Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy

Postprzez Hubix » 1 cze 2012, 11:58

A ile masz przejechane ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez taryfa84 » 1 cze 2012, 13:23

Prawie 76000 mil (~121600 km)

Wojtek napisał(a):no i co sie w zwiazku z tym zmienilo? :>
nawet jak odrzucisz test 2... to i tak remont powinienes zrobic...

btw. testu nr2 nie bralem pod uwage... :P
czy uwazasz, ze nagle auto wyzdrowialo?

Chodzi o to ze pomiary nie sa wiarygodne bo nie byla odlaczona listwa wtryskow i pedal nie byl wcisniety w podloge (czyli przepustnica zamknieta byla = male cisnienie)
Wojtek napisał(a):
taryfa84 napisał(a):No i musze jechac znowu na pomiar

moze lepiej... u kogo robiles swoje dotychczasowe pomiary? :>
co to za mechanik... <nie powiem>

U znajomego mechanika w Poole (takie miatso w UK)
Musze dzis zrobic ponowny pomiar u niego i zobaczymy czy roznica jakas wyszla. Bo jak tak to pierscienie zdrowe sa <jupi> .
Ps: Auto z rana przestalo mi kopcic <co?> Zawsze po 10sek wyszla chmurka mala i leciala przez max 1-2 min potem znikala a dzis nie bylo zadnej :P I o co tej Madzi chodzi?
Ostatnio edytowano 1 cze 2012, 13:31 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Powód: prosze zawsze edytowac swoj post...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2012, 18:36
Posty: 12
Skąd: Bournemouth (UK) - Włocławek (PL)
Auto: Mazda 6 TS, 2005, 2.0 benzyna 148bhp, Angielka

Postprzez Wojtek » 1 cze 2012, 13:29

taryfa84 napisał(a):Chodzi o to ze pomiary nie sa wiarygodne bo nie byla odlaczona listwa wtryskow i pedal nie byl wcisniety w podloge (czyli przepustnica zamknieta byla = male cisnienie)

zmien mechanika... jak nie umie sprawdzac kompresji...
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez taryfa84 » 1 cze 2012, 13:34

I to ten sam co stwierdzil ze po zdjeciu glowicy, mozna ja zalozyc normalnie po wymianie pierscieni i uszczelniaczy, bez mierzenia jej co juz mi dziwnie smierdzialo. Niestety nie znam zadnego dobrego mechanika w okolicach Bournemouth wiec jestem skazany na niego <oczy>

EDIT
I juz jestem po kolejnym pomiarze (tym razem z odłączonymi wtryskami i z pedałem w podłodze) i jestem zmieszany (a nawet wstrząśnięty)
Wyniki:
1szy – 13
2gi – 13
3ci – 14
4ty – 13

taryfa84 napisał(a):Ps: Auto z rana przestalo mi kopcic <co?> Zawsze po 10sek wyszla chmurka mala i leciala przez max 1-2 min potem znikala a dzis nie bylo zadnej :P I o co tej Madzi chodzi?


Więc wynik – zapieczony pierścień i pod wpływem innego paliwa (95 ale z innej stacji) sie odetkał i kompresja wróciła do normy. Według mechanika pobieranie oleju także powinno się skończyć. Ale bede miał to pod lupa przez miesiąc i dam znać co i jak (I na wypadek wymienie sobie świece bo czorne od tego spalanego oleju). Ale na szczęście remont silnika odpadł i w najgorszym wypadku tylko uszczelniacze do wymiany.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2012, 18:36
Posty: 12
Skąd: Bournemouth (UK) - Włocławek (PL)
Auto: Mazda 6 TS, 2005, 2.0 benzyna 148bhp, Angielka

Postprzez tomaszbin » 3 cze 2012, 13:48

Witam jestem nowym na tym forum posiadam jak narazie toyote celice 2001 1.8 141kucy, ale juz chwila i bede uzytkownikiem mazdy 6.
Weszlem na forum zeby poczytac jakie ma problemy, i chcialem was troszke pocieszyc bo mieszkam w anglii i dwa razy jechalem samochodem do polski jest dokladnie do mnie do domu 1550 km noi moj kochany samochod spalil mi jedynie 2 litry oleju (przeciez to jest zalamka) teraz czytam ze mazda tez ma ten problem moim zdaniem to nie jest duzy problem bo mozemy go w kazdej chwili uzupelnic ale fajnie by bylo jak by nic spalala bo wiesc do polski dodadkowy bagaz i zajmowac przestrzen w bagazniku...
Tomek
tomaszbin
 

Postprzez Wojtek » 3 cze 2012, 14:03

taryfa84 napisał(a): na szczęście remont silnika odpadł i w najgorszym wypadku tylko uszczelniacze do wymiany.

napisze jeszcze raz... zmien mechanika,
bo jak tak dalej bedzie, to zawalu nam dostaniesz... <diabełek>

tomaszbin napisał(a):teraz czytam ze mazda tez ma ten problem

to przeczytaj ten watek od poczatku i zobacz jakie auta maja z tym problem i dlaczego...
...i jaki to jest odsetek tych co sa na drogach...
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez taryfa84 » 3 cze 2012, 14:05

tomaszbin napisał(a):... spalil mi jedynie 2 litry oleju ... bo wiesc do polski dodadkowy bagaz i zajmowac przestrzen w bagazniku...
Tomek


2 litrowa butelka (czy nawet juz 5 litrowa) aż tyle miejsca nie zajmuje...po za tym muszę pocieszyć że mazda posiada ogromny bagażnik więc spokojnie się wciśnie.

tomaszbin napisał(a):noi moj kochany samochod spalil mi jedynie 2 litry oleju (przeciez to jest zalamka) teraz czytam ze mazda tez ma ten problem

Nie każda mazda ma ten problem ale fakt zdarza się że trafi się na taką mało zadbaną (mimo ładnego wyglądu) Mazde.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 mar 2012, 18:36
Posty: 12
Skąd: Bournemouth (UK) - Włocławek (PL)
Auto: Mazda 6 TS, 2005, 2.0 benzyna 148bhp, Angielka

Postprzez janosikvip » 11 cze 2012, 20:39

Witam wszystkich
Chcę się podzielić moją historią może komuś to pomoże
Moja Madzia 2.3 brała mi olej 0,5l na 100km przy prędkości 140km/h testowane na autobanie,
przy wolnej jeździe to ok. 0,5l na 250 km.
Zmierzyłem kompresję na ciepłym silniku
1- 16 bar
2- 16 bar
3- 16 bar
4- 16,5 bar
Wymieniłem uszczelniacze zaworowe (bez ściągania głowicy) i nic to nie dało auto na wysokich obrotach dalej kopciło i brało olej :(
Postanowiłem zdjąć głowice i wymienić pierścienie tłokowe
Po wymianie przejechałem 1000 km i jak na razie ani grama nie wziął oleju
kompresja na tłokach
1-13,5 bar
2- 13,5 bar
3-13,5 bar
4- 14 bar
nie planowałem głowicy :D tylko wymieniłem uszczelkę
założyłem pierścienie firmy NPR
Dam trochę danych z których korzystałem
Załączniki
kolo faz.pdf
rysunek rozrządu
(184.09 KiB) Pobrane 212 razy
2.pdf
instrukcja ustawiania rozrządu
(104.7 KiB) Pobrane 184 razy
Dane techniczne Mazda 2.3 166.pdf
Dane techniczne
(75.63 KiB) Pobrane 180 razy
pasek klinowy.pdf
pasek klinowy
(224.46 KiB) Pobrane 145 razy
Początkujący
 
Od: 10 lis 2011, 20:57
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.3l 166 KM 2002r.

Postprzez zetek » 12 cze 2012, 23:57

taryfa84 napisał(a):No niestety <płacze>

Zapomniaem doda e na 1szym tecie odrazu wyskoczyla kontrolka silnika (check engine) i po skonczonych obu testach (na koniec) trzeba bylo podlanczac kompa zeby wykasowac blad.
I nie wiem czy przypadkiem nie mialo to wplywu na 2gi test ale watpie bardzo :(
Tak wiec ta japonska precyzja troche mnie zawiodla :(


Precyzja jest , ale użytkowanie nie !!!!!!!!!!!!!!

Po drugie to silnik Forda, który nie nawidzi olejów 0W i 5W
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez Husarz » 13 cze 2012, 17:17

Witam. Po około miesięcznej eksploatacji nowo zakupionej Mazdy 6, 2003, 1.8 – okazało się iż połyka spore ilości oleju.
Nie zwracałem dokładnie uwagi na ilość przejechanych kilometrów, ale stosunek 'na oko' będzie się wahał w okolicach 1 literek na 1000km.

Czytając temat, przystąpiłem do wstępnej diagnozy:
– jest dymek przy gazowaniu
– po odkręceniu korka oleju wydmuchuje również olej
– brak straty mocy
– brak nierównej pracy silnika

Nagrałem nawet film (bez głosu) :)


Postanowiłem więc że natychmiast trzeba wymienić podkładki oraz wyczyścić smoka.
Udałem się do dilera po podkładki i ku mojemu zdziwieniu, stwierdził on że takich podkładek silnik nie posiada. Dał mi namiary jedynie na podkładki gumowe 2 * 1 wtrysk. (sprawdzał po VIN-ie)

Chciałbym więc się poradzić Was, czy nie każdy model silnika posiada owe podkładki, czy też to standardowy kiks irlandzkich specjalistów?
Bo jeśli nie posiada, to gdzie w takim razie szukać przyczyn połykania oleju?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2012, 02:05
Posty: 22
Skąd: Letterkenny, Irlandia
Auto: Mazda 6, 1.8 Benzyna, 2003

Postprzez Wojtek » 13 cze 2012, 17:48

Husarz napisał(a):Postanowiłem więc że natychmiast trzeba wymienić podkładki oraz wyczyścić smoka.

jakbys mial diesla... to owszem... ale nie Pb...
chyba cos nie do konca doczytales...

Husarz napisał(a):Bo jeśli nie posiada, to gdzie w takim razie szukać przyczyn połykania oleju?

jedz na sprawdzenie kompresji silnika...

a prywatnie... masz PW
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Husarz » 13 cze 2012, 19:40

Dziękuję za odpowiedź. Czyli rokowań zbyt dobrych nie ma :[
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2012, 02:05
Posty: 22
Skąd: Letterkenny, Irlandia
Auto: Mazda 6, 1.8 Benzyna, 2003

Postprzez Wojtek » 13 cze 2012, 20:06

Husarz napisał(a):Czyli rokowań zbyt dobrych nie ma

zanim zapadnie wyrok... sprawdz wszystkie mozliwosci...
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Husarz » 13 cze 2012, 20:09

Dobrze, zamówiłem już tester kompresji. Wynik podam za 2-3 dni. Użyję go również przed zakupem następnej Mazdy, taki sam model – nie zdążyliśmy się nacieszyć dobrze :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2012, 02:05
Posty: 22
Skąd: Letterkenny, Irlandia
Auto: Mazda 6, 1.8 Benzyna, 2003

Postprzez zetek » 13 cze 2012, 21:13

Daje na czarno. Gumki i pierścienie i bedzie jak nowa. A po co ten test kompresji. Czy wypadnie dobre lub nie to i tak to musisz zrobić.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez aktualnosci1 » 14 cze 2012, 09:31

zetek Twoja odpowiedź dotyczy silnika benzynowego czy diesla? Co może być przyczyną spalania w benzynie?
Mam Mazde po FL z silnikiem 1.8 benzyna. Po ostatniej dłuższej trasie (Gdańsk-Zakopane-Gdańsk) głównie po autostradach zauważyłem spory ubytek oleju (od wymiany przez 4000 km zniknęło ok 0,7-0,8 litra). Samochód jeździ głównie krótkie trasy miejskie (po 5-6km) i nie jest "piłowany".
Dodam, że olej wymieniłem na Mazdowy 5w30, a wg książki serwisowej zalany był kiedyś 5w40.

Dodatkowe szczegóły – sprawdzałem zbiornik przelewowy płynu chłodniczego i płyn jest piękny zielono-przezroczysty, więc nie ma tam oleju (piszę to bo ktoś pytał o to w jednym z wcześniejszych postów).
Z wlewu oleju nic nie kopci tylko chlapie olejem (ale to chyba normalne). Dziś zrobię test gazowania i dymienia z rury.

EDIT:
test z przygazowaniem przeprowadzony (na goracym silniku). przy przygazowaniu na maksa pojawia sie delikatny dymek, ale jest bardziej siwy niz czarny. moze jest tez potem jakis maly klebek czarnego dymu ale bardzo maly.nie czuc tez zadnego smrodu. wydech jest od srodka czarny ale to chyba bormalne co?
Początkujący
 
Od: 26 sty 2012, 09:20
Posty: 8
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 GY kombi (Sport Wagon), 1.8 benzyna, 2005r.

Postprzez zetek » 14 cze 2012, 19:55

Piszę o benzynce. Po pierwsze jak robiłes ta trase to z jaką prędkością. Jeżeli dawałeś cały czas 160 lub więcej to ja bym to wziął za normalne. Czy ubywa też tego oleju kiedy jeździsz spokojnie tzn. do 120km/h i nie zamykasz obrotomierza. Jedną z przyczyn może byc np. mało doższy filtr powietrza i wtedy będzie sobie zaciągac olej z odpowietrzenia silnika. Sprawdź odpowietrzenie i zobacz czy nie ma tam dużej ilości oleju. Po drugie ( i to jest moje zdanie) skoro, że masz silnik Forda a fordowski olej jest 5W30, ale jak byś poczytał z drugiej strony co pisze to bys wyczytał, że jest to olej półsyntetyczny i np. taki olej robi Mobil pod nazwą M-SUP 3000X1F-FE 5W30 i jest napisane, że jest to półsyntetyk zalecany do Forda. Dla mnie Dexelia jest nie porozumieniem wydanym przez Mazdę. W mojej książce serwisowej przy pierwszej wymianie oleju zaraz wlano Castrola 10W40. Od wymiany do wymiany nie ubywa nic ( jazda przeważnie 100-120km/h) i minimum dziennie 35 kilometrów do pracy. No i mam nadzieje, że wycieków nie masz w silniku???????? Jeszcze jedna sprawa nie które auta nie lubią miec stanu oleju na maksa i np. spalaja to 1/3 na miarce. JEżeli nie doszło ci na minimum to kontroluj dalej poziom przez nastepne kilometry.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez Wojtek » 14 cze 2012, 20:31

zetek, mala prosba... jezeli bezposrednio odpowiadasz na posta, to nie cytuj go calego...
wprowadza to zamieszanie... dziekuje ;)

zetek napisał(a):Jeżeli dawałeś cały czas 160 lub więcej to ja bym to wziął za normalne. Czy ubywa też tego oleju kiedy jeździsz spokojnie tzn. do 120km/h i nie zamykasz obrotomierza.

dokladnie...

zetek napisał(a):Po drugie ( i to jest moje zdanie) skoro, że masz silnik Forda a fordowski olej jest 5W30

dyskusje o olejach mamy w innym miejscu... i tam zapraszam wszystkich do lektury... ;)

zetek napisał(a):Jeszcze jedna sprawa nie które auta

:|
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez aktualnosci1 » 15 cze 2012, 09:40

Trasa była przejechana w większości na tempomacie ustawionym na 140km/h czy to z górki czy pod górkę, czasami jakieś przyspieszenie żeby wyprzedzić, no i wiadomo, w miastach i na jednopasmówkach trochę wolniej (60-90). Ale większość trasy to były autostrady i dwupasmówki.
Jak zrobię z 1000km po mieście to będę mógł ocenić czy coś spala, póki co dolałem z 2 tygodnie temu i nie widzę jakiegoś ubytku.
Początkujący
 
Od: 26 sty 2012, 09:20
Posty: 8
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 GY kombi (Sport Wagon), 1.8 benzyna, 2005r.

Postprzez Husarz » 15 cze 2012, 14:55

Witam ponownie, dokonaliśmy dziś pomiaru kompresji. Odczyty:
1. ~100 psi
2. ~100 psi
3. ~105 psi
4. ~105 psi

Tak więc na wszystkich jest zbliżona do 7 kg/cm2 (100 pound/square inch = 7.030 695 783 kilogram-force/square centimeter) Na chwilę obecną wygląda to na dużo za mało ;[
Testy powtórzę wieczorem raz jeszcze, bo dopiero po ich przeprowadzeniu doczytałem iż silnik trzeba rozgrzać, a pomiary były robione na zupełnie zimnym.
Wyczytałem również, aby przy niskich wynikach dodać trochę oleju i powtórzyć test, jeśli wynik wzrośnie to padnięte są pierścienie lub ścianki cylindrów, jeśli nie zmieni się to należy skupić się na zaworach.

Wszystkie świece są równomiernie "osmalone". (powinny być już dawno wymienione)

Dołączam tabelkę ze specyfikacją dla silników L8:
Obrazek

Jeżeli test się potwierdzi, to minimum jakie muszę włożyć to koszt pierścieni, gumek oraz uszczelek?

//EDIT
Ponowny test na ciepłym silniku pokazał na wszystkich +20psi
1. ~120psi
2. ~120psi
3. ~120psi
3. ~120psi

Po wstrzyknięciu do losowo wybranej dziurki 5ml oleju, wynik wzrósł do ~145psi (10.2 kg/cm2).
Porozglądam się więc na pierwszy rzut za pierścieniami i uszczelniaczami zaworowymi ;/
Czy coś poza uszczelką głowicy warto jeszcze wymienić?

Rozbieraniem i diagnozą fizyczną zajmiemy się za około 2 tygodnie, wrzucę wtedy parę fotek.
Dziękuję za pomoc.
Ostatnio edytowano 6 paź 2012, 00:16 przez Husarz, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2012, 02:05
Posty: 22
Skąd: Letterkenny, Irlandia
Auto: Mazda 6, 1.8 Benzyna, 2003

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6