Wysokie spalanie – co może być przyczyną? – benz.

Postprzez bartusstw » 17 gru 2016, 12:22

a czy przy padniętym czujniku temp. powinno wywalać jakieś błędy ? czy przy padniętym czujniku temp. wskazania pracy mogą być prawidłowe ? mam dziwny problem z dużym spalaniem i pracą wentylatora – zdarzy się, że wentylatory układu chłodzenia załączają się przed osiągnięciem temp. roboczej...
Początkujący
 
Od: 25 paź 2015, 22:46
Posty: 28
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG1 PB 2.0 147 KM Sedan

Postprzez tqr_us » 17 gru 2016, 13:55

Jak masz nawiew ustawiony ,jak na szybe czolowa to norma z tym wentylatorem, bo to od klimy :P
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2016, 23:15
Posty: 249 (4/3)
Skąd: Islandia/kef.Podlasie
Auto: 2.3L AT MZR 07 Aspec

Postprzez bartusstw » 18 gru 2016, 02:21

nie za bardzo się na tym znam, ale czy nie powinno być wtedy stałe działanie wentylatorów? mi się włącza na 1-2 s, wylacza i zdarza sie tak kilka razy
Początkujący
 
Od: 25 paź 2015, 22:46
Posty: 28
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG1 PB 2.0 147 KM Sedan

Postprzez Mr_Bartek » 18 gru 2016, 03:33

Wyłącz klimatyzację i sam zobaczysz. :)
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez tqr_us » 18 gru 2016, 09:09

Zmien ustawienie nawiewu ,na 3 pozyciach szyba nogi ,pomiedzy i sama szyba, zawsze wlacza sie klima nawet jak jest wylaczona
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2016, 23:15
Posty: 249 (4/3)
Skąd: Islandia/kef.Podlasie
Auto: 2.3L AT MZR 07 Aspec

Postprzez szpasol » 18 gru 2016, 17:21

Czyli twierdzicie, że kiepskie odpalanie może nie łączyć się z wysokim spalaniem i mogą być jakieś dwa problemy?
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2016, 22:25
Posty: 28
Auto: Mazda 6. Sedan. 2002r. 2.3

Postprzez bartusstw » 18 gru 2016, 21:55

wykluczam raczej wentylator klimatyzacji, bo włącza się on czasami, sporadycznie. Ponawiam pytanie czy kopnięty czujnik temp. może mieć wpływ na podwyższone spalanie i jednocześnie nie wywalając błędów żadnych ?
Początkujący
 
Od: 25 paź 2015, 22:46
Posty: 28
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG1 PB 2.0 147 KM Sedan

Postprzez CLAU » 18 gru 2016, 22:08

Odepnij wtyczke od czujnika i sprawdz OBD czy pokazuje blad.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez szpasol » 19 gru 2016, 11:49

Gdzie jest w ogóle czujnik temp cieczy?
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2016, 22:25
Posty: 28
Auto: Mazda 6. Sedan. 2002r. 2.3

Postprzez DeviS » 19 gru 2016, 15:27

Jest ukryty za podstawa cewki zaplonowej ;)
Ostatnio edytowano 19 gru 2016, 17:10 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez Mr_Bartek » 20 gru 2016, 03:16

tqr_us, tak się dzieje tylko w amerykańskich modelach. W Europie mamy wolność wyboru i klima włączy się tylko kiedy sami ją włączymy. :D
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez szpasol » 1 sty 2017, 21:27

DeviS napisał(a):Jest ukryty za podstawa cewki zaplonowej ;)

Dojde tam jakoś łapskiem od przodu auta? Czy kanał?

Ogólnie zamówiłem ten czujnik. I zobacze czy to coś da, bo nie dość, że czasem ciężko pali to spalanie mam 14 litrów bez butowania... Masakra jakaś...

Słuchajcie. Wskazówka była w połowie skali czyli niby wsio ok i silnik ma 90 stopni. Ale w tym samym momencie na podpiętym kompie temp pokazywało ok 64 stopni? Tak byc powinno?
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2016, 22:25
Posty: 28
Auto: Mazda 6. Sedan. 2002r. 2.3

Postprzez Roman8 » 2 sty 2017, 11:42

Trochę mało. Ja miałem tez 75-80 st. i wymieniłem termostat. Pomogło.
Spalanie tez dzięki temu spadło.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2012, 13:08
Posty: 221 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY – Pb+LPG 2.0 – 2005 FL

Postprzez szpasol » 2 sty 2017, 23:48

Wydaje mi się, że obie rzeczy czyli wysokie spalanie i czasami ciężkie odpalanie mają ze sobą coś wspólnego...
Ale czy jeśli termostat jest walnięty to nie powinna wskazówka szaleć? U mnie czy to w mieści czy trasie jest ideał 90 stopni.

Będę wymieniał teraz pedał sprzęgła bo mocowanie pękło to wymienię czujnik temp cieczy...
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2016, 22:25
Posty: 28
Auto: Mazda 6. Sedan. 2002r. 2.3

Postprzez deadzik » 3 sty 2017, 01:58

Na podstawie samej wskazówki nie da się określić jaka jest rzeczywista temperatura, bo nie ma na niej żadnej skali/jednostek. Wskazówka z reguły jest w połowie, co nie znaczy, że termostat działa właściwie. U mnie też była na środku, w dodatku dość szybko, a podczas montażu LPG wyszło, że temp robocza to tylko 72-74C i termostat kwalifikował się do wymiany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2016, 23:33
Posty: 59 (4/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 6 GG 2.3L sedan '06

Postprzez szpasol » 3 sty 2017, 09:50

No super dzięki za odpowiedź to zajrzymy też w termostat.
Słuchajcie temp na dworze 0 stopni. Do roboty mam 6,5km. Z czego połowa obwodnica 70km/h. Czy auto powinno się nagrzać do 90 stopni? Mnie wychodzi po takiej trasie 2/3 skali mierząc do 90. Mnie wydaje się długo bo mondeo V6 mi się szybciej nagrzewalo. Chyba że się mylę i ten typ wolno się grzeje?
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2016, 22:25
Posty: 28
Auto: Mazda 6. Sedan. 2002r. 2.3

Postprzez maciejb » 3 sty 2017, 12:26

Nie sugerowałbym się wskazówką na desce rozdzielczej, też mam ją w połowie.
Po waszych komentarzach sam wczoraj sprawdziłem temp przez OBD i po 7 km jazdy, ok. 20 min miałem 72 stopnie.
Dzisiaj rano rozgrzewanie silnika od 0 do 68 stopni trwało jakieś 15 min, zakładam że trzeba zrobić dłuższą trasę, żeby osiągnąć oczekiwane 82 stopnie jak w oryginalnym termostacie...

Choć w sumie wolałbym osiągać temperaturę roboczą na co dzień również... może jednak wymiana..
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2016, 13:23
Posty: 38 (4/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GY1 2.0 benzyna+lpg 2006 200tyś.

Postprzez Roman8 » 3 sty 2017, 16:24

Nie sadzisz, że 72 st. po 20 min pracy silnika to trochę mało? W ogóle dogrzewa Ci do 90 st.?
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2012, 13:08
Posty: 221 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY – Pb+LPG 2.0 – 2005 FL

Postprzez szpasol » 3 sty 2017, 16:34

Wg wskazówki tak. Ale dalej pod komputer nie sprawdzałem... Ale po 10 min jazdy miałem 66 stopni wg kompa.
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2016, 22:25
Posty: 28
Auto: Mazda 6. Sedan. 2002r. 2.3

Postprzez deadzik » 3 sty 2017, 18:05

Słuchajcie temp na dworze 0 stopni. Do roboty mam 6,5km. Z czego połowa obwodnica 70km/h. Czy auto powinno się nagrzać do 90 stopni? Mnie wychodzi po takiej trasie 2/3 skali mierząc do 90. Mnie

6,5 km i powiedzmy 10 min jazdy przy 0 stopni to za mało do osiągnięcia pełnych 90 stopni. W jaki sposób mierzysz 2/3 skali do 90 stopni (nie mierząc przez OBD) skoro nawet nie wiadomo gdzie jest 50, gdzie 90, a gdzie 110 stopni na skali?
Po waszych komentarzach sam wczoraj sprawdziłem temp przez OBD i po 7km jazdy, ok. 20min miałem 72 stopnie.

Po 20 min jazdy w benzyniaku powinno być więcej, nawet w zimie. Podejrzewam, że już by się niewiele podniosło (o ile w ogóle)
U mnie przy obecnych warunkach 0 do -5 C wskaźnik zaczyna się odrywać po jakichś 1,5-2 km jazdy, a w połowie skali (co nie oznacza 90 stopni) jest między 3 a 4 km.
Co ciekawe na starym termostacie w lecie, też sprawnie wskaźnik się podnosił i już po 1 km leciał w górę, by w okolicach 2 km złapać środek – taka zmyłka dla użytkownika <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2016, 23:33
Posty: 59 (4/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 6 GG 2.3L sedan '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6