Montaż elektr. podgrzewacza paliwa – fotorelacja (GG/GY)

Postprzez Grzyby » 1 gru 2010, 16:53

k_kawa napisał(a): jaki sens montować go przed filtrem?

Ano taki, żeby zgęstniałe paliwo z cienkich przewodów paliwowych od zbiornika nie zatkało filtra.
Bo zanim do niego dotrze to zostanie podgrzane.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez McSlavko » 1 gru 2010, 18:47

dziś rano, temperatura -18,4C ZERO PROBLEMÓW Z ODPALENIEM i dalszą eksploatacją, w zeszłym roku 3 wymiany filtra w tym widze że Stenadyne wystarczy ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2008, 22:39
Posty: 50
Skąd: Legionowo
Auto: MAZDA 6 GG 2.0 MZRCD 121KM '03

Postprzez Magoor » 1 gru 2010, 19:53

Rano -18 i odpalił na dotyk. Dodam, że webasto specjalnie nie uruchamiałem wcześniej. Co prawda filtr nowy i dodatki dolane do paliwa. Dźwięk zmienił się po ok 30 sekundach na normalny.

Pytanie mam do tych co już zainstalowali. Ile czasu mniej więcej potrzebuje wasz podgrzewacz, by się nagrzać i wyłączyć? Czy grzeje może cały czas? I jak długo trzeba czekać aby znów rozpoczął grzanie?
U mnie nie wiem, czy dobrze działa. Grzeje się ok 30 s do minuty i robi się naprawdę gorący. Potem stygnie, aż się zrobi całkiem zimny, co w tej temp. zajmuje mu do minuty. A potem trzeba długo czekać aż znów się włączy (5 minut?, 3? – trudno powiedzieć, bo nie miałem aż tyle cierpliwości na mrozie, a w czasie jazdy to trudno sprawdzić)?
Obrazek
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 00:29
Posty: 339 (0/3)
Skąd: Świdnik\Lublin
Auto: M6 2,0 GY 136KM (~160KM) '05

Jazz 1,4 83KM '05
S-max 1,6 160KM' 12

Postprzez GOŚĆ » 1 gru 2010, 20:14

witam, jestem tutaj gościnnie i z uwaga przeczytałem wasze uwagi nt podgrzewacza, ja w swoim dieselwozie chcę zamontować takowy ake wpadł mi w oko taki: http://allegro.pl/podgrzewacz-paliwa-do ... 10240.html
nie wiem czy nie bedzi elepszy, podoba mi się to, że ma centralkę wł/wył oraz sygnalizuje tryb pracy no i jest Polski choc w to cięzko uwierzyć, macie jakieś dośw z tym podgrzewaczem?
Początkujący
 
Od: 9 paź 2009, 08:58
Posty: 8

Postprzez k_kawa » 1 gru 2010, 20:27

Tak sobie myśle, i czy podgrzewacz podziała na rozruch czy nie, to i tak go zainstaluje. Pamietam jak dziś jak w zeszłym roku w zime gasł mi w czasie jazdy. Przynajmniej ten temat wyeliminuje.
Jutro jadę jeszcze na sprawdzenie świec.
Pamietaj !!!! Nie jedź szybciej niż Twój Anioł potrafi latać
Początkujący
 
Od: 15 maja 2009, 10:59
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY MZR-CD 121KM '03

Postprzez GOŚĆ » 1 gru 2010, 20:49

napewno ochroni filtr paliwa, ale często jak w czasie jazdy gaśnie to parafina zatyka filtr zgrubny w baku i tez staniemy po paru kilometrach, oczywiście część paliwa podgrzanego przez podgrzewacz trafia powrotem do baku i troszkę podgrzeje ale czy wystarczy na rozpuszczenie parafiny? hmmmm nie wiem.
Miałem w tamtym roku przygodę, zgasł mi po paru km, podpompowuję ręczną pompka a tam powietrze.?!!!!! zalałem kilka litrów i dojechałem, ale jak poziom znów zbliżył się do poprzedniego zaczął znów przygasać, wniosek: parafina zatkała sitko, jak poziom był powyżej sitka paliwko szło do filtra głównego a ten jako że podgrzany w komorze silnika dawał radę. Nie wiem jak u waszych bolidów ale trzeba luknąć jak jest rozwiązany ssaw w baku. pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 9 paź 2009, 08:58
Posty: 8

Postprzez k_kawa » 1 gru 2010, 22:47

Temat sitka w baku przerabiałem ostatniej zimy jak były problemy z jazdą w mrozy. Tam nie zaobserwowałem problemu. Zero parafiny a mazda gasła w czasie jazdy.

Jadąc dziś z pracy zakupiłem podgrzewacz Stanadyne na allegro. Jak zobaczyłem, że koleś w dniu dzisiejszym sprzedał 12 szt z 15 to trzeba było zareagować co by nie zostać z kwitkiem. Przy odbiorze dostałem pytanie do jakiego auta. Facet się pytał czy jakaś akcja na forum bo nie jestem pierwszy do mazdy. He He.
Pamietaj !!!! Nie jedź szybciej niż Twój Anioł potrafi latać
Początkujący
 
Od: 15 maja 2009, 10:59
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY MZR-CD 121KM '03

Postprzez dimas » 2 gru 2010, 00:21

Tym drugim albo kolejnym byłem ja :D
Też odebrałem dzisiaj i również wspominałem o forum.
Jeszcze kilku mazdowiczów i zniżka pewna.
Dimas
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 maja 2008, 12:03
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: M6 2,0CD Exclusive 05' (136KM)

Postprzez toomaszek11 » 2 gru 2010, 12:23

Witam wszystkich..mazda stala na dworze 24 godziny w pracy odpaliła na dotyk po przejechaniu 3-4km spadek obrotów bialo siwy dym z tyłu i prawie nie ma jazdy max20km\h zatrzymalem podpompowałem reczną i problem ustapił. Filtr paliwa zmienilem przed zimą paliwo z dodatkiem castrola --moze jakies chwilowe problemy? z podgrzewaczem jeszcze troche zaczekam.
toomaszek11
 

Postprzez jack7 » 2 gru 2010, 12:51

Magoor napisał(a):U mnie nie wiem, czy dobrze działa. Grzeje się ok 30 s do minuty i robi się naprawdę gorący. Potem stygnie, aż się zrobi całkiem zimny, co w tej temp. zajmuje mu do minuty. A potem trzeba długo czekać aż znów się włączy (5 minut?
Co prawda jeszcze nie mam podgrzewacza, ale z tego co piszesz to działa ci prawidłowo. Nagrzewa się do około 40oC i wyłącza, potem temperatura musi spaść poniżej 2oC żeby podgrzewacz się ponownie włączył. I tak cyklicznie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 21:58
Posty: 116
Skąd: Łódź
Auto: M6 GY'07 MZR-CD 143KM

Postprzez s i w y » 2 gru 2010, 13:39

U mnie wczoraj przy -18 a odpaliła ale ledwo co bo aku słaby. Pochodziła na wolnych z minute i zdechła. Odpiąłem wężyk od obudowy filtra i ON jak mleko szło :/
żadnych dodatków nie było.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez Magoor » 2 gru 2010, 15:31

jack7 napisał(a):
Magoor napisał(a):U mnie nie wiem, czy dobrze działa. Grzeje się ok 30 s do minuty i robi się naprawdę gorący. Potem stygnie, aż się zrobi całkiem zimny, co w tej temp. zajmuje mu do minuty. A potem trzeba długo czekać aż znów się włączy (5 minut?
Co prawda jeszcze nie mam podgrzewacza, ale z tego co piszesz to działa ci prawidłowo. Nagrzewa się do około 40oC i wyłącza, potem temperatura musi spaść poniżej 2oC żeby podgrzewacz się ponownie włączył. I tak cyklicznie.

Tak też podejrzewam, że dobrze. Ma niby podgrzać do 35 stopni. Chodzi mi raczej o długi czas do następnego włączenia. 2 stopnie to osiąga raczej szybko, bo samo paliwo miało z -15, więc stygnie błyskawicznie. Po dotknięciu czuć, że już całość ostygła i ma mniej niż +2 stopnie, a czekać trzeba na włączenie jeszcze długo. Ale może jednak ręka źle odczuwa temp. Początkowo myślałem, że w ogóle nie działa, gdyż nie trafiałem na czas w którym był ciepły.
Obrazek
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 00:29
Posty: 339 (0/3)
Skąd: Świdnik\Lublin
Auto: M6 2,0 GY 136KM (~160KM) '05

Jazz 1,4 83KM '05
S-max 1,6 160KM' 12

Postprzez Wisz2 » 3 gru 2010, 16:15

No i moja maździna też stoi... u sąsiada w garażu :D STANADYNE zamówione, będę montował po niedzieli...
już jest:)
Początkujący
 
Od: 3 gru 2008, 18:52
Posty: 7
Skąd: Jarocin
Auto: W planach Premacy

Postprzez koluk » 3 gru 2010, 18:08

Ja wczoraj zamówiłem. Stanadyne doszło dzisiaj, ale montował będę w okolicach świąt.
Oczywiście dam znać czy pomogło...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2009, 12:59
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0CiTD

Postprzez Enduro » 3 gru 2010, 18:23

osobiscie zastanawialem sie kilkakrotnie na tym aby dodatkowo do tych podgrzewaczy (seryjny lub dodawany) domontowac rurke z miedzi ktora to oplatala by jeden z elementow wydechu , tak aby w ten sposob wykorzstywac nagrzyn wydechy do podgrzewania paliwa...pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Bandit » 3 gru 2010, 18:45

To może być niebezpieczne biorąc pod uwagę temperatury do jakich nagrzewa się wydech.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Enduro » 3 gru 2010, 19:17

Bandit napisał(a):To może być niebezpieczne biorąc pod uwagę temperatury do jakich nagrzewa się wydech.

to fakt,niepodwazalny, ale przeciez mozna by na podstawie prob i pomiarow stwierdzic czy temperatura nie jest zbyt wysoka i ewentualnie zwiekszyc odstep lub umiescic w innym miejscu....E.
Ostatnio edytowano 3 gru 2010, 23:09 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez thy » 3 gru 2010, 20:32

Enduro napisał(a):to fakt,niepodwarzalny, ale przeciez mozna by na podstawie prob i pomiarow stwierdzic czy temperatura nie jest zbyt wysoka i ewentualnie zwiekszyc odstep lub umiescic w innym miejscu....E.

Nie raz zastanawiałem się, jak wprowadzić powyższe w życie, przecież to byłby idealny układ – podgrzewane paliwko za friko!! ale... od kiedy stanadyne pod maską, problemy i podobne pomysły odeszły w zapomnienie :)
Co do tematu – jeśli jest/będzie zainteresowanie służę zdjęciami z montażu tytułowego podgrzewacza w 626 DITD.
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez Bandit » 3 gru 2010, 22:40

thy napisał(a): jeśli jest/będzie zainteresowanie służę zdjęciami z montażu t

Aj tam zdjęcia, za tydzień w weekend melduję się u Ciebie i zakładamy :P
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez thy » 3 gru 2010, 22:45

Mkay :D zaopatrz się tylko po drodze w 0,5metra przewodu paliwowego i z metr kabla 1mm2 bo to się przyda do montażu. Thy'kowy garaż czeka ;)
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6