silniku i powinno dać radę? Kilka minut czy więcej czasu potrzeba?
Czy czarny kabel w aucie niesprawnym może być podłączony do karoserii?

A jeśli chodzi o kontrolkę to czy może to być spowodowane tym podpinaniem akumulatorów? Wcześniej się nie paliła.
Wyczytałem w manualu, że powodem może być również mały zapas paliwa, u mnie jest wskazówka przy "0" ale lampka rezerwy ledwo co się zapaliła.
Na ile powinienem zachować ostrożność w jeździe z zapaloną tą kontrolką (tzn. czy od razu lecieć do mechanika czy mogę pojeździć trochę, żeby sprawdzić czy nie zgaśnie)?
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2012, 00:29
Posty: 84
Auto: Mazda 6: 2.0 Pb 2005 FL
:D

Postprzez misiek89 » 7 kwi 2013, 00:28

Podpinasz kable odpalasz swój silnik niech podładuje tą minute i biorca niech próbuje odpalić jak odpali to wtedy szybko odpinasz klemy pierwszy minus jak nie odpali to podładuj dłużej .
Tak może być podłączony do masy(karoserii)

Co do kontrolki obstawiam ,że odłączenie akumulatora i odpalenie jakiegoś odbiornika prądu na minute pomoże , zatankuj jak dalej nie zniknie to wtedy trzeba podpiąć pod kompa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez zico » 7 kwi 2013, 14:18

Później podjadę zatankować to sprawdzę,

Całkiem możliwe ze przy probie wskrzeszenia aku drugiego auta klemy zostały
podłączone plus do plusa a minus do minusa (zamiast do masy). czy to mogło
być powodem zapalenia kontrolki silnika? czy mogą być tego jakieś
poważniejsze konsekwencje?
co do odłączenia akumulatora to czy muszę odkręcić oba zaciski? wystarczy na moment czy odczekać dłużej?
coś mi się obiło o uszy ze później będę musiał zaprogramować sterowanie
szybami, czy jeszcze coś? czy będzie potrzebny kod do oryginalnego radia?
dzięki z góry za pomoc.
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2012, 00:29
Posty: 84
Auto: Mazda 6: 2.0 Pb 2005 FL
:D

Postprzez misiek89 » 7 kwi 2013, 15:35

zico napisał(a):Całkiem możliwe ze przy probie wskrzeszenia aku drugiego auta klemy zostały
podłączone plus do plusa a minus do minusa (zamiast do masy). czy to mogło
być powodem zapalenia kontrolki silnika? czy mogą być tego jakieś
poważniejsze konsekwencje?

– nie nie ma to znaczenia jak dasz kabel czy minus minus czy do masy nie raczej nie powinno mieć to wpływu na błąd chyba że jakieś zwarcie sie zrobiło, zatankujesz jak nie zniknie to reset jak nie podziała to trzeba pod kompa
zico napisał(a):co do odłączenia akumulatora to czy muszę odkręcić oba zaciski? wystarczy na moment czy odczekać dłużej?

klemę z minusa ściągasz i wyciskasz pedał hamulca przez te 30 s i powinno wykasować wszystko potem tylko trzeba skalibrować szybki i jak ustawił ci ktoś kod do radia albo ty sam to trzeba go będzie wpisać oryginalnie radio nie jest zakodowane
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez zico » 7 kwi 2013, 20:52

ok, więc misiek89 zrobiłem tak jak napisałeś – odłączyłem akumulator na pół minuty i kontrolka zgasła (wcześniej zatankowałem i nie pomogło). Czym w ogóle było spowodowane to, że się zapaliła? Czy miało to związek z podpinaniem drugiego aku? Czy powinienem posprawdzać błędy – tzn. czy może być coś nie tak?

Mam teraz problem z zaprogramowaniem szyb – nie działa funkcja automatycznego otwierania/zamykania. Próbowałem zgodnie z instrukcją czyli: kluczyk ON, 2 razy wduszenie przycisku, 2 razy pociągnięcie przycisku, OFF, i znów to samo na ON – nie pomogło:(
Dodatkowo nie wiem jak zaprogramować pozostałe 3 szyby – w ogóle nie reagują a w instrukcji nic nie znalazłem.

Co do drugiego auta to niestety po kolejnej próbie znowu ani drgnął. W Mazdzie przytrzymałem 5min na 2000 obrotów ale nie pomogło:( Czy ja w ogóle dobrze podpinam kable?
Poniżej foto akumulatora biorcy, obstawiam, że prawy zacisk to plus, mylę się?
Pozdrawiam
Załączniki
DSC00085.JPG
aku biorcy
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2012, 00:29
Posty: 84
Auto: Mazda 6: 2.0 Pb 2005 FL
:D

Postprzez misiek89 » 7 kwi 2013, 22:38

To co widać to masakra jakaś gdzie tam sa bieguny? szyby ja włączam na on i daje szybki w górę przez parę sekund i działają jak fabryka chciał, co do błędów jak nie zanotujesz nic nie pokojącego jeździj spokojnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez sony1966 » 7 kwi 2013, 23:14

]
zico napisał(a):ok, więc misiek89 zrobiłem tak jak napisałeś – odłączyłem akumulator na pół minuty i kontrolka zgasła (wcześniej zatankowałem i nie pomogło). Czym w ogóle było spowodowane to, że się zapaliła? Czy miało to związek z podpinaniem drugiego aku? Czy powinienem posprawdzać błędy – tzn. czy może być coś nie tak?

Mam teraz problem z zaprogramowaniem szyb – nie działa funkcja automatycznego otwierania/zamykania. Próbowałem zgodnie z instrukcją czyli: kluczyk ON, 2 razy wduszenie przycisku, 2 razy pociągnięcie przycisku, OFF, i znów to samo na ON – nie pomogło:(
Dodatkowo nie wiem jak zaprogramować pozostałe 3 szyby – w ogóle nie reagują a w instrukcji nic nie znalazłem.



Programowanie szyb jest bardzo proste , wystarczy każdą szybę zamykając przytrzymać 5 sek. otwierając przytrzymać 5 sek. i tak każdą szyby ale przełącznikami na każdych drzwiach osobno (nie panelem na drzwiach kierowcy . Jest o tym wątek wystarczy poszukać
Początkujący
 
Od: 20 sie 2012, 13:34
Posty: 25
Skąd: Ostrów wlkp
Auto: mazda 6 2006r 2,0 benz

Postprzez zico » 8 kwi 2013, 17:54

ok szyby już działają:)
jedno pytanko – czy w zamykaniu szyb z pilota zawsze muszę trzymać do końca do całkowitego zamknięcia (nie ma opcji automatycznego zamykania)?

co do aku to poniżej dokładniejsze wycinki zdjęć. auto wciąż stoi i nie mam pomysłu jak do niego się zabrać:(
Załączniki
85_1.jpg
85_2.jpg
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2012, 00:29
Posty: 84
Auto: Mazda 6: 2.0 Pb 2005 FL
:D

Postprzez misiek89 » 8 kwi 2013, 18:00

Wyciągnij aku i naładuj prostownikiem i oczyść klemy i styki, ale coś mi się wydaje ,że ten aku to już trup
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez zico » 9 kwi 2013, 13:20

wyjąłem więc akumulator i podłączyłem do prostownika (foto poniżej).
Czy poza podpięciem plus do plusa i minus do minusa, wybraniem odpowiedniej wartości z tabelki dla mojego akumulatora (12V, 45Ah) i podłączeniu do sieci coś powinienem wykonać? Jakiś włącznik na prostowniku?

Czy po podpięciu do sieci coś powinno dziać się ze wskazówką na prostowniku? mi pokazuje 2A i nic się nie dzieje.
Jak długo ładować (o ile jest ładowany) akumulator?
Załączniki
DSC00088_2.jpg
DSC00086_2.jpg
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2012, 00:29
Posty: 84
Auto: Mazda 6: 2.0 Pb 2005 FL
:D

Postprzez misiek89 » 9 kwi 2013, 16:07

10h ładuj i do auta i ma śmigać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez zico » 9 kwi 2013, 16:43

a z tą wskazówką ma się coś dziać? po 3,5h ładowania stoi w miejscu i nic się nie ruszyła
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2012, 00:29
Posty: 84
Auto: Mazda 6: 2.0 Pb 2005 FL
:D

Postprzez bula6595 » 9 kwi 2013, 17:01

facet idz kup se akumulator skoro taki prostownik podaje tylko 2Amperki to idz po nową baterię.
prawidłowo prostownik powinien zaczać od 6-8 A a potem wartość powinna spadać aż do 0-1A wtedy bateria jest juz na ful naładowana. jesli taką ma wartość jak na djećiach to jest uszkodzony. u mnie prostowniki tak reagują i zawsze baterie są dobrze naładowane.
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pe­wien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2013, 19:09
Posty: 360 (0/1)
Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6