2.3 problem po remoncie

Postprzez wrociu » 18 maja 2015, 22:54

witam, w zeszłym tygodniu mechanik wymieniał mi pierścienie tłokowe, co za tym idzie głowica poszła do planowania w zakładzie gdzie również wymienili uszczelniacze zaworowe (btw powiedzieli że w tych silnikach głowic się nie robi tylko wymienia na nowe jakoby mazda umożliwiała remontu silnika) po złożeniu wszystkiego i odpaleniu pojawił się problem z klekotaniem w górnej części silnika, wcześniej (przed remontem) tego nie było. Przeszukiwałem forum ale nie znalazłem odpowiedzi co może być tego powodem, bardzo proszę o pomoc i w miarę możliwości nie zamykanie tematu :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2015, 00:27
Posty: 23 (0/1)
Skąd: Wrociszów
Auto: Mazda 6 Sport Wagon GY 2.3 166KM 2005r.

Postprzez Adisbdg » 19 maja 2015, 09:15

Prawdopodobnie cylindry są za płytko wyszlifowane – jeszcze raz głowica do zdjęcia i wpuszczenie ich nieco głębiej.


To jest tylko jedna z opcji ale warto sprawdzić :)

Z góry uprzedzam, że moja wiedza na temat silników nie jest zbyt duża, czytałem gdzieś o takiej przypadłości poprostu.

A najlepiej jakbyś nagrał dzwięk i wrzucił na forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2009, 00:58
Posty: 73
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2.3 Top Sport 2006

Postprzez wrociu » 19 maja 2015, 10:47

dźwięk jest na obrotach niskich oraz wysokich, przy około 3-4k słychać to jeszcze wyraźniej i głośniej ("jakby ktoś stukał młotkiem" cytując kolegę) słychać to ewidentnie w górnej części silnika, tak jakby na tym wałku pierwszym z przodu

filmik:
https://youtu.be/ymlK2hxOZqA
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2015, 00:27
Posty: 23 (0/1)
Skąd: Wrociszów
Auto: Mazda 6 Sport Wagon GY 2.3 166KM 2005r.

Postprzez thing » 19 maja 2015, 11:29

na kolektorze masz dwa elektrozawory, odłącz jeden. Jeśli ucichnie to klapki VIS.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez wrociu » 19 maja 2015, 13:23

niestety nie ucichło, po odłączeniu bez jest bez zmian
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2015, 00:27
Posty: 23 (0/1)
Skąd: Wrociszów
Auto: Mazda 6 Sport Wagon GY 2.3 166KM 2005r.

Postprzez tadziol » 19 maja 2015, 14:30

masz L3 przed czy po liftowe ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez wrociu » 19 maja 2015, 15:18

Po liftingu
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2015, 00:27
Posty: 23 (0/1)
Skąd: Wrociszów
Auto: Mazda 6 Sport Wagon GY 2.3 166KM 2005r.

Postprzez brodaM6 » 19 maja 2015, 16:11

Chodzi jak dizel ,słabo silnik po remoncie
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez wrociu » 19 maja 2015, 18:19

No chodzi,tylko dlaczego, czemu słabo? wymieniane były pierścienie i uszczelniacze bo reszta była okej
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2015, 00:27
Posty: 23 (0/1)
Skąd: Wrociszów
Auto: Mazda 6 Sport Wagon GY 2.3 166KM 2005r.

Postprzez brodaM6 » 19 maja 2015, 20:19

Czemu słabo ,ręce człowiekowi opadają jak slysz ze silnik po remoncie,chodzi jak Ukrainiec na Majdanie pod ostrzałem ,Który zawór odlaczales ?
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez wrociu » 19 maja 2015, 20:32

Raz jeden,potem drugi
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2015, 00:27
Posty: 23 (0/1)
Skąd: Wrociszów
Auto: Mazda 6 Sport Wagon GY 2.3 166KM 2005r.

Postprzez tadziol » 19 maja 2015, 21:40

wrociu napisał(a):Po liftingu

a uszczelkę pod głowicę jaką masz założoną ? ori ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez brodaM6 » 19 maja 2015, 21:52

Pewnie nie wie ,zostawił to w interesie mechanika :>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez tadziol » 19 maja 2015, 21:55

Pewnie nie znaczy na pewno.Poczekajmy aż sam odpowie,ok ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez brodaM6 » 19 maja 2015, 22:00

Dobrze
Ostatnio edytowano 20 maja 2015, 07:54 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: "osobiste wycieczki"
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez wrociu » 19 maja 2015, 22:04

Uszczelka to zamiennik forda,taka sama grubość i kolor jak ta która była założona
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2015, 00:27
Posty: 23 (0/1)
Skąd: Wrociszów
Auto: Mazda 6 Sport Wagon GY 2.3 166KM 2005r.

Postprzez tadziol » 19 maja 2015, 22:08

Czyli dobrze celowałem.Masz 100% pewności,że jest taka sama jak ori ?
Tu kolega się zawiódł :
skubidu napisał(a):Witam ponownie, dzięki za podpowiedzi w sprawie klekotania :) Sprawa się wyjaśniła chociaż nie tak od razu bo zajęło to kilka dni rozbierania, przestawiania, składania ... w każdym razie ponownie została ściągnięta głowica i okazało się że uszczelka katalogowo niby od tego modelu okazała się posiadać o jeden otworek za mało co zostało przeoczone, a przez to nie było doprowadzenia oleju do jednej z panewek, właściwego smarowania i powodowało klekotanie <glupek2> Teraz jest już wszystko ok, a Madzia zrywa się, odnosze wrażenie lepiej niż przed awarią :D


Głównie chodzi o to,że olej nie dociera do wariatora VVT,kwestią czasu jest błąd P0012.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez wrociu » 19 maja 2015, 22:25

Upewnie się razem z mechanikiem czy aby na pewno uszczelka miała wszystko takie samo,łącznie z otworami, dziękuję za zaangażowanie będę informować dalej co i jak. Liczę że to właśnie to.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2015, 00:27
Posty: 23 (0/1)
Skąd: Wrociszów
Auto: Mazda 6 Sport Wagon GY 2.3 166KM 2005r.

Postprzez tadziol » 19 maja 2015, 22:29

Z ciekawości : w jaki sposób ? Porównasz starą z taką samą co masz założoną ?
Bo chyba nie będziecie drzeć głowicy bez sensownie... :>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez wrociu » 19 maja 2015, 22:35

Nie widzę innego wyjścia jak zdjąć głowice, czy będzie trzeba ją znowu planować?

Dopisano 19 maja 2015, 21:40:

A może być inny powód tego dźwięku?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2015, 00:27
Posty: 23 (0/1)
Skąd: Wrociszów
Auto: Mazda 6 Sport Wagon GY 2.3 166KM 2005r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6