Wymiana oleju w silniku MZR-CD

Postprzez HARY66 » 10 lis 2013, 17:58

Witam
Ostatnio przyjechał do mnie kolega ktory na wiosnę tego roku kupił M6 RF-5C 2003.
Poprzedni właściciel jeździł na Mobilu 10W40, kolega zrobił na tym oleju ok 5tyś i nic nie ubyło na miarce, silnik chodził bardzo ładnie, cichutko, jak nie diesel.
Po przestudiowaniu forum postanowił zmienić Mobila na Dexelie i okazało sie że po przejechaniu ok 1500km na miarce ma ubytek 1/3.
Silnik jest suchy i nie dymi ale kultura pracy jest znacznie gorsza, silnik jest głośniejszy niż na mobilu, chodzi jak traktor i okazało się że turbina zaczęła pluć olejem, to pewnie stąd ten ubytek.

Przykład że Dexelia nie jest taka super.

Czy koleś ma powrócić do Mobila, bo jest trochę wystraszony i nie wie co robić.
Początkujący
 
Od: 17 paź 2011, 00:14
Posty: 22
Skąd: LUBLIN
Auto: Mazda6 GY 121KM

Postprzez smile » 10 lis 2013, 18:02

Kolego, nie piszesz na jaką Dexelie przeszedł... a sądzę, że zalał 5W30 Ultra, jaki olej 5W30 by nie wlał to by było to samo... mógł zmienić na 10W40 i by było O.K. lub nie :)
Na rzadszy się nie przechodzi w 10-letnim aucie.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez wujek116 » 10 lis 2013, 18:34

Dokładnie jak Kolega wyżej napisał z gęstego na rzadki się nie przechodzi . ja z rzadkiego 5W30 przeszedłem na 10W40 mobil i jest super nic nie bierze oleju silnik pracuje cicho i ładnie . radzę z powrotem wrócić na mobila 10W40 .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 16:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez Enduro » 10 lis 2013, 19:13

HARY66 napisał(a):... i okazało się że turbina zaczęła pluć olejem, to pewnie stąd ten ubytek.
..

to nie wina oleju.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez HARY66 » 10 lis 2013, 19:24

smile napisał(a):Kolego, nie piszesz na jaką Dexelie przeszedł... a sądzę, że zalał 5W30 Ultra, jaki olej 5W30 by nie wlał to by było to samo... mógł zmienić na 10W40 i by było O.K. lub nie :)
Na rzadszy się nie przechodzi w 10-letnim aucie.


Dzieki za odpowiedz.
Poradzę mu aby kupił Dexelie 10W40 lub Mobila z którym kupił Mazde
Początkujący
 
Od: 17 paź 2011, 00:14
Posty: 22
Skąd: LUBLIN
Auto: Mazda6 GY 121KM

Postprzez Enduro » 10 lis 2013, 19:26

moze dla pewnosci niech powroci lepiej na ten olej co nie powodowal takich niedomagan...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez wujek116 » 10 lis 2013, 19:36

DOKŁADNIE lepiej niech wróci do MOBIL 10W40 a będzie dobrze .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 16:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez Enduro » 10 lis 2013, 19:46

moze lepiej, choc wg. mnie pulcie olejem turbiny nie ustanie..
E.
Ostatnio edytowano 11 lis 2013, 10:47 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez wujek116 » 10 lis 2013, 20:23

Nie do końca się zgodzę ponieważ u mnie jak kupiłem auto był castrol 5W30 gdy wymieniałem podkładki pod wtryskami czyściłem EGR itd to zauważyłem że w intercoolerze miałem mnóstwo oleju , wymieniłem od razu olej na Mobil 10W40 po 3 miesiącach sprawdziłem intercooler i węże od turbo było sucho więc gęstszy olej na pewno ma na to wpływ .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 16:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez Hubix » 10 lis 2013, 22:06

A kiedy się leje 15W40 ? Jak cieknie spod głowicy to pomoże 15W40, czy 20W lepiej ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Enduro » 10 lis 2013, 22:38

wujek116 napisał(a):... gdy wymieniałem podkładki pod wtryskami czyściłem EGR itd to zauważyłem że w intercoolerze miałem mnóstwo oleju , wymieniłem od razu olej na Mobil 10W40 po 3 miesiącach sprawdziłem intercooler i węże od turbo było sucho więc gęstszy olej na pewno ma na to wpływ .

nie dowiedziales sie jeszcze, ze odma silnika polaczona jest z glowica a ta z kolei zachowuje sie lekko nienormalnie, jesli podkladki sa nieszczelne, przez co sa ubytki oleju w silniku.
no i ta odma jest podlaczona do strony powietrza turbiny.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez misiek89 » 14 lis 2013, 13:36

smile napisał(a):Na rzadszy się nie przechodzi w 10-letnim aucie.
I kos to przeczyta i dalej myśli ze jak samochód stary i z przebiegiem powyżej 100tys to mu trzeba lać tylko gęsty olej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez Hubix » 17 lis 2013, 17:54

Czemu nie można przejść ? Przechodziłem wielokrotnie w różnych silnikach.

Moim Rekordem jest przejście w 30 letnim agregacie na olej 5W30.

Wcześniej nie wiem co było lane, ale wszystko chodzi OK już jakiś czas po tym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Lukani1984 » 17 lis 2013, 18:10

witam od niedawna jestem użytkowaniem mazdy 6 w dieslu auto ma przejechanie 195 kkm wlałem elfa 10W40 półsyntetyk, na forach czytając spotkałem sie z opiniami ze do tych silników leje się pełny sytetyk. moje pytanie czy muszę zimnic na pełny syntetyk czy można jeździć chodzi mi o sitko ?
Początkujący
 
Od: 17 lis 2013, 17:42
Posty: 4
Auto: mazda 6 diesel 136 km 2004

Postprzez Enduro » 17 lis 2013, 18:25

Hubix napisał(a):Czemu nie można przejść ?...

przejscie jest zawsze mozliwe, ale skutki jego niewidome
oleje nowszej generacji sa bardziej plYnne, co dal niektorych silnikow o sporym przebiegu moze miec niekorzystne wplywy jak: wiekszy halas, gorsza kompresja, spalanie oleju...
podzr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Hubix » 17 lis 2013, 18:29

A rozszczelni się silnik też wtedy ?

Podobno w ekstremalnych warunkach wysokiej jakości olej potrafił przeżreć miskę olejową, tak, że nawet panewki wypadły.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Enduro » 17 lis 2013, 18:35

raczej chodzi tu o simeringi,uszczelki, uszczelniacze, ktore lekko nieswieze moga bardziej przepuszczac bardziej "wodnisty olej"
inne historie nie są mi znane co do "pożerania" itp
pozdr.
E.
Ostatnio edytowano 17 lis 2013, 18:49 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez smile » 17 lis 2013, 18:38

Przy zmianie oleju na rzadszy istnieje ryzyko, że nowy olej przejdzie przez uszczelniacze ( wału korbowego, wałków rozrządu ) i na tyle te uszczelnienia przepłucze, że gęstszy olej także będzie przez nie przechodzić.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Lukani1984 » 18 lis 2013, 00:28

zalał mechanik na full półsyntetykiem 10W40 elf mazdę po jakimś czasie około 500 km na wskaźniku została tylko połowa i sie utrzymuje silnik wypalił olej czy może bierze olej? Czyli w końcu jak w z tym półsyntetykiem można przejeździ do kolejnej wymiany rocznie robie 5 tys km użytkował ktoś mazdę 6 ( diesel) na połsytetyku
Początkujący
 
Od: 17 lis 2013, 17:42
Posty: 4
Auto: mazda 6 diesel 136 km 2004

Postprzez smile » 18 lis 2013, 00:46

Lukani1984 napisał(a):od niedawna jestem użytkowaniem mazdy 6 w dieslu auto ma przejechanie 195 kkm
Ciekawe ile ma naprawdę :) Olej masz OK.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6