Osłona na chłodnicę...czy istnieje ?

Postprzez JerryCold » 15 gru 2010, 00:14

To dlaczego przy tem. około 0 stopni i więcej zaczyna wszystko wracac do normy

nie wiem... nie jestem mechanikiem tylko księgowym :P
Może przy 0 stopni czujnik temperatury nie "świruje" ??
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 14:54
Posty: 98
Skąd: Zamość
Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.

Postprzez Enduro » 15 gru 2010, 00:21

JerryCold napisał(a):Podejrzewam , że zdecydowana większość kierowców z takimi zaślepkami sądzi , że gorący płyn jest od razu w chłodnicy i zasłaniając ją chronią przed schłodzeniem w niej.
....

i tu dobrze podejrzewasz.. no ale ze strony technicznej, po otwarciu termostatu, ciepła woda spotka się z tą zimną lub po przejechaniu jakiegość tam odcinka wręcz z lodowatą i tu te straty są ponownie nadrabiane, co jest wyczuwalne w czasie nagrzewania systemu. pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez ru35 » 15 gru 2010, 00:22

Kolego przejedz się poczciwym 1,9 TDI ( takiego kiedys miałem ) identyczne objawy , silnik nie dogrzany w temperaturach ujemnych , w korkach spada temperatura silnika , a skąd ma się brac to ciepło jesli silnik pali tyle co kot napłakał przecie nie ze śniegu
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 22:17
Posty: 83
Skąd: Warszawa
Auto: M6 MZR-CD 143 DPF

Postprzez Enduro » 15 gru 2010, 00:33

ru35 napisał(a):Kolego przejedz się poczciwym 1,9 TDI ( takiego kiedys miałem ) ...

kto, ja..?
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez ru35 » 15 gru 2010, 00:40

Może inaczej napisze , marząc w samochodzie tzn. nie włączając ogrzewania wcale ( tak sie jezdzic nie da , ale raz dałem rade ) da sie osiągnąc normalną temperature pracy silnika , trwa to troche ale do zrobienia a stojąc na swiatłach /w korku włączam ogrzewanie i od razu spada wskazówka do 70 i tak przez cały czas no może dojdzie do 80 , zaznaczam przy bardzo ujemnych temp.
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 22:17
Posty: 83
Skąd: Warszawa
Auto: M6 MZR-CD 143 DPF

Postprzez JerryCold » 15 gru 2010, 00:41

Może i tak... zawsze twierdziłem , że te niemieckie wozy to przereklamowany szrot :)
przejedz się poczciwym 1,9 TDI

nie przejadę się bo sobie kiedyś obiecałam , że nigdy nie kupię niemieckiego wozu ( no chyba że to będzie Q7 albo chociaż Touareg :D )
silnik pali tyle co kot napłakał

czy aby na pewno ?? Przecież to mit... jak ten cały 1.9 TDI
Spalanie Mazdy 6 2.0 CiTD 136Km
http://www.autocentrum.pl/?FF=307&makeid=17&modelid=1188&genid=426268557&filtr=1&engineid=7772&yearfrom=2002&yearto=2008&trybopinii=1

Spalanie VW Passat 1.9 TDI 140KM
http://www.autocentrum.pl/?FF=307&makei ... ybopinii=1

Daj mi takiego Paska to Ci udowodnię , że spali 10 litrów /100km albo i więcej...
Ostatnio edytowano 15 gru 2010, 00:44 przez JerryCold, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 14:54
Posty: 98
Skąd: Zamość
Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.

Postprzez ru35 » 15 gru 2010, 00:41

Enduro napisał(a):kto, ja..?

nie , ty temat rozumiesz
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 22:17
Posty: 83
Skąd: Warszawa
Auto: M6 MZR-CD 143 DPF

Postprzez ru35 » 15 gru 2010, 00:46

Autocentrum – też mi autorytet , moje stare kiedyś TDI 1,9 110 kucy palił 5 jak i 11 litrów a obecna M6 zaczyna od 7 a konczy na11,5
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 22:17
Posty: 83
Skąd: Warszawa
Auto: M6 MZR-CD 143 DPF

Postprzez JerryCold » 15 gru 2010, 00:51

No co chcesz ?? Średnia z wszystkich odpowiedzi z realnych wyników uzyskiwanych przez kierowców...
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 14:54
Posty: 98
Skąd: Zamość
Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.

Postprzez ru35 » 15 gru 2010, 00:51

Wiesz , zbaczamy troche z tematu starałem się ci wyjasnic pewne zagadnienia odnosnie utraty energii cieplnej co też ma odnosnik do zużycia paliwa ale zaraz zjedziemy do działu -nie wiem jakiego i wtedy pijawi się mod
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 22:17
Posty: 83
Skąd: Warszawa
Auto: M6 MZR-CD 143 DPF

Postprzez ru35 » 15 gru 2010, 01:00

A jaką masz pewnośc że to są realne wyniki, każdy pisze tak jak mu wygodnie
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 22:17
Posty: 83
Skąd: Warszawa
Auto: M6 MZR-CD 143 DPF

Postprzez bieski » 15 gru 2010, 01:09

ru35 napisał(a):wtedy pijawi się mod


Mod to juz dawno powiniem sie pojawic.Wiesz do czego sluzy edycja postow?
Co do statystyk to na motostats jest 6.94 dla paska i 7,31 dla Mazdy. 6 jak sie postarasz to dojdziesz do 6 :D

Pozatym kolego nie wiem po co porownujesz spalanie TDI 1.9 bez webasta i dpf do silnika z dpf i webastem. Wiadomo ze ten drugi wiecej bedzie palic.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez JerryCold » 15 gru 2010, 01:26

po otwarciu termostatu, ciepła woda spotka się z tą zimną

owszem... sam termostat ma jakąś tam tolerancje temperatury otwarcia/zamknięcia jak i pewną zwłokę w działaniu – w sumie to banalnie prosta konstrukcja. Pytanie jakie wahnięcia temperatury występują na silniku ?? +/– 2 stopnie ?? Nie jest to istotne dla silnika i nie odczuwalne dla pasażerów.
Dla przeciętnego użytkownika ważne jest by dzieciaki na tylnej kanapie nie zmarzły , a sama chłodnica może się nawet oszronić ( aby tylko płyn nie zamarzł) :)
Ponadto takie wahania temperatury występują czy jest zaślepka na chłodnicy , czy nie. Zaś sam silnik nawet w najmroźniejsze dni pracując na małym obiegu ma na tyle dużą wydajność cieplną, że bez trudu osiągnie wspomniane 90 stopni.
Nad skonstruowaniem silnika w samochodzie pracuje masa ludzi, inżynierów skoro tak to rozwiązali to wybaczcie, ale ja nie czuję się mądrzejszy od nich żebym musiał ich poprawiać...
Taki termostat co do zasady zdaje mi się , że znajduje się w każdym samochodzie bez względu na markę, czy sposób zasilania nie ?? W Maybachu , Bentleyu czy Rolls Royce też... no to sru... kawał dykty na figurkę Emily <rotfl> będzie szejkowi cieplej :D
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 14:54
Posty: 98
Skąd: Zamość
Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.

Postprzez Myjk » 15 gru 2010, 10:12

ru35 napisał(a):non stop nie jestem w stanie osiągnąc temperatury pracy wg wskaznika tj. 90 stopni tylko pojawia się jakieś 70 stopni, ale jak zakryje wloty powietrza do silnika /chłodnicy to silnik osiąga normalną temp. pracy , także wnioski wysnujcie sobie sami, termostat sprawny bo to pierwsze co sprawdziłem

Skoro zakrycie chłodnicy daje pozytywny rezultat, to wniosek jest taki, że masz niesprawny termostat.

ru35 napisał(a):Dltego niektóre firmy ( Mazda diesel seryjnie ) proponują jako opcje webasto

Proponują automatyczne dogrzewanie silnika jako opcję? Czy ogrzewanie postojowe jako opcję? Automatyczne webasto w Mazdzie jest w zasadzie ukłonem w stronę silnika, aby szybciej osiągał optymalną temperaturę i ew. (jeśli kierowca chce się zdrowo dogrzać w kabinie), w skrajnych warunkach nie zabierał komfortu pracy silnikowi.

ru35 napisał(a): dlaczego w dieselu stojąc w korku przy temperaturach ujemnych spada teperatura silnika

Ponieważ masz niesprawny termostat. :P
Do tego niższe temperatury, to się mocniej grzeje w środku -- w tym wypadku głównie na nagrzewnicy występuje największy ubytek ciepła (o ile termostat jest sprawny i ciepło nie spyla przez chłodnicę).

ru35 napisał(a):To dlaczego przy tem. około 0 stopni i więcej zaczyna wszystko wracac do normy , auto nagrzewa się w miare i nie trzeba nic zakrywac

JerryCold napisał(a):Może przy 0 stopni czujnik temperatury nie "świruje"

Może po prostu jest cieplej i dlatego wraca, w miarę, do normy. :P
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Enduro » 15 gru 2010, 11:02

ru35 napisał(a):.. moje stare kiedyś TDI 1,9 110 kucy palił 5 jak i 11 litrów a obecna M6 zaczyna od 7 a konczy na11,5

wszystkie Common Rail silniki maja generalnie wieksze zuzycie paliwa niz TDI
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Myjk » 15 gru 2010, 11:06

Enduro napisał(a):wszystkie Common Rail silniki maja generalnie wieksze zuzycie paliwa niz TDI

Zwłaszcza, że charakterystyki silników się różnią. To i nic dziwnego, że spalanie też.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez kowal8127 » 15 gru 2010, 11:08

ru35 napisał(a):Właśnie mam całe zakryte , auto nowe na gwarancji



Więc mówisz, że masz całkowicie zaślepioną chłodnicę, a temperatura wtedy podnosi się do 90 stopni po 3 godzinach jazdy? I nadal twierdzisz, że w aucie jest wszystko ok i ten typ tak ma? :) Według mnie jeśli całkiem zasłonisz chłodnicę= brak jakiegokolwiek chlodzenia. Ciepło silnik wtedy oddaje jedynie przez nagrzewnicę, ale to za mało. Teraz to masz podobny efekt do tego jakbyś stał non stop w korku z niedziałającymi wentylatorami, tylko jest trochę gorzej bo jedziesz i obciążasz silnik, który nie ma chłodzenia jakby nie patrzył.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2010, 23:13
Posty: 53
Skąd: Nidzica
Auto: Mazda 6 2.0 16V Benzyna+LPG BRC

Postprzez Enduro » 15 gru 2010, 11:15

Myjk napisał(a):
Enduro napisał(a):wszystkie Common Rail silniki maja generalnie wieksze zuzycie paliwa niz TDI

Zwłaszcza, że charakterystyki silników się różnią. To i nic dziwnego, że spalanie też.

tego nie zaprzeczam, ale wiem również, ze w przypadku CiTD mazda chciala uzyskac troche wyższą kulture pracy jednostki i to kosztem lekko podwyższonego zuzycia paliwa.
pozdr.E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Myjk » 15 gru 2010, 11:22

Enduro napisał(a):ze w przypadku CiTD mazda chciala uzyskac troche wyższą kulture pracy jednostki i to kosztem lekko podwyższonego zuzycia paliwa.

Między innymi to, poza parametrami mocy, miałem na myśli pisząc o charakterystyce silników CR (nie tylko CiTD).
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez ZYGZ » 16 gru 2010, 09:10

Witam.
Ja tamtej zimy miałem problem z marznącym paliwem w filtrze podczas jazdy (na postoju było ok) i zastanawiam się czy zasłonięcie wlotu komory silnika rozwiązało by ten problem.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 lis 2009, 19:48
Posty: 22
Skąd: Brzesko/Jadowniki
Auto: MAZDA 6 kombi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6